Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2011, 19:46
Verwijderd
Neenee, ik ben net 15 geworden. Knap dat je wist dat ik ongeveer 14/15 ben Hoe weet je dat eigenlijk?

Persoonlijk vind ik natuurkunde ook een van de minder leuke vakken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2011, 19:59
Edelweiss
Edelweiss is offline
Haha ik heb je maar even ge-pmd, voordat we té offtopic gaan
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 20:07
Verwijderd
Dan grijpt Kikaa vast wel in hoor!

OT: Ik vind Muziek echt nutteloos, omdat wij daar echt niks deden. Ik kan nog steeds geen nood lezen. (zoals iemand anders al zei). En gym is niet goed voor beweging, alleen voor het sociale contact met sommige klasgenoten. Maar dat is puur persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 21:40
piraat013
piraat013 is offline
Bij gym doen we echt bijna niks oefening leerlingen gaan aan de kant , kwartier later nog een oefening et cetera het schoot nooit echt op met Gym.Maar gelukkig heb ik gym tot Kerstvakantie vanwege Examens en dan heb ik ook geen PWS meer
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 06:17
Verwijderd
Citaat:

Bij deze dan: vanaf nu weer een beetje ontopic gaan jongens!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 06:20
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:

OT: Ik vind Muziek echt nutteloos, omdat wij daar echt niks deden. Ik kan nog steeds geen nood lezen. (zoals iemand anders al zei). En gym is niet goed voor beweging, alleen voor het sociale contact met sommige klasgenoten. Maar dat is puur persoonlijk.
Bij ons is er ook en (gefaalde) poging gedaan om ons noten te leren lezen (voor mij hoefde dat niet meer, want ik kon al noten lezen.). En in een hoge klas je met muziek komt, des te meer ga je echt de praktijk, dus het bespelen van het instrument, doen.

En waarom vind jij gym dan niet goed voor de beweging? Als je actief bezig bent, haal je je '30 minuten bewegen' echt wel hoor...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 10:04
Volk
Volk is offline
Bij ons hebben ze nooit geprobeerd ons noten te leren lezen. Wij keken naar cabaret tijdens muziek of we zongen klassikaal top 40 nummers. Maar dat was het dan ook. Pure verspilling als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Bij ons is er ook en (gefaalde) poging gedaan om ons noten te leren lezen (voor mij hoefde dat niet meer, want ik kon al noten lezen.). En in een hoge klas je met muziek komt, des te meer ga je echt de praktijk, dus het bespelen van het instrument, doen.

En waarom vind jij gym dan niet goed voor de beweging? Als je actief bezig bent, haal je je '30 minuten bewegen' echt wel hoor...
Bij ons bewegen we niet echt met gym, behalve dan de standaard 2 rondjes om het veld heen. Verder is het maar een beetje voetbal, hockey of iets soortgelijks. Bewegen doen wij dus niet echt veel.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 17:42
Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Bij ons bewegen we niet echt met gym, behalve dan de standaard 2 rondjes om het veld heen. Verder is het maar een beetje voetbal, hockey of iets soortgelijks. Bewegen doen wij dus niet echt veel.
Dan vraag ik me toch af hoe jij voetbalt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Zoals jij een balletje overtrapt. Niet actief dus. Maar dat is puur persoonlijk!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 18:11
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik vond muziek echt nutteloos. Dat heb ik in de brugklas gehad, en meer dan een beetje klassikaal zingen was het niet. Bovendien is economie ook erg nutteloos. Ik geloof nog steeds dat ik alle stof van de bovenbouw in een week had kunnen leren.

Verder zijn natuurkunde en wiskunde niet echt diepgaand. Ik betwijfel of het überhaupt voldoet als basis.
Oud 12-09-2011, 18:16
Verwijderd
@HomoSignificans: Welk niveau deed je? (want bij mij lijken Wiskunde, natuurkunde wel genoeg als basis)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 19:23
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik deed gymnasium. Maar voor natuurkunde en wiskunde maakt dat toch niet uit?
Bij wiskunde hoefden we alleen een beetje te differentiëren/integreren, en kregen we enkele meetkundige stellingen (een stuk of tien of zo).
Oud 12-09-2011, 21:48
Tink*
Tink* is offline
Ik kan me best voorstellen dat vakken nutteloos lijken, maar dat heeft denk ik meer te maken met wat de manier waarop het wordt gegeven dan het nut van het vak zelf.
Oud 13-09-2011, 06:21
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Overpasen, voetbal zonder al te veel beweging...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 06:22
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Aha. Dus gym vind jij niet echt nuttig?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Aha. Dus gym vind jij niet echt nuttig?
Dat klopt, maar ik sport redelijk wat buiten school.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 06:15
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Dat klopt, maar ik sport redelijk wat buiten school.
Maar, met gym doe je toch ook aan sportiviteit en teambuilding met de mensen van je klas, waarvan je een groot deel van je schoolcarriére samenzit. Dus ik denk niet dat het enige doel van gym is dat je in beweging blijft; er kleven ook andere belangrijke factoren aan vast.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 20:26
Anke---
Anke--- is offline
Citaat:
Niemand vind Wiskunde belangrijk?
Nee, ik denk niet dat dat van belang is. Mijn moeder en vader proberen me het vaak uit te leggen, maar ze snappen er allebei geen drol van. Dus nee, ik denk niet dat ik later iets ga doen met wiskunde. Behalve dingen als 'hoeveel wisselgeld moet ik nu terug krijgen van die cassasiere?', maar dat kan je al op de basisschool denk ik...
Oud 16-09-2011, 14:13
Rivka
Rivka is offline
ANW. Christ, wat belachelijk, vooral als je CM hebt gekozen zoals ik.
Oud 16-09-2011, 14:27
Volk
Volk is offline
Citaat:
ANW. Christ, wat belachelijk, vooral als je CM hebt gekozen zoals ik.
Juist voor CM vond ik het wel nut hebben zodat ze ook een klein beetje meekregen van natuurwetenschapppen. Ik vond het voor NG en NT vrij nutteloos omdat je dan alles al uitgebreid besproken krijgt tijdens lessen bio, sk en na.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 14:48
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Juist voor CM vond ik het wel nut hebben zodat ze ook een klein beetje meekregen van natuurwetenschapppen. Ik vond het voor NG en NT vrij nutteloos omdat je dan alles al uitgebreid besproken krijgt tijdens lessen bio, sk en na.
Nja, grootendeels werd het dus inderdaad bij die vakken besproken.

Maar er zat ook nog een stukje geschiedenis bij (niet dat dát iemand boeide)...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten