Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2002, 22:02
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Ik heb besloten: ik neem dreads, wil ze al zo lang! Aan de foto's die ik al gezien heb, wil ik ze wel van exploding boy, maar ik woon helemaal in België . Ik ken iemand die ze ook wou zetten bij mij, maar die dreads die ik al van hem gezien had zagen er echt veel te dik enzo uit, dus de jouwe leken me mooier...

Nog 1 vraagje: wat is het beste: je haar verven VOOR of NADAT je haar bedread is?

Thx

Dat maakt opzich niet uit,hoe doder je haar is hoe makkeijker het dreaden is,maar je kan het ook gewoon daarna verfen
Als je maar geen henna gebruikt,want dan blijven die vezels in je haar zitten en gaattut schimmelen.
Advertentie
Oud 20-08-2002, 14:24
Jules
Jules is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

ja ben je er wel blij mee?...gelukkig.
En dat meisje dat met je mee was dan,want die keek niet zo gelukkig
hehe nee weet ik .. die had echt iets van: 'wat is DIT' maargoed..die vind ze nu ook wel leuk hoor! Ze zeikt alleen altijd dat ze nooit goed zitten, maarja dat deed ze al toen ze nog 'gewoon' haar had.. ( tsja Milou..tis echt zo ) Alleen het pluist&krult NOG STEEDS, beetje jammer, maar ik kan ermee leven hoor
Oud 20-08-2002, 14:29
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Sooz schreef:

hehe nee weet ik .. die had echt iets van: 'wat is DIT' maargoed..die vind ze nu ook wel leuk hoor! Ze zeikt alleen altijd dat ze nooit goed zitten, maarja dat deed ze al toen ze nog 'gewoon' haar had.. ( tsja Milou..tis echt zo ) Alleen het pluist&krult NOG STEEDS, beetje jammer, maar ik kan ermee leven hoor

Dat trekt echt nog weg hoor
Oud 20-08-2002, 18:23
Jules
Jules is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Dat trekt echt nog weg hoor
ja..klopt, volgens mij gebeurde 'het' vandaag, toen ik dit hierboven postte zat het nog niet, en nu wel .. naja, leuk
Oud 20-08-2002, 18:36
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Sooz schreef:

ja..klopt, volgens mij gebeurde 'het' vandaag, toen ik dit hierboven postte zat het nog niet, en nu wel .. naja, leuk

haha

maar idd. trekt wel bij, verder wel blij mee?
Oud 20-08-2002, 19:20
sanguis
sanguis is offline
ehmm olga.. ff vraagje.. ik had jou vorige week een meeltje gestuurd of je eventueel bij mij en punkahontas dreads wilde zetten, khad nog niks terug.. (ben beetje ongeduldig, sorry..) misschien is ie niet aangekomen??
Oud 20-08-2002, 19:44
the exploding boy
Citaat:
sanguis schreef:
ehmm olga.. ff vraagje.. ik had jou vorige week een meeltje gestuurd of je eventueel bij mij en punkahontas dreads wilde zetten, khad nog niks terug.. (ben beetje ongeduldig, sorry..) misschien is ie niet aangekomen??
hotmail doet het niet meer bij mij.
Ander moet je me even toevoegen op msn:

princes_pica@hotmail.com
Oud 20-08-2002, 20:25
muckymouse
muckymouse is offline
ik heb nu fire dreads

rood met geblondeerde punten
Oud 20-08-2002, 20:56
the exploding boy
Citaat:
muckymouse schreef:
ik heb nu fire dreads

rood met geblondeerde punten

Ik had eerst rood met oranje punten

Nu heb ik ze net zwart geverfd
Oud 21-08-2002, 08:14
Hukkie
Hukkie is offline
Vraag!

STEL: ik ga mn dreads wassen, wat kan ik dan het beste gebruiken als 'zeep' ? Ik hoor overal weer wat anders, zout water, speciale zeep, droog-shampoo *aargh*

Oud 21-08-2002, 08:19
Jules
Jules is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:

haha

maar idd. trekt wel bij, verder wel blij mee?
ja..wel blij mee ja! Alleen..ik wil mn haar zo graag wassen
Oud 21-08-2002, 20:09
punkyfish
punkyfish is offline
De moeder van een vriend van me wil ze waarschijnlijk wel bij me zetten, alleen heeft ze een nogal rare manier, volgens mij. Zij vlecht het haar eerst en gaat er daarna over heen strijken Heb foto gezien van die vriend van me die nou dus ook dreads heeft en het ziet er zeg maar, nogal raar uit... Niet echt mooi, enzo. Zal ik het doen of niet
Oud 22-08-2002, 10:08
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
De moeder van een vriend van me wil ze waarschijnlijk wel bij me zetten, alleen heeft ze een nogal rare manier, volgens mij. Zij vlecht het haar eerst en gaat er daarna over heen strijken Heb foto gezien van die vriend van me die nou dus ook dreads heeft en het ziet er zeg maar, nogal raar uit... Niet echt mooi, enzo. Zal ik het doen of niet
Als je het niet mooi vind,niet doen...
Als je twijfelt nog even over nadenken

En anders bij olga en mij laten zetten
Oud 22-08-2002, 13:50
Verwijderd
hoe duur is een pakje boter?
Oud 23-08-2002, 11:00
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Ik had een vraagje...weten jullie misschien ergens in amsterdam waar ze niet zo heel erg duur zijn ...mjah hairpolice? of hebben ze daar een afro kapper achtig iets ?? ik heb gehoord dat het bij de afrokapper niet zo heel erg duur is.........?
Oud 23-08-2002, 21:11
sanguis
sanguis is offline
Citaat:

hotmail doet het niet meer bij mij.
Ander moet je me even toevoegen op msn:

princes_pica@hotmail.com
kheb het gedaan.. mijn naam op msn is alleen 'petra' ik probeer het telkens in sanguis te veranderen, maar op de een of andere manier lukt dat niet echt.. (niet dat je denkt dat dat heel iemand anders is ofzo.. )
Oud 24-08-2002, 16:49
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef:

Ligt aan het merk.
het goede antwoord......dat is ook zo bij dreads, ligt eraan waar je het laat doen, waar je het pakje boter koopt.
Oud 24-08-2002, 17:19
Choke
Choke is offline
Citaat:
Sooz schreef:
Ik dacht €35 ..
HAHAHAAAAAH
Oud 24-08-2002, 18:09
Verwijderd
owkej humor!!
Oud 24-08-2002, 19:46
Verwijderd
Citaat:
marrrtuuh schreef:
owkej humor!!
tsja ik begrijp er ook helemaal niks meer van
Oud 25-08-2002, 09:19
yvonnaah
yvonnaah is offline
TE duur
Oud 25-08-2002, 14:37
basje!
basje! is offline
mijne kosten precies 2 euro 93 ( de prijs van een potje wax, huismerk van de albert heijn ofzo.l ) ohja en ong. 15 lesuren stilzitten terwijl iemand mij aan het martelen/dreads zetten was. maar dat moet je er voor over hebben
Oud 27-08-2002, 15:03
Verwijderd
das idd nie egt duur! mja ik moe ff iemand vinden die ze wil zetten en ik ben toch maar naar de kapper geweest dus m'n haar moet eerst weer ff bijgroeien! slimme actie he>
Oud 29-08-2002, 15:07
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Vraag!

STEL: ik ga mn dreads wassen, wat kan ik dan het beste gebruiken als 'zeep' ? Ik hoor overal weer wat anders, zout water, speciale zeep, droog-shampoo *aargh*

je moet iets hebben wat geen residu achterlaat, want dan krijg je roos ofzo in je haar, omdat het in de dreads blijft hangen. Of het geen residu achterlaat weet je meestal door een beetje op je handen te doen, als je handen er heel zacht enzo van worden, laat de shampoo residu achter. (dit zijn meestal de duurdere shampoo's) Als je de goedkoopste neemt, laat het waarschijnlijk geen residu achter. Als je het zeker wil weten, moet je op de verpakking kijken, maar heel soms staat het er maar op. Ik heb wel een shampoo gevonden (krijg binnenkort dreads ) van de DA, het heet: Aussie MEGAshampoo en er staat op 'it cleans without the build-up'zoiets moet je dus hebben, hoop dat je er wat aan hebt. Ik weet ook dat Olga (the exploding boy) droogshampoo gebruikte, maar daar weet ik niets van af.
btw: met zout water zou zeewater bedoeld kunnen zijn, dat is goed voor je dreads, dan gaat het beter dreaden
Oud 29-08-2002, 15:14
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
boardbabe schreef:

btw: met zout water zou zeewater bedoeld kunnen zijn, dat is goed voor je dreads, dan gaat het beter dreaden
Zou met zout water niet gewoon water met zout bedoelt zijn? Lijkt me béétje goor om je dreads te wassen met zeewater..?
Oud 29-08-2002, 18:54
dystopia
dystopia is offline
Gewoon door Cemetary Slut (Maartje) en The Exploding Boy (Olga) laten doen, die kunnen het goed en is veel goedkoper en gezelliger dan bij de buurtkapper je kunt er wel beter elastiekjes om doen en meteen flink draaien. Ik kon pas elastiekjes erin doen een week later.. daarvoor had ik geen tijd. Stoooom! Dus tijd maken als je niet kan want 't is wel belangrijk! Succes

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 19:29.
Oud 30-08-2002, 18:47
Jiske
Jiske is offline
Heej!!!!
Ik wil ook dreads!!!! Wel mooie! Woont er iemand in de buurt van Rotterdam/Delft die dit zou kunnen doen (ik wil wel voorbeelden zien)???

Het moet ook niet al te duur zijn, want erg rijk ben ik niet
Alvast bedankt!!!

xxx Jiske
Oud 30-08-2002, 20:29
Jules
Jules is offline
Citaat:
Choke schreef:

HAHAHAAAAAH

maargoed..ik ging laatst ff naar de Dreadjeskapper in Zwolle, om te kijken of hij ook dreadhead shampoo of i.d verkocht, ging hij mij vertellen dat ik 3 maanden mn haar niet mocht wassen, en als ik dat toch ging doen dat ik het dan maar gewoon met Dreft of Dubro moest doen.. uhm ..
Oud 30-08-2002, 20:42
the exploding boy
Citaat:
Sooz schreef:

maargoed..ik ging laatst ff naar de Dreadjeskapper in Zwolle, om te kijken of hij ook dreadhead shampoo of i.d verkocht, ging hij mij vertellen dat ik 3 maanden mn haar niet mocht wassen, en als ik dat toch ging doen dat ik het dan maar gewoon met Dreft of Dubro moest doen.. uhm ..
hak toch ook al gezegd 3 maanden dniet wassen?
Oud 31-08-2002, 10:43
-Enid-
-Enid- is offline
*zit nu op 2 weken niet wassen* maar 'k ben er wel blij mee , maar dat niet wassen is wel irritant ja.
Oud 31-08-2002, 15:45
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Zou met zout water niet gewoon water met zout bedoelt zijn? Lijkt me béétje goor om je dreads te wassen met zeewater..?
zeewater kan echt water uit de zee zijn... ik zelf was mijn dreads meestal gewoon door wat zeezout in water te doen en daar met mijn dreads in. en "béétje goor" ?!?!? dat valt wel mee hoor... je hoofdhuid went er ook aan en maakt veel minder vet aan, waardoor je rustig je haar een tijd niet kan wassen... zijn heel vaak mensen die zelf geen dreads hebben die alles goor vinden enzo, maar als je echt dreads hebt merk je wel dat dat niet zo is. maar jah tis wel logisch dat je dreads een stuk minder goed schoon krijgt dan normaal haar...
Oud 01-09-2002, 14:12
minority
minority is offline
3 maanden? hmmja ... maar bij mij vervilten ze al!! en ik ben der wel blij mee hoor...en marijke je moet niet zo zeuren! maargoed... ik krijg nu duz lussen ... waarom? en hoe krijg ik ze weg? (niet, waarschijnlijk)

owjaa.... en HOE werk je ze bij?
Oud 01-09-2002, 15:50
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
skatefamke schreef:

zeewater kan echt water uit de zee zijn...
Heb jij enig idee wat er in de zee zit behalve zout? Vissenschijt, vogelschijt, afval van het strand, afval van boten, her en der een olievlek, dooie vissen en vogels en soms een mens, mensen pis..

Ghehehe denk niet dat je dat in je normale haar wilt hebben, laat staan je dreadjes...
Oud 01-09-2002, 20:16
Verwijderd
ik woon in doetinchem.....ik wee nie of er iemand in de buurt van doetinchem woont die bij mij dreads wil zetten....nu nog niet graag eerst haar ff wat aan laten groeien nadat de kapper het veelste kort heeft geknipt
Oud 02-09-2002, 07:52
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Heb jij enig idee wat er in de zee zit behalve zout? Vissenschijt, vogelschijt, afval van het strand, afval van boten, her en der een olievlek, dooie vissen en vogels en soms een mens, mensen pis..

Ghehehe denk niet dat je dat in je normale haar wilt hebben, laat staan je dreadjes...
Bah! Ik hou het wel op een zeepje.
Oud 02-09-2002, 14:27
the exploding boy
Citaat:
minority schreef:
3 maanden? hmmja ... maar bij mij vervilten ze al!! en ik ben der wel blij mee hoor...en marijke je moet niet zo zeuren! maargoed... ik krijg nu duz lussen ... waarom? en hoe krijg ik ze weg? (niet, waarschijnlijk)

owjaa.... en HOE werk je ze bij?
als je dreads goed vervilt zijn kun je die lussen er gewoon afknippen. maar niet als ze nog los zitten, anders heb je een hap uit je haar

en vervilten begint wel meteen, maar na 3 maanden ga je het echt goed zien.
Oud 02-09-2002, 20:31
pukeitallup
pukeitallup is offline
Bij mij hebben ze niks gekost.
Zelf zetten.
En veel geduld hebben.
Oud 02-09-2002, 20:36
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

heb je ook enig idee hoe groot de zee is
Oud 02-09-2002, 21:02
pinkelotje
pinkelotje is offline
hmms ik vind het zo raar de 1 zegt dat je haren af moet knippen als je die dreadlocks niet meer wilt maar die dreadlocks gaat er toch ook gewoon weer vanzelf eruit als je teminste geduld heb en heel vaak je haren goed gaat wassen (: ???? domme vraag hé
Oud 03-09-2002, 12:43
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
punxnotdead schreef:

Tevens heb ik geen zin om verdunde poep in mijn haren te wassen.
Oud 03-09-2002, 15:19
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
punxnotdead schreef:

Heb jij enig idee hoeveel meeuwen boven de zee vliegen en hoeveel vissen er in de zee zwemmen?
Oud 03-09-2002, 18:45
Jules
Jules is offline
Citaat:

hak toch ook al gezegd 3 maanden dniet wassen?
Ik dacht 1 maand! Of .. dat WILDE ik gewoon verstaan... naja 3 maanden hou ik zowiso niet vol. Mag mn haar dan ook 3 maanden niet nat worden? Ik moet echt wat aan mn hoofdhuid doen hoor ik heb normaal al last van roos en het is nu helemaal erg dus. Als ik dat zo lees op dreadheadhq.com dan mag je ze na een maand ofzo wel wassen enzo ..
Oud 03-09-2002, 18:51
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Sooz schreef:

Als ik dat zo lees op dreadheadhq.com dan mag je ze na een maand ofzo wel wassen enzo ..
...daar zeggen ze ook dat dreadpermanenten lelijk en stom en zonde enzo zijn...nix van aantrekken dus, je kunt ze echt het beste 3 maanden niet wassen (geeft je talgklieren -ofzoiets- ook de tijd om het vet een beetje af te bouwen-okee, eerst opbouwen, maar dan afbouwen-. Als je het telkens weer wegwast, komt er alleen maar meer terug, en vet haar is niet fijn voor dreads, het kan het beste droog zijn -daarom is ontkleuren goed voor je dreads- )

Laatst gewijzigd op 03-09-2002 om 18:53.
Oud 03-09-2002, 18:55
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Hukkie schreef:

Tevens heb ik geen zin om verdunde poep in mijn haren te wassen.
Je zwemt toch normaal ook gewoon in de zee? Dan krijg je dat toch ook in je haar? je moet het er natuurlijk wel weer uitwassen, en als het dat toch stinkt, dan kun je het gewoon met (eerdergenoemde) shampoo wassen
Oud 03-09-2002, 19:05
Jules
Jules is offline
Citaat:
boardbabe schreef:

...daar zeggen ze ook dat dreadpermanenten lelijk en stom en zonde enzo zijn...nix van aantrekken dus, je kunt ze echt het beste 3 maanden niet wassen (geeft je talgklieren -ofzoiets- ook de tijd om het vet een beetje af te bouwen-okee, eerst opbouwen, maar dan afbouwen-. Als je het telkens weer wegwast, komt er alleen maar meer terug, en vet haar is niet fijn voor dreads, het kan het beste droog zijn -daarom is ontkleuren goed voor je dreads- )
maar kzit nu helemaal onder de roos!! Straks gaat het nog heel erg stinken enzo *krijgt waan-idee* IEIEIEEEHH

Maargoed .. ik ga het misschien wel volhouden dan, als iedereen het zegt .. ik wil wel mooie dreads natuurlijk, straks
Oud 03-09-2002, 19:51
the exploding boy
Citaat:
Sooz schreef:

maar kzit nu helemaal onder de roos!! Straks gaat het nog heel erg stinken enzo *krijgt waan-idee* IEIEIEEEHH

Maargoed .. ik ga het misschien wel volhouden dan, als iedereen het zegt .. ik wil wel mooie dreads natuurlijk, straks
koop droogshampoo en dat moet je op je hoofdhuid en haar spuiten . Effe laten inwerken en dat scheelt veel.
kan je gewoon bij de drogist halen.

btw zeewater is zeer goed maar uiteraard wel uitspoelen erna

En je kan je dreads idd ook gewoon laten uitgroeien, maar uitkammen lukt ook wel. 'k snap niet dat niemand dat wil geloven, aangezien ik en een vriendin beide 2 jaar dreads hadden en ze toch uit hebben gekamd.
Oud 03-09-2002, 19:53
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:

koop droogshampoo en dat moet je op je hoofdhuid en haar spuiten . Effe laten inwerken en dat scheelt veel.
kan je gewoon bij de drogist halen.

btw zeewater is zeer goed maar uiteraard wel uitspoelen erna

En je kan je dreads idd ook gewoon laten uitgroeien, maar uitkammen lukt ook wel. 'k snap niet dat niemand dat wil geloven, aangezien ik en een vriendin beide 2 jaar dreads hadden en ze toch uit hebben gekamd.
nog steeds niet terug?
Oud 03-09-2002, 20:00
the exploding boy
Citaat:
boardbabe schreef:

nog steeds niet terug?
wel msn tijdelijk dood
Oud 03-09-2002, 20:24
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat: