Advertentie | |
|
![]() |
|
HET PROLOOGJE
Er was eens, lang geleden, een Hitler. Zijn naam was Adolf en hij had een snor als Frank Zappa’s baard. Hij leek een beetje op Charlie Chaplin, hoewel hij veel meer joden vermoordde en iets minder vaak omviel. Hitlers verhaal begint, voor zover het relevant is, met zijn bezoek aan kunstgalerie Kunst Voor De Mensen, die gerund werd door de aimabele kunsthandelaar Abstinthe. ‘Ze hadden het beter Kunst Voor De Joden kunnen noemen’, dacht Adolf toen hij binnenstapte. Wat daar hing waren de ijldromen van psychopaten. Hoe noemde Max Nordau dat ookweer? Entartete Kunst. Geen kwaaie peer, die Nordau. Onder zijn armen droeg onze Dolf een stapel schetsen die hij in de afgelopen maanden had gemaakt. Landschappen, modellen, portretten: echte kunst. Hij liet Absinthe een aantal werken zien. Deze: ![]() ![]() Maar Absinthe schudde haar hoofd. “Oy gevalt,” zei ze, “hier word ik helemaal gallish van. Ik zou er nog geen joet voor geven. Deze fiselefasies missen gotspe. We zoeken kunst die mensen raakt op onverwachte manieren. Oy oy oy gevalt.” ‘Ik zal jou eens raken op een onverwachte manier’, dacht Adolf. En hij wist niet half hoeveel gelijk hij zou krijgen. DE FUNCTIES: Drie nazi's (wolven) Een Mengele (verrader) Een Churchill (ziener) Een onderduikadres (tovenaar) Een moffenhoer (slet) Een Aleister Crowley (heks) Een Rusland (wolfsbane) Een Mel Gibson (stille aanbidder) Een Alois Ratzinger (leerling) Een Claus von Stauffenberg (jager) Een Rotterdam en een Rotterdammer (geliefden) STEMMEN VOOR DE EERSTE HANGRONDE MORGEN 20:00 OY GEVALT.
Laatst gewijzigd op 02-10-2011 om 17:51. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij is dit nu trouwens de lijst met deelnemers: 1. .sann 2. Queasy 3. Röps 4. Thomas. 5. Apate 6. Geel 7. Tink* 8. Maaike. 9. Eye of Sauron 10. Fantôme 11. Alpha_Omega 12. Mr.Mark 13. Absinthe 14. Sabir correct? randomreader zegt 8, dus morgen stem ik Maaike. Tenzij iemand met een soort van Sabir actie komt ofzo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() OT: Random.org zegt 4, dus ik stem op Thomas. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |