Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2010, 11:07
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb ook niet de indruk dat Sarah graag volgend spel weer mee wil doen
Oud 12-07-2010, 11:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik geloof het ook niet nee

Inderdaad, was erg fijn dat de uitslag elke keer rond half 9 online stond (op een paar keer na, maar dat is niet erg). Nu zijn we verwend
Oud 12-07-2010, 11:59
Verwijderd
helleu,

Ik ben nu pas thuis en had natuurlijk wel verwacht dat het spel gisteren zou gaan aflopen.
Vond het leuk om te volgen en de verhalen te schrijven, vond het gezeur (grapje of geen grapje) iets minder en ik denk ook - mede daardoor - niet dat ik graag nog een keer spelleider. Want ja, men is verwend. Dat is me echt een beetje tegengevallen
Oud 12-07-2010, 12:03
Verwijderd
Saai spel als je eruit gegooid wordt omdat iemand je niet mag. Maargoed daar had ik vantevoren al voor gewaarschuwd, beetje jammer als mensen dan toch zo gaan spelen.
Oud 12-07-2010, 12:11
Verwijderd
Citaat:
helleu,

Ik ben nu pas thuis en had natuurlijk wel verwacht dat het spel gisteren zou gaan aflopen.
Vond het leuk om te volgen en de verhalen te schrijven, vond het gezeur (grapje of geen grapje) iets minder en ik denk ook - mede daardoor - niet dat ik graag nog een keer spelleider. Want ja, men is verwend. Dat is me echt een beetje tegengevallen
Maar we zijn zo'n goed team
Oud 12-07-2010, 12:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Saai spel als je eruit gegooid wordt omdat iemand je niet mag. Maargoed daar had ik vantevoren al voor gewaarschuwd, beetje jammer als mensen dan toch zo gaan spelen.
Niet te veel op je tenen getrapt zijn he Je bent opgegeten omdat de wolven jou als gevaar zagen, je bent namelijk erg fanatiek in het spel en daar kun je moeilijk tegenop boksen, dus het is geen gekke zet om je er zo vroeg mogelijk uit te knikkeren. Ik vermoed dat het weinig met wel of niet mogen heeft te maken, daarnaast sneden de wolven zich natuurlijk ook enorm in de vingers.
Oud 12-07-2010, 12:13
Martiño
Martiño is offline
Ik ben het met Minke eens dat het best geaccepteerd moet kunnen worden door de spelers dat er pas om elf uur ofzo een verhaal verschijnt. Er kan natuurlijk altijd eerst de uitslag worden gepost, maar een verhaal schrijven kan best lastig zijn. Het is niet leuk als je dan zeurende mensen op je dak krijgt.
Oud 12-07-2010, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Niet te veel op je tenen getrapt zijn he Je bent opgegeten omdat de wolven jou als gevaar zagen, je bent namelijk erg fanatiek in het spel en daar kun je moeilijk tegenop boksen, dus het is geen gekke zet om je er zo vroeg mogelijk uit te knikkeren. Ik vermoed dat het weinig met wel of niet mogen heeft te maken, daarnaast sneden de wolven zich natuurlijk ook enorm in de vingers.
Ik wist nadat ik eruit ging meteen de eerste wolf .
Oud 12-07-2010, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het met Minke eens dat het best geaccepteerd moet kunnen worden door de spelers dat er pas om elf uur ofzo een verhaal verschijnt. Er kan natuurlijk altijd eerst de uitslag worden gepost, maar een verhaal schrijven kan best lastig zijn. Het is niet leuk als je dan zeurende mensen op je dak krijgt.
QFT! Ik vind 11 uur een zeer redelijke richtlijn en dat je als het niet daarvoor komt je een keer de spelleider mag pm'en voor de uitslag. Want bij dit spel was het soms kwart voor 9 en begonnen mensen al te whinen.

Ik vind dat de spelleiders het prima hebben gedaan en leuke verhalen hebben geschreven, complimenten
Oud 12-07-2010, 12:19
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik wist nadat ik eruit ging meteen de eerste wolf .
Heh? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wie je bedoelt?
Oud 12-07-2010, 12:25
Verwijderd
Volgens mij heeft eindeloos discussiëren nu ook geen zin hoor
Bedankt spelleiders. Ik vond het gezellig, en was 's avonds ook laat thuis dus dat de uitslag er dan soms later is maakt mij niet uit. Met die vervanging heb ik geen problemen. Tuurlijk spelen die spelers hun eigen spel dan weer, maar soms zijn er persoonlijke redenen waardoor er vervanging nodig is. Als je die spelers dood laat gaan is het niet leuk. Als het dan toevallig 2 dorpelingen zijn hebben de wolven een grote voorsprong, en andersom hebben de dorpelingen dan bijna gewonnen.
Oud 12-07-2010, 12:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Archont, we hebben je echt niet opgegeten omdat ík je niet mag hoor, het was unaniem omdat je zo'n irritante speler bent. Jij zegt zelf altijd dat we het wwspel niet zo persoonlijk moeten nemen, dus doe dat zelf dan ook niet.
Oud 12-07-2010, 12:29
Verwijderd
Later dan wat? vraag ik me dan af.
Oud 12-07-2010, 12:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
helleu,

Ja, sommige mensen zeuren soms echt teveel. Het weerwolfspel haalt vaak het slechtste uit mensen naar boven. Jammer dat het ook voor mensen zoals jou de zin weghaalt.
Oud 12-07-2010, 12:31
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Ik weet niet of het gepast is om Wilders erbij te halen (hebben we die ooit op een steekhoudend argumenten kunnen betrappen? ) maar je hebt het inderdaad aardig om weten te keren aan het einde van het spel, hoewel ik je spelstijl ook wel wat irritant vond als ik eerlijk mag zijn.
Das het hele idee van agressief spel, als mensen geïrriteerd raken door jou dan raken ze focus kwijt en gaan ze fouten maken

Citaat:
helleu,

Ik snap even niet wat je met het gezeur bedoeld. Bedoel je die verwarring op het einde over de wincondities? Dat was toch niet echt gezeur, meer een korte verwarring van onze kant die snel opgelost was? Of is er iets voorgevallen voordat ik de rol van Biertank overnam?

Citaat:
Ik ben het op zich wel eens met de opmerking over de vervangingen. Ik kon er op een gegeven moment ook niet veel wijs meer uit worden ('gelukkig' was ik toen al dood). Vind wel dat mensen het een keer kunnen uitproberen (ik vind het van Sarah bijv. niet erg) maar dat er vrij veel mensen zijn die het spel voor de zoveelste keer spelen en dan nog zich 'verkijken' op hoeveel tijd het in beslag neemt etc.
Verder vind ik de heel stille mensen echt gruwelijk vervelend, maar we kunnen moeilijk mensen verbieden om mee te doen omdat ze ooit stil waren. Weet niet zo goed wat we daarmee moeten, maar wilde het wel gezegd hebben. Snap ook de lol niet zo van meedoen als je vervolgens niets zegt? (misschien kan iemand me dat uitleggen? Dan kan ik ook lol hebben in het spel zonder dat het me zoveel tijd kost )
Wel jezelf stil houden kan natuurlijk ook een tactiek zijn he. Je vestigt dan weinig aandacht op jezelf, waardoor de kans kleiner wordt dat je word opgehangen. Uiteraard ben je op die manier heel makkelijk te manipuleren, en je bent ook van relatief weinig waarde voor je medespelers, het zal dan ook voornamelijk gebruikt worden door mensen die overleven belangrijker vinden dan overwinnen. Tenzij je een speciale rol hebt natuurlijk. Als tovenaar zal ik ook mijn bek dichthouden en vooral niet teveel aandacht op mezelf vestigen. Als wolf of geliefde is het ook zeker een bruikbare tactiek, bij hen staat overleven en overwinnen immers gelijk.

Verder ben ik het met de anderen eens die zeggen dat het vervangen van mensen vervelend is, maar ik vind niet dat daar regels voor gesteld moeten worden, want overmacht is er natuurlijk altijd. Behalve overmacht snap ik zelf niet dat mensen vroegtijdig willen stoppen met het spel omdat ze er geen zin meer in hebben. Als je ergens aan begint dan moet je het ook afmaken. Het is immers niet dat je er urenlang mee bezig bent. toch? 1 keer inloggen om te stemmen, en misschien twee of drie keer per dag posts checken, thats it.
Verder maakte iemand de opmerking over maandbans aanvragen terwijl je nog met het spel bezig bent. Das gewoon lomp natuurlijk. Sowieso snap ik het hele nut van die functie niet. Als je niet op het forum wilt komen dan blijf je toch gewoon weg? Waarom heb je dan een ban nodig? Jij bent toch degene die bepaald wat je wel of niet gaat doen? Maargoed das mijn mening.
Oud 12-07-2010, 12:34
Verwijderd
Nee, ik bedoel vooral het gezeur wanneer de uitslag er om 9 uur nog niet was. Dat van de wincondities snap ik wel, dat is altijd een lastig dingetje.
Oud 12-07-2010, 12:34
Verwijderd
Overigens vond ik het heel leuk hoor en wil over paar spellen best weer spelleiden maar ik had dan ook redelijk wat tijd over, dus kon meestal om half 9 verhalen posten & dus weinig last gehad van 'gezeur' over tijd enzo

En bedankt voor de complimentjes, kost toch wel veel tijd dus dan is waardering erg leuk om te krijgen
Oud 12-07-2010, 12:37
Verwijderd
Oh ja, en over de vervanging... Vind ik wel lastig om te zeggen. Natuurlijk is het vervelend (al was het maar omdat je het verhaal dan weer aan moet passen ) als er spelers vervangen moeten worden, maar ik heb wel liever een nieuwe speler die er wél voor gaat, i.p.v. dat er een speler eigenlijk niet actief kan/wil meedoen. En in wiens nadeel dat dan uitpakt, tja, dat is gewoon niet te voorspellen. Dus ik vind dat het moet kunnen, maar ik hoop wel dat mensen voortaan iets beter nadenken voordat ze zich inschrijven voor een spel. Dus niet zich impulsief inschrijven om er daarna achter te komen dat het eigenlijk toch best slecht uitkomt, bijvoorbeeld.
Oud 12-07-2010, 12:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Daar ben ik het wel mee eens. Het is voor andere spelers erg vervelend om ineens een nieuwe speler te moeten doorgronden, maar ja, er kan toch wat gebeuren dat je ineens geen tijd meer hebt inderdaad en dan heb ik wel liever een vervanger dan een dode.
Oud 12-07-2010, 12:40
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Nee, ik bedoel vooral het gezeur wanneer de uitslag er om 9 uur nog niet was. Dat van de wincondities snap ik wel, dat is altijd een lastig dingetje.
Ow dat heb ik niet echt meegekregen. Dat was volgens mij dan inderdaad voordat ik de rol van biertank overnam want daarna kan ik me niet herinneren dat ik mensen dat heb zien zeggen.

Is inderdaad irritant voor een spelleider, ik ben zelf ook spelleider geweest dus ik weet precies wat je bedoeld. Sowieso stemmen de meeste mensen pas vlak voor de deadline dus het is niet eens mogelijk om het verhaal al helemaal van tevoren te schrijven. En sommige mensen willen nog wel eens vergeten dat spelleiders ook nog een leven buiten het weerwolfspel hebben
Oud 12-07-2010, 12:41
Verwijderd
Ik denk dat de regeling die we nu hebben ook de beste is. Als je functies door bestaande spelers laat overnemen is het helemaal verwarrend. Maar iedereen moet natuurlijk bij zichzelf even goed nagaan of hij/zij genoeg tijd heeft om te spelen & anders niet mee doen Maar overmacht kan altijd, daar kun je gewoon niks aan doen.
Oud 12-07-2010, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Ow dat heb ik niet echt meegekregen. Dat was volgens mij dan inderdaad voordat ik de rol van biertank overnam want daarna kan ik me niet herinneren dat ik mensen dat heb zien zeggen.

Is inderdaad irritant voor een spelleider, ik ben zelf ook spelleider geweest dus ik weet precies wat je bedoeld. Sowieso stemmen de meeste mensen pas vlak voor de deadline dus het is niet eens mogelijk om het verhaal al helemaal van tevoren te schrijven. En sommige mensen willen nog wel eens vergeten dat spelleiders ook nog een leven buiten het weerwolfspel hebben
Nou, precies dat.
En dat het soms best wel veel werk is. En dat ik zelfs een paar keer 'ijs eten met een vriendin' heb moeten afzeggen omdat ik een weerwolfspelverhaal moest schrijven Dan gaat het toch wat te ver
Oud 12-07-2010, 12:46
Verwijderd
Als ik gewoon dorpeling was geweest had ik het denk ik nog wel uitgespeeld, dan had ik gewoon een beetje op de achtergrond gespeeld. Maar als bane vond ik dat ik wel door de wolven als gevaar moest worden beschouwd en dus met goede stevige theorieën moest komen, anders zou dat zo'n verspilling van de rol zijn, en dat kostte een stuk meer tijd ineens
Oud 12-07-2010, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Heh? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wie je bedoelt?
LP
Oud 12-07-2010, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Als ik gewoon dorpeling was geweest had ik het denk ik nog wel uitgespeeld, dan had ik gewoon een beetje op de achtergrond gespeeld. Maar als bane vond ik dat ik wel door de wolven als gevaar moest worden beschouwd en dus met goede stevige theorieën moest komen, anders zou dat zo'n verspilling van de rol zijn, en dat kostte een stuk meer tijd ineens
Ik vond het een beetje zwak van je.
Oud 12-07-2010, 12:53
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
btw ik wil volgend spel wel weer eens een keertje spelleider zijn. Ik ga deze zomer namelijk niet op vakantie en de rest hier wel dus dan is het wel leuk om nog iets anders te kunnen doen dan aan je stageverslag werken, gamen en films kijken
Bovendien heb ik nog wel wat leuke ideetjes voor een verhaal.
Wanneer mag de volgende eigenlijk weer?
Oud 12-07-2010, 12:55
Verwijderd
Citaat:
btw ik wil volgend spel wel weer eens een keertje spelleider zijn. Ik ga deze zomer namelijk niet op vakantie en de rest hier wel dus dan is het wel leuk om nog iets anders te kunnen doen dan aan je stageverslag werken, gamen en films kijken
Tof over 14 dagen, dus de 26e. Maar dan ben ik nog op vakantie
Oud 12-07-2010, 12:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Archont, we hebben je echt niet opgegeten omdat ík je niet mag hoor, het was unaniem omdat je zo'n irritante speler bent. Jij zegt zelf altijd dat we het wwspel niet zo persoonlijk moeten nemen, dus doe dat zelf dan ook niet.
Maar je hoeft me niet te geloven hoor.
Oud 12-07-2010, 13:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kom op Archont, het is duidelijk dat Sarah zich gewoon heeft verkeken op het spel, en het is lullig om dan nog eens een trap na te geven.
Ze heeft het netjes opgelost door eerlijk te zijn en om vervanging te vragen, ook gezien haar rol in het spel.

Sommige mensen zijn er hier té fanatiek en té serieus mee bezig om te zien dat het niet altijd voor iedereen even leuk is, en als je er geen plezier meer in hebt of zelf vindt dat je je rol niet goed kunt uitoefenen, dan is voor vervanging zoeken (hoewel onwenselijk) misschien het beste dat je kunt doen.
Oud 12-07-2010, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Dat kan me niet zoveel schelen
Oud 12-07-2010, 13:04
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
LP
Ik denk dat je redenen achter beslissingen zoekt die er niet zijn. Ik vind jou opeten ook een logische keus, dat heeft niks met jou persoonlijk te maken. Het is jammer voor je, maar het hoort bij het spel.
Oud 12-07-2010, 13:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat kan me niet zoveel schelen
Goed zo. Ik vond het ook jammer, maar je had dit spel alleen irl gespeeld toch? Dan snap ik best dat je je erop verkeken hebt, en dan zijn we nogal fanatiek en halen we nogal uit naar elkaar..
Oud 12-07-2010, 13:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik wil ook wel weer eens een keer.
Oud 12-07-2010, 13:06
Verwijderd
wachten jullie dan wel tot de 31e?
Oud 12-07-2010, 13:28
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Ik wil ook wel weer eens een keer.
Ik vind het prima. Zullen we ter zijner tijd even contact met elkaar opnemen over het thema van de verhalen ed?
Oud 12-07-2010, 13:40
Verwijderd
Ik moet het spel ook missen. Ben 4 augustus er weer van vakantie.
Helaas
Oud 12-07-2010, 13:55
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het prima. Zullen we ter zijner tijd even contact met elkaar opnemen over het thema van de verhalen ed?
Ja prima, we zien wel hoe het loopt. Overigens ben ik wel voor drie spelleiders of twee en een backup, je merkt toch vaak dat je met twee man snel in de knoop komt.
Oud 12-07-2010, 14:16
Severus
Severus is offline
Citaat:
tuurlijk wel verwacht dat het spel gisteren zou gaan aflopen.
*Absinthe aai* Ik vond jou en Sann echt geweldige Spelleiders, met goed doordachte en originele verhalen (die was ík in ieder geval al lang niet meer tegengekomen) - ik zou het een gemis vinden als jullie je laten beïnvloeden door een paar zeurderige opmerkingen en nooit meer gaan spelleiden. Misschien is het een idee om in de regels van het WWS op te nemen dat er niet gezeurd mag worden over het tijdstip van het verhaal, en dat de Spelleider daar een waarschuwing voor mag geven? Zo kan je het gezeur gemakkelijker de kop in drukken, want met de kans op waarschuwingen (die misschien nog tot ergere consequenties kunnen leiden) zullen mensen zich wel twee keer bedenken voordat ze zo'n opmerking plaatsen. Dan voelt de Spelleider zich meer gewaardeerd, en worden er ook geen posts verspild aan nutteloze zaken die eigenlijk niet zo spelinhoudelijk zijn.

Citaat:
btw ik wil volgend spel wel weer eens een keertje spelleider zijn.
Geweldig, ik word er helemaal nostalgisch van.
Oud 12-07-2010, 14:39
Geel
Geel is offline
Absinthe (en Sann ook), hierbij mijn welgemeende excuses dat ik gezeurd heb over de uitslag. Ik wist niet dat jij het zo opvatte. Het was enkel als een grapje bedoeld.

Als het mag wil ik toch weten waarom je care hebt over een paar grapjes van irritante spelers.

Edit: Archont, zoals LP al opmerkte, als je zegt dat wij het spel niet te persoonlijk moeten opvatten, dan is het gepast om het zelf ook niet te doen.
Oud 12-07-2010, 14:44
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik kan je rustig vertellen dat als je hard je best doet om een leuk verhaal te schrijven, op tijd alles te posten en er gewoon een leuk spel van te maken, het héél erg demotiverend kan zijn als mensen lopen te zeuren om kleine dingetjes. Dat heeft niks met caren te maken, het verpest het spel soms gewoon voor je.
Oud 12-07-2010, 14:52
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik kan je rustig vertellen dat als je hard je best doet om een leuk verhaal te schrijven, op tijd alles te posten en er gewoon een leuk spel van te maken, het héél erg demotiverend kan zijn als mensen lopen te zeuren om kleine dingetjes. Dat heeft niks met caren te maken, het verpest het spel soms gewoon voor je.
In mijn oogpunt is het iets persoonlijks. Ik heb ook twee keer (mede)gespelleid. Ik kan me niet herinneren of mensen hebben gezeurd op de momenten dat ik het verhaal/uitslag moest posten, maar ik durf te zeggen dat het me niet gedemotiveerd zou hebben om de uitslag te posten. Integendeel, ik zou eerder meer m'n best doen om het nóg sneller te posten. Ik snap dat het vervelend is dat je afspraken moet afzeggen voor het wwspel, maar dan denk ik, als je een afpraak oid al hebt afgezegd, dan maak je het verhaal toch snel even af? En ik snap dat het demotiverend kan zijn als mensen de moeite die je doet niet lijken te waarderen, maar - en dat ligt dan waarschijnlijk helemaal aan mij - ik zou zulk soort opmerkingen als een grapje opvatten en doorgaan met het schrijven. Het ligt er denk ik aan dat ik mensen te vaak het voordeel van de twijfel geef....
Oud 12-07-2010, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heeft Biertank het heel netjes opgelost met vervanging regelen, hij heeft het aangegeven en hij is blijven stemmen tot hij een vervanging had en die vervanging was er ook binnen 24 uur ofzo.

Wat Sarah betreft: die heeft niet meer gestemd nadat ze aangaf te stoppen, maar ook voor haar was tijdig een vervanger. Het was inderdaad niet leuk voor het spel, maar ze heeft in totaal 2 stemrondes gemist --> is waarschuwing geen rode kaart. Bovendien denk ik niet dat ooit nog mee wil spelen.

Maar mochten de meningen daar anders over zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag & zullen we het in overweging nemen
Wat sarah betreft deel ik je mening, wat biertank betreft niet. Ik heb sterk de indruk dat hij aast op leuke rollen en dat hij dan alleen motivatie heeft om te spelen. Ik denk dat het niet bevoordelijk voor het spel is om met dit soort casinospelers te spelen. Mensen horen zich dit van te voren te bedenken en ook mee te spelen als ze dorpeling zijn. Je rol over laten nemen, dient mi te worden bestraft omdat het voor de andere spelers onmogelijk wordt je handelingen te volgen
Oud 12-07-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:

Edit: Archont, zoals LP al opmerkte, als je zegt dat wij het spel niet te persoonlijk moeten opvatten, dan is het gepast om het zelf ook niet te doen.
Als het persoonlijk wordt gespeeld kan je het ook zo opvatten he. En LP heeft het net uitgelegd, ik zou niet weten waarom jij er dan weer op moet reageren?
Oud 12-07-2010, 15:02
Verwijderd
Citaat:
In mijn oogpunt is het iets persoonlijks. Ik heb ook twee keer (mede)gespelleid. Ik kan me niet herinneren of mensen hebben gezeurd op de momenten dat ik het verhaal/uitslag moest posten, maar ik durf te zeggen dat het me niet gedemotiveerd zou hebben om de uitslag te posten. Integendeel, ik zou eerder meer m'n best doen om het nóg sneller te posten. Ik snap dat het vervelend is dat je afspraken moet afzeggen voor het wwspel, maar dan denk ik, als je een afpraak oid al hebt afgezegd, dan maak je het verhaal toch snel even af? En ik snap dat het demotiverend kan zijn als mensen de moeite die je doet niet lijken te waarderen, maar - en dat ligt dan waarschijnlijk helemaal aan mij - ik zou zulk soort opmerkingen als een grapje opvatten en doorgaan met het schrijven. Het ligt er denk ik aan dat ik mensen te vaak het voordeel van de twijfel geef....
Fijn dat je weer alles op jezelf betrekt. Maar ik heb zelfs nadat ik buiten het spel was gestoord aan mensen die om half 10 al begonnen te zeuren over het verhaal.

Dat het voor jou dan weer motiverend werkt betekent niet dat dit voor de spelleiders ook motiverend werkt. Er wordt vrij veel zorg aan zo'n verhaal besteed daar kan ook wel wat waardering voor worden gegeven ipv het gezeur dat het te laat was. Dus ga aub niet lopen te vertellen hier hoe de spelleiders die ''grapjes'' moeten oppakken en waarom ze dan extra gemotiveerd moeten worden.
Oud 12-07-2010, 15:30
Geel
Geel is offline
Citaat:
Fijn dat je weer alles op jezelf betrekt. Maar ik heb zelfs nadat ik buiten het spel was gestoord aan mensen die om half 10 al begonnen te zeuren over het verhaal.

Dat het voor jou dan weer motiverend werkt betekent niet dat dit voor de spelleiders ook motiverend werkt. Er wordt vrij veel zorg aan zo'n verhaal besteed daar kan ook wel wat waardering voor worden gegeven ipv het gezeur dat het te laat was. Dus ga aub niet lopen te vertellen hier hoe de spelleiders die ''grapjes'' moeten oppakken en waarom ze dan extra gemotiveerd moeten worden.
Geweldig dat jij zo meeleeft. Je vroeg in de post hiervoor waarom ik moest reageren nadat LP het had uitgelged? Omdat je blijkbaar niet inziet dat jij zowat de enige bent die het te serieus opneemt. Nu ook weer. Ik loop nergens te zeggen wat de spelleiders wel en niet moeten doen. Ja, ik betrek het opmezelf, kan moeilijk op iemand anders betrekken. Ik heb mijn excuses aangeboden en vroeg enkel om verheldering. Soms snap ik jou gewoon niet.
Oud 12-07-2010, 16:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zet elkaar op de negeerlijst of hou op met bitchen, in godsnaam.

Ik heb een opmerking geplaatst waarom het verhaal + uitslag er nog niet was, wist niet dat het zo zwaar werd opgenomen. Heb aan de andere kant vaak genoeg mijn waardering voor het verhaal uitgesproken, dus ik weet nou niet waar we zo moeilijk om doen.
Oud 12-07-2010, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Zet elkaar op de negeerlijst of hou op met bitchen, in godsnaam.

Ik heb een opmerking geplaatst waarom het verhaal + uitslag er nog niet was, wist niet dat het zo zwaar werd opgenomen. Heb aan de andere kant vaak genoeg mijn waardering voor het verhaal uitgesproken, dus ik weet nou niet waar we zo moeilijk om doen.
Nou, misschien moet je dan zelf een keer spelleideren, die druk is vervelend kan ik je vertellen. In elk geval kan ik het niet zo goed hendelen.

En verder vind ik het absoluut lief dat je ook je waardering hebt uitgesproken hoor, maar daar ging het nu even niet om.
Oud 12-07-2010, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Wil je dat ja?
Ja, sorry, maar ik heb geen zin om afgeraffelde verhalen te posten.

En zoals ik al zei, grapje of grapje. het is irritant, dat heb ik ook een paar keer aangegeven en daarnaast ben ik ervan overtuigd dat heel veel grapjes een kern van waarheid in zich hadden en dus ging ik de druk zeker wel voelen door de grapjes. Maar goed, excuses aanvaard hoor.

verder vind ik dat deze discussie nogal ver gaat. Ik blijf bij m'n punt, het is me een beetje tegengevallen, ook in vergelijking met vorige keren. Spelers gaan echt steeds vroeger 'zeuren'.
Oud 12-07-2010, 16:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nou, misschien moet je dan zelf een keer spelleideren, die druk is vervelend kan ik je vertellen. In elk geval kan ik het niet zo goed hendelen.

En verder vind ik het absoluut lief dat je ook je waardering hebt uitgesproken hoor, maar daar ging het nu even niet om.
Ik ging er een beetje vanuit, door de reacties die je gaf ('Als je niet stopt komt het nog later'), dat je wel doorhad dat ik een grapje maakte.
Oud 12-07-2010, 16:44
VeGs
VeGs is offline
LP heeft ook niet zo vaak mee gespeeld toch?

@ LP; het is ook een terugkerend thema. Zo'n beetje ieder spel wordt er wel over gezeurd dat de uitslag en/of verhaal laat is. Ik heb één keer gespelleidt, en zal het niet snel weer doen Het kostte me veel meer tijd dan ik van te voren verwacht had; was al snel twee uur bezig met één verhaal. Als speler kost het ook veel tijd, maar dan kun je tenminste zelf bepalen wanneer je post. Als spelleider zit je vast vanaf half 9, want dan is vaak pas de uitslag bekend. En laat dat nou net de tijd zijn dat je vaak gaat sporten, of met vrienden afspreekt. Verhalen eerder schrijven is indd erg moeilijk, want de uitslag is vaak pas erg laat bekend.
En zelf als je alleen de uitslag post, en het verhaal later, dan nog zijn er mensen die het er niet mee eens zijn.

Maar als je nog niet zo vaak mee gespeeld hebt (of gespelleidt) hebt, dan is het lastiger inschatten dat zoiets vervelend is en weet je ook niet dat dit een maandelijks terugkerende discussie is.

Vind overigens het idee van Severus wel een goeie: gewoon een waarschuwing als mensen er een opmerking over maken. Combineer dat met een tijdslimiet voor de uitslag (en dus niet het verhaal), dan heb je veel meer duidelijkheid.
Bijv. altijd voor 10 uur de uitslag posten, en verhaal kan later komen. Zeuren is waarschuwing.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten