Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2011, 12:21
Verwijderd
Waarom? Zo'n apocalypse lijkt me best een mooi schouwspel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2011, 16:31
Vice
Vice is offline
Citaat:
De zon zal eerst een rode reus worden waarbij de aarde hoogstwaarschijnlijk wordt opgeslokt door de zon. Maar dat is pas over miljarden jaren.
Dat is inderdaad mogelijk, maar volgens weten ze nog niet zeker of de zon daadwerkelijk ook aarde gaat bereiken. Niet dat het wat uitmaakt, aangezien leven dan toch al onmogelijk is.
Oud 27-05-2011, 20:57
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Waarom trouwens zelfmoord?
Als je toch denkt naar de hel te gaan, dan is een dag wachten ook niet het einde. De hel heeft geen tijd, maar volgens mij is het erger om ook nog eens zelfmoord op je zondenlijstje te zetten.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 09:25
Verwijderd
Citaat:
En daarbij, kan niemand zeggen dat die man het mis had. We weten helemaal niet hoe het is om dood te zijn. Misschien is dit wel de hemel of the afterlife. Dat we denken dat we allemaal rustig doorleven terwijl het allemaal al voorbij is, dat god zo aardig is om de overgang van levend naar dood zo klein te maken dat we er niets van geloven. Ja, zijn wegen zijn ondoorgrondbaar.
hm dan heb ik al twee mensen zien overlijden terwijl ze al in de hemel waren, lijkt me toch sterk
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 11:11
Volk
Volk is offline
Citaat:
hm dan heb ik al twee mensen zien overlijden terwijl ze al in de hemel waren, lijkt me toch sterk
Maar wie heeft ooit beweerd dat er na de hemel geen volgende fases zijn? We komen al van voor de geboorte, naar een leven op aarde, naar een leven in de hemel... Waarom zouden er geen volgende fases zijn?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Maar wie heeft ooit beweerd dat er na de hemel geen volgende fases zijn? We komen al van voor de geboorte, naar een leven op aarde, naar een leven in de hemel... Waarom zouden er geen volgende fases zijn?
Of misschien waren we hiervoor in de hemel en is dit al de post-hemel! Of we waren hiervoor in de post-hemel en nu in de post-post hemel!

Tja
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 11:38
Volk
Volk is offline
Citaat:
Of misschien waren we hiervoor in de hemel en is dit al de post-hemel! Of we waren hiervoor in de post-hemel en nu in de post-post hemel!

Tja
Dat zou inderdaad ook goed kunnen! Of dat het cyclisch werkt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 21:44
SJP
SJP is offline
Citaat:

Tja
WOW.....
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 08:40
hookee
hookee is offline
Citaat:
Waarom zouden er geen volgende fases zijn?
Twee antwoorden mogelijk:
1) Daarom
2) Waarom wel?

In de natuur werkt het als volgt; mens/dier sterft, valt uiteen en/of wordt opgegeten door andere dieren, bacteriën etc. Hoe dan ook, hij/zij komt nooit terug als zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 14:57
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Misschien was het bestaan van die twee mensen je ingegeven teneinde jouw fase zo leerzaam mogelijk te maken in de Goddelijke reeks fases die leiden naar de Buddha-status. Alles kan, als je maar genoeg wantrouwt.
Oud 31-05-2011, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Ja, net als bij Astrid Lindgren. Dat je eerst naar Nangijala gaat en dan naar Nangilima <3
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 22:45
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Twee antwoorden mogelijk:
1) Daarom
2) Waarom wel?

In de natuur werkt het als volgt; mens/dier sterft, valt uiteen en/of wordt opgegeten door andere dieren, bacteriën etc. Hoe dan ook, hij/zij komt nooit terug als zichzelf.
*schept* *spit*
Ja, rationeel gezien wel. Op de metafysische manier gezien is dat maar een deel.
Je hoeft daarbij niet terug op aarde te komen als jezelf. Sterker nog, verschillend met je ideeën, hoeft er totaal geen connectie te zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 11:53
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ja, rationeel gezien wel.
Is er een andere visie dan?
Als we in Matrix termen gaan denken is alles mogelijk, maar heeft het geen zin erover te discussiëren.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 19:16
Volk
Volk is offline
Citaat:
Is er een andere visie dan?
Als we in Matrix termen gaan denken is alles mogelijk, maar heeft het geen zin erover te discussiëren.
Waarom zou het geen zin hebben om er vanuit elke denkbare visie over te discussiëren?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 21:43
Macrador
Macrador is offline
Wanneer de zon een rode reus wordt is het gedaan. Of als er een atoomoorlog uitbreekt. We zien wel.
Reageren

Regels voor berichten