Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2011, 08:58
Rationeel
Rationeel is offline
anders kom je zo naïef over he!
Advertentie
Oud 26-05-2011, 09:03
Carn
Carn is offline
nou ja; ik ben ook niet echt altruistisch oid. Mijn care is gewoon vaak niet groot genoeg, en je hebt praktisch altijd zelf in de hand dus als mensen moeilijk doen zie ik dat vaak als een soort zwakte
Oud 26-05-2011, 09:07
Rationeel
Rationeel is offline
de truc is om naar buiten redelijk altruïstisch over te komen, maar ondertussen wel gewoon altijd (voor elkaar) te krijgen wat je zelf wilt
Oud 26-05-2011, 09:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben altruïstisch en heb bovendien een bijbaantje als deurmat
Oud 26-05-2011, 09:13
Verwijderd
ik heb voor het eerst hooikoorts!
Oud 26-05-2011, 09:14
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
ik heb voor het eerst hooikoorts!
Natuurlijk, dat is dit!

Kakneten!
Oud 26-05-2011, 09:16
Verwijderd
Er is volgens mijn gezondheidspsychologie boek reële jaloezie en angstige jaloezie
reële jaloezie is dat je jaloers bent als je partner daadwerkelijk iets doet wat bedreigend is voor je relatie, zoals vreemdgaan, en is gezond en belangrijk voor je assertiviteit. Angstige jaloezie is als je continu bang bent dat je partner vreemdgaat zonder dat je nou echt een goede reden hebt om dat te denken of als je jaloers bent als je partner iets doet wat níet bedreigend is voor je relatie, zoals met iemand praten, en is niet gezond (en bovendien erg irritant).

En naast jaloezie is er ook afgunst en het verschil is dat jaloezie een gevoel is van 'jij hebt x, maar jij mag dat niet hebben want het is van mij' en afgunst is een gevoel van 'jij hebt x, ik wou dat ik ook x had'
Oud 26-05-2011, 09:17
Verwijderd
Jaha hooikoorts krijgen de meeste mensen als ze tussen de 18 en de 25 zijn dus dat kan heel goed! En de eerste jaren wordt het elk jaar erger, dan blijft het jaren stabiel en als je >45 bent wordt het vaak wel weer minder. Maar dit is ook wel nu al best een heftig hooikoortsjaar.
Oud 26-05-2011, 09:17
Verwijderd
[/informatieve modus]
Oud 26-05-2011, 09:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ben ik dan jaloers of afgunstig als ik het stiekem best leuk vind om aan het beste meisje van de klas door te geven dat ze haar eerste onvoldoende van het jaar heeft gehaald?
Oud 26-05-2011, 09:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of gewoon een bitch?
Oud 26-05-2011, 09:51
Verwijderd
Citaat:
En naast jaloezie is er ook afgunst en het verschil is dat jaloezie een gevoel is van 'jij hebt x, maar jij mag dat niet hebben want het is van mij' en afgunst is een gevoel van 'jij hebt x, ik wou dat ik ook x had'
Hum, zit dat zo. Ik vind afgunst zo evil klinken, maar dat is het dus helemaal niet.
Oud 26-05-2011, 09:54
Verwijderd
Ik vind afgunst ook altijd klinken van 'ik wil niet dat jij X hebt'. Dus dat als er bv iets is en iemand wil dat dolgraag hebben en jijzelf niet, dat je 't dan toch niet geeft (of dat je dan net doet alsof jij het echt echt echt nodig hebt, ook al is dat onzin), puur omdat je 't iemand niet gunt.
Oud 26-05-2011, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Ben ik dan jaloers of afgunstig als ik het stiekem best leuk vind om aan het beste meisje van de klas door te geven dat ze haar eerste onvoldoende van het jaar heeft gehaald?
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben in relaties niet erg jaloers/afgunstig, zolang ik zelf maar genoeg aandacht krijg. Ik ben een aandachtsslet
Verwijderd
Oh, wiki vindt ook wat ik vind: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afgunst
Oud 26-05-2011, 09:57
Verwijderd
Ik was als kind wel erg afgunstig tegenover mijn zus, soms Ik maakte soms dingen kapot zodat zij ze niet had, ook al wilde ik ze helemaal niet Maar ik was ook echt een driftig kutkind soms
Oud 26-05-2011, 10:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja dat dacht ik ook, dat afgunst het niet gunnen was.
Oud 26-05-2011, 10:11
Verwijderd
Hmm maar als je het andersom doet, dan zou je in relaties over afgunst en niet over jaloezie moeten spreken. Want het is niet zo dat je denkt 'jij hebt seks met mijn vriendin, dat wil ik ook'.
Oud 26-05-2011, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Hmm maar als je het andersom doet, dan zou je in relaties over afgunst en niet over jaloezie moeten spreken. Want het is niet zo dat je denkt 'jij hebt seks met mijn vriendin, dat wil ik ook'.
Hmm, maar wel meer 'hij is van mij, niet van jou' en niet iets als 'ik hoef hem niet, maar ik wil niet dat jij hem hebt'. Hoewel je ook mensen hebt die dat laatste wel hebben.
Oud 26-05-2011, 10:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar het gaat toch vooral om 'mijn vriend vindt jou ook leuk maar hij mag alleen mij leuk vinden'?
Oud 26-05-2011, 10:14
Verwijderd
Ja precies. Dus hoe noem je het dan als iemand iets heeft, en je vindt dat prima, maar je wil het gewoon ook?
Oud 26-05-2011, 10:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
bewondering?
Oud 26-05-2011, 10:16
Verwijderd
Citaat:
bewondering?
Nee dat is als iemand iets heeft en je vindt dat heel erg goed, ongeacht of je het zelf ook zou willen of niet
Oud 26-05-2011, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Ja precies. Dus hoe noem je het dan als iemand iets heeft, en je vindt dat prima, maar je wil het gewoon ook?
Ja, dat vraag ik me ook af...
Oud 26-05-2011, 10:17
Verwijderd
Ik denk dat dat gewoon een vorm van jaloers is. Dat bedoel ik tenminste als ik tegen iemand zeg dat ik jaloers op hem ben
Oud 26-05-2011, 10:20
Verwijderd
't Ligt ook gewoon aan wat het is, als het een specifiek persoon is, mja, dan liggen afgunst en jaloezie erg dicht bij elkaar (want als ik 'm wil, dan kan jij 'm niet hebben en wil ik dus ook niet dat jij 'm hebt), maar als het over een mooie pen ofzo gaat, mja, daar zijn er wel meer van
Oud 26-05-2011, 10:22
Verwijderd
Mjah. In relaties zeg je over het algemeen ook niet dat je jaloers bent óp iemand. 't Is niet zo van "jij had seks met mijn vriendin, ik ben vet jaloers op je " maar meer zo van "ik mag van mijn vriendje niet met mijn klasgenoot praten want dan wordt hij jaloers "
Oud 26-05-2011, 10:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mjah. In relaties zeg je over het algemeen ook niet dat je jaloers bent óp iemand. 't Is niet zo van "jij had seks met mijn vriendin, ik ben vet jaloers op je "
Oud 26-05-2011, 10:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
nee meestal is het eerder van 'zeg, vadsige pad...'
Oud 26-05-2011, 10:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
't Ligt ook gewoon aan wat het is, als het een specifiek persoon is, mja, dan liggen afgunst en jaloezie erg dicht bij elkaar (want als ik 'm wil, dan kan jij 'm niet hebben en wil ik dus ook niet dat jij 'm hebt), maar als het over een mooie pen ofzo gaat, mja, daar zijn er wel meer van
Maar als het nou over een mooi stel benen gaat? Dat je wil hebben dus, onder je eigen bilpartij. Niet om aan te raken maar als lichaamsdeel. Is dat dan afgunst?
Oud 26-05-2011, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: Etmakas Kat naamzoek: Dnevnopetrovsk ligt inderdaad in Oekraïne. Waarom weet jij dat voormalig vriendin van me kwam daar vandaan, heb uren geoefend voor ik die akelige naam uit kon spreken
Basiskennis!
Oud 26-05-2011, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Maar als het nou over een mooi stel benen gaat? Dat je wil hebben dus, onder je eigen bilpartij. Niet om aan te raken maar als lichaamsdeel. Is dat dan afgunst?
Als je ze echt af wil zagen en onder je eigen billen vastnaaien is het dan afgunst en anders is het denk ik toch jaloezie. Jaloezie kan natuurlijk best gepaard gaan met bewondering
Oud 26-05-2011, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat je iemand extreem stom vindt en haar die mooie benen niet gunt én ze ook graag zelf zou willen. Dan is het jaloezie en afgunst. Maar als je gewoon iemand ziet met mooie benen en denkt 'wow, die zou ik ook wel willen!' dan is dat jaloezie. Maar ik zeg volgens mij wel eens dat ik jaloers ben op iemand maar niet afgunstig. Kennelijk vind ik afgunst vaak onderdeel van jaloezie.
Oud 26-05-2011, 10:29
Verwijderd
Maar als je gewoon iemand ziet met mooie benen en je denkt 'wow, wat een mooie benen' en verder niets, dan is het alleen bewondering
Oud 26-05-2011, 10:31
Verwijderd
Ik ben nu jaloers op iedereen met koffie! Maar dat is makkelijk op te lossen door zelf ook koffie te gaan zetten
Oud 26-05-2011, 10:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jeetje wat ingewikkeld allemaal! Het is weer lekker een oestrogeentopic ook
Oud 26-05-2011, 10:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, het is studeertijd. Het is al kooktijd en schoonmaaktijd en opruimtijd geweest en nu moet er gestudeerd worden. Ajuu!
Oud 26-05-2011, 10:34
Verwijderd
Soms overweeg ik een emoticon te gebruiken in mijn statusvoering.
Zo van: Het Hb is gestegen
Oud 26-05-2011, 10:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar als je gewoon iemand ziet met mooie benen en je denkt 'wow, wat een mooie benen' en verder niets, dan is het alleen bewondering
Ik weet niet of ik dat bewondering zou noemen. Bewonder je mensen om hun uiterlijk?
Oud 26-05-2011, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of ik dat bewondering zou noemen. Bewonder je mensen om hun uiterlijk?
je bewondert de mensen dan niet om hun uiterlijk, maar je bewondert dan het uiterlijk op zichzelf
Oud 26-05-2011, 10:50
Verwijderd
iemand ervaring met stofzuigers van Bestron?
Oud 26-05-2011, 10:51
Verwijderd
ze zuigen
Verwijderd
D;:;:;D
Carn
Carn is offline
Citaat:

uh, is afgunst juist niet dat je ook die andere persoon eventueel wil belemmeren?
Oud 26-05-2011, 10:52
Verwijderd
Citaat:
ze zuigen
Oud 26-05-2011, 10:52
Carn
Carn is offline
Jaloezie is nauw verwant aan afgunst en de woorden worden vaak als synoniemen beschouwd. Er zijn echter enkele verschillen.

* Bij jaloezie wil men zelf bezitten wat een ander bezit.
* Bij afgunst wil men niet dat de ander iets bezit en is men soms zelfs bereid zelf schade te lijden om de ander zijn bezit te kunnen ontnemen.

Door afgunst kan het zelfs voorkomen dat men het eigendom van een ander vernielt. De afgunstige heeft daardoor de voldoening dat de ander niet meer heeft dan hijzelf, maar zelf wordt hij er niet beter van. Een tragisch voorbeeld daarvan is het geval van de gescheiden vader die zijn kinderen doodt omdat hij niet kan accepteren dat ze aan de moeder zijn toegewezen.
Oud 26-05-2011, 10:55
Verwijderd
Ja, dat was al gezegd
Oud 26-05-2011, 10:56
Carn
Carn is offline
Doe niet zo zuur!
Oud 26-05-2011, 10:57
Verwijderd
Ik zit te denken wat slimmer is. Een wat oudere stofzuiger kopen op marktplaats (1-2 jaar) van 30 euro of een nieuwe van 50 euro, maar dan weet ik weer niet of dat merk een beetje oke is. Van het type dat ik zoek zijn geen recensies te vinden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten