Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2011, 16:44
Verwijderd
Nu is Pip dan wel weer zo consequent dat ze waarschijnlijk ook niet voor X-factor heeft gestemd.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Mensen die niet gaan stemmen verdienen het om een 5 jaar in een dictatuur te leven.
Mensen die het stemrecht onrealistisch ophemelen en denken een verschil te kunnen maken :')

Waar je ook op stemt, het beleid is toch kut. /snij
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik voorzie huiselijke twisten na je huwelijk!
Ja, maar dat wist ik al
Citaat:
Uit protest tegen wie of wat precies?
Weet ik veel, huidig kabinet ofzo. Hij vond dat ik CDA moest stemmen. Ja tuurlijk (die linkse partijen hebben heel het land naar de kankah geholpen en jij gaat erop stemmen en jankjankjank en toen luisterde ik niet meer )
Verwijderd
Citaat:
Ik ga ook niet stemmen. Maar dat is voor mij om praktische redenen ook wat lastiger...
Hoezo sta je niet ingeschreven bij Pip dan?
Oud 02-03-2011, 16:45
Verwijderd
ja whatever joh zeikerd, jij bepaalt niet wat ik doe. Ben helemaal naar de tering omdat ik vannacht maar een paar uur heb geslapen omdat mijn hoofd zowat uit elkaar knalt door het snot, voel me helemaal niet lekker. Plus dat gezeik met die belastingdienst. Nee hoor, mijn hoofd staat er niet naar.
Maar daar ga jij niet over met je dictatuur.
Verwijderd
Stemmen is belangrijk. Maar het leuke van democratie is dat je ook kan kiezen om níét te stemmen, en dat dat net zo erg je recht is als om wel te stemmen.
Verwijderd
Citaat:
Nu is Pip dan wel weer zo consequent dat ze waarschijnlijk ook niet voor X-factor heeft gestemd.
nee natuurlijk niet ik stem nooit voor dat soort ongein.
Verwijderd
Citaat:
Mensen die het stemrecht onrealistisch ophemelen en denken een verschil te kunnen maken :')

Waar je ook op stemt, het beleid is toch kut. /snij
Het gaat er niet om of je stem een verschil maakt, je moet puur stemmen omdat je blij mag zijn dat je mag stemmen en niet onderdrukt wordt in een dictatuur.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hoezo sta je niet ingeschreven bij Pip dan?
Mwoa, heb ik het nut nooit zo van ingezien.
Oud 02-03-2011, 16:46
Verwijderd
Citaat:
nee natuurlijk niet ik stem nooit voor dat soort ongein.
nee precies, dat scheelt dan weer als mensen zeggen 'ik stem niet want meh' en dan wel duizend smsjes sturen om te stemmen voor tv-shows, vind ik ze inconsequent.
Verwijderd
Citaat:
Het gaat er niet om of je stem een verschil maakt, je moet puur stemmen omdat je blij mag zijn dat je mag stemmen en niet onderdrukt wordt in een dictatuur.
Je moet zeker ook witlof eten, ook al lust je geen witlof, want je mag blij zijn dat jij witlof KAN eten en niet in een hongersnood leeft?
Verwijderd
Citaat:
ja whatever joh zeikerd, jij bepaalt niet wat ik doe. Ben helemaal naar de tering omdat ik vannacht maar een paar uur heb geslapen omdat mijn hoofd zowat uit elkaar knalt door het snot, voel me helemaal niet lekker. Plus dat gezeik met die belastingdienst. Nee hoor, mijn hoofd staat er niet naar.
Maar daar ga jij niet over met je dictatuur.
Ja denk je dat de mensen in Libie het beter hebben?
Oud 02-03-2011, 16:48
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
nee precies, dat scheelt dan weer als mensen zeggen 'ik stem niet want meh' en dan wel duizend smsjes sturen om te stemmen voor tv-shows, vind ik ze inconsequent.
Ik vind het juist wel goed dat mensen die niet geïnteresseerd zijn in politiek niet gaan stemmen.
Oud 02-03-2011, 16:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh pip, ik moest zaterdag eigenlijk werken, maar hij had het niet gezien toen ie me onder een andere functie ging indelen en toen heb ik subtiel gevraagd: ik werk nu gewoon tot vrijdag hè?
Dus nu heb ik vrij.
Oud 02-03-2011, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Je moet zeker ook witlof eten, ook al lust je geen witlof, want je mag blij zijn dat jij witlof KAN eten en niet in een hongersnood leeft?
Nouja in principe wel, maar je vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op, aangezien je de keuze hebt om iets anders klaar te maken. Maar ik wil je vergelijking wel doortrekken; als mensen geen witlof hoeven te eten omdat ze dat niet lusten, dan hoeven ze ook niet in een democratie te leven als ze dat ze dat niet belangrijk vinden.
Oud 02-03-2011, 16:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind het juist wel goed dat mensen die niet geïnteresseerd zijn in politiek niet gaan stemmen.
Mijn moeder heeft nog nooit gestemd. Maar nu heb ik haar stem weten te ontfutselen, voor mijn vader het zou doen en de PVV een stem extra had gehad.

Ik verdien wel een schouderklopje ofzo, vind ik
Verwijderd
Citaat:
Ja denk je dat de mensen in Libie het beter hebben?
Weet ik veel dat interesseert me geen moer.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nouja in principe wel, maar je vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op, aangezien je de keuze hebt om iets anders klaar te maken. Maar ik wil je vergelijking wel doortrekken; als mensen geen witlof hoeven te eten omdat ze dat niet lusten, dan hoeven ze ook niet in een democratie te leven als ze dat ze dat niet belangrijk vinden.
Dus wat je stel je dan voor, dat we Friesland een dictatuur maken en daar alle mensen heen sturen die niet stemmen?
Oud 02-03-2011, 16:51
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mijn moeder heeft nog nooit gestemd. Maar nu heb ik haar stem weten te ontfutselen, voor mijn vader het zou doen en de PVV een stem extra had gehad.

Ik verdien wel een schouderklopje ofzo, vind ik
Je krijgt een sticker én een stempel in je schrift.
Verwijderd
democratie betekent ook dat ik zelf bepaal of ik stem en niet jij. Waar bemoei jij je eigenlijk mee.
Verwijderd
Ik ga boodschappen doen.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ach LL, zeur niet zo. Als mensen niet willen stemmen (om welke reden dan ook), dan is dat niet jouw zaak.
Oud 02-03-2011, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Niet stemmen =/= de democratie niet belangrijk vinden.

Zoals ik zei, de grap van een democratie is ook dat je ervoor mag kiezen om niet te gaan stemmen.
Oud 02-03-2011, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Ach LL, zeur niet zo. Als mensen niet willen stemmen (om welke reden dan ook), dan is dat niet jouw zaak.
Citaat:
Dit.

En democratie, die democratie valt ook best wel mee hoor.
Oud 02-03-2011, 16:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Je krijgt een sticker én een stempel in je schrift.

"Laat er geen gras over groeien."
Dat soort stomme stickers kreeg ik op een van mijn basisscholen
Oud 02-03-2011, 16:54
Verwijderd
Citaat:

"Laat er geen gras over groeien."
Dat soort stomme stickers kreeg ik op een van mijn basisscholen
Wees blij! Ik zat op een faalbasisschool waar ze geen stickers hadden!
Oud 02-03-2011, 16:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kat: Faal

Over elk wetsvoorstel mogen stemmen is echte democratie. En niet dat ze het er alsnog doorheen douwen, net als bij dat laatste referendum waar niemand het mee eens was.
Oud 02-03-2011, 16:56
Verwijderd
Het was nog echt waar ook! Maar daar hadden we ook geen schoolboeken of zo, dus het gebrek aan stickers viel nauwelijks op.
Oud 02-03-2011, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Dus wat je stel je dan voor, dat we Friesland een dictatuur maken en daar alle mensen heen sturen die niet stemmen?
Prima.

Citaat:
democratie betekent ook dat ik zelf bepaal of ik stem en niet jij. Waar bemoei jij je eigenlijk mee.
Ik geef mijn mening, dat kan op een forum. Of ben je ook al tegen vrijheid van meningsuiting als die mening jou niet aanstaat?

Citaat:
Dat klopt, maar ik mag wel zeggen wat ik er van vind.
Oud 02-03-2011, 16:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Over elk wetsvoorstel mogen stemmen is echte democratie. En niet dat ze het er alsnog doorheen douwen, net als bij dat laatste referendum waar niemand het mee eens was.
Nee, dat is (een vorm van) directe democratie. Daar ben ik overigens tegen, omdat directe democratie de democratie is van mensen met de grootste mond en/of portefeuille.
Oud 02-03-2011, 16:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, prima, maar je hebt nu je punt wel gemaakt. En ik geloof niet dat ze van je mening "stemmen of dictatuur" gediend is.
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard wel. Immers een vertegenwoordiger benoemen is het belangrijkste van de democratie. Als je jouw stem niet belangrijk vind ik de besluitvorming, dan vind je het ook prima om in een dictatuur te wonen. Dan doet jouw stem er namelijk ook niet toe.
Citaat:

Zoals ik zei, de grap van een democratie is ook dat je ervoor mag kiezen om niet te gaan stemmen.
Dat kan je wel zeggen, maar dat maakt het natuurlijk niet waar. Ook niet als je het vaak blijft herhalen, hoewel er dan wel meer mensen zijn die denken dat het waar is.
Verwijderd
Citaat:
Ik geef mijn mening, dat kan op een forum. Of ben je ook al tegen vrijheid van meningsuiting als die mening jou niet aanstaat?
ja daar ben ik tegen. dus hou maar snel je mondje dicht.
Oud 02-03-2011, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Ik lijk dus echt een klein beetje op haar, vind ik! Waarschijnlijk dig je mij dan ook wel!
Oh maar het is helemaal niet zozeer haar uiterlijk hoor, hoewel ze er snoezig uit ziet. Het is hoe ze in Firefly haar rol speelt, met de manier van praten, doen, uitstraling, vrolijkheid. Het totaalplaatje dus
Oud 02-03-2011, 17:00
Verwijderd
Citaat:

Eh, er is anders geen europese grondwet aangenomen...
Oud 02-03-2011, 17:01
Verwijderd
Citaat:
hoi ik heb geen tetten en doe deze rare kleding aan waardoor ze nog kleiner lijken
Pffrt come on, ze is om van te smullen. En trouwens, een van mijn real life crushes had like ook cup AA. Plenty compensatiemateriaal though
Oud 02-03-2011, 17:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee, dat is (een vorm van) directe democratie. Daar ben ik overigens tegen, omdat directe democratie de democratie is van mensen met de grootste mond en/of portefeuille.
Het zou ideaal kunnen zijn. In een perfecte wereld enzo want als wij nee stemmen, veranderen ze een paragraaf en doen ze het toch.
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard wel. Immers een vertegenwoordiger benoemen is het belangrijkste van de democratie. Als je jouw stem niet belangrijk vind ik de besluitvorming, dan vind je het ook prima om in een dictatuur te wonen. Dan doet jouw stem er namelijk ook niet toe.

Dat kan je wel zeggen, maar dat maakt het natuurlijk niet waar. Ook niet als je het vaak blijft herhalen, hoewel er dan wel meer mensen zijn die denken dat het waar is.
Een dictatuur houdt wel eventjes iets meer in dat alleen je stem er niet toe doet. Een dictatuur is nogal alomvattend, weet je: mensen die verdwijnen, angst, vaak een gebrek aan dingen (wc-papier hergebruiken e.d.!), niet durven zeggen wat je zou willen zeggen, zelfs niet als dat niet direct politiek gerelateerd is.

En waarom is dat dan niet waar? Denk je dat je in een democratie iemand kan dwingen om zijn of haar mening kan geven?
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh ik heb een nieuwe crush nadat ik E01+02 van Firefly gezien heb:

[afbeelding]

Mag ik er zo één? Aawh?
Verwijderd
Citaat:
ja daar ben ik tegen. dus hou maar snel je mondje dicht.
Maar gelukkig heb ik de mogelijkheid mijn democratisch verworven rechten uit te oefenen, dus doe ik dat niet.
Oud 02-03-2011, 17:03
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh maar het is helemaal niet zozeer haar uiterlijk hoor, hoewel ze er snoezig uit ziet. Het is hoe ze in Firefly haar rol speelt, met de manier van praten, doen, uitstraling, vrolijkheid. Het totaalplaatje dus
ze moest ook nog eens 10kg aankomen voor de rol!
Oud 02-03-2011, 17:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het zou ideaal kunnen zijn. In een perfecte wereld enzo want als wij nee stemmen, veranderen ze een paragraaf en doen ze het toch.
In een "perfecte wereld" heb je überhaupt geen democratie nodig en is iedereen altijd lief en eerlijk tegen elkaar.

Maar in de echte wereld werkt directe democratie niet. Kijk maar naar Californië om te zien hoe het echt volledig in de soep kan lopen.
Oud 02-03-2011, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Maar gelukkig heb ik de mogelijkheid mijn democratisch verworven rechten uit te oefenen, dus doe ik dat niet.
jawel.
Oud 02-03-2011, 17:05
Verwijderd
Citaat:
ze moest ook nog eens 10kg aankomen voor de rol!
Nou die 10kg mogen er van mij echt wel aan blijven hoor
Oud 02-03-2011, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Een dictatuur houdt wel eventjes iets meer in dat alleen je stem er niet toe doet. Een dictatuur is nogal alomvattend, weet je: mensen die verdwijnen, angst, vaak een gebrek aan dingen (wc-papier hergebruiken e.d.!), niet durven zeggen wat je zou willen zeggen, zelfs niet als dat niet direct politiek gerelateerd is.
Ja, dus we mogen blij zijn dat we in een democratie leven en daarom is het ondankbaar om niet te gaan stemmen.
Citaat:

En waarom is dat dan niet waar? Denk je dat je in een democratie iemand kan dwingen om zijn of haar mening kan geven?
Daarvoor hoef je niemand te dwingen, iedereen heeft namelijk een mening.
Oud 02-03-2011, 17:07
Verwijderd
Trouwens in de categorie TV-serie-aanraderts:

Breaking Bad

Heb ik pas ontdekt en ik vind het nu al de shit na pas drie afleveringen
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou die 10kg mogen er van mij echt wel aan blijven hoor
ik heb gisteren nog wat Serenity/Firefly comics besteld. must-have-morrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeee
Geel
Geel is offline
D;D;;D @LL
Verwijderd
Citaat:
Ja, dus we mogen blij zijn dat we in een democratie leven en daarom is het ondankbaar om niet te gaan stemmen.
Daar is niks ondankbaars aan.

Citaat:
Daarvoor hoef je niemand te dwingen, iedereen heeft namelijk een mening.
Nee hoor. Er zijn echt miljard dingen waar ik totaal geen mening over heb, gewoon omdat ik er nul verstand van heb. Ik heb geen mening over hogere natuurkunde, Chinese poëzie, Waar is Wally en zo miljard andere dingen die me niet interesseren of die ik gewoon niet ken. Als iemand niet in politiek geïnteresseerd is of vindt dat hij/zij er niets van weet, hoeft diegene toch geen mening te hebben of te gaan stemmen?
Oud 02-03-2011, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Trouwens in de categorie TV-serie-aanraderts:

[afbeelding]

Breaking Bad

Heb ik pas ontdekt en ik vind het nu al de shit na pas drie afleveringen
he daar is een vriendin van me ook helemaal lyrisch van sinds kort. Ik ga er ook eens naar kijken binnenkort.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten