Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Heeft de school vermeld dat kennis voor deze specifieke toets niet uit andere bronnen gehaald mag worden dan het lesboek? Ik vermoed van niet. Terwijl het bij een geschiedenistoets over WOII geen probleem is om informatie aan te dragen uit een documentaire van Discovery, waar bij gewone werkstukken een bron bij had moeten staan. Natuurlijk is de situatie hier anders. Leerlingen hebben niet laten zien dat zij de stof kennen (ze kennen alleen de vertaling en niet de bijbehorende inzichten in grammatica en vocabulaire) en de toets is geen valide meting van hun kennisniveau, wat wel het doel is. De toets ongeldig verklaren is dan ook niet meer dan redelijk, omdat een toets het doel heeft kennis te meten. Het weer de andere kant op keren en de leerlingen die andere bronnen dan hun boek hebben gebruikt meteen een 1 geven is niet alleen onredelijk, het is geen manier om dichter bij een valide cijfer te komen en het cijfer wijkt net zoveel af van wat er had moeten staan als het hoge cijfer dat er nu staat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelfs met fraude kom je hier niet ver, want fraude heeft cumalatieve vereisten die gewoon nietop de casus slaan. Het is zo klaar als een klontje..dat bestuur lult gewoon dom uit hun nek over het recht, want ik geloof echt niet dat ze weten wat fraude precies inhoud. De toets ongeldig verklaren kan niet, want je hebt geen basis om dat te doen. Er is geen verwijtbaar gedrag richting de studenten dat ze niet leren. @ nina; Ze leren juist wel, want anders zouden ze niet dat zo op papier kunnen zetten. Laatst gewijzigd op 23-03-2011 om 09:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook betwist ik dat je uberhaupt mensen kan beschuldigen van fraude. Toevalligheid hoeft niet altijd direct aanleiding te zijn voor fraude. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-03-2011 om 11:42. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
2e => Ja, er is geen benadeelde, er wordt geen economisch voordeel gehaalt(welliswaar voordeel) maar niet op een foute manier. OP een simpele wijze kon je de tekst vinden en dat telt wel heel erg zwaar vind ik in dit geval. 3e => Welliswaar verwijtbaar gedrag maar niet onderbouwt zonder enig bewijs. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Zie art 10. Citaat:
Citaat:
Plagiaat = het kopiëren van een oorspronkelijk werk en uitgeven als je eigen werk. Plagiaat wordt gezien als fraude op school, net als spieken bijvoorbeeld. Ergo, door het oorspronkelijke werk over te nemen en te presenteren als hun eigen werk, hebben leerlingen plagiaat gepleegd. Aangezien plagiaat een vorm van fraude is binnen de scholengemeenschap en fraude verwijtbaar gedrag is, is het bestraffen van de leerlingen gerechtvaardigd. Daarnaast is plagiaat ook formeel strafbaar gesteld in art 326b Sr. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In casu: Spieken is een vorm plagiaat; klopt. Ik kan hier in vinden. het verkrijgen van dit en het uitvoeren op een toets is gewoon geen plagiaat naar mijn mening. In maatschappelijke verkeer zal je ook precies hetzelfde antwoord krijgen. Ze hebben gewoon hun tekst geleerd. Ook spieken zal misschien geen plagiaat zijn, want ze hebben de tekst geleerd uit hun hoofd. Ze wisten nog niet welke tekst ze kregen. Wat wil je dan spieken. Ze nemen gewoon een gok en thats all. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar nogmaals, ben je van mening dat er hier geen oorspronkelijk werk is gekopieerd? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor fraude moet er een benadeelde zijn. Er is in casu geen benadeelde. Dat is een 1 van de toetsingscriterium. Zelfs de maatschappij/staat is geen benadeelde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je als docent van te voren bekend gaat maken wat er in de toets komt terwijl de andere docent dat niet doet omdat er anders op internet opgezocht kan worden, dan is het toch juist logisch dat de leerlingen die die woorden gekregen hebben even op google zoeken om de hele vertaling te scoren? Ik zou het liever dom van de school willen noemen. Hadden ze maar niet van te voren antwoorden moeten geven. Beste oplossing lijkt me trouwens om de toets ongeldig te verklaren en een andere toets te laten maken (mensen die het goed kennen zullen weer (redelijk) goed scoren en mensen die van internet hadden geleerd vallen door de mand) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Gevolgen iemand laten inschrijven op woonadres Fantôme | 31 | 04-08-2013 13:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Fraude studiebeurs ganralph | 35 | 22-11-2010 22:46 | |
Iraanse verkiezingen. Gatara | 143 | 22-07-2009 13:18 | |
Zorg weert onverzekerde patiënten ijscoman | 198 | 10-08-2006 23:16 | |
Partijprogramma Fortuyn Unexplained | 192 | 06-05-2002 21:47 |