![]() |
|
Verwijderd
|
Bekijk puur voor de lol de Hovind theorie eens.
Heb je het over Kent Hovind? Ik heb even gegoogeld, en ik kwam op de volgende wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kent_Hovind Zodra hij in 2015 uit de gevangenis is, zal ik hem een mailtje sturen met wat vragen. PS. Ik heb er nog wat meer over gelezen, en het was inderdaad lollig. Laatst gewijzigd op 11-09-2010 om 15:47. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Erg jammer, vergeet Hovind maar, ik kom er achter dat hij meer onzin als zin verkondigde, en nog een belastingontduiker ook :faal: ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat is nog afgezien van het feit dat zijn titel Doctor uitgereikt is aan hemzelf door hemzelf. |
![]() |
||
Je aanbid god niet, je geloofd misschien niet eens; je aanbid jezus, das iets anders.
Citaat:
||
Citaat:
we zullen het wel nooit weten. ![]()
|
Verwijderd
|
God is drie, maar ook één. Ik geloof dat het niet veel nut heeft, behalve dat het een nogal slechte truc is om zijn almacht te laten kloppen.
Het is onmogelijk, almachtig te zijn. Stel, god maakt een steen die zo zwaar is dat hij hem niet kan optillen. Dat kan hij best maken, want hij kan alles. Alleen ... nu kan hij de steen niet optillen! Blijkbaar kan hij niet alles. Ja, maar je ziet het helemaal verkeerd. Het ene deel van God kan een steen maken die dat deel niet kan optillen, en een ander deel van God kan de steen niet maken maar hem wel optillen. Zo kan Hij toch alles. Dus als ik met mijn handen een houten doos maak die ik niet kan slopen, zou ik het dus nog best met mijn voeten kunnen slopen? Apart.... Maar wacht eens, kan god dan ook een steen maken die géén van zijn delen kan optillen? Dat kan hij, want hij kan alles, maar dan kan hij hem niet optillen. [stilte] |
![]() |
|
Almachtig wordt in een vraag als deze aangenomen te betekenen dat God alles kan. Echter ondanks zijn almacht kan God niet alles. God kan bijvoorbeeld niet liegen en zichzelf niet verloochenen.
Mensen zijn gebonden aan natuurwetten, vrij algemeen wordt aangenomen dat God buiten die vorm van realiteit staat zoals wij die kennen. Dat neemt echter niet weg dat er dingen zijn die simpelweg onmogelijk zijn, ook voor God. Als je het weer vergelijkt met mensen kun je bijvoorbeeld zeggen dat wij niet in staat zijn om alles te doen wat binnen de natuurwetten (theoretisch) mogelijk is. God kan dat wel binnen de beperkingen die voor hem gelden. De beperkingen waar ik het dan over heb bestaan in het geval van God dus louter uit dingen die in zijn ‘realiteit’ of ‘dimensie’ zo je wilt niet mogelijk zijn. Vergeleken met de veel beperktere mogelijkheden van mensen is dit zeker te omschrijven als ‘almachtig’. Gods almacht manifesteert zich tenslotte in de 'terugkomst van Christus aan het einde der tijden'. Hiermee wordt gezegd dat de schepping op weg is naar een definitieve voltooiing, waarin het kwaad wordt vernietigd en gods rijk zoals hiuj het bedoelt heeft aanbreekt. Almacht is een relatief begrip. Het is maar hoe je het opvat. Het doet wel wat kinderachtig aan als je de bijbel wil ontkrachten door tegenstrijdigheden trouwens, het zijn tientallen boeken die in een tijdspanne van meer dan 2000 jaar zijn geschreven. En ook veel van die boeken zijn weer 'compilaties' van veel meer, nog oudere bronnen. Zo komt het dat er in genesis drie scheppingsverhalen staan, voor de oplettende lezer. Dat gezeur over de drieëenheid is ook best aandoenlijk, het woord staat bijvoorbeeld nergens in de bijbel. het is maar een term wie wordt gebruikt in een poging om de drieledige God te beschrijven. Er staat in de bijbel dat er drie personen zijn, die samen tegelijkertijd bestaan en die alle drie eeuwig samen bestaan, en die samen God vormen. Er staat nergens dat er drie goden zijn. of drie personen die allemaal dezelfde figuur spelen. Er staats slechts omschreven dat de drie personen SAMEN god zijn. Het is alleen een erg moeilijk begrip, en zoveel uitleg staat er ook niet in de bijbel, dat zegt alleen niet gelijk dat het onzin is. Een inhoudelijke reactie op mijn vorige wat grotere post heb ik ook niet gehad. Alleen mijn passage over die belastingontduiker werd grondig aangegrepen om af te branden. Dat die gast voornamelijk bs verkondigt wil niet zeggen dat het hele christendom kul is.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom vertelt god niet gewoon, welke van de drie scheppingsverhalen de juiste is. Dat zou veel handiger zijn, want drie oeroude, nogal vage scheppingsverhalen zijn allerminst overtuigend. Citaat:
Wederom is dit een belangrijk punt in de bijbel, dat slechts heel vaag uitgelegd wordt. Dat maakt het voor mij onmogelijk om erop te vertrouwen. Als de schrijver écht zijn informatie van god haalde, dan kon hij best wat specifieker zijn. Citaat:
Iedereen kan zomaar iets roepen wat niet ontkracht kan worden. Dat betekent nog niet dat het waar is. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou ook graag in schepping en jonge aarde willen geloven hoor, heb ooit zo'n Jehova boek gelezen die enigszins overtuigend was. Helaas strookt de data niet met die ideeën, dus ik moest dat idee loslaten en naar de feiten kijken. Maar dat maakt de werkelijkheid zoals die nu is nog niet minder mooi. De ervaring van de werkelijkheid is juist beter zonder als die storende ideeën over hoe het leven en de soorten dan ontstaan zouden zijn. Waarom zou het wel of niet bestaan van de evolutie je geloof aantasten?
||
![]() |
Citaat:
Ik weet toevallig dat ze nieuwe brochures hebben die over evolutie gaan. Het kan kloppen dat in oudere boekjes de info een beetje achterhaald is. Moet je maar eens eentje vragen wanneer ze bij je aan de deur komen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nergens in de Bijbel vind je ook maar enige aanwijzing dat de drie-eenheid bestaat. (Joh.1:1.. Geen aanwijzing hoor ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 17-09-2010 om 20:03. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus ja, voor een leek kan het eruit zien alsof ze de waarheid in pacht hebben. Maar als je ook maar een klein beetje van evolutie weet zie je meteen dat ze de boel verdraaien, naar hun hand zetten en in cirkeltjes redeneren. Het is wel grappig om te lezen tho... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je drukte je duidelijk zat uit. Als iets niet in de Bijbel staat, betekent dat toch nog niet dat het niet bestaat? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar waarom zou iemand dan geloof stellen in die drie-eenheid, terwijl het niet in de Bijbel ondersteund wordt. Als de Bijbel juist beter laat uitkomen dat God, Jezus Christus en de Heilige Geest drie afzonderlijke wezens/dingen zijn.. Als het echt zo was dat de drie-eenheid er zou zijn, zou dat absoluut in de Bijbel duidelijk naar voren gebracht worden, want dan was het ččn van de "fundamentele" leerstellingen geweest.. Trouwens, de drie-eeheids leer heeft een oorsprong in de heidense aanbidding, iets waar Christenen zich verre van proberen te houden. Toch? Laatst gewijzigd op 18-09-2010 om 13:16. Reden: Toevoeging |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het voor een christen helemaal niet noodzakelijk dat hij of zij zich daar verre van houdt. Waarom zou dat noodzakelijk zijn? |
![]() |
||||
![]() |
Maar waarom zou nu iemand zeggen dat God, Jezus en de Heilige Geest 1 zijn, terwijl de Bijbel dat ontkracht.. De Bijbel is het geďnspireerde woord van God zelf. Als Hij dus niet verteld dat hij "een drie-eenheid" zou zijn, hoezo er dan in geloven. Wat is de basis van het geloof in zo'n drie-eenheid..
Citaat:
De Bijbel leert juist dat God, God is. Dat Hij (God dus) een zoon heeft, Jezus Christus. (Een moeder en een dochter zijn toch ook niet ččn?) Citaat:
Citaat:
1*Korinthiërs 10:20 Judas*6. Deuteronomium 18:10-12 Openbaring 21:8 Mattheüs 4:8-11. Efeziërs 6:12) Micha 5:12 Hieruit blijkt dat mensen en vooral dus Christenen zich verre van occulte, spiritisme, demonisme enz. moeten houden! |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik kom er nog wel op terug.
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
nogal grote blasphemy
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
de brug naar de onderwereld waar naar gerefereerd wordt is (in noorse mythologie): Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_C...tive_mythology
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Bovendien; volgens de Bijbel mag er zoveel niet. Of laat jij je baard staan, zoals dat van de Bijbel moet? Volg jij alle Talmoedische geboden? Je kan ook moslima zijn en geen hoofddoek dragen. Iedereen zondigt, maar het geloof accepteert mensen juist mét hun zonden. Met hun homoseksualiteit, dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Moeten eren... ik heb er nooit over nagedacht of ik ze moet eren. Het is gewoon een automatisme, eigenlijk, en ik denk dat ik toch wel kwaad op mezelf zou zijn als ik het niet zou doen. |
![]() |
|||
Om even wat te zeggen over homoseksualiteit en christen zijn:
Dit komt uit een pm die ik heb gestuurd en ik denk dat het wel goed is om dat hier even te noemen: Daar moet je wel een verschil maken tussen homo's en praktiserende homo's. Ik heb niks tegen homo's. Ze zijn zo, en daar kunnen ze niks aan doen. Ik vind het niet normaal als homo's ook gemeenschap hebben met elkaar en dat kan ik denk ik het beste even wat beter uitleggen. In de bijbel worden drie praktijken genoemd waar God van gruwt. Dit waren praktijken van andere volkeren in de tijd van Mozes. 1. Kinderen offeren aan goden 2. Mannen die met mannen gemeenschap hebben 3. Mensen die gemeenschap hebben met een dier Hiermee geeft God aan dat Hij ervan gruwelt en het even erg vindt als die andere twee. Hierin volg ik Hem ook. Nu gaat het in dat topic over het Christen zijn čn homofiel. Daarvoor zal ik twee stukken noemen. Eerst wat citaten uit m'n godsdienstboekje (over christelijke ethiek) en daarna wat uit het formulier voor de doop. (zoals in de gereformeerd vrijgemaakte kerk wordt geleerd). Eerst uit m'n godsdienstboekje: Citaat:
Het andere stuk komt uit het formulier voor de doop: Citaat:
Ik heb je even laten zien hoe de bijbel spreekt over homofilie en hopelijk is het nu duidelijker voor je. Je wordt niet veroordeeld omdat je homo bent, maar omdat je gemeenschap hebt met iemand van hetzelfde geslacht. Het is trouwens ook niet goed als mensen je daarop aanspreken. Iedereen heeft eigen zonden dus het is hypocriet om anderen op hun zonden aan te spreken zonder dat je wat doet aan je eigen. Zoals Jezus ook zei: "haal eerst die balk uit je eigen oog voordat je de splinter verwijdert uit het oog van een ander".
||
Citaat:
Het barmhartige en liefhebbende zit hem in het feit dat God je een uitweg aanbiedt. Dit is namelijk de verlossing door Jezus Christus. Hij heeft betaald voor de zonden die ieder mens heeft gedaan en door dat te belijden en in Hem te geloven ben je gered en ben je voor God 'opnieuw geboren' waarna je in Gods koninkrijk kunt komen als Hij terugkomt. Dit is de kern van het Christelijke geloof. Het is niet zo dat God in de hemel met een weegschaaltje staat om al je goede werken te wegen met je zonden. Dit is wat ik er van kan zeggen. Ik ga niet zeggen dat het een extra beproeving is. Ik weet alleen dat het als Christen een grote moeite kan zijn als hij/zij homo is. Maar dat betekent niet dat ze niet worden geaccepteerd. De liefde van God komt terug in het feit dat iedereen bij Hem mag komen! Iedereen die z'n zonden belijdt wordt gered, ongeacht afkomst, huidskleur, geaardheid enz.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
wat moet ik geloven? bracelance | 7 | 09-12-2004 13:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe ik god zie: nrensink | 16 | 19-11-2004 16:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |