Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2011, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Dat lijstje mensen waarmee hij zichzelf vergelijkt
Nou ja, misschien ís het ook wel zo Eigenlijk is het wel leuk om eens wat uh, schaamteloos zelfvertrouwen te zien tussen al dat Calvinistische geneuzel normaliter
Advertentie
Oud 09-06-2011, 14:34
Verwijderd
het is een raar lijstje.
Oud 09-06-2011, 14:35
Verwijderd
Zijn blog:

http://www.oldeheuvelt.com/?p=809

"…en weer een nieuwe recensie van Harten Sara gevonden: check deze link. O yeah. Ik ben gewoon een van de grootste jonge talenten van de internationale literatuur. Doe ik het voor. Er staan nog een boel andere mooie quotes in, maar na ‘betoverend’, ‘lyrisch’ en ‘om je vingers bij af te likken’ ben ik gestopt met lezen. Kan alleen maar minder worden, he."
Oud 09-06-2011, 14:37
Verwijderd
prima als je jezelf met grote mensen vergelijkt maar als je jezelf in een hoekje wil plaatsen, kies dan wel een hoekje uit. in plaats van 'qua schrijfstijl lijk ik op uh, Allen Ginsberg, Kafka, Kluun en Coetzee!'
Oud 09-06-2011, 14:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat een gast.
Oud 09-06-2011, 14:38
Verwijderd
Citaat:
prima als je jezelf met grote mensen vergelijkt maar als je jezelf in een hoekje wil plaatsen, kies dan wel een hoekje uit. in plaats van 'qua schrijfstijl lijk ik op uh, Allen Ginsberg, Kafka, Kluun en Coetzee!'
Hij is gewoon een kleurrijke persoonlijkheid waarbij de vonken van z'n toetsenbord af vliegen
Oud 09-06-2011, 14:41
Verwijderd

Even nagenieten heurrr <3
Oud 09-06-2011, 14:43
Verwijderd
Nou, ik heb het eerste hoofdstuk gelezen en ik vind het op geen van die auteurs lijken. Al bezit het wel die geforceerde pretentie van de gemiddelde Amélie-liefhebber, dat wel.
Oud 09-06-2011, 14:45
Verwijderd
ik word er niet zo wild van maar ik struikel er niet over. Ik struikel eigenlijk alleen maar over dat lijstje namen gek. gek lijstje.
Oud 09-06-2011, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik heb het eerste hoofdstuk gelezen en ik vind het op geen van die auteurs lijken. Al bezit het wel die geforceerde pretentie van de gemiddelde Amélie-liefhebber, dat wel.
Ik haakte eigenlijk al af na de eerste alinea
Oud 09-06-2011, 14:47
Verwijderd
'Het is het soort roman dat je zou krijgen als Jonathan Safran Foer aan schizofrenie zou lijden en na een lange sessie van electro-shocktherapie zijn versie van Who’s Afraid of Virginia Woolf zou schrijven, terwijl hij het tracht te vermengen met Alice in Wonderland en Amélie Poulin. Of nee, wijt het maar aan mezelf.’'

mmm, dit lijkt me wel kwalijke zelfoverschatting
Oud 09-06-2011, 14:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
"De afgeleverde foetus"? Met PostNL of SelektVracht?
Verwijderd
Citaat:
Ik haakte eigenlijk al af na de eerste alinea
Dat is ook wel echt een draak van een alinea, ja Hier, voor de liefhebbers:

Citaat:
De eerste liefde van mijn leven was mentaal. Hij heette Beesje en was geen mens maar een dier, wat van mij een mentale zoöfiel maakt, hoewel ik niet hou van hokjesdenken. Ik vind het moeilijk mensen in hokjes te plaatsen, vooral mezelf. Als ik dat probeer, beginnen de dingen die ik over mezelf denk te weten door elkaar te lopen, zodat het lijkt alsof ik een vreemdeling ben in mijn eigen lichaam. Beesje wist maar al te goed dat hij mentaal was. Van de schaduw die dat over zijn bestaan wierp was hij zich zijn leven lang bewust, evenals van het praktisch nut.
Citaat:
ik word er niet zo wild van maar ik struikel er niet over. Ik struikel eigenlijk alleen maar over dat lijstje namen gek. gek lijstje.
Ja, ik struikel ook wel nogal makkelijk over dingen, de laatste tijd. Ik voel me meer een oude man dan een jonge vrouw, ofzo. Een geërgerde oude man met een stok en mensen zoals die Thomas zijn kinderen die ik graag met gepast sadisme uit mijn voortuin zou willen werken (De voortuin is in dezen gewoon zo'n beetje alles waarmee ik in aanraking kom.)
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wtf Waar staat of zegt hij dat lijstje met schrijvers met wie hij zichzelf vergelijkt?
Oud 09-06-2011, 14:55
Carn
Carn is offline
uh, op zn hyves pagina?
Oud 09-06-2011, 14:56
Verwijderd
Citaat:
'Het is het soort roman dat je zou krijgen als Jonathan Safran Foer aan schizofrenie zou lijden en na een lange sessie van electro-shocktherapie zijn versie van Who’s Afraid of Virginia Woolf zou schrijven, terwijl hij het tracht te vermengen met Alice in Wonderland en Amélie Poulin. Of nee, wijt het maar aan mezelf.’'

ik krijg hier heel erg plvv schaamte van ;x
Oud 09-06-2011, 15:00
Verwijderd
Citaat:

Hahaha dit, in combinatie met die eerste alinea, is wel echt een killer inderdaad
Oud 09-06-2011, 15:01
Verwijderd

Hart van Nederland over Thomas: "Hij is pas vijfentwintig jaar, heeft al drie boeken op z'n naam staan en wordt zelfs vergeleken met Stefan King."

(Via z'n site.)
Oud 09-06-2011, 15:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
uh, op zn hyves pagina?
Mja, die hele opmaak is verneukt en die stomme foto maakt de tekst haast onleesbaar :\

Ik ben trouwens connected met hem, via 3 verschillende mensen, met steeds 2 mensen ertussen
Oud 09-06-2011, 15:04
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
[filmpje]

Hart van Nederland over Thomas: "Hij is pas vijfentwintig jaar, heeft al drie boeken op z'n naam staan en wordt zelfs vergeleken met Stefan King."

(Via z'n site.)
Sowieso, als je googelt op Stefan King:

Stefan King | bol.com
De nieuwste Stefan King vind je bij bol.com. Bestel nu!
www.bol.com/Boeken

Oud 09-06-2011, 15:04
Verwijderd
Toch vind ik hem een held Kan uitgroeien tot een prima cultfiguur
Oud 09-06-2011, 15:06
Uice
Uice is offline
Dat hij ook Alice in Wonderland de Burtonfilm bij die plaatjes van inspirerende dingen zet.
Oud 09-06-2011, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Sowieso, als je googelt op Stefan King:

Stefan King | bol.com
De nieuwste Stefan King vind je bij bol.com. Bestel nu!
www.bol.com/Boeken

Omg :')
Oud 09-06-2011, 15:07
Verwijderd
http://www.oldeheuvelt.com/?p=731

kinders, is dit hoe synthesie werkt? Dat je gewoon als kind kleurenmagneetjes had?
Oud 09-06-2011, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Toch vind ik hem een held Kan uitgroeien tot een prima cultfiguur
Hij kan uitgroeien tot een tumor van de Nederlandse literatuur, bedoel je.
Oud 09-06-2011, 15:08
Rationeel
Rationeel is offline
weekend!!!!!!!!!

Oud 09-06-2011, 15:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
http://www.oldeheuvelt.com/?p=731

kinders, is dit hoe synthesie werkt? Dat je gewoon als kind kleurenmagneetjes had?
Ja, zo kan ik mezelf ook wel een in lijstje grote namen stoppen.

Nietzsche, Zappa, Kubrick, Uice. Wat hebben de mensen gemeen? GEZICHTSBEHARING!
Oud 09-06-2011, 15:10
Verwijderd
Citaat:

Oud 09-06-2011, 15:10
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Nietzsche had anders Nietzscheveel.
Oud 09-06-2011, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Hij kan uitgroeien tot een tumor van de Nederlandse literatuur, bedoel je.
Ja, dat bedoelde ik ook met "cultfiguur"
Oud 09-06-2011, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Nietzsche had anders Nietzscheveel.
welles
Oud 09-06-2011, 15:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind hem in dat filmpje tergend irritant: "Ik ben opgenomen in het schrijverskwartet, dat was wel bizar, met Mulisch, Palmen etc etc. en dat terwijl ik pas in 2002 mijn boeken schreef en ik niks gepubliceerd had in de 20e eeuw "

VERWAAND.
Oud 09-06-2011, 15:14
Verwijderd
nou nou nou, hij verdient er wel geld mee!
Oud 09-06-2011, 15:16
Verwijderd
en hij doet precies wat wij leren in onze niet erg veel aanwezige beroepspraktijklessen. Vooral HEEL enthousiast zijn over je eigen werken.
Oud 09-06-2011, 15:17
Uice
Uice is offline
Ook leuk: al die lyrische citaten over zijn boeken. Lijkt indrukwekkend, tot je je realiseert dat er allemaal namen onder staan van mensen waar je nog nooit van gehoord hebt.
Oud 09-06-2011, 15:18
Verwijderd
De kanker van de vader van een van mijn beste vriendinnen is verder uitgezaaid dan gedacht. #*)U#(*&TERY(&RE
Oud 09-06-2011, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Haha, hij schrijft als een meisje van dertien.
Oud 09-06-2011, 15:23
Verwijderd
Kat wat heb je met je zusje gedaan?!
Oud 09-06-2011, 15:24
Verwijderd
Wat is er met mijn zusje? Behalve dat ze nu in de strafklas zit, natuurlijk.
Oud 09-06-2011, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Wat is er met mijn zusje? Behalve dat ze nu in de strafklas zit, natuurlijk.
Aiiiiiiiiiiiiii.
Uice
Uice is offline
We vierden mijn verjaardag voor het eerst in 1992: een kaasquiche met één kaarsje erop. Ik lustte geen kaasquiche, dus papa at alles op. Een jaar later was ik oud genoeg om te vragen op welke dag we mijn vijfde verjaardag zouden vieren.
‘Welke datum is het vandaag?’ vroeg papa.
‘28 Februari.’
‘En morgen?’
‘1 Maart.’
‘Sjustem. En op welke dag ben jij jarig?’
‘29 Februari. Maar...’
‘Precies. En op 29 februari vieren we jouw verjaardag. Geen dag eerder.’
‘Maar papa,’ fluisterde ik, mijn ogen neergeslagen. ‘Ik zou zo graag mijn vriendinnetjes willen uitnodigen.’
‘Hou je nou op met dat gezeur!’ viel hij uit. ‘Het begint zowat de spuigaten uit te lopen. Dat krijg je ervan als je een schrikkelkind bent.’

Wat een manipulatieve zooi.
Uice
Uice is offline
Citaat:
De kanker van de vader van een van mijn beste vriendinnen is verder uitgezaaid dan gedacht. #*)U#(*&TERY(&RE
Oud 09-06-2011, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Aiiiiiiiiiiiiii.
Ik begin me werkelijk zorgen te maken om haar nu. Wat is er?

Citaat:
We vierden mijn verjaardag voor het eerst in 1992: een kaasquiche met één kaarsje erop. Ik lustte geen kaasquiche, dus papa at alles op. Een jaar later was ik oud genoeg om te vragen op welke dag we mijn vijfde verjaardag zouden vieren.
‘Welke datum is het vandaag?’ vroeg papa.
‘28 Februari.’
‘En morgen?’
‘1 Maart.’
‘Sjustem. En op welke dag ben jij jarig?’
‘29 Februari. Maar...’
‘Precies. En op 29 februari vieren we jouw verjaardag. Geen dag eerder.’
‘Maar papa,’ fluisterde ik, mijn ogen neergeslagen. ‘Ik zou zo graag mijn vriendinnetjes willen uitnodigen.’
‘Hou je nou op met dat gezeur!’ viel hij uit. ‘Het begint zowat de spuigaten uit te lopen. Dat krijg je ervan als je een schrikkelkind bent.’

Wat een manipulatieve zooi.
Hoezo is dat manipulatief?
Oud 09-06-2011, 15:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hoezo is dat manipulatief?
Het is allemaal zo overdreven duidelijk dat we dat meisje heel zielig moeten vinden.
Oud 09-06-2011, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Ik begin me werkelijk zorgen te maken om haar nu. Wat is er?
Dat is niet nodig hoor schatje, dan had ik je wel gebeld! Ze is hier en doet een beetje raar, that's all!
Oud 09-06-2011, 15:31
Verwijderd
Er zijn dus schijnbaar een miljoen mensen in Nederland bezig met een boek en redelijk wat daarvan geven het ook (in eigen beheer) uit. Ik ga wel eens naar poëzie-voordracht dingen en wat daar langskomt van mensen met ''vijf echte bundels'' is echt heel, heel erg zielig. Ik zou bijna uit protest nooit iets uitgeven.
Oud 09-06-2011, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Het is allemaal zo overdreven duidelijk dat we dat meisje heel zielig moeten vinden.
Hoort bij 'manipulatief' niet juist dat dat niet overdreven duidelijk moet zijn?

Citaat:
Dat is niet nodig hoor schatje, dan had ik je wel gebeld! Ze is hier en doet een beetje raar, that's all!
O, is ze bij jou. Doe haar maar mijn groetjes. En, ja, volgens mij heeft ze last van hormonen ofzo.
Oud 09-06-2011, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Zijn blog:

http://www.oldeheuvelt.com/?p=809

"…en weer een nieuwe recensie van Harten Sara gevonden: check deze link. O yeah. Ik ben gewoon een van de grootste jonge talenten van de internationale literatuur. Doe ik het voor. Er staan nog een boel andere mooie quotes in, maar na ‘betoverend’, ‘lyrisch’ en ‘om je vingers bij af te likken’ ben ik gestopt met lezen. Kan alleen maar minder worden, he."
Dit vind ik dan wel weer grappig, als hij het niet serieus zou bedoelen.

Citaat:
Ik vind het vooral een heel onrealistische dialoog.
Oud 09-06-2011, 15:42
Verwijderd
'Het begint zowat de spuigaten uit te lopen'

Dat zeg je toch niet zo? Dan zeg je toch iets in de richting van 'Het loopt onderhand de spuigaten uit!' of 'het begint helemaal uit de hand te lopen!'.
Oud 09-06-2011, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat bedoelde ik ook met "cultfiguur"
Cultfiguren zijn meestal juist heel leuke mensen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten