Advertentie | |
|
![]() |
|
Lijst weer even aangepast, want Röps was vergeten bij de vorige lijst
1. Little Phoebe 2. Geel 3. Dobermann 4. Andijvie 5. SweetSmile 6. Schrödinger 7. .sann 8. Doux 9. Mr.Mark 10. snoopy 11. napoleonzuurtje 12. dingaantouwtje 13. Röps 14. Sherlock 15. Batave 16. Syori 17. Queasy
|
Ik twijfel nog een beetje, tot wanneer kan je inschrijven? Vrijdag dus? Ik vind eigenlijk dat ik de vorige keer in het begin te inactief was, dat had ik ook niet gedacht van mezelf. Ik had zelfs bijna een rode kaart omdat ik de eerste 2 rondes niet had gestemd.
|
Vrijdagavond/zaterdag beginnen lijkt me prima! Ik dacht dat we later zouden beginnen. Maar ja, 17 man (waarschijnlijk meer, want, VeGs, je moet gewoon meedoen hoor!
![]() ![]()
||
Als vegs en dabo in zijn dan kan ik niet achterblijven.
'k doe mee Citaat:
|
1. Little Phoebe
2. Geel 3. Dobermann 4. Andijvie 5. SweetSmile 6. Schrödinger 7. .sann 8. Doux 9. Daboman 10. snoopy 11. napoleonzuurtje 12. dingaantouwtje 13. Röps 14. Sherlock 15. Batave 16. Syori 17. Queasy 18. Vegs 19. arPos 20. Daboman
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Geel 3. Dobermann 4. Andijvie 5. SweetSmile 6. Schrödinger 7. .sann 8. Doux 9. Daboman 10. snoopy 11. napoleonzuurtje 12. Röps 13. Sherlock 14. Batave 15. Syori 16. Queasy 17. Vegs 18. arPos 19. Onait Sirch |
![]() |
|
Londen, 1520
‘Majesteit, de ambassadeur van Frankrijk is gearriveerd’ zei een page die naast de troon stond. Koning Sauron VIII keek op. Hij was een rijzige man gekleed in een dure brokaatmantel. Naast hem zat zijn beeldschone dochter Sann, volgens velen de mooiste vrouw van Engeland. De koning maakte een gebaar met zijn arm. ‘Laat hem maar binnen.’ ‘Zijne excellentie Napoleonzuurtje, Baron van Valois, ambassadeur van Frankrijk!’ schalde een heraut. Er kwam een dikke, pompeuze man naar voren met een ingevette snor. Hij had een sabel aan zijn zijde hangen, maar zag er niet uit alsof hij wist hoe hij er mee om moest gaan. De man maakte een diepe buiging en nam zijn hoed af. ‘Bonjour, majesteit’ De koning haalde walgend zijn neus op. De Fransoos had een of ander sterk ruikend parfum op. Sauron had al meteen een hekel aan hem. De ambassadeur kwam overeind en meteen zette de koning zijn warmste glimlach op. ‘Welkom in ons rijk, waarde vriend. Ik hoop dat de reis vanuit Calais niet te vermoeiend was? Wat kunnen wij voor u betekenen?’ De ambassadeur haalde een papier tevoorschijn. ‘Zoals u weet is mijn heer, de koning van Frankrijk, op het moment in oorlog met de keizer van het heilige Roomse Rijk. De koning wil met u een bondgenootschap sluiten tegen de keizer. Als tegenprestatie biedt hij u de stad Milaan aan. Verder wil hij graag zijn zoon, de Dauphin Schrödinger, kroonprins van Frankrijk, uithuwelijken aan uw dochter om het bondgenootschap kracht bij te zetten.’ Koning Sauron dacht even na. Milaan was één van de rijkste steden van Italië, een geweldige prijs voor de Koninklijke schatkist. ‘Akkoord’ zei hij toen. ‘Kom morgen terug, dan zal ik het verdrag ondertekenen!’ ‘Absoluemonde’ De ambassadeur boog nog dieper dan toen hij binnenkwam en verdween. Meteen keek Sann haar vader verwijtend aan. ‘Ik ga echt niet met die kwal van een Schrödinger trouwen hoor! Het is een lompe bruut, hij ruikt vies, hij is lelijk en ik heb gehoord dat hij syfilis heeft. Bovendien is hij twintig jaar ouder dan ik!’ Er klonk geroezemoes vanuit de menigte in de troonzaal. De koning zei niets, maar in plaats daarvan sleurde hij zijn dochter mee naar de ruimte achter de troon. Hij trok het gordijn dicht zodat niemand ze meer kon zien en toen gaf hij haar een harde mep met de rug van zijn hand. Het meisje sloeg tegen de grond aan en begon zachtjes te snikken. ‘Waag het niet me ooit nog tegen te spreken’ siste hij. ‘En zeker niet waar al mijn adviseurs bij zijn. Anders eindig je net zoals je moeder!’ Hij wees naar het raam en het executieplein dat daarachter lag. ‘Je zult met de Dauphin trouwen, al moet ik je zelf naar het altaar toe slepen! En verdwijn nu uit mijn ogen!’ Sann maakte dat ze wegkwam. De koning draaide zich om. ‘Sherlock’ beval hij. Er kwam een louche uitziende kerel met een puntbaardje en een ooglapje achter het gordijn tevoorschijn. ‘Jij bent in een vorig leven toch spion geweest?’ Het was een retorische vraag. ‘Heb je zin om je oude beroep weer eens op te pakken?’ Sherlock maakte een buiging. ‘Wat uwe majesteit beveelt’ ‘Goed’ zei Sauron. ‘Ik wil dat je die Fransoos volgt. Ze hebben ons al eens eerder verraden, als ze het dit keer weer van plan zijn, dan wil ik ze voor zijn. Zoek uit met wie hij allemaal spreekt, en als hij een brief verstuurd, onderschep deze dan en breng hem naar mij.’ De koning gooide Sherlock een geldbuidel toe. ‘hier, voor onkosten’ Sherlock boog weer en verdween. Orders waren gegeven, orders zouden worden uitgevoerd. Daar zorgde hij wel voor. Deelnemers: 1. Little Phoebe 2. Geel 3. Dobermann 4. Andijvie 5. SweetSmile 6. Schrödinger 7. .sann 8. Doux 9. Daboman 10. snoopy 11. napoleonzuurtje 12. Röps 13. Sherlock 14. Batave 15. Syori 16. Queasy 17. Lychee Leto 18. Vegs 19. arPos 20. Onait Sirch Blauw = onthoofd Rood = opgegeten Ok en we zijn begonnen! Ter info: De volgende functies zitten erin: 4 wolven, tovenaar, ziener, wolfsbane, leerling, evilziener, verrader en jager. De heks heb ik er maar uitgelaten omdat die toch nooit zo populair is, en omdat de wolven anders iets te sterk zijn naar mijn mening omdat we 20 ipv 22 spelers hebben. Er is ook geen cupidofunctie, de geliefden zullen gekozen worden door degene die morgenavond zijn hoofd verliest. Het verhaalthema dit keer is The Tudors, of voor degene die die serie niet kennen, het reilen en zeilen van het Engelse Koningshuis in de 15e eeuw (Henry VIII). We beginnen morgenavond met een hangronde, of om even in het Tudors-thema te blijven: een onthoofd-ronde ![]() En nog wat foto's: ![]() Sauron VIII, Koning van Engeland ![]() Lady Sann ![]() Napoleonzuurtje, Baron van Valois, ambassadeur van Frankrijk Sir Sherlock Bryan
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Het nummer geeft aan als hoeveelste je gestemd hebt. Voorwaardelijkheid hou ik geen rekening mee. |
![]() |
|
Ik vind de stemtabeldinges eigenlijk niet handig.
![]() Mijn stem gaat ook naar napoleonzuurtje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hangronde 1. Doux (1) .sann (5) snoopy napoleonzuurtje (2) Röps (4) Schrödinger (6) Syori (8) Geel Röps (3) Queasy Schrödinger (7) Doux |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 84 deel 2 Verwijderd | 500 | 10-04-2011 22:55 |