Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2010, 16:20
Verwijderd
Omdat het thema van de wedstrijd toch logica is: waarom tellen we eigenlijk de punten in vijven en tienen? Is enen en tweeën niet veel makkelijker/logischer?
Niet dat ik me eraan stoor ofzo, ik vroeg het me af
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2010, 17:28
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Zo lijkt het wat meer
Oud 29-07-2010, 08:44
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Omdat het thema van de wedstrijd toch logica is: waarom tellen we eigenlijk de punten in vijven en tienen? Is enen en tweeën niet veel makkelijker/logischer?
Dat vroeg ik me laatst ook af Maar dit is wel gemakkelijker rekenen
Oud 29-07-2010, 16:17
Bright Blue
Bright Blue is offline
Laat ik eens op alle gedichten reageren!

Gedicht 1: Ik heb er zelf eigenlijk niet zoveel mee. Het zijn wat te moeilijke woorden voor mij, denk ik. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat het heel sterk in mekaar zit!
Gedicht 2: Ik vind dat je heel sterk begint. De eerste helft vind ik echt prachtig. Maar op een gegeven moment begin je zinnen af te breken om vervolgens zo-
verder te gaan. En dat vind ik zelf een nogal lastig lezen. Ik vind het jammer want het einde is ook super sterk, maar die afbrekingen vind ik gewoon niet mooi.
Gedicht 3: Moeilijk, maar heel mooi gedicht. Je laat steeds die onderbreking terug komen, en in dit geval vind ik het wel sterk. Ja, leuk hoe je met de woorden speeld!
Gedicht 4: "De winkelier prijst hem" is sowieso een geniale uitspraak, dat om te beginnen. Maar ik vind dat eigenlijk ook gelijk het hoogtepunt in je gedicht. Wat eigenlijk heel gek is, aangezien je gedicht toch het meest over die appeltaart gaat. Hm, ik weet niet zo goed wat ik er van vind eigenlijk.
Gedicht 5: Wauw. Deze vind ik echt heel erg sterk! Deze zin:
Er werd gezegd:
Wat is het verband, waarom zoek je niet
naar het grotere verband?

Vind ik echt geweldig! Ja, als je de eerste zin van je gedicht leest wil je gelijk verder lezen. Het is spannent. Wellicht zou je het einde wat anders kunnen doen, maar dat is misschien ook een kwestie van smaak. Ik zou zelf in het einde net zo'n Bam effect doen als waarmee je binnen komt.
Gedicht 6: Hm, wat Vogelvrij al zei, ik snap eerlijkgezegt ook niet zo goed waar die sloffen ineens vandaan komen. Ik vind de rijm echter wel lekker lopen, maar het gedicht in het geheel spreekt me niet zo aan.
Gedicht 7: Gedicht 7 vind ik werkelijk prachtig. Ja, ik vind hem heel erg mooi! Het enige punt wat ik heb is dat ik hem niet erg publiceerbaar vind. Misschien is hij net iets te persoonlijk gericht, ofzo. Ik denk dat ik ook al weet van wie dit gedicht is (als ik het mis blijk te hebben, alvast mijn exuccus) maar áls hij is van wie ik denk zou ik tegen diegene willen zeggen; neem wat meer risico's!
Gedicht 8: Deze vind ik ook al zo goed! Dit stukje vind ik heel sterk van je gedicht:
‘Eindelijk’ geeuwde ik diep,
maar natuurlijk kon ik niet geeuwen,
terwijl ik sliep.

Het voegt echt wat aan je gedicht toe! Heel mooi. Ik moet wel zeggen dat je gedicht op het eerste gezicht, toen ik hem snel doorlas, me niet zo goed leek. En misschien is dat wel het struikelblok van veel mensen, want toen ik hem echt goed las zag ik pas hoe mooi hij was.

Ik vind het echt heel erg moeilijk om te kiezen! Gedicht 5, 7 en 8 zijn echt mijn favoriet!

Ik vind het een moeilijke beslissing, maar ik heb ze allemaal héél goed doorgelezen en ik heb gekeken naar de originaliteit en of ik ook beelden bij het gedicht kregen. Bij gedicht 5 had ik het meest beelden, én die vond ik origineel. Ik vind dat de schrijver een groot risico heeft genomen. Maar het past perfect bij het thema.

Mijn 10 punten gaan naar gedicht 5.

Ik vind gedicht 8 toch net iets mooier dan gedicht 7. Zoals ik net al zei, ik vond het deze keer heel moeilijk!

Mijn 5 punten gaan dus naar gedicht 8.

En mijn complimenten gaan naar gedicht 7!

Tussenstand:

Gedicht 5: 30 punten
Gedicht 2: 25 punten
Gedicht 7: 20 punten
Gedicht 8: 15 punten
Gedicht 1: 15 punten
Gedicht 4: 15 punten
Gedicht 3: 15 punten
Gedicht 6: 15 punten

Laatst gewijzigd op 29-07-2010 om 16:55.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 18:29
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Dan lijkt het puntenverschil wat groter en komt de winnaar psychologisch sterker uit de bus
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Dan lijkt het puntenverschil wat groter en komt de winnaar psychologisch sterker uit de bus
Dus jullie willen de arme verliezertjes kapot maken dat valt me tegen hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 15:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Niks daarvan, iedereen heeft minimaal 15 punten, niet slecht toch?
Oud 01-08-2010, 11:33
ZitriN
ZitriN is offline
Ik ben eruit!

5 punten voor nummer 1.
Ik vind de laatste strofe heel erg leuk! De logica erachter en dergelijke, mooi gedaan! Ik vindh et wel jammer dat die andere twee strofes weinig voorstellen en toevoegen. Geen dingen waarvan ik denk "wat mooi".

10 punten voor gedicht 2. Dit is voor mij echt verweg wel de winnaar, wist ook al wel meteen dat die 10 punten van mij zou krijgen. Liefde als een stofje vind ik erg leuk, leuker dat dit in het gedicht vaker terugkomt, maar het leukst vind ik toch de langspeelplaat! Echt een mooi stuk en het gedicht verder vind ik ook perfect aansluiten op het thema.

Gedicht 2: 35 punten
Gedicht 1: 20 punten
Gedicht 8: 15 punten
Gedicht 6: 15 punten

Gedicht 3 vond ik ook goed, vooral het luxe probleem. En het is natuurlijk significantie, maar ik gok dat dat een typefoutje is. Dit zou mijn nummer drie denk ik zijn geweest.

Gedicht 6 vond ik vooral het idee erg leuk, de uitwerking wat minder. Stap, hap vind ik bijvoorbeeld echt geen mooie rijm, voor mijn gevoel heeft hap ook voor het gedicht geen meerwaarde.

Dit waren voor mij de gedichten waaruit ik twijfelde, maar ik vind het stuk voor stuk goede gedichten!

Laatst gewijzigd op 01-08-2010 om 11:34. Reden: Score
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 23:27
Em.
Em. is offline
Dus op volgorde is het:

Gedicht 2: 35 punten
Gedicht 1: 20 punten