Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2011, 13:26
Verwijderd
zelf gekozen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2011, 14:07
Verwijderd
Citaat:
zelf gekozen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 17:05
Pierrot
Pierrot is offline
Namenboekje.

De naam van mijn zusje heeft m'n vader uit de Playboy.
Oud 02-09-2011, 18:20
Severus
Severus is offline
Naar mijn moeder vernoemd (officiële voornaam is precies hetzelfde, maar onze roepnamen zijn van precies die naam afgeleid en verschillen ietwat van elkaar). Beetje jammer en/of ironisch, want ik heb nooit een hechte band met mijn moeder gehad.
Oud 03-09-2011, 04:44
Fantôme
Fantôme is offline
Mn eerste naam vonden mm ouders gewoon leuk, geen diepere betekenis volgens mij. Mn tweede naam is afgeleid van de naam van mn oma die jong is overleden. Zover ik kan nagaan heeft niemand anders in nl die naam :-)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 11:59
Verwijderd
Het klonk mooi, en het klonk als de hoofdpersoon van een beroemd boek (zeer tragische hoofdpersoon verder), en het is internationaal uitspreekbaar. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 08:17
Verwijderd
Ik heet Sabir Rahman, mijn ouders hebben voor mijn geboorte twee kantjes volgeschreven met jongens- en meisjesnamen, en daar is uiteindelijk Sabir uitgekomen. Mijn tweede naam is Rahman, naar mijn opa (Abdel Rahman). Het was wel lastig om voor me een Marokkaans paspoort aan te vragen, aangezien Sabir Rahman toen geen toegestane combinatie was.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 08:50
Verwijderd
^Waarom dat niet?

ot: Mijn ouders twijfelde tussen de naam van mijn zusje en Caroline. Toen ze me eenmaal vast hadden, hadden ze zoiets van: "Ja maar dit is geen *Naam Zusje. Dit is ons Carolientje!" En vanaf dat moment heet ik Caroline.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 09:28
Verwijderd
Citaat:
^Waarom dat niet?

ot: Mijn ouders twijfelde tussen de naam van mijn zusje en Caroline. Toen ze me eenmaal vast hadden, hadden ze zoiets van: "Ja maar dit is geen *Naam Zusje. Dit is ons Carolientje!" En vanaf dat moment heet ik Caroline.
Vroeger moest je als je een Marokkaans paspoort aan wilde vragen een Arabische naam hebben, en als je twee of meer namen had moest dat een van de vaste combinaties (Abdel Latif, Abdel Rahman, etc) zijn. Mijn ouders hebben dat aangevochten en het is ze gelukt om een Marokkaans paspoort voor me te krijgen. Nu hebben ze die regel niet meer en kan Jan Jansen ook een Marokkaans paspoort aanvragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten