Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2014, 22:05
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Zowel ertur als ik vroegen ons oprecht wat af, jij reageert vervolgens heel snibbig met een sneer naar ons.
Want wij begrijpen het niet, en dat is ons probleem
Want het uiterlijk van een persoon vergelijken met het uiterlijk van materieel is laag bij de grond en mogelijk hollands, whatever that means
Geen fatsoenlijk gesprek met jou te voeren op die manier. Ik ben er dan dus ook klaar mee.

Verder zeg ik nergens dat je moet zwijgen, ik spreek je hooguit aan op je communicatievermogen.
Ik communiceer net op dezelfde manier zoals jij naar mij toe. Niets meer of minder.
Ertur beweert dat het ene niets met het andere te maken heeft, ik weerleg dat, punt. Als dat snibbig is, weet ik het ook niet meer...
Jij beweert dat ik een betweterig elitair ingesteld individu ben, ik ontken dat.
Ik zeg dit alles (beledigingen) overigens niet over jullie.
Dat Hollandse was met een winkje, dat moet je niet te serieus nemen. Maar dat had je dus duidelijk niet begrepen.
En mensen vergelijk je - naar mijn mening - niet met materiële bezittingen.

Als je je door die standpunten van mezelf aangevallen of beledigd voelt, dan denk ik dat jij eerder een communicatiestoornis hebt dan ik. Jij beledigt mij persoonlijk. Ik beledig jou niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2014, 22:25
Qimm
Qimm is offline
Oooh oke, ik vroeg namelijk of je wel uiterlijke kenmerken mooier of minder mooi vond. Want mensen, dieren en dingen zien er op een bepaalde manier uit, dit is gewoon een feitelijke vaststelling en heeft niets te maken met laag bij de grond zijn. Ik neem aan dat je dat verschil in voorkomen waarneemt. En als je dat verschil waar kunt nemen dan zul je daar toch ideeen over kunnen hebben. Van mij kant de vraag of je een bepaald voorkomen prefereert om naar te kijken. Het is ondertussen duidelijk genoeg dat je niet valt op, of je aangetrokken voelt tot uiterlijk.

Het antwoord is dus dat ik je niet begrijp en dat is mijn probleem.

Duidelijk.
Oud 19-06-2014, 22:36
marcel90
marcel90 is offline
Zeker duidelijk, maar liever zo dan ineens te gaan ontkennen dat zoiets niet kan, of in het geval van aseksualiteit beweren dat het een scheve vergelijking is. Er zijn echt wel meer mensen - aseksuelen - die zo denken. Of zij die zo denken allemaal aseksueel zijn, laat ik uiteraard in het midden (wellicht niet). Hoe je dat moet begrijpen, weet ik ook niet. Al kan je - ondanks het niet begrijpen van - wel openstaan voor het feit dat er mensen zo denken, zonder dat ze er zelf veel aan kunnen doen/veranderen. Als mensen als ik met dit standpunt naar buiten komen, worden we direct aanzien voor halve garen die maar wat zeggen dat nergens op slaat, aangevuld met de nodige beledigingen. Leuk is dat niet, en dat we dan zelf misschien wat defensiever in onze reacties worden, is ergens normaal. "Vallen op uiterlijke kenmerken van mensen" is iets wat ik niet kan snappen, omdat het op mij simpelweg niet van toepassing is. De idee dat je iemand kiest omdat hij een bepaald iets aan zijn uiterlijk heeft dat je mooi vindt, is iets heel raar/onbegrijpelijk voor mij. Hoe komt dat? Tja, ik heb daar niet voor gekozen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 22:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Zeker duidelijk, maar liever zo dan ineens te gaan ontkennen dat zoiets niet kan, of in het geval van aseksualiteit beweren dat het een scheve vergelijking is. Er zijn echt wel meer mensen - aseksuelen - die zo denken. Of zij die zo denken allemaal aseksueel zijn, laat ik uiteraard in het midden (wellicht niet). Hoe je dat moet begrijpen, weet ik ook niet. Al kan je - ondanks het niet begrijpen van - wel openstaan voor het feit dat er mensen zo denken, zonder dat ze er zelf veel aan kunnen doen/veranderen. Als mensen als ik met dit standpunt naar buiten komen, worden we direct aanzien voor halve garen die maar wat zeggen dat nergens op slaat, aangevuld met de nodige beledigingen. Leuk is dat niet, en dat we dan zelf misschien wat defensiever in onze reacties worden, is ergens normaal. "Vallen op uiterlijke kenmerken van mensen" is iets wat ik niet kan snappen, omdat het op mij simpelweg niet van toepassing is. De idee dat je iemand kiest omdat hij een bepaald iets aan zijn uiterlijk heeft dat je mooi vindt, is iets heel raar/onbegrijpelijk voor mij. Hoe komt dat? Tja, ik heb daar niet voor gekozen.
Wait, what? Ik denk dat jij mij niet begrijpt eigenlijk. Ik ontken toch niet dat het niet kan, ik probeer te bevatten hoe jij zoiets ziet en hoe dat werkt.
Bovenstaande post van jou illustreert voor mij precies het probleem. Jij gaat er van uit dat ik een of andere intolerante troela ben en op die manier reageer je dus ook, vandaar dat ik opmerkte dat jij nogal elitair en betweterig uit de hoek komt. Nou ja, prima dan.

Klaar. You're special. Have fun with that.
Oud 19-06-2014, 22:51
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Wait, what? Ik denk dat jij mij niet begrijpt eigenlijk. Ik ontken toch niet dat het niet kan, ik probeer te bevatten hoe jij zoiets ziet en hoe dat werkt.
Bovenstaande post van jou illustreert voor mij precies het probleem. Jij gaat er van uit dat ik een of andere intolerante troela ben en op die manier reageer je dus ook, vandaar dat ik opmerkte dat jij nogal elitair en betweterig uit de hoek komt. Nou ja, prima dan.

Klaar. You're special. Have fun with that.
Dat ontkennen, kwam niet van jouw, maar van Ertur, die er wel degelijk van uit ging dat het ene niets met het andere te maken had. Toen ik hem daarop met mijn standpunten aansprak, vond je dat betweterig en elitair. Want 'ik weet nog maar 2 weken dat ik aseksueel ben en ik gedraag me als een ervaringsdeskundige of zoiets'. Ik heb de oprechte vragen proberen te beantwoorden tot zover ik daartoe in staat was, das alles, maar dat was blijkbaar verkeerd. Blijkbaar heb ik daar van alles verkeerd gezegd. Gevolg: een aantal beledigingen.

Dat mensen dan een dergelijke indruk van jou krijgen, moet je hen niet verwijten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2014, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Aseksualiteit is een ruim begrip. Sommigen kunnen wel degelijk nog op een uiterlijk vallen, maar het innerlijke is doorgaans van grotere, primerend belang. Uiterlijk is dan eerder ondergeschikt. Bij mij is het zo dat uiterlijk me geen zak uitmaakt. En zo zijn er nog aseksuelen waarbij uiterlijk in het geheel niets uitmaakt. Dat jullie dat niet begrijpen, dat zo’n mensen bestaan, dat is eerder jullie probleem dan het mijne.
Je begint met uitleg waar ik wat aan heb, waar ik naar vroeg. Maar dan opeens ben ik de persoon die het niet begrijpt? Dat is toch echt jouw probleem, want ik begrijp het wel degelijk. Ik zeg namelijk zelfs letterlijk "Ik kan me best voorstellen dat uiterlijk je niets uitmaakt", ik zeg alleen maar dat ik denk (veronderstel, inschat) dat seksuele voorkeur daar niets of weinig mee te maken heeft. Jij begrijpt dus blijkbaar niet wat ik zeg/vraag. Mijn post ging niet over het wel of niet kunnen begrijpen dat uiterlijk iemand niets uitmaakt. Maar over de link met aseksualiteit.

Citaat:
We hadden het over ‘vallen op uiterlijke kenmerken’, en ik antwoord door te zeggen dat er mensen bestaan – waaronder dus veel aseksuelen – voor wie dat niet uitmaakt.
Als ik die lijn van ‘vallen op uiterlijk’ doortrek naar mezelf als uiterlijk persoon. En vrouwen eisen een tegengesteld uiterlijk dan het mijne om op te vallen, dan moeten zij dat weten (wat overigens hun goed recht is) en dan zijn zij simpelweg niet goed genoeg voor mij.
Verder vind ik het persoonlijk nogal laag bij de grond om menselijk uiterlijk te gaan vergelijken met materieel uiterlijk. Nogal grof, maar dat zal wel weer iets typisch Hollands zijn
Wat is daar laag bij de grond en grof aan? Ik ben niet Hollands, maar het zal wel iets typisch aseksueels zijn om zo dom te zijn om te denken dat iemand met een Italia-avatar Hollands is.

Overigens, een groot deel van mijn familie woont in Vlaanderen en genoeg mensen die ik daar ken zijn een stuk grover dan heel veel Nederlanders.

Citaat:
Ertur beweert dat het ene niets met het andere te maken heeft, ik weerleg dat, punt. Als dat snibbig is, weet ik het ook niet meer...
Jij beweert dat ik een betweterig elitair ingesteld individu ben, ik ontken dat.
Ik zeg dit alles (beledigingen) overigens niet over jullie.
Dat Hollandse was met een winkje, dat moet je niet te serieus nemen. Maar dat had je dus duidelijk niet begrepen.
Welke belediging heb ik over jou gezegd? Jij beledigt me wel degelijk, je noemt me Hollands. In de omgeving waar ik ben opgegroeid is dat zo ongeveer de grootst mogelijke belediging die er bestaat, en dit is niet eens een grap of overdrijving.

Je hebt overigens niets weerlegd, want je geeft aan dat er wel degelijk aseksuelen zijn die enige waarde hechten aan uiterlijk.

Citaat:
En mensen vergelijk je - naar mijn mening - niet met materiële bezittingen.
Hah, nu doe je net alsof ik een voorstander van slavernij ben, met je persoonlijke bezittingen. Ik vergeleek het waarderen van het uiterlijk van een persoon met het waarderen van het uiterlijk van schoenen. Ik gaf er zelf al bij aan dat dat een scheve vergelijking was. Als je er dan toch zo over door blijft zeiken zegt dat meer over jou dan over mij. Pick your fights.

Citaat:
Dat ontkennen, kwam niet van jouw, maar van Ertur, die er wel degelijk van uit ging dat het ene niets met het andere te maken had.
Ja, daar ga ik nog altijd van uit!

PS ben jij nou niet gewoon een nieuwe troll van JustTalk?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2014, 07:56
Qimm
Qimm is offline
Citaat:

PS ben jij nou niet gewoon een nieuwe troll van JustTalk?
Nou jij zegt het, ik dacht het...
Oud 20-06-2014, 07:56
Verwijderd
Overigens wist je vroeger nog heel goed uit te leggen waar je wel en niet op valt, qua uiterlijk.
Citaat:
Waar ik op val: Brunette, niet te groot, en blauwe ogen ( is voor mij een onverklaarbare aantrekkingskracht) en hygiëne van de mond vind ik ook belangrijk, en stijlvol gekleed met kledij die bij de persoon in kwestie past
Afknappers: rotte tanden, oranje kop,

Wat die borsten betreft, die zijn voor mij zeker niet het belangrijkste zolang ze niet teveel "hangen"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten