Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij mijn AH hebben ze dat spul niet dus dan maar even bij een andere kijken. Misschien moet je shirtjes voortaan eerder/vaker behandelen dan, Freya? En dan met die die je nu hebt waarin het heel erg is misschien de tip met het vaatwastablet uit dit topic?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb nog een vraag voor in dit topic
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik bedenk me nu dat we dat katoenen ding op een gegeven moment niet meer impregneerden, maar gewoon wat vaker in de was gooiden (en dus ook in biotex lieten weken). Impregneren was een stom klusje en 't was toch niet erg als het gordijn nat werd (er kwam toch niets doorheen).
|
![]() |
|
Ik was hem idd wel altijd in de wasmachine en impregneren doe ik niet aan. Het is een soort stof wat tussen katoen en plastic in zit. Denk dat ik hem idd ga weken in biotex. Vorige keer heb ik hem laten weken in azijn en dat hielp niet maar ik zweer voor veel dingen bij biotex dus dan moet dit vast ook lukken
![]()
|
Ik heb hem een paar uurtjes in de biotex laten weken en daarna met de witte was mee gewassen en hij is een heel stuk schoner dan ie was
![]() ![]()
|
Even een handig weetje voor in dit topic, voor vlekken. Chocolade, bloed, wijn, verf, inkt, etc. Als het nog een beetje vers is krijg je het brandschoon met ossengalzeep. Te koop bij de meeste drogisterijen. Zeepje natmaken, vlek goed inwrijven, even wachten en uitspoelen. Na twee of drie keer zie je er niks meer van
![]()
||
Citaat:
![]() Bij ossegalzeep moet je wel uitkijken want als je dat geprobeerd hebt dan kan je niets andesr meer proberen om de vlek eruit te krijgen omdat dat een laagje achterlaat waardoor er niets anders meer aan de vlek hecht. Je hebt tegenwoordig ook een stick (soort pritt stift), nog handiger dan een los zeepje.
|
![]() |
Tip voor als je huisdieren hebt die nogal verharen op stoffen banken/stoelen en of vloerbedekking: huishoudhandschoenen! Vaak helpt stofzuigen niet omdat de haren als het ware in de stof blijven hangen, maar als je met die huishandschoenen aan over de stof wrijft trek je zo bijna alle haren mee, nog even stofzuigen en het is weer schoon.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Klusvraagjes mochten hier ook, toch?
![]() Ik heb een bijzettafeltje bj Ikea gekocht (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/pr...411#/20211501/, als de link niet mag, haal m maar weg) en ik wil heel graag iets op de zijkant schilderen. Op de site staat dat er acrylverf op zit en dat hij gemaakt is van spaanplaat, knuststof en papier. Ik weet niet helemaal wat ik nu het beste kan doen. Een beetje opschuren en er een voorbehandelingdinges opstrijken en dan verf? Wat voor soort verf is het handigste? Heeft iemand een idee? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb vandaag een bruine broek gewassen samen met een blauw/turquoise t-shirt en nou heeft die broek afgegeven op het shirt waardoor er allemaal bruine vlekken in zitten. Hoe krijg ik dat er uit?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dittem: ![]() Is wel eng spul, dus goed luchten achteraf. Volgens mij kun je het gewoon bij (grote) supermarkten kopen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wij hebben wel eens HG spul gebruikt tegen schimmels... *zoekt linkje*
Deze: http://nl.hg.eu/fast-shop/index/productId/49 Inspuiten, in laten werken, afnemen met natte spons. Wel rotzooi, dus zo goed mogelijk luchten, natuurlijk. Laatst gewijzigd op 25-09-2011 om 15:14. |
![]() |
|
Dat spul in die link van Andijvie is ook wat ik bedoelde. Volgens mij is het gewoon chloor. In plaats van schimmelwerende verf kan je ook soda door de verf mengen, schijnt ook te werken volgens mij huisgenoot van toen die schilder was. Bij ons kwam de schimmel alleen wel weer terug maar dat was ook een heel erg vochtige douche met een houten plafond.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
IK weet niet helemaal of het hier past, maar proberen kan altijd!
Ik heb heel graag de buitendeur open staan, maar dat heeft tot gevolg dat er heel veel muggen binnenkomen. Echt heel veel, gisteren heb ik er in tien minuten wel zeven doodgemept. Ik vind het echt heel vervelened, al helemaal omdat ik eigenlijk de buitendeur wel open wil houden. Een hordeur ofzo is atm niet mogelijk en van die slingers (kattenstaarten ofzo?) ook niet. Bij vliegen schijnt het te werken als je een zakje water in de deuropening hangt, maar heeft iemand een idee wat er bij muggen werkt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
ik zou Dasty vlekkenspray gebruiken. Dat is sowieso het antwoord op alles in deze topic. Dasty vlekkenspray voor de was en Dasty geel voor de rest.
Ik heb mijn schimmelmuur ook weer nagenoeg schoon gekregen met Dasty geel (niet helemaal, de hardnekkigste vlekken ging niet helemaal weg maar werden wel heel licht van kleur). Dat kan ook gewoon op een geverfde muur en je hoeft er niet uren voor te luchten. |
![]() |
|
Ik heb een vraag aan alle werkende mensen hier (en natuurlijk voor alle mensen die veel weg zijn en ook verantwoordelijk zijn voor het huishouden): hoe organiseer je je huishouden? In mijn appartement deed ik in principe alles op 1 dag, en deed ik daarnaast nog 1x boodschappen en 1x stofzuigen, maar dat red ik echt niet meer met een groter huis, huisdieren en meer dagen werk dan vorig jaar. Ik zoek dus tips!
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik werk de ene week vier dagen en de andere week vijf dagen. De grote dingen (keuken/badkamer/huis soppen, etc) doe ik als ik drie dagen weekend heb en dus maar vier dagen gewerkt heb. Ik ben vaak ook nog het weekend weg dus moet goed plannen. De was doe ik altijd in het weekend omdat m'n vriend niet kan slapen als ie 's nachts aanstaat en ik vind het zonde om dat met voltarief stroom te doen. Vaak heb ik drie wassen per weekend, als ik alleen thuis slaap dan doe ik vrijdagavond de eerste was erin en zet de hele wasmachine klaar zodat ik hem aan kan zetten als ik 's nachts naar de wc ga. Anders doe ik er zaterdag twee en zondag een. Strijken doe ik dan maandag/dinsdagavond oid. Op zaterdagochtend doe ik ook de wc en stofzuigt/dweilt m'n vriend en doen we samen de grote boodschappen. De was opvouwen doe ik meestal op zondag en als ik dan niet thuis ben op maandagavond. Over het algemeen doe ik niet meer zoveel als ik na m'n werk thuiskom behalve strijken, afwassen, aanrecht/kookplaat schoonmaken of incidenteel een klein wasje draaien.
|
Jullie posts lezende, realiseer ik me dat je in een keer ziek veel moet doen en regelen als je op jezelf woont ;S
Maar, als ik tussendoor even iets mag vragen tenminste: Ik heb een witte skinny, met twee vlekken erin, die er compleet niet meer uit willen. Eentje heeft een beetje een pis- of azijnkleur, maar dan iets lichter. Het lijkt mij een vetvlek maar dat weet ik niet zeker. De ander is denk ik een roestvlek, van de binnenkant van mijn fietsstuur van waar uit het met de regen op mijn knie druppelde. Hoe krijg ik deze vlekken eruit? Hij is al iets van 7 keer gewassen, met ossengalzeep bewerkt, in biotex laten weken, maar beide vlekken zitten er nog en zitten er ook goed in nu. ![]() |
![]() |
|
Bleek zou mijn laatste redmiddel zijn. Voor die roestvlek kan je Treffers proberen, dat is een spuitbusje (dacht groen met gele dop) wat je oa bij Trekpleister en Gamma kan kopen, een collega van me zweert erbij en volgens mij kan dat ook op roestvlekken. Vetvlekken gaan er bij mij altijd wel goed uit met zo'n biotex vlekkendepper maar als je dat al geprobeerd hebt is het misschien toch iets anders. Als je al ossengal geprobeerd hebt, heb je kans dat andere middeltjes niet meer hechten (door het vettige van de ossengal) en dan misschien toch bleek proberen (maar dan wel verdund en snel en goed uitspoelen) als je anders je broek ook niet meer draagt.
|
Verwijderd
|
Heb je het wel eens met citroensap geprobeerd? Voor die roestvlekken dan! Citroensap en zout erop, even in de zon leggen en dan wassen. Alhoewel zon natuurlijk vrij moeilijk te vinden is de laatste tijd
![]() En ik heb ook wel eens gehoord van cola, maar volgens mij is dat meer voor als je het direct ontdekt, maar je zou het kunnen proberen. Cola en dan ook wassen! |
![]() |
|
Verwijderd
|
@hawahaai: ik doe mijn helft meestal op zondagochtend en mijn vriend doet zijn helft meestal op woensdagmiddag en ik snap niet goed waarom je niet alles op één dag zou kunnen doen. Jij woont toch ook samen? Dus als jullie allebei, zeg, anderhalve dag bezig zijn kost jullie huis drie volle dagen per week aan schoonmaken? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
"Wat saain je hobby's?" #1852 Trimm Trabb | 500 | 17-07-2013 18:15 | |
De Kantine |
30 Day Shred EN MEER - deel 3 Verwijderd | 500 | 06-07-2013 22:48 | |
De Kantine |
And You Will Know The Truth s^a^a^i #1646 Spoiler-Dude | 500 | 21-04-2012 00:50 | |
Beleidszaken |
Nuttige handwerken. fizzle-fluffy | 29 | 01-02-2010 17:33 |