Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2011, 17:26
Balance
Balance is offline
Ja dit is te weinig. Je eet tot aan het avondeten dus eigenlijk alleen een bakje cornflakes, een pakje koekjes, een appel en twee boterhammen.
En op dat beetje eten moet jij dus 14 km fietsen én je lichaam in gang houden én je concentreren voor school. Logisch dat er niet heel veel over blijft om van aan te komen.
Ik zou in elk geval wat boterhammen toevoegen.

En ik snap dat je dus ook regelmatig snacks eet. Mogelijk omdat je honger hebt; dat kan met zo'n kleine hoeveelheid ontbijt/lunch. Maar dat moet je niet als standaard voeding zien, het vult niet echt. Bovendien is het niet heel gezond, ook niet als je dun bent. Dus ik zou het vervangen door gezonder eten. Die cherrytomaatjes zijn natuurlijk wel goed.
Oud 14-11-2011, 19:15
Myzzzz
Myzzzz is offline
Damn, en ik dacht de hele tijd dat ik wel goed at.
Dank je wel.
Oud 14-11-2011, 21:10
Balance
Balance is offline
Probeer eens of je 6 boterhammen over de dag verdeeld kan eten.
Bijv. 's ochtends 2 en in de pauze 4.
Of in de kleine pauze 1, in de grote 2 en bij thuiskomst nog 1.
Oud 15-11-2011, 18:18
Myzzzz
Myzzzz is offline
's Ochtends eet ik altijd cornflakes, omdat ik dat dan gemakkelijker naar binnen krijg dan gewoon brood met beleg of iets dergelijks, en omdat ik had gehoord dat het qua voedingsstoffen er op lijkt. Kan dit hierom ook?
Oud 15-11-2011, 21:17
Verwijderd
Citaat:
's Ochtends eet ik altijd cornflakes, omdat ik dat dan gemakkelijker naar binnen krijg dan gewoon brood met beleg of iets dergelijks, en omdat ik had gehoord dat het qua voedingsstoffen er op lijkt. Kan dit hierom ook?
Cornflakes zijn op zich prima, een goede kom cornflakes is te vergelijken met 2 sneetjes witbrood als ontbijt. Als je het idee hebt dat je meer vezels nodig zou kunnen hebben, bv als je wel eens obstipatie hebt, kun je beter volkoren graanflakes eten in plaats van cornflakes.
Oud 16-11-2011, 16:00
Myzzzz
Myzzzz is offline
Oke, kan prima dus begrijp ik.
Bedankt voor de tips allemaal.
Oud 18-11-2011, 13:08
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Hey hallo,, heb even een vraagje. Een vriendin van mijn,, (in maart bevallen van een meisje) gestopt met roken(zei ze) nu zegt ze dat ze al acht maanden (alleen 's avonds) buiten, 2 peukjes per dag rookt.

Ik zeg:
Tabaksrook bevat 2000 schadelijke stoffen waarvan 140 dodelijke(op lange termijn)

Nu mijn vraag
Zei heeft gechecked & verteld mij dat na anderhalf uur de schadelijke stoffen uit haar moedermelk zijn. Ik heb hier TOTAAL geen verstand van, maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk.

Die stoffen blijven toch nog wel dagen door je bloed stromen & komen elke circulatie toch weer voor een deel bij het moedermelk (productie-bedrijf) aan

lach niet als ik er totaal naast zit, maar het menselijk lichaam boeit mij enorm, vandaar deze vraag. Verder leeft ze overigens super gezond, maar toch.
De tabak heeft weer gewonnen.

Thomas van de Berg
Oud 18-11-2011, 13:26
Martiño
Martiño is offline
Borstvoeding.com zegt dat het kan mits er genoeg tijd tussen zit, het beste is dan om net te roken na de avondvoeding (de site zegt overigens ook dat het beter is dat een baby borstvoeding krijgt van een rokende moeder dan dat het kunstmatige voeding krijgt, iets waar ik het niet helemaal mee eens ben, maargoed, ik weet er ook niet zo heel erg veel van af), maar het blijft denk ik het beste als de moeder niet rookt.
Oud 18-11-2011, 13:40
thomasvandeberg
Dankjewel voor de info,, meer info mensen? ik ben er wel benieuwd naar
Ik denk dat borstvoeding.com dat bedoeld vanwege de antistoffen die de moeder doorgeeft naar de baby. dat zit in kunstmatige voeding dus niet.
Stelling is dus: Beter tabaksrook en antistoffen dan kunstmatige voeding & geen antistoffen?
Word vervolgt denk ik
Oud 18-11-2011, 17:57
Hulk
Hulk is offline
In principe filtert je lever giftige stoffen weer uit je bloed natuurlijk. Er zou dus wel een kern van waarheid in kunnen zitten wat ze beweert. Halfwaardetijd van nicotine etc is maar heel kort.
Oud 18-11-2011, 21:57
thomasvandeberg
Jah oke, nicotine etc. Etc. daar bedoel je mee de andere 1999 resterende stoffen Okokok,, thnx voor de info.
I just love info(A)
Oud 19-11-2011, 10:33
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Borstvoeding.com zegt dat het kan mits er genoeg tijd tussen zit, het beste is dan om net te roken na de avondvoeding (de site zegt overigens ook dat het beter is dat een baby borstvoeding krijgt van een rokende moeder dan dat het kunstmatige voeding krijgt, iets waar ik het niet helemaal mee eens ben, maargoed, ik weet er ook niet zo heel erg veel van af), maar het blijft denk ik het beste als de moeder niet rookt.
http://www.bellybelly.com.au/forums/...breastmilk.pdf

ben het natuurlijk wel helemaal met je eens dat je als moeder beter gewoon helemaal niét rookt!
Oud 19-11-2011, 17:43
thomasvandeberg
Ok Ok Ok,, die PDF bevat goede en moeilijk info... I Like
Dank jullie wel voor de reacties..
Oud 21-11-2011, 13:17
thomasvandeberg
Een bloedgroep dieet schijnt ook goed te werken..(om af te vallen)

Laatst gewijzigd op 21-11-2011 om 18:50.
Oud 06-12-2011, 21:12
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
hey
ik vind mezelf best wel heel erg dik eigenlijk en sinds een tijdje probeer ik steeds minder te eten maar dat vind ik best wel moeilijk zeker nu rond sinterklaas en zo. ALs ik bij andere mensen ben zoals op school en zo dan gaat het best makkelijk omdat ik dan niet wil dat mensen zien dat ik eet terwijl ik zo dik ben maar thuis vind ik het wel heel moeilijk voor sinterklaas heb ik bijvoorbeeld ook allemaal chocola gekregen en ik vind het heel moeilijk om dat helemaal te laten staan. Iemand tips?
(quote vanuit een ander topic, graag het advies hier posten, dank!)
Oud 06-12-2011, 22:15
AzN
AzN is offline
Wat je niet in huis hebt, kun je ook niet opeten. Dus zorg ervoor dat je zo min mogelijk in huis hebt qua tussendoortjes en andere dikmakers. Klinkt heel voor de hand liggend, maar ik zou zo snel niets beters kunnen verzinnen .
Oud 07-12-2011, 13:14
Martiño
Martiño is offline
Ik zet altijd uitdrukkelijk op verlanglijstjes dat ik niet te veel snoep wil, wat je niet krijgt kun je ook niet opeten.

En je kunt het snoepgoed natuurlijk ook weggeven. Neem het bijvoorbeeld af en toe iets mee naar je werk of naar school en leg het in de kantine of in de koffiekamer, moet je eens zien hoe snel het weg is. Dat heeft twee voordelen: je hoeft het zelf niet op te eten, en iedereen vindt je een toffe peer omdat jij snoep meeneemt naar je werk.
Oud 07-12-2011, 14:01
thomasvandeberg
Eet goed, eet gezond. Eet niet minder maar wel gezonder. Als je een vol gevoel hebt (van bijv. brood etc.) Dan ben je minder snel geneigd om een vette hap of zoetigheid naar binnen te drukken. Je moet vooral je eet patroon qua tijden niet aanpassen vind ik. Hier raakt je lichaam van ontregelt en gaat dan aannemen dat je weinig voeding in huis hebt. mijn mening is dat dat het meer voeding wat je dan wel binnenkrijgt op gaat slaan in de vetcellen. je wordt dus dikker door minder te eten. Het zelfde patroon aanhouden alleen de soort van voeding aanpassen van ongezond naar gezond. En zoetigheid op z'n tijd is niet mis. Pas je goede voornemens voor 2012 aan en ga gezonder eten en lekker sporten. Schaam je niet dat je iets dikker bent dan wat er in de sportschool rondloopt. Mensen vinden het juist sterk als een iets dikker persoon niet bij de pakken neer gaat zitten en wat doet aan het probleem. In Nederland komt overgewicht steeds meer voor. Neem het voortouw en wees verstandig. Thomas van de Berg.
Oud 07-12-2011, 17:56
luna-23
luna-23 is offline
ik ben niet heel erg zwaar of zo maar ik heb wel een beetje een buikje zeg maar en ik wil heel graag afvallen omdat ik er best wel last van heb (onzekerheid en zo, bij mijn vriend schaam ik me er ook heel erg voor) ik wil ongeveer 7 kilo afvallen maar ik eet nu al best wel weinig maar ik heb het idee dat ik alleen maar aankom. Ik eet 's ochtends 2 broodjes, op school niks en 's avonds avondeten en daarna als toetje bakje yogurt met beetje musli en heel soms een tussendoortje als een sultana maar niet zo vaak. weet iemand hoe ik kan afvallen?
ik beweeg trouwens ook best veel ik fiets elke dag een uur en rij bijna elke dag paard
Oud 07-12-2011, 18:27
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
ik ben niet heel erg zwaar of zo maar ik heb wel een beetje een buikje zeg maar en ik wil heel graag afvallen omdat ik er best wel last van heb (onzekerheid en zo, bij mijn vriend schaam ik me er ook heel erg voor) ik wil ongeveer 7 kilo afvallen maar ik eet nu al best wel weinig maar ik heb het idee dat ik alleen maar aankom. Ik eet 's ochtends 2 broodjes, op school niks en 's avonds avondeten en daarna als toetje bakje yogurt met beetje musli en heel soms een tussendoortje als een sultana maar niet zo vaak. weet iemand hoe ik kan afvallen?
ik beweeg trouwens ook best veel ik fiets elke dag een uur en rij bijna elke dag paard
hoe veel weeg je en hoe lang ben je? overigens is het heeeel dom dat je op school niets eet, dat is tig uur zonder voedsel. Als je te weinig eet schiet je lichaam in de spaarstand en dan gaat het juist alles wat je eet opslaan als vet. Niet slim dus! Kijk anders eens op de site van het voedingscentrum, daar staat precies op wat jij met je leeftijd mag eten. overigens is het niet raar om een buikje te hebben, dat hebben praktisch alle volwassen vrouwen en hoort bij een vrouwenlichaam. Ik ben zelf ook al jaren vijand met mijn buikje, maar mijn vriend vindt hem prachtig.
Oud 07-12-2011, 21:24
thomasvandeberg
zijn mijn posts onzichtbaar ofzo?

Citaat:
Je moet vooral je eet patroon qua tijden niet aanpassen vind ik. Hier raakt je lichaam van ontregelt en gaat dan aannemen dat je weinig voeding in huis hebt. mijn mening is dat dat het meer voeding wat je dan wel binnenkrijgt op gaat slaan in de vetcellen. je wordt dus dikker door minder te eten. Het zelfde patroon aanhouden alleen de soort van voeding aanpassen van ongezond naar gezond.
Je bent niet DOM hoor, het is de angst en onwetendheid. En elk meisje heeft of vindt dat zij een buikje heeft. Zoals pluis benoemt. Dit is meestal omdat je van boven naar beneden kijkt en dan lijkt het meestal rondbollig. Maar op een foto zie je er dan niks van. Het zit dus meestal tussen je oren. Volgens mij vindt je vriend vast ook niet dat je een buikje hebt. En een beetje rondachtige buik vinden wij heren veel beter dan skinny en plat.
Oud 07-12-2011, 21:26
LittleFly
LittleFly is offline
mag ik ook ff iets vragen?
Ik ben 40 kilo en 14 jaar oud. Ik wil heel graag afvallen, maar er zijn allerlei mensen die me daarvoor tegenhouden...
Hebben ze gelijk? Want ik wil echt heel graag lichter worden!
Moet ik doorgaan met niks eten? Mijn plan was -5 kilo, dat kan toch nog wel?
Een van mijn vriendinnen eet ook bijna niet, en zij is heel mooi dun! Dat wil ik ook!
Oud 07-12-2011, 21:28
thomasvandeberg
SOWIESO NIET DOORGAAN MET NIKS ETEN..!! 14jaar en 40 kilo, die verhouding daar heeft pluis vast wel een antwoord op. Maar blijf alsjeblieft eten.. Hier raak je zo ontregelt van. Dit is ook nog eens niet goed voor je ontwikkeling, concentratie en schoolprestaties etc.
Oud 07-12-2011, 21:33
LittleFly
LittleFly is offline
Het k*tte is, dat het me niet lukt om te eten! Want soms denk ik wel van 'wat ben ik aan het doen?' en dan wil ik weer eten, maar het lukt me gewoon niet! Ik heb zo'n vervelend stemmetje in mijn hoofd....
is er iets wat ik kan doen tegen dat stemmetje?
Oud 07-12-2011, 21:57
thomasvandeberg
Op 14 jarige leeftijd, zo ook bij mij. overheerst dat stemmetje inderdaad heel erg. Probeer het eerst met een hapje i.p.v. een heel broodje. Zo stemmetje, nou heb ik gewonnen. Probeer ook de meningen van anderen te gaan geloven. Kijk vooral niet naar je mede schoolgenootjes die zo slank zijn dat je de botten kan tellen. Dat vind ik zooooo iiieeuuww.. Niet mooi dus. Bij een vrouw moet je de ribben niet kunnen tellen vind ik. Probeer zelf dingen te lezen waarin staat dat NIET eten SLECHT voor je is.. zo overwin je na een tijd dat stemmetje en creëer je een nieuw stemmetje dat zegt: je moet wel gezond blijven dor eten. Ik heb zelf ook (op ander vlak) veel te maken met zulke stemmetjes, Angst dus. En dat is te overwinnen. Psychische problematiek is meestal hardnekkig maar wel aan te pakken. Creëer dus een nieuw en positief stemmetje. Dat doe je meestal door goede dingen te lezen(A)
Oud 07-12-2011, 22:11
LittleFly
LittleFly is offline
heel erg bedankt!
Ik ga die 'goede dingen' van je lezen!

Ik haat het alleen zo erg dat mijn vriendinnen me dwingen om te eten. Ik word er kotsmisselijk van als ik zo gedwongen word, en dan lukt het me nog minder goed!
Waarom worden ze nou zo boos als ik niet eet? Ik snap ze niet?!
(gelukkig is er 1 vriendin die me wel begrijpt! Anderen zeggen dat we elkaar opstoken, omdat zij ook dunner aan het worden is zegmaar, maar we snappen elkaars gevoel gewoon heel goed!)

maar dus in ieder geval bedankt thomas, ik hoop dat het werkt, want ik word er echt gek van!
Oud 07-12-2011, 22:40
thomasvandeberg
Goedzo, ga jezelf positief tegenover eten laten staan. Dit is weer psychisch gerelateerd vind ik. dat dwing zorgt ervoor dat je er een afkeer op krijgt. Maak ze duidelijk dat als ze je dwingen je er helemaal NIET door gaat eten. In tegenstelling juist. Sommige doen het ook omdat ze weten dat je dan niet gaat eten & alle roddels dan over jou gaan en niet over hun. Iedereen heeft problemen, maar sommigen houden zich bezig met een anders problematiek omdat ze zo hun eigen problemen aan de kant kunnen schuiven. Die personen moet je links laten liggen.
Je hebt ook nog een overbezorgde groep, hun moet je gewoon duidelijk gaan maken dat je er al hulp in hebt gezocht (hier dus) en dat je er mee bezig bent & dat je het probleem zelf ook ziet. vraag ze nadrukkelijk op te houden met zeuren tenzij het over een half jaar nog niet verandert is. Dus klagen ze dan over een half jaar nog steeds, weer terug komen bij deze topic(A)
En die vriendin die je wel begrijpt. Ik weet wat je bedoeld, maar dat kan ook je valkuil worden. Met z'n 2-en over het zelfde probleem praten, met de zelfde gedachten erover kan gevaarlijk zijn. Je versterkt elkaars emotie over dat probleem, bent blij dat eindelijk nog iemand is met het zelfde probleem & straks gaan jullie hand in hand samen op de NIET-EET-TOUR. Snap je.. Dus kijk daar ook mee uit. Weer het zelfde advies:
Lees goede dingen, overwin het stemmetje. Blijf praten & luister naar jezelf en niet naar een ander of dat rot stemmetje.
Geen dank!
Oud 08-12-2011, 10:18
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
mag ik ook ff iets vragen?
Ik ben 40 kilo en 14 jaar oud. Ik wil heel graag afvallen, maar er zijn allerlei mensen die me daarvoor tegenhouden...
Hebben ze gelijk? Want ik wil echt heel graag lichter worden!
Moet ik doorgaan met niks eten? Mijn plan was -5 kilo, dat kan toch nog wel?
Een van mijn vriendinnen eet ook bijna niet, en zij is heel mooi dun! Dat wil ik ook!
het gaat niet om hoe zwaar je bent in relatie tot je leeftijd, maar in relatie tot je gewicht. Dus hoe lang ben je?
Oud 08-12-2011, 16:03
LittleFly
LittleFly is offline
Niet zo lang, ongeveer 1.60

Dus dan is mijn gewicht toch nog wel goed? Er kan toch nog wel 5-10 kilo af?
Oud 08-12-2011, 16:20
Catch
Catch is offline
Als je een BMIcheck doet heb je al ondergewicht. Nu ben je 14 en zegt BMI dan niet alles maar ik denk dat je zeker te licht bent. Je hebt volgens mij ook een ongezonde kijk op eten en afvallen. Val niet meer af, praat met iemand over je afvaldrang en zorg ervoor dat je niet verder afglijdt en een eetstoornis ontwikkelt. Dat wil je echt niet.
Oud 08-12-2011, 17:30
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Niet zo lang, ongeveer 1.60

Dus dan is mijn gewicht toch nog wel goed? Er kan toch nog wel 5-10 kilo af?
met 40 kilo en 1 meter 60 zit je voor jouw lengte en leeftijd op/onder het randje van ondergewicht. Niet nog meer afvallen dus! Als te licht wordt dan word je niet meer ongesteld, kan je last krijgen van haaruitval en je nagels worden heel erg lelijk. Dus nee, er kan niet nog 5-10 kilo af.
Oud 15-01-2012, 14:43
Verwijderd
De laatste maand krijg ik steeds meer vragen of ik aan het afvallen ben, en omdat ik dat ook wel aan mijn kleding merkte, ging ik toch maar weer eens op de weegschaal staan. Nu blijkt dat ik sinds eind november 3,5 kilo ben afgevallen zonder dat ik daar iets bijzonders voor gedaan heb. In tegendeel juist, met kerst en nieuwjaar heb ik juist veel gegeten en iets minder gesport. Ik vraag me nu af hoe dit zou kunnen en of er iets aan de hand zou kunnen zijn.
Oud 15-01-2012, 14:46
Dasherman
Dasherman is offline
Onbewust toch rustiger aan gedaan qua eten?
Of gegroeit? Want dan lijk je ook dunner
Oud 15-01-2012, 14:49
Verwijderd
Gegroeid ben ik zeker niet, al zo'n drie/vier jaar niet meer En tja, onbewust zou het misschien kunnen, maar dan lijkt 3,5 kilo me toch wel erg veel. Vooral omdat ik me er bewust van ben dat ik juist in sommige weken véél meer gegeten heb dan normaal.
Oud 15-01-2012, 16:51
Martiño
Martiño is offline
Ik weet het niet, maar kan de pil hier niet iets mee te maken hebben?

En is er iets veranderd in je eet- en beweeggewoontes? Eet je minder? Snoep je minder? Koken je ouders met olie ipv vet, eet en drink je minder suiker en meer groenten, beweeg je meer?

Dat je in de decembermaand een aantal keer wat meer eet dan gewoon wil overigens niet zeggen dat je permanent zwaarder wordt.
Oud 15-01-2012, 16:56
Verwijderd
Ik slik de pil niet en heb hem ook nog nooit geslikt, dus daar zal het niet aan liggen. Verder heb ik (ook samen met mijn moeder) al veel nagelopen wat eet- en drinkpatroon betreft, en ik kan niet echt iets anders ontdekken. Ook qua sporten doe ik niet echt meer. Het is nu ook niet zo dat ik (te) licht ben, maar ik vind zo'n gewichtsverandering toch wel wat vreemd.
Oud 15-01-2012, 17:03
Martiño
Martiño is offline
Tja, soms verliest iemand 'spontaan' wat gewicht, soms kan dat ergens op wijzen, maar soms is daar geen goede verklaring voor te vinden.
Hoe vaak heb je jezelf gewogen de afgelopen maanden? Sinds november niet meer tot vorige week ofzo? Want je weet dan dus niet of je 3,5 kg in twee weken of 3,5 kg in drie maanden bent verloren.

Als je snel veel gewicht blijft verliezen kun je naar je huisarts gaan om te kijken wat die daar van vindt, maar waarschijnlijk is het gewoon niks.
Oud 15-01-2012, 17:05
Verwijderd
Wat voor ervaring hebben jullie met eetlustopwekkers?
Oud 15-01-2012, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Tja, soms verliest iemand 'spontaan' wat gewicht, soms kan dat ergens op wijzen, maar soms is daar geen goede verklaring voor te vinden.
Hoe vaak heb je jezelf gewogen de afgelopen maanden? Sinds november niet meer tot vorige week ofzo? Want je weet dan dus niet of je 3,5 kg in twee weken of 3,5 kg in drie maanden bent verloren.

Als je snel veel gewicht blijft verliezen kun je naar je huisarts gaan om te kijken wat die daar van vindt, maar waarschijnlijk is het gewoon niks.
Sinds november niet meer. Maar ik ga het inderdaad gewoon eens in de gaten houden.
Oud 15-01-2012, 17:17
Martiño
Martiño is offline
Weeg jezelf gewoon een keer per week, als je nu echt spectaculair gewichtsverlies ziet kun je misschien even naar je huisarts gaan.
Oud 16-01-2012, 18:05
sicilion
sicilion is offline
Ik ga een poging doen gezonder te eten (sporten doe ik meer dan genoeg) om een aantal kilo'tjes kwijt te raken. Ik weeg nu 85 kg. en streef nu naar 78 (lengte 1.82). Hoop hier eind februari te zijn. Ik post voor vandaag even wat ik gegeten heb voor eventuele feedback (na vandaag gewoon braaf in het 'wat heb jij vandaag gegeten-topic').

O: havermout met pruimen
T: 3 mandarijntjes
L: 3 donkere boterhammen, waarvan twee met vruchtenhagel, en een kom erwtensoep
T: plak volkoren ontbijtkoek
A: noodles met groenten, handje cashewnoten en wat woksaus
T: mogelijk nog een cracker of een plak ontbijtkoek (na sporten)

Nog mensen die ook bezig zijn?

Oud 16-01-2012, 19:30
moon
moon is offline
Heb sinds kot een weegschaal die behalve het aantal kilo, ook vet,water,spiermassa en energeiverbuik meet. Nou is mijn energieverbuik opvallend laag (vind ik) terwijl ik wel fysiek redelijk zwaar werk doe (in de zorg). Hoe kan dat? zou dat kunnen betekenen dat ik een traag werkende schildklier heb? of trek ik dan te snel conclusies?
Oud 16-01-2012, 19:51
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Heb sinds kot een weegschaal die behalve het aantal kilo, ook vet,water,spiermassa en energeiverbuik meet. Nou is mijn energieverbuik opvallend laag (vind ik) terwijl ik wel fysiek redelijk zwaar werk doe (in de zorg). Hoe kan dat? zou dat kunnen betekenen dat ik een traag werkende schildklier heb? of trek ik dan te snel conclusies?
weegschalen kunnen geen energieverbruik meten. ze kunnen het wel beweren, maar daar houdt het ook mee op. Dus ik denk dat de enige conclusie die je kunt trekken is dat de weegschaal niet klopt.
Oud 16-01-2012, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Wat voor ervaring hebben jullie met eetlustopwekkers?
Wat bedoel je hiermee? Ik ken wel een aantal medicijnen waar je eetlust giga van stijgt, maar die daar niet speciaal voor bedoeld zijn. Toch schijnen ze soms ook wel aan anorexiapatiënten voorgeschreven te worden om die reden. Ik ben er van overtuigd dat je zelfs een anorexiapatiënt er morbide obese mee krijgt als je maar genoeg geeft
Oud 16-01-2012, 23:36
Verwijderd
Oh nee ik bedoel inderdaad echt lustopwekkers, dus dat je meer gaat eten, dus niet als bijwerking van een medicijn.

Ik weet namelijk wel hoe ik moet aankomen, maar er is nu vanalles ff aan de hand in mijn lichaam, waardoor ik geen eetlust heb, wel afval en ook merk dat ik moet eten.

Irritant, want ik ben een grote eter normaal dus ik merk het direct...
Oud 17-01-2012, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Je weegschaal rekent je energieverbruik waarschijnlijk uit aan de hand van je gewicht en vetpercentage en het gemiddelde energieverbruik van vrouwen. Je weegschaal weet dus niet dat jij zwaar werk doet
Oud 22-01-2012, 21:59
PatoLoco
PatoLoco is offline
Bovendien kan je sowieso best niet te veel geloven van wat zo'n "wonderweegschaal" beweert.
Oud 24-01-2012, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Sinds november niet meer. Maar ik ga het inderdaad gewoon eens in de gaten houden.
Misschien ben je een beetje spiermassa verloren?
Toen ik een paar jaar terug stopte met judo vroeg m'n zus me op een gegeven moment waar m'n kont gebleven was. Ik had nog niks door, maar de spiegel bevestigde het, ik had een platte kont gekregen en was 5 kilo afgevallen.
Oud 24-01-2012, 10:33
Verwijderd
Geen idee of het hier goed staat maar een beetje een nutteloze vraag

Waarom kunnen alle kroketten van mora in de oven ( staat op de verpakking) maar de sate kroket niet? vanwege de pinda?
Oud 30-01-2012, 21:07
AzN
AzN is offline
...en ook 'n vraagje van mij:

Ik heb al erg lang last van overmatig haarverlies. Binnen vier à vijf jaar heb ik nog maar 'n kwart van m'n haardos over (ongeveer). Als ik nu niet ingrijp, ben ik bang dat ik over 'n jaartje vrijwel kaal zal zijn .

Mogelijke oorzaken: eetstoornis (gehad in de puberteit), eenzijdig eetpatroon, stress (acht uur werk en zes uur studie per dag), gestopt met de pil (microgynon 20), schildklierafwijking (was in de puberteit geconstateerd).

Tips als gezonder en gevarieerder eten, minder werken en/of studeren, naar de dermatoloog gaan: ken ik . Ik vroeg mij alleen af: in deze situatie, hoeveel van de ADH vitamine B-complex zou ik mogen innemen?

Regels voor berichten