Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2011, 10:50
Schrödinger
Schrödinger is offline
Advertentie
Oud 22-05-2011, 10:51
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, zoals ik zei respectievelijk. Ik moet nog afstuderen maar ben ook al bezig te solliciteren. Ik maak goede kans op een baan, maar moet nog een ronde verder komen.
O zo. Wat ga je dan doen bij die baan?
Oud 22-05-2011, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Ik denk wennen aan het nieuwe gezicht, maar ik geloof niet dat dat helpt of zin heeft

Dan hou ik het op een soort eerbetoon aan Bram. Maar wel een heel korte hoor.
Ik denk dat het voor kinderen uberhaupt niet nodig is. De sinterklaas op school ziet er ook anders uit dan de sinterklaas op tv, en ook weer anders dan de sinterklaas op de zwemvereniging, en kinderen vinden 't allemaal prima.
Oud 22-05-2011, 10:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik niet hoor. Ik kan me niet herinneren ooit in Sinterklaas geloofd te hebben.
Oud 22-05-2011, 10:54
Verwijderd
Citaat:
O zo. Wat ga je dan doen bij die baan?
Edit: woah, dat was misschien niet zo handig.
Als je het niet hebt gelezen pm ik je.
Oud 22-05-2011, 10:55
Verwijderd
Het schijnt nog best moeilijk te zijn om te voorkomen dat een kind in sinterklaas gelooft. Als je je kinderen van begin af aan uitlegt dat het allemaal een spelletje is, gaan ze als ze 4-5 zijn tóch in sinterklaas geloven, omdat heel Nederland erop gericht is om kinderen in sinterklaas te laten geloven.
Oud 22-05-2011, 11:16
Verwijderd
Maar ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer!
Oud 22-05-2011, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een Ikea-bed, ik heb 'm niet zelf in elkaar geschroefd, maar ik geloof dat het wel te doen was. Theodoor en mijn vader zijn er ongeveer een uur mee bezig geweest. Het is verder een prima bed. Hoewel de kwaliteit van een bed meer afhangt van je lattenbodem en matras dan van het bed zelf.
Oi, flashback, volgens mij heb ik dit al een keer gevraagd en was jij één van de mensen die toen antwoord gaven. En toch heb ik nog steeds geen nieuw bed besteld. Dank. Welk bed heb je, als 't geen geheim is?
Oud 22-05-2011, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Oi, flashback, volgens mij heb ik dit al een keer gevraagd en was jij één van de mensen die toen antwoord gaven. En toch heb ik nog steeds geen nieuw bed besteld. Dank. Welk bed heb je, als 't geen geheim is?
is dat zo ik kan het me niet herinneren!

Ik heb een Malm voor matrasmaat 1.40
In kleur beukenfineer, maar die hebben ze niet meer
Oud 22-05-2011, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Maar ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer!
Onweer, ongediertje. Malle woorden.

Oh hai thar trouwens!
Oud 22-05-2011, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Awww, en je verwoording klonk zo grappig, ik had er speciaal deze voor gemaakt.

(Ik haal 'm zo wel weer offline.)

Laatst gewijzigd op 22-05-2011 om 12:47.
Oud 22-05-2011, 11:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Zo mysterieus is het nu toch ook weer niet?
Oud 22-05-2011, 11:29
Verwijderd
Oooh kak, ik moet echt zo m'n voortuin gaan "doen" Laatst kwam ik door de voordeur naar binnen en ik dacht even "Een kapmes zou best handig zijn!"
Oud 22-05-2011, 11:29
Verwijderd
Ladenkasten met heel veel kleine laadjes zodat je gewoon 1 laadje hebt voor printpapier, 1 voor gekleurd papier, 1 voor tekenbenodigheden, 1 voor schrijfgerei, enzovoort, zijn best moeilijk te vinden.
Zou ik het zelf kunnen maken?
Oud 22-05-2011, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Awww, en je verwoording klonk zo grappig, ik had er speciaal deze voor gemaakt.

(Ik haal 'm zo wel weer offline.)
<3333 Incluis roze jurk.
Edit: en hmm, grappig verwooord, ik weet niet, dat is gewoon wat het is. Ik kan het niet anders zeggen eigenlijk, zonder een alinea aan beschrijvingen te typen.

Citaat:
Zo mysterieus is het nu toch ook weer niet?
Oh, nee, ik wil er ook geen enorm geheim van maken hoor. Maar ik had voor mezelf besloten dat ik wat meer privé zou houden, of in elk geval niet zwart op wit online zou zetten. Vandaar. En het is ook wel iets specifieker dan 'rechten studeren' dus ik ben toch een beetje bang voor de vindbaarheid. : para:
Oud 22-05-2011, 11:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Gelukkig staat het niet zwart op wit, maar zwart op geel huhuhu.
Oud 22-05-2011, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Ladenkasten met heel veel kleine laadjes zodat je gewoon 1 laadje hebt voor printpapier, 1 voor gekleurd papier, 1 voor tekenbenodigheden, 1 voor schrijfgerei, enzovoort, zijn best moeilijk te vinden.
Tuurlijk! Makkelijkste is latjes in een bestaand laadje lijmen.
Oud 22-05-2011, 11:36
Verwijderd
Citaat:
is dat zo ik kan het me niet herinneren!

Ik heb een Malm voor matrasmaat 1.40
In kleur beukenfineer, maar die hebben ze niet meer
Ha, de Malm, die zat ik net te overwegen, want die lijkt me lekker simpel met in elkaar zetten. Eerst wilde ik een Hemnes of een Oppdal maar ik vind hun handleidingen een beetje te intimiderend. Vooral die van de Oppdal.

Eigenlijk wil ik iets dat sierlijk/elegant én massief/stevig is, maar dat bestaat niet echt (meer) Want dan zit je al gauw in de antieke-hemelbedden-hoek.
Oud 22-05-2011, 11:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het belangrijkste bij een bed is dat 'ie goedkoop is.
Oud 22-05-2011, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk! Makkelijkste is latjes in een bestaand laadje lijmen.
Maar ik wil ook ondiepe laadjes, ze zijn al snel 15 cm diep maar wat mij betreft hoeft dat helemaal niet voor alle laadjes! En om er nou een verhoging in te zetten is ook weer zonde van de ruimte.

Nouja, na de verhuizing gaan we eerst kastdeurtjes voor op zolder zelf maken (de zolder begint op 0 cm hoogte en loopt op tot zo'n 2,5 à 3 meter, op het punt waarop de zolder 1 meter hoog is (1,10 meter afstand van de hoek) hangen nu gordijntjes zodat je daarachter bergruimte hebt, die gaan we dus vervangen voor deurtjes), als dat goed gaat kan ik me misschien eens aan een ladenkast wagen van die dingen om laden soepel op te laten glijden zijn gewoon te koop, dus 't is vooral een kwestie van zorgen dat het past.
Oud 22-05-2011, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, want je ligt er per slot van rekening maar 6~8 uur gemiddeld per dag op en een goede nachtrust heeft verder ook totaal geen effect op je algehele welzijn; vooral op bezuinigen
Oud 22-05-2011, 11:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, want je ligt er per slot van rekening maar 6~8 uur gemiddeld per dag op en een goede nachtrust heeft verder ook totaal geen effect op je algehele welzijn; vooral op bezuinigen
Nou ja, beddenverkopers zijn doorgaans oplichters, dus ja.
Verwijderd
Citaat:
Dat bestaat! Althans, de ouders van een vriendin hebben zoiets. Ze gebruiken het voor belangrijke papieren, en volgens mij is het een speciale administratiekast ofzo want alle laatjes hebben een soort systeem waar je labels in kunt doen, zodat je weet wat waar ligt.
Verwijderd
Citaat:
Maar ik wil ook ondiepe laadjes, ze zijn al snel 15 cm diep maar wat mij betreft hoeft dat helemaal niet voor alle laadjes!

Nouja, na de verhuizing gaan we eerst kastdeurtjes voor op zolder zelf maken (de zolder begint op 0 cm hoogte en loopt op tot zo'n 2,5 à 3 meter, op het punt waarop de zolder 1 meter hoog is (1,10 meter afstand van de hoek) hangen nu gordijntjes zodat je daarachter bergruimte hebt, die gaan we dus vervangen voor deurtjes), als dat goed gaat kan ik me misschien eens aan een ladenkast wagen van die dingen om laden soepel op te laten glijden zijn gewoon te koop, dus 't is vooral een kwestie van zorgen dat het past.
Ondiepere laadjes kun je toch ophogen met een bodemplaatje? Neem MDF van 'n centimeter dik en zet die dan op peilertjes (ook lijmen) op de eckte bodem.
Oud 22-05-2011, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Ondiepere laadjes kun je toch ophogen met een bodemplaatje? Neem MDF van 'n centimeter dik en zet die dan op peilertjes (ook lijmen) op de eckte bodem.
Maar dan heb je 1 ondiep laadje in een ruimte waar 2 ondiepe laadjes zouden passen. Dan bereik ik er ongeveer even veel mee als met het halfvol leggen van alle laden
Oud 22-05-2011, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Mijn huidige bed was vrij goedkoop. Als ik toen een duurder bed had gekocht hoefde ik nu waarschijnlijk geen nieuwe te kopen.
Oud 22-05-2011, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, beddenverkopers zijn doorgaans oplichters, dus ja.

Ben jij wel eens bij 'n eckte beddenzaak geweest? Daar kijken ze namelijk naar de individuele aspecten van jouw lichaamsbouw en slaapgewoontes; dat heeft weinig met oplichten te maken.
Oud 22-05-2011, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Maar dan heb je 1 ondiep laadje in een ruimte waar 2 ondiepe laadjes zouden passen. Dan bereik ik er ongeveer even veel mee als met het halfvol leggen van alle laden
Je kunt toch de hele ruimte op die manier ophogen en dan latjes leggen?
Oud 22-05-2011, 11:44
Verwijderd
Hm, zoiets zou ik best graag willen, eigenlijk:

Verwijderd
Citaat:
Je kunt toch de hele ruimte op die manier ophogen en dan latjes leggen?
Maar dan heb ik toch niets aan de ruimte onder die ophoging!
Verwijderd
Of zoiets:

<3
Verwijderd
Citaat:
Maar dan heb ik toch niets aan de ruimte onder die ophoging!
Ahh zo bedoel je. Ja, dan moet je zelf het hele kastje in elkaar gaan zetten en da's wel even wat meer werk vrees ik
Oud 22-05-2011, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Of zoiets:

[afbeelding]

<3
Ohh, dat is wel tof
Oud 22-05-2011, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Ahh zo bedoel je. Ja, dan moet je zelf het hele kastje in elkaar gaan zetten en da's wel even wat meer werk vrees ik
Ja precies

Mijn ouders hebben we een ladenkast met allemaal ondiepe laadjes, maar die hebben ze laten maken, dat lijkt me dan weer wat duur en ik hou wel van zagen
Oud 22-05-2011, 11:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Ben jij wel eens bij 'n eckte beddenzaak geweest? Daar kijken ze namelijk naar de individuele aspecten van jouw lichaamsbouw en slaapgewoontes; dat heeft weinig met oplichten te maken.
Natuurlijk wel, het matras is sowieso veruit het belangrijkst (en een goed matras hoeft zeker niet duur te zijn), een bed zorgt er voornamelijk voor dat het matras wat hoger ligt.
Oud 22-05-2011, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Ja precies

Mijn ouders hebben we een ladenkast met allemaal ondiepe laadjes, maar die hebben ze laten maken, dat lijkt me dan weer wat duur en ik hou wel van zagen
Nohh mij teveel werk hoor, zelfs al zou ik al een verstekzaag hebben en de nodige lijmklemmen En een chique afwerking is al helemaal een misdaad (voor mij dan); het is niet voor niets dat houtbewerking/timmermanschap echt vákken zijn.
Oud 22-05-2011, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk wel, het matras is sowieso veruit het belangrijkst (en een goed matras hoeft zeker niet duur te zijn), een bed zorgt er voornamelijk voor dat het matras wat hoger ligt.
Dat is zeker waar maar dat klinkt al heel wat anders dan je eerste opmerking
Oud 22-05-2011, 11:49
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat is zeker waar maar dat klinkt al heel wat anders dan je eerste opmerking
Nuance schmuance.
Oud 22-05-2011, 11:53
Verwijderd
Ohh in het kader van Handig met Gereedschap: http://tweakers.net/nieuws/74567/twe...kt-bureau.html

Hier ben ik dan wel poepjaloers op. Niet zozeer qua esthetica maar wel dat-ie 't gewoon even dóet, zeg.

Haha cool ook dat het meteen gepubliceerd wordt op andere techsites: http://www.engadget.com/2011/05/20/d...into-his-d3sk/ http://gizmodo.com/5803871/the-compu...ll+in+one-desk

Laatst gewijzigd op 22-05-2011 om 12:06.
Oud 22-05-2011, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Of zoiets:

[afbeelding]

<3
Oud 22-05-2011, 12:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zijn hier mensen met Ikea-bedden? Ik wil graag weten of dat in elkaar schroeven een beetje te doen is, want een Billy gaat nog wel, maar ik kijk nu naar een bed-handleiding en hij heeft like vijf pagina's aan onderdelen. [afbeelding]
Tevens wil ik weten of het fatsoenlijke bedden zijn, want mijn huidige bed is dus na een jaar dit gaan doen. De lamzak.
Het zijn op zich geen slechte bedden, maar ze zijn vaak na een korte tijd al minder, ze slijten vrij snel, zeker als het een bed is waar veel aan moet worden gemonteerd. Beter koop je gewoon bij een beddenwinkel een goedkope lattenbodem of een boxspring. Kost niet meer dan de IKEA.
Oud 22-05-2011, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Zijn hier mensen met Ikea-bedden? Ik wil graag weten of dat in elkaar schroeven een beetje te doen is, want een Billy gaat nog wel, maar ik kijk nu naar een bed-handleiding en hij heeft like vijf pagina's aan onderdelen. [afbeelding]
Tevens wil ik weten of het fatsoenlijke bedden zijn, want mijn huidige bed is dus na een jaar dit gaan doen. De lamzak.
Ik heb een IKEA-bed. Hij bevalt prima en het in elkaar schroeven was niet zo erg veel werk, maar daar heeft mijn vader me ook bij geholpen.
Oud 22-05-2011, 12:22
snoopy
snoopy is offline
Mijn man heeft ons bed zelf gebouwd Het is een stuk(je) hoger dan een gemiddeld bed want ik was toen zwanger (en aan het eind vd zwangerschap moet je bed dan op klossen) maar dat vind ik eigenlijk wel cool. We hebben heul veel plek om troep onder ons bed te schuiven
Sarah vindt het ook heel leuk.
Oud 22-05-2011, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Het zijn op zich geen slechte bedden, maar ze zijn vaak na een korte tijd al minder, ze slijten vrij snel, zeker als het een bed is waar veel aan moet worden gemonteerd. Beter koop je gewoon bij een beddenwinkel een goedkope lattenbodem of een boxspring. Kost niet meer dan de IKEA.
Slijten? Hoe slijten ze dan?

Ik heb overigens al een lattenbodem (twee zelfs!), ik moet alleen een frame want mijn huidige frame is in het midden doorgezakt. Dan gaan de lattenbodems in een soort V-vorm staan waardoor je de hele tijd in een kuil ligt. En dan heb ik ook nog twee matrassen in plaats van gewoon één tweepersoons, dus die schuiven constant een beetje uit elkaar waardoor je niet alleen in een kuil ligt maar ook in een gat.
Oud 22-05-2011, 12:24
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Oud 22-05-2011, 12:25
Martiño
Martiño is offline
Ik vind een hoog bed ook fijn.
Oud 22-05-2011, 12:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Slijten? Hoe slijten ze dan?

Ik heb overigens al een lattenbodem (twee zelfs!), ik moet alleen een frame want mijn huidige frame is in het midden doorgezakt. Dan gaan de lattenbodems in een soort V-vorm staan waardoor je de hele tijd in een kuil ligt. En dan heb ik ook nog twee matrassen in plaats van gewoon één tweepersoons, dus die schuiven constant een beetje uit elkaar waardoor je niet alleen in een kuil ligt maar ook in een gat.
Nouja, slijten, ze worden gewoon snel wiebelig als er veel monteerwerk inzit, dus je moet regelmatig schroefjes aandraaien.

En dan zou ik gewoon een nieuw frame kopen.
Verwijderd
Ik heb een IKEA-bed dat destijds 40 euro kostte, 50 incl. lattenbodem en het functioneert na 5 jaar nog steeds prima! Hij is makkelijk in en uit elkaar te schroeven en ook al een keer verhuisd.
Verwijderd
Ik wil een Odysseusbed. Dat je een hele grote boom omhakt, en daar dan van een bed maakt, en om dat bed heen dan je huis bouwt.
Oud 22-05-2011, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Nouja, slijten, ze worden gewoon snel wiebelig als er veel monteerwerk inzit, dus je moet regelmatig schroefjes aandraaien.

En dan zou ik gewoon een nieuw frame kopen.
Ja, ik bedoelde ook een IKEA-frame, niet zozeer een compleet bed. Schroefjes aandraaien is verder geen probleem, op zich. Als 'ie maar niet uit elkaar valt, zoals mijn huidige bed.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten