Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2011, 12:45
Röps
Röps is offline
Ik erger me aan de zegeltjes bij Albert Heijn. Dat kan toch wel anders zeker; dat als ze je bonuskaart scannen dat er dan automatisch 'zegeltjes' bijgeschreven worden als je je hiervoor hebt aangemeld. Dan hoeven ze er niet telkens om te vragen ook.

Edit: en wat Absinthe zegt ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2011, 13:14
Verwijderd
mensen die gaan zuchten en kreunen en steunen als het net ietsje langer bij de kassa gaat duren dan anders!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 13:17
Verwijderd
Die zegeltjes moet je voor dokken eah Röps.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 13:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mensen die de gangpaden blokkeren.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 13:32
Röps
Röps is offline
Citaat:
Die zegeltjes moet je voor dokken eah Röps.
Ja weet ik, maar dan kan het toch alsnog wel geautomatiseerd worden met behulp van de bonuskaart? (airmiles gaan daar ook mee)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 13:34
Verwijderd
Ik erger me aan mensen die die zegeltjes kopen, beetje een enorm bedrijf krediet gaan verstrekken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 13:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik snap dat hele systeem niet, je betaalt geld en krijgt een zegeltje en dan?
Oud 26-08-2011, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat hele systeem niet, je betaalt geld en krijgt een zegeltje en dan?
Je krijgt voor een enorm boek vol zegels vijftig euro, wat dan net vijf euro meer is dan je ervoor hebt betaald of zo. Die vijf euro is dan je winst, maar je doet er zo lang over zoveel zegels bij elkaar te verzamelen dat het door inflatie alweer achterhaald is, bij wijze van spreken. En intussen stel je dus geld beschikbaar aan de supermarkt, je verleent ze dus als het ware een microkrediet. Dat vinden ze fijn want geld NU is belangrijker dan geld in de toekomst en dan kunnen ze weer groeien en dat ze dat dan later terug moeten betalen weegt (blijkbaar) niet op tegen de voordelen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 13:50
Röps
Röps is offline
Volgens mij is het:
490 zegels moet je hebben; de waarde daarvan is 49 euro (dat heb je er zelf aan betaald) en je moet dan voor 490 euro boodschappen hebben gedaan.
Vol spaarboek geeft 52 euro contant, da's dus 3 euro winst, maw. zo'n 6,1%.

Als je veel boodschappen doet is dat dus meer dan bij een bank, maar als je er twee jaar over doet om zo'n boekje vol te krijgen is het al bijna de moeite niet. Sowieso vind ik het ergerlijk dat voor 3 euro winst van dat zegelplakvolk, ik langer in de rij moet staan.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 13:53
Verwijderd
Ik vind die zegels onzin, kan je beter gaan werken voor die 52 euro :') het is helemaal irritant als de cassiere de tel van die kutzegels kwijtraakt
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 13:54
Verwijderd
Ik erger me eigenlijk maar heel weinig in de supermarkt. Ik vind het alleen irritant als de kassameisjes met elkaar praten ipv mij een goededag te wensen en ander incorrect gedrag van kassamiepjes, zoals geen hallo zeggen, of tot ziens, of inderdaad blijven praten met iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Ik erger me eigenlijk maar heel weinig in de supermarkt. Ik vind het alleen irritant als de kassameisjes met elkaar praten ipv mij een goededag te wensen en ander incorrect gedrag van kassamiepjes, zoals geen hallo zeggen, of tot ziens, of inderdaad blijven praten met iemand anders.
Dit. Zeker nu ik sinds mijn eigen bijbaantje in een winkel weet hoe weinig moeite het is om wel beleefd te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 14:01
Röps
Röps is offline
Ik erger me trouwens ook aan lege vakken. Het rundergehakt is meestal op en nu ze bijvoorbeeld een bonusaanbieding van Schweppes hebben, wordt de tropical smaak daarvan niet aangevuld.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 14:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben met Sanne in deze. Het is nog erger als ze met elkaar aan de telefoon zitten, omdat ze anders moeten schreeuwen.

En lege vakken zijn niet zo erg, de medewerkers die zeggen "als het er niet ligt, hebben we het niet" zijn verschrikkelijk we weten allebei dat het achter staat, dus ga godverdomme kijken
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 14:53
Chevy
Chevy is offline
Voorkruipende bejaarden jfkdsjdlkajfl
Oud 26-08-2011, 14:56
Verwijderd
Mensen die voor je in de rij staan lekker blijven bellen en pas doorhebben dat ze moeten afrekenen als ze eindelijk worden aangetikt
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 14:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Sowieso, mensen die bellen in de rij. En niet ophangen als ze moeten afrekenen. Ik haat dat zo erg, dat ik mijn beste vriendin ook heb geleerd om op te hangen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 15:20
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik erger me trouwens ook aan lege vakken. Het rundergehakt is meestal op en nu ze bijvoorbeeld een bonusaanbieding van Schweppes hebben, wordt de tropical smaak daarvan niet aangevuld.
Er zal eens een vak leeg zijn ja... Vervelend dat een product er soms niet is, maarja, boeiend. Beetje verwend hoor.
Oud 26-08-2011, 15:22
Martiño
Martiño is offline
Waar ik me trouwens wel aan stoor is dat bij de AH verse producten regelmatig heel snel bederven. Groenten en fruit zijn soms binnen twee dagen al niet meer goed en dat vind ik soms echt absurd, zeker voor die prijzen. Ik had laatst nectarines gekocht en in de koelkast bewaard, maar ze waren na een dag al beschimmeld. En vorige week pasta gehaald met een houdbaarheidsdatum tot oktober, in de koelkast bewaard en na een paar dagen al beschimmeld.
Oud 26-08-2011, 15:29
Röps
Röps is offline
Citaat:
Er zal eens een vak leeg zijn ja... Vervelend dat een product er soms niet is, maarja, boeiend. Beetje verwend hoor.
Als het er vaak niet is, zit er toch iets verkeerd bij de bestelhoeveelheden. Dat kan gewoon beter en dus erger ik me daaraan ja.

Citaat:
En lege vakken zijn niet zo erg, de medewerkers die zeggen "als het er niet ligt, hebben we het niet" zijn verschrikkelijk we weten allebei dat het achter staat, dus ga godverdomme kijken
Toen ik bij Dirk werkte liep ik altijd naar achter het magazijn in en liep zonder te kijken of het er nog was terug met de mededeling dat het er niet meer was
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 16:01
Verwijderd
20x langs het product dat je zoekt lopen omdat het boven of onder ooghoogte is.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Waar ik me trouwens wel aan stoor is dat bij de AH verse producten regelmatig heel snel bederven. Groenten en fruit zijn soms binnen twee dagen al niet meer goed en dat vind ik soms echt absurd, zeker voor die prijzen. Ik had laatst nectarines gekocht en in de koelkast bewaard, maar ze waren na een dag al beschimmeld. En vorige week pasta gehaald met een houdbaarheidsdatum tot oktober, in de koelkast bewaard en na een paar dagen al beschimmeld.
Dat geldt ook voor het brood.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Vooral de pain de bologne, ik had er 3 sneetje buiten gelegd en 2 dagen later waren alle sneeen volledig bedekt met vieze schimmel.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 20:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hoi fizzle
wat een naamzoek
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 20:53
Miekje*
Miekje* is offline
Mensen die blijven zeuren om een aanbieding waar ze volgens hen recht op hebben, terwijl deze al verlopen is. En dat terwijl er een flinke rij staat.
Oud 26-08-2011, 21:17
Verwijderd
Ik erger me eigenlijk zelden in de supermarkt? Behalve als je in een rij van 8 mensen staat bij een kassa waar staat "drie in de rij? kassa erbij!" Maar eigenlijk moet ik daar wel om grinniken.

Oh nee wacht er is één ding waar ik me dood aan erger in mijn supermarkt, hoewel de supermarkt daar weinig aan kan doen: rond lunchtijd gaat het hele mbo-van-een-blok-verderop snoep en frisdrank inkopen in míjn supermarkt, en dan zit de hele winkel dus vol met stinkende en schreeuwende domme kutpubers
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:20
Verwijderd
Ik kan me ook best wel ergeren aan lege schappen dingen. Vooral dat bij de AH XL hier heel vaak heel lang houdbare dingen "op" zijn. . Dat snap ik dan niet , het is een XL, die hebben vast een grooot magazijn daar kun je toch veel lang houdbare troep inzetten of niet?

Voor de rest maakt het me vrij weinig uit wat er gebeurt, ik doe boodschappen met muziek op , dus ik ben kwa wachten altijd wel vrij relaxed . En ja, ik doe die muziek uit als ik ga afrekenen .
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik erger me aan mensen die die zegeltjes kopen, beetje een enorm bedrijf krediet gaan verstrekken.
Huh, moet je bijbetalen voor zegels? Ik dacht dat je gewoon gratis zegeltjes kreeg bij x euro aan boodschappen.
Oud 26-08-2011, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Huh, moet je bijbetalen voor zegels? Ik dacht dat je gewoon gratis zegeltjes kreeg bij x euro aan boodschappen.
Nee kost 10 cent per zegeltje
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Lol, wat een faalconcept dan.
Oud 26-08-2011, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Nee kost 10 cent per zegeltje
Dat zijn alleen de koopzegels, hè. Noedel: dat is dus als je contant betaalt, dan rond je een bedrag van 19,50 bijv. af op 20 euro en dan krijg je 50 ct aan koopzegels, en uiteindelijk heb je dan dus weer een rond bedrag dat je zelf bij elkaar hebt gespaard (of evt een klein beetje bij krijgt..?). In onze tijd van pinnen is het een beetje achterhaald natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 23:47
Geel
Geel is offline
Ik erger me nooit in de supermarkt. Ik bedoel, het is een supermarkt, geen luxe spa. Dat over de werknemers daar. Over de klanten; je kunt niet verwachten dat alle mensen volledig menselijk zijn.

Ik erger me meer aan dit topic dan dat ik me erger in een supermarkt
Oud 26-08-2011, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Ik erger me nooit in de supermarkt. Ik bedoel, het is een supermarkt, geen luxe spa.

Eigenlijk wel eens. Ik erger me normaal gesproken aan heel de mensheid, maar in de supermarkt kan ik alles verbazend goed hebben. Ik vind het daar juist leuk om zo aardig en sociaal mogelijk te doen, en alle socialen processen gniffelend gade te slaan.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 00:11
Verwijderd
Inderdaad, kassamiepjes die doorpraten met de vorige klant en mij dus niet groten/aankijken terwijl ze mijn boodschappen scannen.
Ook irritant: mensen die niet wegen waar gewogen moet. Gvd. En dan ook nog eens de kassamiep zelf laten lopen naar de fruitafdeling.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 00:23
Thomas.
Thomas. is offline
Ik vind het wel aardig als een kassamedewerk(st)er een gesprek aanknoopt
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 14:53
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Het is me al tweemaal overkomen dat ik met alleen een zak krentenbollen naar de kassa liep, en dat er dan net een vrouw met haar volle wagen weekboodschappen langs me heen sprintte om voor me in de rij te gaan staan.
Oud 27-08-2011, 16:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dit vind ik ook tenenkrommend irritant ja. Zo onbeleefd.

Citaat:
Dan moet je ermee terug gaan. Mijn aardbeien waren een keer na een dag al beschimmeld, heb gewoon een nieuwe bak gekregen.

Citaat:
Vooral de pain de bologne, ik had er 3 sneetje buiten gelegd en 2 dagen later waren alle sneeen volledig bedekt met vieze schimmel.
Citaat:
Jullie weten toch wel dat dat betekent dat er minder conserveringsmiddelen in zitten? Je kunt ook van dat brood kopen dat een lange houdbaarheidsdatum heeft. Minder lekker, dat wel. Ik bewaar mijn brood altijd in de vriezer, altijd vers brood!

Citaat:
Ik vind het wel aardig als een kassamedewerk(st)er een gesprek aanknoopt
Ik ook!
Oud 27-08-2011, 16:48
Verwijderd
Ik bewaar het brood ook in de vriezer en alsnog bederft het snel
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 16:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het bederft toch niet in de vriezer?
Oud 27-08-2011, 16:52
Verwijderd
Nee maar als ik het eruit leg wens ik een dag later ook nog schimmelloos brood
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 12:52
Verwijderd
Ik erger me vooral in de supermarkt als ik honger heb of als ik een trui+winterjas+sjaal aan heb waardoor het veel te warm is of als ik eigenlijk naar de wc had moeten gaan vóór ik naar de winkel ging maar toen dacht ik dat het nog wel even kon wachten en nu ben ik al in de winkel.
Dan erger ik me aan mensen die hun auto uitparkeren als ik net rustig over de parkeerplaats loop, mensen die hun karretje zomaar ergens neerzetten, mensen die hun karretje continu met zich mee slepen, mensen die mijn karretje verplaatsen als ik 'm ergens neer heb gezet, mensen die te lang twijfelen voor een rek, mensen die mij de tijd niet gunnen om lang te twijfelen voor een rek, mensen die contant betalen, mensen die hun boodschappen op de band leggen met ruimte ertussen, mensen die niet alvast een beurtbalkje achter hun boodschappen neerleggen, caissières die me niet aankijken, caissières die me niet begroeten, caissières die meer van mij verwachten dan een begroeting en afscheid, mensen die hun boodschappen niet snel genoeg inpakken, mensen die mij gaan zitten opjagen als ik mijn boodschappen nog aan het inpakken ben als zij al klaar zijn en mensen die te langzaam op de parkeerplaats lopen als ik weg wil rijden.

Wat supermarkten dus kunnen doen om mij deze ergernissen te besparen, is voorzien in gratis voedsel (dat doen de meesten al, lang leve kaasblokjes), schone toiletten (die zie ik zelden) of een bewaakte garderobe (maar dat zou misschien wat ver gaan). Zodat ik me niet ongeduldig voel tijdens het winkelen, want daar word ik zo lichtgeraakt en hypocriet van
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 13:13
Verwijderd
Wc in de supermarkt?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Wc in de supermarkt?
Ja, Jumbo's hebben dat, een bezoekerstoilet, maar in andere supermarkten heb ik het nog nooit gezien. Het is sowieso niet zo'n gek idee omdat sommige mensen hun urine niet goed op kunnen houden omdat ze bv. een probleem hebben van hun bekkenbodemspieren of vanwege een ruggenmergprobleem of omdat ze drie jaar zijn en nog maar net zindelijk. Maar ik zou het ook wel handig vinden voor mezelf
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 13:16
Verwijderd
De albert heijn waar ik werk ook, alleen die is in het magazijn dus lopen er wel medewerkers mee. Nee gelukkig niet tot in het toilet :')
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 18:55
Verwijderd
Citaat:
De albert heijn waar ik werk ook, alleen die is in het magazijn dus lopen er wel medewerkers mee. Nee gelukkig niet tot in het toilet :')
Bij de meeste supermarkten zouden ze je idd wel naar de wc laten gaan als je het netjes vraagt, maar ik vind het ook wel gek dat het in Nederland niet echt gangbaar is om gewoon klantentoiletten te hebben; ik heb het in het buitenland wel regelmatig gezien, wel zo handig (ik zou 't niet vaak nodig hebben, maar áls je dan toch moet, is het wel érg fijn als ze er zijn)!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 18:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Alleen de AH XL hier in de buurt heeft klantentoiletten, maar als je die ziet, hou je het liever op / plas je liever in je broek.
Oud 28-08-2011, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Alleen de AH XL hier in de buurt heeft klantentoiletten, maar als je die ziet, hou je het liever op / plas je liever in je broek.
Haha, ja, een vereiste is dan idd ook wel dat er een toiletjuffrouw is die de boel netjes houdt
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Haha, ja, een vereiste is dan idd ook wel dat er een toiletjuffrouw is die de boel netjes houdt
De toiletten op Den Haag HS
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 20:37
Verwijderd
De AH bij ons is een grote bron van irritatie, heb dan ook een schijthekel om daar te gaan winkelen. de gangpaden zijn te klein, er staan altijd veel te veel vakkenvullers en die winkel is al zo klein. dan is het nieuwe pinnen echt een totale chaos. dementerende oudjes die wel 23 keer die pas verkeerd erin steken, daaropvolgend een geïrriteerd kassameisje die bellen zit te blazen, het heeft allemaal een treurige indruk. wil je iets vragen, dan kijken ze alsof je GEK bent. de meeste dingen hebben ze niet op voorraad, er is altijd weinig melk en brood bijvoorbeeld. dan hebben ze van die leuke kleine KUT deurtjes die je een voor een moet openen, waar iedereen met zijn smerige tengels aan heeft gezeten, LEKKER MAN. altijd staat er zo'n krent voor die veel te lang moet kijken en niet kan kiezen en ook totaal niet door heeft dat er nog 3 anderen in datzelfde vak willen zijn. en dan is de ingang en uitgang dus maar 1 deur, dus altijd chaos, winkelkarretjes net 20 cm van die deur af, en aan de andere kant zo'n wijf met kranten die altijd GOEIEMIDDAG zegt, maar dat meent ze helemaal niet, en dan irriteer ik me dat ze het liefst wil dat ik mijn 50 cent aan haar geef terwijl ik gewoon zie dat ze hele fucking dag mobiel aan het bellen is.
GET A FUCKING JOB.

KAK
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 09:36
Verwijderd
Oh, bij mijn AH staan ook vaak mensen voor de ingang die je iets proberen aan te smeren ofzo, van daklozenkrant tot van die proefabonnementen op de Volkskrant ofzo. Als je dus naar binnen wil, word je áltijd aangesproken, en als je de winkel weer verlaat nog eens. Volgens mij zijn ze nu wel begonnen die mensen weg te sturen, dus dat is wel beter!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten