Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
Serevent werkt langer, in principe zijn de werkzame stoffen (voor zo ver ik weet, correct me if I'm wrong) volgens mij hetzelfde.
Serevent neem ik altijd als ik weet dat ik een intensieve dag krijg of een concert heb of ga hardlopen oid
|
Verwijderd
|
Ik ben moe, en van de vermoeidheid zie ik flitsen. Nu al. Normaal is het 's avonds oid. Gisteren ben ik wel weer 2 uur naar school geweest! Heb veel bijgepraat met een vriend en het was wel weer fijn om hem te zien. Vervolgens wel weer te horen gekregen dat ik hard genaaid word op school. Hij heeft kunnen regelen op school dat hij zijn tentamens t/m maart in mag halen. Hij heeft geen ambulant begeleiding, hij regelt dus alles zelf. Bij mij kon alleen maar geregeld worden dat ik er max 2 weken over mocht doen?
![]() ![]() Gisteren dus maar een boze mail naar school gestuurd dat dit gewoon niet kan. Ik kan écht niet de deur uit om even iets voor een verslag te doen. Ik zit hele dagen thuis dus het is voor mij een hele opgave om zoiets te doen. Ik had voor mijn eerdere verslag (die ik overigens op tijd heb ingeleverd) een 'G' gekregen. Heel mooi, want ik had er goed mijn best op gedaan. Vervolgens zet ze op ouderportaal, dus ook op mijn rapport, een 'V'. Dit was al in november gebeurd, maar mijn moeder had dit al met mijn begeleider besproken. Er was niks mee gedaan dus ze besloot gisteren te mailen. Krijgen we een heel raar mailtje terug dat ik geen workshops doe (dat hoef ik niet te doen, dat is te zwaar voor me. Ik maak hier een vervangende opdracht voor!) en dat ik al 3 verslagen had in moeten leveren en dat ik er nog maar 1 had ingeleverd. Ik heb pas een week geleden de andere 2 in moeten leveren? Ik moest er maar blij mee zijn dat ze een 'V' had neergezet omdat ik de voorgaande dingen niet heb gedaan. Overigens is pas na de kerstvakantie duidelijkg eworden wat ik voor ckv moet doen. Dus dit slaat helemaal nergens op en ik ben echt boos. Vanochtend heeft mijn moeder dus weer naar school gemaild dat ze alles verdraait en dat ze niet raar moet doen. Is ze helderziend dat ze in november al weet dat ik in januari geen verslagen inlever? En je gaat toch ook geen 6 geven terwijl ik een 10 heb gehaald? Ik vind het echt belachelijk. We hebben het al zo heftig de laatste tijd, en dan komt dit soort gezeik er ook nog eens bij.. Verder heel veel pijn en ik word 's nachts continu wakker. Kon net bijna mijn lepel weer niet vasthouden. ![]() |
![]() |
|
Kikaa: wat een gek verhaal van je school
![]() Met mij gaat het beter dan na mijn vorige berichtje. Ik heb mijn draai gevonden hier en nu gaat het wel prima ![]() We zijn nu op de universiteit aan de computer aan het werk en de airco staat hier heel hard, dus het is wel een beetje koud ![]() Iedereen is wel super aardig, ookal spreken ze niet altijd Engels. Ik vind het alleen echt jammer dat we niet zelf het terrein waar we zitten af kunnen. We weten ook nog niet wat we dit weekend gaan/kunnen doen, ik hoop dat we met iemand mee kunnen het terrein af. Voor degene die de blog lezen: op de foto's van de markt ben ik degene met witte stippen op de kleren ![]() Knuffels voor jullie allemaal!
|
@ Takkie en Dott: Serevent werkt weliswaar langer (12 uur) dan ventolin (4-6 uur) maar als je het echt benauwd hebt werkt Serevent niet snel genoeg, dat werkt pas optimaal na een half uur en ventolin al na een paar minuten. Je zou in plaats van een pufje tegelijk er twee kunnen proberen of anders Foradil/Oxis kunnen vragen, dat is een langwerkende luchtwegverwijder die wel snel werkt.
|
Verwijderd
|
vandaag ruzie gekregen met een van degene waar ik het meest aan toevertrouw
![]() Ik zat in de pauze met een andere vriendin te kletsen(noem k wel ff miss b), en toen zei ik zo van ja heb jij dat ook in de krant zien staan vanmorgen over die leraar van vorig jaar die is nu begrafenisondernemer, toen lachte wij nogal omdat we vorig jaar al telkens zaten te grappen over te maken dat dat eigenlijk veel beter bij hem paste... Maar toen dacht ik er niet bij na dat de opa van miss a een paar weken geleden is overleden, en zij zei dus dat ik er geen grappen over moest maken en dat het niet grappig was als iemand doodging terwijl ik en miss b alleen maar lachte om het toeval. Miss a is de enigste die weet dat ik op een forum zit(maar ze weet gelukkig niet welk) en ze is ook een van de enigste die het hele Joyce-verhaal kent. Nu praat miss a dus niet meer tegen mij en negeert ze me compleet. ik weet dus echt niet wat te doen ![]() Iemand tips??? |
![]() |
||
Citaat:
OT Al een paar dagen thuis met hevige buikgriep. Aan de beterende hand, want ik begin me te vervelen ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben dus verliefd op een meisje dat mij totaal niet leuk vindt. Ik was van plan om een pluche beertje in haar tas te stoppen om misschien nog wát kans te krijgen, maar ze heeft er werkelijk totaal geen zin in... en nu haat ik mezelf omdat ik kennelijk zó ontzettend stupide ben dat ik vol houdt dat ik haar mij leuk kan laten vinden.. Wat moet ik doen?
Liefs & Ltr En dan beertje.... dan kan ik nu wel verbranden zo kwaad ben ik |
![]() |
|
dagbehandeling ging wel goed vandaag.
we waren lekker op tijd klaar. toen op de taxi gewacht. en gevraagd of die me in het dorp wou afzetten. even het dorp in geweest naar de apotheek enzo. verder zie ik wel hoe het loopt dit weekend. en ik hoop niet dat ik een ontsteking heb. maar zo voelt het dus wel. ik wil geen ontsteking want het is al een tijd geleden. en dat wil ik zo houden. als die klote angsten nou maar weg gaan. want daar word ik knettergek van.
|
![]() |
@Heksjuh: ik zat me al af te vragen wie van de 2 je was. Ziet er gaaf uit daar, veel plezier.
Vandaag vet laat klaar met school 18.30. En ik zie een beetje op tegen volgende week: ik ben elke avond weg, en de avond dat ik het vroegste thuis ben is dat pas om 22.00....de rest veel later. Net met mijn duo gerepeteerd, toch iets andere tempo's dan ik dacht, nog ff aan de studie voor het concert dus. Nu maar redelijk vroeg slapen. Broertje was gister blijven slapen; risotto gemaakt, op de bank tv gekeken, gekletst en vanmorgen samen ontbeten, was erg gezellig! |
![]() |
|
Verwijderd
|
shit, ze is wel online op msn maar geen reactie op mn mailtje
![]() Vanmiddag viert mn broertje zn verjaardag, dan komt een kennis ook en 1 ervan zit bij mij bij tekenen, hoop echt niet dat ze daarover begint want afgelopen dinsdag gingen we echt wat te ver met schimmige opmerkingen enzo, en hoop niet dat mn ouders/familie daar achter komen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hm, zondag.
|
![]() |
Heksjuh, mag ik ook een PM met het adres van je blog? Of van iemand anders?
Verwarrend. Ik lijk weer verliefd te zijn. Maar dat klopt zo niet. Ik zie ex elke dag, we zijn betere exen dan we als stelletje waren. Ik heb het een aantal maanden geleden uitgemaakt, na 2.5 jaar, omdat ik geen relatie kan hebben met een eetstoornis in deze ernstige mate. Maar ik denk dat ik verliefd ben op iemand. Dit gevoel herinnert mij tenminste aan verliefdheid. Sowieso is alles verwarrend. Ik zat net op de fiets, luisterde Adele, genoot van het zachte weer, dacht aan mijn vlam, voelde me gelukkig. Ondertussen voelde ik ook dat ik aan het balanceren ben, sta op de rand van een diepe depressie. Komt ook omdat het januari is, de moeilijkste maand van het jaar. De, volgens mijn huisarts extreem hoge dosis, efexor, zorgt ervoor dat ik aan de goede kant van de rand blijf en niet in die depressie stort. En ondertussen zie ik ex dus elke dag, ben ik bang dat hij denkt dat het ooit weer goed komt terwijl ik dat niet zie zitten en ben ik volgens mij verliefd op iemand, maar ik weet het niet zeker, want de efexor vervormt en maakt allemaal gevoelens, dus ik ben nergens meer zeker van. Guess I'll always have to be Living in a fantasy That's the way it's got to be From now on Yes I'll always have to be Living in a fantasy Though it won't be really me From now on
|
![]() |
zo beroerd heb ik me lang niet gevoeld: overgeven, diaree, misselijk, overal pijn. Bah. Terwijl deze week juist heel druk wordt: elke avond bezet, en koren van mijn studiegenootje overnemen. Net thee gedronken (drink ik echt nooit) en een half broodje geprobeerd naar binnen te werken.
Zusje belde net, die had laatst precies hetzelfde, zij heeft me overgehaald om wat te eten en te drinken. |
![]() |
|
Ik wil duidelijkheid.
Ik heb al gevoelens van een meisje die ik via internet ken voor iets van 1a2 maanden. Mijn eerste liefde. Zij heeft vorige weekend gezegd dat ze mij alleen als vriend ziet, en even later dat ze mij niet wilde kwetsen. Ik heb nu, een week later, het gevoel dat zij mij niet wilt. Ik zit hier live te janken, ben nu al een half uur bezig. Ik heb het gevoel dat mijn ziel stukje bij beetje word verteerd door haar. Ik wil haar aanraken, liefde geven, en liefde terugkrijgen; maar wij zien elkaar pas 5 februari. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het rotte is dat je op 5 februari echt nog wel verliefd bent en dat dus een voor jouw niet zo fijne ontmoeting kan gaan worden .. zij is namelijk niet verliefd op jou. De duidelijkheid; ik weet niet wat voor vriendschap je met haar hebt? Maar zoals je het nu verteld; als ze zegt dat je voor haar een vriend bent betekend dat ook gewoon letterlijk. Dus nee ze wil niet je vriendinnetje zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
gister was wel oke, nouja niet echt maar t viel mee, ruzie en irritaties in t hele huis maar daar ben ik inmiddels na 14 jaar wel aan gewend geraakt.
Net belde ze dat ik 1ste uur vrij ben ![]() heb last van mn maandelijkse probleempies waar ik dus totaal niet mee kan omgaan, want dat is weer ''anders als anders'' en dan ben ik weer uit mn normale ritme en wijk ik af van mn ''autistische in mn hoofd gepropte regeltjes'' en zit me dus nu al druk te maken welke momenten ik morgen naar de wc kan aangezien ik dan dus de hele dag weg ben ![]() ![]() zie op tegen school omdat daar dus weer hetzelfde geld ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vannacht bijna niet geslapen. Bij elke beweging had ik zo veel pijn dat als ik eindelijk sliep dat ik dan weer wakker werd. Elke keer wakker worden schiet echt niet op en tussendoor ga ik me dan nog irriteren ook. Ik kon echt bijna niet bewegen van de pijn, mijn knieën en enkels en heupen deden zo veel pijn. 's Ochtends zijn mijn vingers ook nog ontzettend stijf en doen veel pijn zodat ik die bijna niet kan bewegen. Als ik lag had ik ook nog last van mijn schouders, pols en ellebogen. Ik kon echt geen ideale houding vinden. Ik ben al vanaf half 7 helemaal wakker en mijn vingers zijn nog steeds stijf. Ik heb net ook even mijn moeder naar mijn knie laten kijken omdat hij zo veel pijn doet, hij is erg dik. Morgen moet ik vervroegd naar de reumatoloog dus ik hoop dat het morgen ook nog zo is eigenlijk. Misschien snappen ze dan dat het écht niet meer gaat.
Vandaag ga ik maar niet naar school. Afgelopen donderdag ben ik wel 2 uur naar school geweest met het gevolg dat ik vrijdag helemaal kapot was. Het is echt lastig zo. Morgen dus ziekenhuis en ik moet een echo van mijn enkels laten maken. Daar moest ik ook nog vragen of ze een echo van andere gewrichten konden maken. Gelukkig voel ik me de afgelopen dagen vrij sterk en vrolijk, dan is de pijn nog een beetje te verdragen! Oh, en ik ben gisteravond wezen wokken met mijn broertje, ouders, en opa en oma. Het was erg gezellig! |
![]() |
|
Blaaa. Ik ben zo ziek. Al sinds vorige week maandag. Ik word constant jankend wakker van de pijn en vannacht viel ik dertien keer bijna flauw toen ik maar hittepitten ging opwarmen in de hoop dat dat hielp. En toen moest ik ook nog ovegeven. Yay. Ik kan het er echt nergens bij hebben, deze week twee tentamens én twee papers om in te leveren én nog twee open avonden op m'n vereniging waar ik verantwoordelijk moet zijn. Gelukkig ga ik vanmiddag naar de huisarts.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Bwuh..
Het was op zich wel een oke weekend, maar heb me om laten praten om bepaalde afspraken te breken.. ik moet echt wat harder gaan worden. Ben zo waar uit geweest, wat ik al heel wat vond van mezelf.. maar merk nu dat ik echt in een gat donder. Ben net een half uur uit bed en wil niks en heb nergens zin in. Moet zo krekels regelen voor de baardagaam, maar heb continu het gevoel dat er iets slechts staat te gebeuren.. Woensdag is mijn moeder jarig en zit ik weer met mijn opa in 1 ruimte, en we hebben sinds de ruzie die ik heb geschopt met kerst nog niet weer gepraat... Bah.. ik wil niet enzo. Maar ja ik ga zaterdag met mijn moeder naar artis ![]()
|
Verwijderd
|
@Dott,
Sterkte!! En dat van Artis!!Jaloeerssss!! ![]() Heel veel plezier alvast!! ![]() OT: zo gaat t echt niet, vandaag 3 uur lesuitval gehad want 1 juf waar ik ontzettend goed mee op kan schieten viel uit, ze is de vertrouwenspersoon van school en ook zowat de enigste daar die mij begrijpt. hoop maar niet dat ze overspannen is maar die kans zit er wel in ![]() Dat zou dan al de zoveelste zijn die ik verlies ![]() Met mn maandelijkse ziekte is t ook niet zo geweldig, heel de dag ontzettend onzeker en na iedere 2 lesuren(das dus 100 minuten) moet ik telkens naar de wcs sprinten en dan ben ik nog maar net niet doorgelekt elke keer, daar wordt ik zo gestoord van. Hopen dat t morgen minder is want anders ga ik echt een hele zware dinsdag tegemoet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@Andijvie, maandverband idd, tampons zou ik wel ns willen proberen maar ik ben dan bang dat ik ze verkeerd draag en dat ze er dan uitfloepen ofzo
![]() |
![]() |
|
@ Duckdog: tampons floepen er echt niet uit. Ik hoef ze minder vaak te vervangen dan maandverband. Het grote voordeel: je kunt het tegelijk gebruiken. Dan lek je zeker niet door, zeker niet als je elke pauze (gewoon wanneer je pauze hebt niet elke 2 lesuren) even alles netjes vervangt. Begin gewoon met de kleinste soort tampons (dat is wat makkelijker als je het nog nooit gedaan hebt) en gebruik daar dan maandverband bij. Als het allemaal lukt met inbrengen kan je de tampons uitkiezen die je nodig hebt als sterkte en voor de zekerheid een dun maandverbandje/inlegkruisje gebruiken.
(Ik merk inderdaad ook niet exact wanneer ik ze moet vervangen, dus doe ik dat gewoon elke drie uur ofzo. Komt prima uit meestal) |
![]() |
|
@ Duckdoggy: Tampons lijken klein, maar nemen heel veel op. In het begin had ik van die tampons met zo'n inbrenghuls (echte tampons voor beginners, zeg maar), en dat ging prima. Van het merk Tampax ofzo, gewoon bij de drogist te halen. Uitfloepen zal sowieso niet gebeuren, want dan zittie echt er maar half in en dat voel je
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vond die inbrenghuls juist heel moeilijk in het begin
![]() ![]() En dan inderdaad voor de zekerheid een maandverbandje eronder, klaar. Hoef je niet zo bang te zijn voor doorlekken ![]() OT: MOE. ![]() |
![]() |
|
@ Duckdog: wat je vertelt over het maandelijkse probleem klinkt echt zo bekend van toen ik zo oud was als jij. Vreselijk was dat toen.
![]() OT: ik ben zowaar een hele dag wakker geweest, echt fijn. Gister muv. de avond ook. Ik wilde al bijna m'n hb laten prikken, maar daar wachten we nog maar even mee nu. Deze week 4 dagen stage om m'n stageloze week van 2 weken geleden te compenseren. Volgende week ook nog en dan ga ik weer gewoon 3 dagen. Best pittig, a.s. vrijdag ook nog lesdag waar ik ook nog dingen voor moet voorbereiden en al m'n avonden zitten al vol gepland. Nouja, als ik niks te doen heb, gaat het ook niet goed en als ik de komende dagen net zo wakker ben als vandaag, komt het wel goed. Nu eten maken en vanavond quizzen! |
![]() |
|
Haha, net de ultieme impulsieve daad, bedacht om 5 uur dat ik eigenlijk wel een tragus-piercing wilde, om 6 uur was ie gezet, staat hartstikke leuk en pijn van het zetten viel nog mee
![]() En verderrr, vandaag voor t eerst weer naar de dietist geweest, dat was huilen en frustrerend enzo, maar wel heel goed denk ik. Vond peut ook goeie stap. En ik voel me weer beter na een week griep en veel chiller ![]() ![]() EDIT: Wat een vrouwenpraat hier ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Het gaat even wat minder. Ik weet dat ik niet al te dramatisch moet doen, maar het voelt zo rot.
Ben meteen bang dat dit het begin van weer een terugval is. Ik heb nergens zin in, niks maakt me blij en ik kan gewoon niet meer lachen. Ik denk dat het komt omdat ik al een tijdje slecht slaap en dat heeft weer te maken met de afbouw van de medicijnen. Vanavond krijg ik melatonine. Ik hoop echt dat het werkt want dit trek ik niet langer. Ik wil mijn gedachten omzetten naar iets positiefs, maar het lukt me verdomme gewoon niet. Ik heb echt veel leuke dingen gedaan. Ik ben vandaag begonnen aan een cursus filosofie en dat vind ik echt boeiend, maar waar blijft dat leuke gevoel?! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: ik ben weer toe aan zon hoor, het is nu al een paar dagen weer zo druilerig de hele dag! Vorige week was het nog zo mooi op maandag, dat wil ik weer! Ik merk echt dat ik suf en meh word van dit weer. Verder rustig aan het wachten tot ik hoor wanneer ik langs mag komen om een behandelplan te bespreken ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@reacties
Ik denk dat ik dan toch maar ns met mn moeder moet gaan praten over tampons. Maar dan gebruik ik ze in het begin wel alleen in het weekend. Het is wel nodig iedere 2 uur naar de wc te gaan op dit moment ![]() ![]() Ik wilde eigenlijk sinaspril pakken voor morgen maar dat doe ik niet zo vaak, dus wie weet werkt t tegenovergesteld en spoelt dat je lichaam als het ware leeg ![]() Hopen dat mn moeder snel het nut inziet van de pil. ![]() Echt fijn dat ik daar met jullie gewoon over kan praten!! ![]() OT Ruzies thuis zijn niet meer geweest al schreeuwt mn broertje op t moment wel tegen mn moeder eus wie weet??... Hoop dat ckv morgen gewoon doorgaat dat zou betekenen dat die lerares niet overspannen is, maar school wil de roosterwijziging maar niet goed bijhouden ![]() Laatst gewijzigd op 24-01-2011 om 21:13. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit gaat een lang verhaal zijn, maar ik zou het op prijs stellen als iemand het toch zou willen lezen en dan vooral iemand die ervaring heeft met (groeps)therapie.
Vandaag een verschrikkelijke dag gehad. Ik ben helemaal hysterisch geworden na een groepstherapie sessie waarin ik wat had ingebracht over mij pestverleden en het feit dat ik twee keer ben aangerand. Ik vond dit heel erg moeilijk, heb dit aangegeven, maar ook gezegd dat ik zo gespannen was dat ik dacht dat het goed was als ik het nu zou delen, omdat ik een paniekaanval aan voelde komen. In mijn verhaal vertelde ik dat ik me altijd een buitenbeentje heb gevoeld, nooit echt ergens bij gehoord heb. Niet alleen op de basisschool, maar ook in havo 5 zijn er bijvoorbeeld verschillende websites gemaakt met allerlei hatelijke dingen zoals hoe ze mij het liefste dood zouden willen zien gaan en "wat haat je het meest: alles wat *mijn naam* is" etc. De psychiater zei dat ik mezelf kennelijk wel heel bijzonder vind, omdat ik ook heb gezegd dat ik me in de groep soms anders dan anderen voel. Hij zei dat ondanks dat het vaak negatief is, het vooral betekent dat ik me apart, uitzonderlijk en bijzonder vind. Vervolgens begon hij over mijn oom. Mijn oom is een redelijk bekende dichter (in de jaren zestig iig), maar heel ernstig ziek (schizofreen in combinatie met excessief drugsgebruik) en mijn psychiater kent hem ook. Hij is niet iemand die af en toe psychotisch is en daarna weer redelijk goed, hij is gewoon altijd ziek. Hij zit in een beschut wonen programma waar zijn huisgenoten hem hun medicijnen geven om hem rustig te houden, hij herkent zijn eigen broer en kinderen niet, spreekt soms vier talen door tegelijk en heeft in het verleden wel eens alle ruiten van ons huis ingegooid. De psychiater zei dat hij hem kende: "een zeer gestoord mens, maar heel slim en verbaal heel sterk". Ik zat daar in tranen mijn verhaal te vertellen, dat ik me niet voor kan stellen dat ik wel een goed mens ben, omdat ik altijd gepest ben, toen de psychiater aan mij vroeg of ik stiekem, diep in mijn hart eigenlijk niet ook zo zou willen zijn als mijn oom? Want dan zou ik pas ECHT bijzonder zijn. Een groepslid zei vervolgens dat ze het gevoel had dat ik alleen maar aandacht aan het trekken was en zo dramatisch deed, dat het leek alsof ik een toneelstukje aan het opvoeren was. Toen knapte er iets. Ik ben daarna dus helemaal hysterisch geworden, heb de ogen uit mijn hoofd gejankt. Gelukkig wel een redelijk goed gesprek gehad met mijn mentor, maar voor mijn gevoel is de psychiater echt te ver gegaan er zoiets bij te halen. Heeft iemand die ook in therapie zit hier een mening over? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #162 darkfairy | 478 | 12-04-2011 00:47 | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |