Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb 1.5jaar geen school gevolgd na mijn havo en toen had ik een veel hoger inkomen en betaalde ik ook veel meer mee; de huidige situatie is een beetje irritant omdat ik wel wil maar zelf amper inkomen heb. (Ik kan eigenlijk een soort financiële bijdrage krijgen omdat ik iets chronisch heb o.i.d. maar dat vind ik weer te ver gaan. ik ga straks bovengemiddeld verdienen en ik heb op dit moment spaargeld genoeg om het te redden tot ik hopelijk over 1-2 maanden weer werk heb)
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik krijg €100 zak-en kleedgeld per maand waar ik het mee moet rooien, al geeft mijn moeder me af en toe een extraatje, bijv. als we samen naar de drogist gaan en ik deodorant of zo nodig heb. Maar verder eigenlijk niet.
||
![]() |
Citaat:
Ik rij wel scooter maar daar gaat alleen onderhoud, verzekering en brandstof van af. zeg maar: 80 euro brandstof 15 euro verzekering 15 euro onderhoud gemiddeld per maand. dan nog kleding en uitgaan. Thats all. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Krijgen jullie kleedgeld? jaa
En hoeveel krijgen jullie per maand? 65 p.m maar ik krijg het per kwartaal dus 109 p/k... dit is ook zakgeld ![]() En wat moet je er allemaal van betalen?? alles En is het een beetje te doen?? som wel, meestal niet.. Als ik een x ene goede maand heb wua ander werk dan wel want dan hebk meer geld of we gaan in die maanden neit zoveel naar de stad ook.. Maar anders niet... Heel vaak ben ik naar 1,5 a 2 maand al blut,, en dan hebk nix meer... Tja dan is het gwn kut! Maar aan de andere kant,, je leert wel met geld omgaan en als je eenmaal op eigen benen staat kom je neit zosnel in de schulden denk ik, o,mdat je ervanbewust bent dat het neit vanzelfsprekend is dat je geld hebt en somaar alles kan kopen wat je wilt,,, Ik raad het sws aan als je welg oed met geld om kan gaan,, en als je dat niet kan moet je bijv 30,- p/m krijgen en daar dan bepaalde dingen voor kopen(afsprkene met je ouder(s)) en dat je ouder(s) dan de rest betalen en steeds een beetje meer zelf betalen!!! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik krijg (godzijdank, en dat meen ik echt) ook geen kleedgeld.
![]() Vroeger keek ik papa en mama gewoon lief aan als ik een (band)shirt wou hebben, maar sinds een jaar of 3/4 heb ik wel zoiets van: Ik wil zelf mijn kleding betalen. No matter what! En als mijn moeder dan wat leuks ziet, wil ik haar dat best even 'kado' doen. Anders heb ik achteraf een beetje een schuldgevoel (gezien hun al zoveel aan mij hebben uitgegeven). ^^ Zelf 'shop' ik niet zoveel, misschien 1 - 3 x in het jaar. Maar dat ligt eraan of het écht nodig is. <zielig> Ik koop het tenslotte ook maar van mijn CZ-vergoeding / Stufi, als arme studente. </zielig> En als ik dan iets ga kopen houdt het meestal op bij 2-3 shirts/jurken/whatever en 1-2 broeken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het ergste vind ik nog als er aangeboden word om het rijbewijs cadeau te geven als er gestopt word met roken... In negen van de tien gevallen nemen ze niet eens de moeite om het te proberen. |
![]() |
|
![]() |
2 keer per jaar kleren kopen voor zon 600 euro en dan heb ik genoeg om de zomer en de winter door tekomen en ik vraag het geld aan mijn ouders . verder nog nooit echt nagedacht over kleedgeld maar ik ben een jongen dus ik doe daar niet zo moeilijk over
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Kleedgeld & Zakgeld ttijn | 12 | 09-01-2017 07:24 | |
Werk, Geld & Recht |
Kleedgeld Lobke1988 | 51 | 16-10-2003 19:35 | |
Werk, Geld & Recht |