Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2011, 22:51
Verwijderd
Wat lentekriebel zegt, ja. Toen viel me een halfjaar later ineens op dat er in Amsterdam ook een WTC was en toen dacht ik een fractie van een seconde 'huhhhhhh die was toch ingestort durrrrr hebben ze hier de nieuwe geopend ofzo '
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2011, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Wisten jullie trouwens wat het WTC was? Ik had er nog nooit van gehoord.
Nee, ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 23:25
Thomas.
Thomas. is offline
Rond 00:25 lag ik lekker in m'n bedje
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 00:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik kwam thuis van school en toen keek mijn moeder tv, en die kijkt NOOIT tv als ze alleen is. En helemaal niet overdag. Dus. Dat.
Oud 12-09-2011, 07:46
Verwijderd
Ik was thuis en mijn vader ook, mijn zus belde en vroeg of we de tv aan hadden. Mijn vader zette de tv toen dus meteen aan. Volgens mij was 't allemaal vrij snel, ik meen me te herinneren dat mijn zus vertelde dat er 1 vliegtuig in een van de torens was gevolgen en vervolgens zagen we dat er ook een tweede op weg was. Maar het kan natuurlijk zijn dat dat toen allang gebeurd was en ze het op het journaal herhaalden oid (en ik het me dus niet goed herinner).
De dag erna op school was wel gek, iedereen had het er over, ik had volgens mij ook een vrij korte lesdag, maar ben toen op school blijven hangen met wat mensen. Een van mijn vriendinnen was heel erg bang dat er een 3de wereldoorlog zou komen, en dan dus echt op korte termijn. Volgens mij gingen de meeste lessen er ook over, maar dat weet ik niet zeker meer.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 08:08
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
ik was 4 jaar toen, ma ging met mij naar het gemeente huis, toen hoorde ze daar dat het world trade center was aangevallen
Oud 12-09-2011, 08:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het maakte geen indruk. Later vertelde mijn vaders vrouw dat zij die dag een afspraak had in het WTC, maar dat ze haar vliegtuig had gemist. Dat is wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 08:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja. Maar goed, ik was toen ook al 18 en behoorlijk op de hoogte van de wereld!
Oud 12-09-2011, 08:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nope.

Citaat:
Een van mijn vriendinnen was heel erg bang dat er een 3de wereldoorlog zou komen, en dan dus echt op korte termijn. Volgens mij gingen de meeste lessen er ook over, maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik was daar ook wel een klein beetje bang voor.
Oud 12-09-2011, 09:11
Verwijderd
Ik herinner me ook dat ik keek naar het nieuws en dat ze vertelden dat er een vliegtuig in het WTC was gevlogen, en dat op dat moment het tweede vliegtuig ook insloeg.
Maar eigenlijk denk ik ook dat dat vast herhaling was, want er zat maar een kwartiertje tussen ofzo toch? Wel frappant dat het halve forum dan het tweede vliegtuig live zag invliegen.
Ik wist trouwens ook niet wat het WTC was, en het maakte niet heel veel indruk op me eerlijk gezegd. Door de manier waarop er op tv over werd gepraat dacht ik wel "woah", maar eigenlijk zei het me niet zoveel.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Ik herinner me ook dat ik keek naar het nieuws en dat ze vertelden dat er een vliegtuig in het WTC was gevlogen, en dat op dat moment het tweede vliegtuig ook insloeg.
Maar eigenlijk denk ik ook dat dat vast herhaling was, want er zat maar een kwartiertje tussen ofzo toch? Wel frappant dat het halve forum dan het tweede vliegtuig live zag invliegen.
Ik wist trouwens ook niet wat het WTC was, en het maakte niet heel veel indruk op me eerlijk gezegd. Door de manier waarop er op tv over werd gepraat dacht ik wel "woah", maar eigenlijk zei het me niet zoveel.
Ik twijfel nu wel, want ik meen me te herinneren dat die nieuwslezer ook extreem verbaasd reageerde toen het tweede vliegtuig ook in een van die torens vloog; daarvoor heerste er nog een sfeer ( ) van 'wat een bizar ongeluk' en toen kwam de tweede en was het ineens heel duidelijk dat het geen ongeluk was. Maar wederom kan dat ook puur mijn herinnering zijn omdat ik vanaf toen tv keek en dus zelf nog niets wist wat er aan de hand was.

Ik wist toevallig wel wat het WTC was, maar volgens mij maakte dat verder niet echt verschil.

Laatst gewijzigd op 12-09-2011 om 09:33. Reden: Zweer vs sfeer ;)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Het maakte geen indruk. Later vertelde mijn vaders vrouw dat zij die dag een afspraak had in het WTC, maar dat ze haar vliegtuig had gemist. Dat is wel jammer.

ik wist toevallig wel wat het wtc was omdat ik pas daarvoor iemand had leren kennen die daar werkte (rotterdam). Daarvoor had ik er nooit van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 11:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja. Maar goed, ik was toen ook al 18 en behoorlijk op de hoogte van de wereld!
hm, oke!
Oud 12-09-2011, 11:08
Carn
Carn is offline
+ ik reed er dagelijks langs met de bus in Ehv, dat zal ook wel schelen.
Oud 12-09-2011, 13:38
Verwijderd
toen wist ik niet eens wat school was en zat nog in de luiers.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 10:50
Verwijderd
Ik kwam terug van skeeleren met wat vriendinnetjes. Mijn moeder huilde en mijn vader zei 'o, o, o, wat goed dat mijn vader dit niet meer mee hoeft te maken' - die was toen al dood. Ik moest stil zijn en dat vond ik vervelend, want ik wilde praten.

En:

Citaat:
Citaat:
Nope, ik had geen idee en ik verbaasde me jaren later ook dat er meer WTC's zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 13:52
Verwijderd
Citaat:
toen wist ik niet eens wat school was en zat nog in de luiers.
Je zat op je 4e nog in de luiers?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Je zat op je 4e nog in de luiers?
ow neeh
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 14:08
Verwijderd
Ik was 11 jaar en liep met mijn moeder door de stad, op zoek naar schoenen. We liepen langs een televisiezaak, rechts, daar stonden alle beeldschermen op het journaal / cnn. Mijn moeder dacht dat het de trailer was van een nieuwe film. De verkoper stond met open mond te kijken, er kwamen steeds meer mensen in de zaak staan. We besloten geen schoenen te kopen en naar huis te gaan. Daar zaten we de hele dag op de tafel voor de televisie en keken we naar het beeld. Ik kende die gebouwen al wel want mijn ouders hadden die maand een reis gemaakt naar new york dus mama pakte gelijk de vakantiefoto's er bij.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 15:34
Volk
Volk is offline
Ik kwam er pas een paar dagen later achter. We hadden thuis geen tv, internet, krant of radio. Op school hoorde ik klasgenootjes wel steeds "oh, wat erg in america he?" zeggen. Maar ik wist niet waar het over ging en het boeide me niet zo. Pas vrijdag, met maatschappijleer kwam ik erachter wat er was gebeurd.

Ik wist wel wat het WTC was want vroeger hadden we congressen in het gebouw van het ITC/WTC.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten