Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2011, 13:27
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Maar ik vind wel dat je ouders erg veel voor je betalen voor iemand van 22.
Hij studeert nog hè, dus vind het nog wel meevallen. Je moet natuurlijk wel rond kunnen komen, anders gaat de studie eronder lijden en dat lijkt me ook niet de bedoeling van zijn ouders.
Oud 27-05-2011, 13:50
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Maar ik vind wel dat je ouders erg veel voor je betalen voor iemand van 22.
Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk; Ik wilde eigenlijk vier jaar geleden al op mezelf gaan wonen maar door lichamelijke omstandigheden is dit eigenlijk nog niet mogelijk geweest; dat is ook de reden dat ik op dit moment geen werk heb,

Ik heb 1.5jaar geen school gevolgd na mijn havo en toen had ik een veel hoger inkomen en betaalde ik ook veel meer mee; de huidige situatie is een beetje irritant omdat ik wel wil maar zelf amper inkomen heb.
(Ik kan eigenlijk een soort financiële bijdrage krijgen omdat ik iets chronisch heb o.i.d. maar dat vind ik weer te ver gaan. ik ga straks bovengemiddeld verdienen en ik heb op dit moment spaargeld genoeg om het te redden tot ik hopelijk over 1-2 maanden weer werk heb)
Oud 27-05-2011, 14:02
Volk
Volk is offline
Citaat:
Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk; Ik wilde eigenlijk vier jaar geleden al op mezelf gaan wonen maar door lichamelijke omstandigheden is dit eigenlijk nog niet mogelijk geweest; dat is ook de reden dat ik op dit moment geen werk heb,

Ik heb 1.5jaar geen school gevolgd na mijn havo en toen had ik een veel hoger inkomen en betaalde ik ook veel meer mee; de huidige situatie is een beetje irritant omdat ik wel wil maar zelf amper inkomen heb.
(Ik kan eigenlijk een soort financiële bijdrage krijgen omdat ik iets chronisch heb o.i.d. maar dat vind ik weer te ver gaan. ik ga straks bovengemiddeld verdienen en ik heb op dit moment spaargeld genoeg om het te redden tot ik hopelijk over 1-2 maanden weer werk heb)
Ah, dat verandert de zaak inderdaad. Voor iemand die momenteel zonder werk zit draag je flink bij moet ik zeggen. Netjes hoor!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 21:02
maaikjuh66
maaikjuh66 is offline
Ik krijg 50,- pm aan kleedgeld.
En ik krijg ook nog 30,- zakgeld.
Ik moet van die 50 wel alles kopen van kleren dan.
Maar ik verdien ook ongeveer 100 per maand aan oppassen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 19:19
Rivka
Rivka is offline
Ik krijg €100 zak-en kleedgeld per maand waar ik het mee moet rooien, al geeft mijn moeder me af en toe een extraatje, bijv. als we samen naar de drogist gaan en ik deodorant of zo nodig heb. Maar verder eigenlijk niet.
Oud 21-06-2011, 21:03
Eboy93
Eboy93 is offline
Citaat:
^Dat ligt eraan wat je er allemaal van moet doen. Kostgeld, opleiding, kleding, uitgaan, verzekering etc., als je dat allemaal zelf betaalt, vind ik het niet gek dat je terkot komt.
Als het zo is dat je alleen kleding/uitgaan (en verzekering) moet betalen, vnid ik het wel gek. Je verdient immers genoeg om royaal rond te komen voor iemand die nog thuis woont, ik zou niet inzien waarom je te kort zou komen. Tenzij je natuurlijk heel veel rookt, er een hobby aan hebt om aan brommers te sleutelen (waarvoor je dure onderdelen moet bestellen), flink autorijdt, uitgaat in clubs waar alleen al de entree 30,- is, etc etc. Het ligt er écht aan wat je allemaal meot betalen van dat geld.

Ik rij wel scooter maar daar gaat alleen onderhoud, verzekering en brandstof van af. zeg maar: 80 euro brandstof
15 euro verzekering
15 euro onderhoud gemiddeld per maand.

dan nog kleding en uitgaan.
Thats all.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 19:04
Verwijderd
Ik krijg best veel geld van Skullcandy dus daar koop ik kleding voor. En dingen zoals koptelefoons enzo die krijg ik ook van hun soms dus dat hoef ik niet te kopen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 08:28
Verwijderd
Krijgen jullie kleedgeld? jaa
En hoeveel krijgen jullie per maand? 65 p.m maar ik krijg het per kwartaal dus 109 p/k... dit is ook zakgeld
En wat moet je er allemaal van betalen?? alles
En is het een beetje te doen?? som wel, meestal niet.. Als ik een x ene goede maand heb wua ander werk dan wel want dan hebk meer geld of we gaan in die maanden neit zoveel naar de stad ook.. Maar anders niet... Heel vaak ben ik naar 1,5 a 2 maand al blut,, en dan hebk nix meer... Tja dan is het gwn kut!

Maar aan de andere kant,, je leert wel met geld omgaan en als je eenmaal op eigen benen staat kom je neit zosnel in de schulden denk ik, o,mdat je ervanbewust bent dat het neit vanzelfsprekend is dat je geld hebt en somaar alles kan kopen wat je wilt,,,
Ik raad het sws aan als je welg oed met geld om kan gaan,, en als je dat niet kan moet je bijv 30,- p/m krijgen en daar dan bepaalde dingen voor kopen(afsprkene met je ouder(s)) en dat je ouder(s) dan de rest betalen en steeds een beetje meer zelf betalen!!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 01:42
gbaspke
gbaspke is offline
Ik krijg niets. "WERKEN GODVERDOEMME!" krijg ik altijd te horen...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 14:11
Verwijderd
Grrrrrrrr
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 09:57
Verwijderd
Ik krijg (godzijdank, en dat meen ik echt) ook geen kleedgeld.
Vroeger keek ik papa en mama gewoon lief aan als ik een (band)shirt wou hebben, maar sinds een jaar of 3/4 heb ik wel zoiets van: Ik wil zelf mijn kleding betalen. No matter what! En als mijn moeder dan wat leuks ziet, wil ik haar dat best even 'kado' doen. Anders heb ik achteraf een beetje een schuldgevoel (gezien hun al zoveel aan mij hebben uitgegeven). ^^

Zelf 'shop' ik niet zoveel, misschien 1 - 3 x in het jaar. Maar dat ligt eraan of het écht nodig is. <zielig> Ik koop het tenslotte ook maar van mijn CZ-vergoeding / Stufi, als arme studente. </zielig>

En als ik dan iets ga kopen houdt het meestal op bij 2-3 shirts/jurken/whatever en 1-2 broeken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg best veel geld van Skullcandy dus daar koop ik kleding voor. En dingen zoals koptelefoons enzo die krijg ik ook van hun soms dus dat hoef ik niet te kopen
You lucky bastard! Die dingen zijn pokkeduur. :-# Al kan het altijd duurder natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 12:29
Rosaaaxx-
Rosaaaxx- is offline
Ik krijg nog geen kleedgeld, maar mn zus krijgt 80 euro kleedgeld per maand, + 20 euro zakgeld, dus 100 euriieee. Ik krijg dat duss ookk, maar pas in de 2e
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 19:24
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Beloningen voor dingen als niet gaan roken, rapporten, het halen van een studiejaar of opleiding vind ik ook erg onnodig; deze dingen doe je namelijk voor jezelf en niet wegens een beloning die er aan vast zit.
Hier ben ik het dus 100% mee eens.

Het ergste vind ik nog als er aangeboden word om het rijbewijs cadeau te geven als er gestopt word met roken... In negen van de tien gevallen nemen ze niet eens de moeite om het te proberen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 18:39
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Citaat:
Tip! Hou bij in een 'kasboekje' hoeveel je elke maand uitgeeft. Dan weet je hoeveel je nog hebt en wat je nog kan uitgeven! Klinkt dom.... maar wel handig!!
Klinkt helemaal niet dom. Heb je tenminste een beeeetje overzicht.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 20:42
chazzy
chazzy is offline
2 keer per jaar kleren kopen voor zon 600 euro en dan heb ik genoeg om de zomer en de winter door tekomen en ik vraag het geld aan mijn ouders . verder nog nooit echt nagedacht over kleedgeld maar ik ben een jongen dus ik doe daar niet zo moeilijk over
Reageren

Regels voor berichten