Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Waarom denk je dat de immigratie van moslims zal blijven toenemen met dezelfde snelheid als nu?
|||
Citaat:
Islamisten worden in NL gelukkig niet erg serieus genomen. Dat gold echter ook voor Janmaat, en dat heeft via Fortuyn geleid tot Wilders waar je, naar ik aanneem, ook niet blij mee bent. Citaat:
Qua geboortecijfers zal het ook wel meevallen, eenieder pikt toch een graantje mee van de heersende cultuur en zullen moslims hier soepeler met hun regels omgaan dan bijvoorbeeld in Syrië. Zeg maar een Calvinistische Islam ![]() Neemt nog niet weg dat ik conform de regels van de islam (zie topic) nog steeds veel mensen op straat zie met een lange baard met jurk of hoofddoek. Ieder zijn ding, maar het zegt toch iets over hoe serieus mensen hun religie (niet geloof) nog steeds nemen. (en ja dat geldt ook voor de Staphorst die hards) |
![]() |
||||
Citaat:
Maar je hebt gelijk, als we niet oppassen blijken zaken die we in eerste instantie niet serieus namen ineens gevaarlijk te worden. Citaat:
Citaat:
|
Het is zo hypocriet dat er wordt gesproken over de immigraie van: moslims. Waarom zeg je niet: immigratie van niet-westerse migraten. De positie van de Moslims zal er zo niet beter op worden. Oke, dat die enkele Marokkanen en eenmaal niet zo goed doen in de Nederlandse maatschappij is onderhand ook wel bekend. Maar dan hoef je niet de Islam er bij te betrekken, dan krijg je die Moslims over je heen.Ik ken genoeg goedgelovige Moslims waarvan de kinderen op het hoger onderwijs zitten, ouders werken, belasting betalen, thuis Nederlands spreken etc....
En hoezo, zorgt de islamisering voor joden,homo- haat? Mijn ouders zijn ook Moslim en hun beste vrienden zijn toevallig homo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Een van m'n beste vrienden is moslim, ik heb ook niks tegen moslims, behalve extremisten en landen zoals ik hierboven heb genoemd.
|
![]() |
Maar weet je wat het is, je doet alsof het jou boeit. De regels van Islam, in moslimlanden, wat doet het voor jou?
Je bent hier in Nederland en Nederland zal die regels niet overnemen. Dus terug naar het vraag, wat heeft jou gezorgd dat jij zo bezig houdt met de regels in Arabische moslim landen? Maar misschien heb je het niet in de gaten nadat jij zegt dat het leven in de midden-oosten van een eeuw geleden is. Abu Dhabi zal waarschijnlijk 's werelds eerste futuristische stad hebben. Dus wat bedoel je een eeuw geleden? Verder hebben we in Arabische landen nu in zowat elke straatje een slijterij, discotheken, toeristen en immigranten die daar met hotpants lopen. Niemand die er iets van zegt. Als de Arabieren in Arabische landen, Nederland zou nadoen, dan zouden ze tegen die immigranten en toeristen zeggen "pas je aan, doe wat meer kleding aan, jij bent niet in je eigen land". Maar die dingen gebeuren niet, en geloof mij wanneer ik zeg dat ik beter weet. Dus waarom mogen immigranten en toeristen alles doen wat ze maar willen in Arabische landen. Maar Arabische moslims niet aan doen wat ze willen? Het is niet alsof jullie het ook moeten aandoen, of wel? |
![]() |
||
Citaat:
Rood=illegaal: Hoe donkerder het rood, hoe zwaarder de strad. Donker bruin-achtig is de doodstraf. Blauw=legaal: Hoe donkerder, hoe meer rechten. Donker blauw is huwelijk. Donker grijs=onbekend, licht grijs=geen rechten, maar ook geen straf. ![]() Uploaded with ImageShack.us
|
![]() |
Ik kan niet zien of Israël gekleurd is. Maar de regels van de Thora is dat homoseksualiteit geheel niet acceptabel is.
Maar hoe kan het dat een staat als Israël wel bevriend is met Nederland en alle overige westerse landen en Libië bijvoorbeeld niet? En ik heb het nu specifiek alleen over het homoseksualiteit, hoe kan een zeer vriendelijke land als Nederland zo tegen Arabische landen zijn die homoseksualiteit niet erkennen, maar wel Israël die dat ook niet erkent. En daar zijn 1,8 miljard moslims, de extremisten aantal staat onder de 0,1%. Maar door dat je alleen die soort op tv ziet, denk je automatisch dat het er veel meer zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ja dat is precies wat ik zeg, daar wordt vanuit Nederland meerdere malen gesuggereerd dat het zo raar is dat Moslimlanden geen recht hebben geven aan homo's. Dat argument wordt meerdere malen gebruikt, door Wilders, door extreem rechtse, hier in deze topic. Dus ik vraag mij af, als Nederland sterk achter zijn standpunt blijft en daarmee moslimlanden bekritiseren.
Waarom wordt er dan nooit iets gezegd over Israël en zijn homo onvriendelijkheid? I'm just saying. Maar oké, ontopic weer. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het verschil zit 'm er dus in dat de overheid zich NIET bindt aan voorschriften in sprookjes (regels van de Islam). Wat dat betreft doet Turkije het nog beter dan Nederland. Dat willen we zo houden, en DAT is de reden waarom we in NL de instroom van streng (anders) gelovigen willen beperken. |
![]() |
|
[QUOTE=Kaka8;31304527]Waarom wordt er dan nooit iets gezegd over Israël en zijn homo onvriendelijkheid? I'm just saying.
QUOTE] Op een kaart in de Bosatlas is Israel een land waar je vrij veel rechten hebt als homo. Je hoeft tenminste niet te vrezen voor je vrijheid. Misschien is het volk meer anti-homo, maar de regering moedigt 't dus tenminste niet aan. De moslimlanden zijn toch strenger wat dat betreft.
|||
Citaat:
Niet dat de meeste mensen daar dat goedkeuren, maar veranderen doet het desondanks slechts langzaam. Citaat:
En bovendien omdat ze ondanks zulke misstanden, nog steeds de meest vooruitstrevende staat in het hele midden-oosten hebben. Niet gek gezien het legendarische talent van die regio om beschaving terug te draaien. Een half uurtje rijden met de auto verder op wordt je zonder pardon doodgeschoten als je homoseksueel bent, dus ik zou zeggen dat ze het in Israël niet gek hebben gedaan.
||
Citaat:
Het feit dat het op dit moment een primitiever gebied is, is niet, zoals vaak gesteld wordt, puur te verklaren vanuit de islamitische regels. Zo veel verschilt de Islam in schrift niet van de andere Abrahamische religies. Het gaat om de manier waarop die religie ingezet wordt om macht te verkrijgen. Een paar honderd jaar geleden werd het christendom gebruikt voor onderdrukking en moord, terwijl men in de islamitische wereld een zowel wetenschappelijk als sociaal vooruitstrevende samenleving had; het is niet zo heel lang geleden dat die verhouding omdraaide.
|||
Citaat:
Citaat:
Behalve je samenleving terugzetten naar een nomadisch bestaan is er weinig dat catastrofaler is dan dat op gebied van vooruitgang. Plus dat er onnoemelijk veel tijd verloren gaat aan bidden en de koran uit hun hoofd leren, die anders tenminste deels besteed was aan vooruitgang.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Als op dit moment ergens in een geïsoleerd stuk land iemand de paracetamol uitvindt, dan is diegene daarmee ook niet direct een uitvinder. Daarom lijkt het een bloeiperiode voor de Islamitische wereld; de rest van de wereld lag in puin zodat procentueel er meer innovaties uit de Islamitische wereld kwamen dan voorheen. Dat maakt hun samenleving als systeem voor innoveren nog niet beter. Nog steeds is de helft van alle potentiële uitvinders veroordeeld tot een leven als huishoudster en fokmachine, mag je geen afbeeldingen maken, en zijn veel ideeën taboe door religie. En de absolute onbuigzaamheid waarmee aan die hinderende principes vastgehouden wordt is wel behoorlijk uniek voor de Islam. De Islam is dan ook veel allesomvattender qua regels en voorschriften dan de meeste religies. Als resultaat hinderen die regels de samenleving ook meer.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Islam en mensenrechten (lees: UVRM): onverenigbaar Gatara | 120 | 07-10-2005 11:22 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
Ben je van geloof veranderd? Watisdit | 62 | 19-11-2004 19:04 | |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 | |
Islam Hannibal | 5 | 15-03-2002 19:18 |