Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan geloof je dat er geen God nodig is omdat je ervan uitgaat dat het nog wel eens ontdekt wordt hoe alles werkt. Een gelovige zegt juist dat er wel een God nodig is. Dat maakt het allebei even zwaar wegen want je weet allebei niet hoe het precies zit en het hangt af van het geloven dat òf het een God is òf dat het geen God is maar dat het nog een keer ontdekt zal worden. Het enige dat jij hebt zijn aanwijzingen uit de wetenschap.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik geloof omdat ik; op de wereld maar zelfs zo ver ik kan beoordelen in het universum sprake is van een verwevenheid in alle deeltjes, en zo ver ik kan beoordelen werkt die verwevenheid in op losse deeltjes maar ook deeltjes die gezamelijk weer individuen of objecten vormen.
Zodoende kom ik tot mijn conclusie dat het universum niet bestaat uit louter losse stukjes her en der maar dat het in feite een groot object is.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |
Waarom geloof jij? DBZ | 88 | 07-08-2009 17:32 | |
Geloof bestaat uit minstens twee aannames poepdrol | 19 | 21-08-2005 17:18 | |