Ik houd helemaal niet van cadeaus. Of in ieder geval niet op van die standaard dagen als verjaardagen, kerstmis, valentijnsdag, etc. Wat een onzin is dat allemaal. Mijn verjaardag gaat dan ook altijd ongemerkt voorbij, behalve voor mensen om wie ik echt geef, maar die weten ook wel dat ze me geen cadeaus moeten geven. Mijn beste vriendin doet dat heel slim, hoor. Die komt dan een paar maanden later opeens met een cadeau aan, zogemaand "zomaar" terwijl ik natuurlijk wel weet waar het om gaat.

Maar dat vind ik wel lief, haha.
Met cadeaubonnen an sich heb ik helemaal geen problemen, trouwens. Vooral niet van mensen die me niet zo goed kennen. Dat is dan wel een stuk nuttiger dan een cadeau dat helemaal niets voor mij is of waar ik niets aan heb. Maar van de mensen die ertoe doen heb ik stiekem wel liever dat ze iets persoonlijks geven; dat laat zien dat ze me kennen.
Anyway, cadeaus, dat zie ik altijd als zo'n verplichting op van die vaste dagen. "Jij geeft mij iets dus ben ik verplicht jou ook iets te geven" of andersom. Tijdens dat soort gelegenheden gaat het meestal gewoon om feestjes en dan neemt iedereen drank en eten mee en maken we er een gezellige avond van. Dat vind ik veel leuker.