Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2010, 23:28
Verwijderd
Citaat:

Daarnaast, waar blijft de ts in deze discussie? Want daar wil ik graag nog even tegen zeggen dat je dit

misschien beter niet kunt doen als je nog twijfelt over of je wel seks mag hebben.
is deze reactie. Om te huilen dus.

In art. 245 en 247 sr staat het woordje 'buiten echt'. Als je met haar trouwt -ik weet niet of je al kan trouwen op je 13e (in sommige culturen wel), maar dat terzijde- gaan art 245 en 247 niet op.

TROUWEN KUN JE DUS BETER WEL DOEN!!!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 00:20
Verwijderd
Citaat:

In art. 245 en 247 sr staat het woordje 'buiten echt'. Als je met haar trouwt -ik weet niet of je al kan trouwen op je 13e (in sommige culturen wel), maar dat terzijde- gaan art 245 en 247 niet op.

Er staan in boek 1 van het BW uitzonderingen om voor je 18e te trouwen. Legaal willen seksen met je vriendinnetje is daar helaas niet 1 van
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 07:24
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Uberhaupt.
Wie trouwt er op zn 17de, laat staan 13 (op dr verjaardag dan 14de)...
Oud 23-09-2010, 09:24
Verwijderd
Citaat:

Nah, op het moment dat je nog niet oud genoeg bent om te beslissen of jij vind of je vriendinnetje wel of niet oud genoeg is voor seks, zou ik het trouwen gedeelte nog maar even achterwege laten. Of het legaal is of niet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Er staan in boek 1 van het BW uitzonderingen om voor je 18e te trouwen. Legaal willen seksen met je vriendinnetje is daar helaas niet 1 van
Ik weet dus niet wat een goede reden zou zijn om wel te trouwen en of het wel kan en hoe, etc. Ik stel alleen: als je weet te trouwen, dan gaan die wetsartikelen niet op. En anders moet je gewoon aan die voorwaarden voldoen / redenen die volgens jou gesteld zijn aan het trouwen voor je 18e.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Nah, op het moment dat je nog niet oud genoeg bent om te beslissen of jij vind of je vriendinnetje wel of niet oud genoeg is voor seks, zou ik het trouwen gedeelte nog maar even achterwege laten. Of het legaal is of niet.
Dat is jouw mening en wellicht ook mijn mening. Maar die doet er totaal niet toe. Ik ventileer hier alleen maar wat het wetboek zegt en/of hoe daar onderuit te komen cq te omzeilen.

Jij stelt dat je beter NIET kan trouwen als je twijfelt of je wel seks met dat vriendinnetje mag hebben.

Ik stel dat je beter wel kan trouwen als je twijfelt met het vriendinnetje te seksen, dan ben je in ieder geval niet strafbaar als je wel sekst!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 09:39
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Een vriendin van 13 jaar oud ten huwelijk vragen is misschien sowieso geen goed plan. In elk geval heeft het niets te maken met de vraag van de TS.

Het lijkt me ondertussen wel duidelijk wat er wel en niet mag, er staat hier een half wetboek aan artikelen inmiddels, dat moet toch genoeg zijn.
Oud 04-10-2010, 21:44
goeieboeie
goeieboeie is offline
Trouwen op je 17e met iemand van 14 lukt je niet. Moet je eerst naar afrika vluchten. Wel romantisch, zo'n spannende trip naar Afrika...

Laatst gewijzigd op 05-10-2010 om 08:13. Reden: offtopic gebeuren verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 21:55
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
Trouwen op je 17e met iemand van 14 lukt je niet. Moet je eerst naar afrika vluchten. Wel romantisch, zo'n spannende trip naar Afrika...
Ja, ook handig dat ze allebei hun school hebben afgemaakt en geld hebben om een bestaan op te bouwen in Afrika.

Als ik de vader van die vriendin was zou ik hem persoonlijk naar afrika trappen tot hij zn verstand gevonden heeft.

Laatst gewijzigd op 05-10-2010 om 08:13. Reden: offtopic verwijderd
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Ja, ook handig dat ze allebei hun school hebben afgemaakt en geld hebben om een bestaan op te bouwen in Afrika.

Als ik de vader van die vriendin was zou ik hem persoonlijk naar afrika trappen tot hij zn verstand gevonden heeft.
Gegeven, maar persoonlijk vind ik zo een relatie kunnen als er liefde in het spel is.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 08:13
Verwijderd
Goed, topic is opgeschoond. Dat op de man spelen richting mundial is nergens voor nodig, dus laat dat maar gewoon achterwege.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten