Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2011, 10:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
In je telefoon zit een microfoon, die het geluid omzet in een signaal, dat met elektromagnetische golven naar de telefoonmast gestuurd wordt. De telefoonmast stuurt het signaal weer door naar een telefoonmast in de buurt van de ontvanger, en de telefoon van de ontvanger zet het signaal weer om m.b.v. een luidspreker.
hmja, net als een gewoon gesprek eigenlijk (alleen heb je dan lichaamsdelen die dat doen). Maar hoe kan het dan dat die golven nooit gemixt raken en dat ze altijd bij de juiste ontvanger aankomen en zo?
Oud 29-09-2011, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Ik snap nooit waarom treinen in Friesland langzamer schijnen te rijden dan in het westen
Omdat dat ook zo is. Behalve tussen Leeuwarden en Groningen, daar wordt 140 gereden maar op de overige zogenaamde Noordelijke Nevenlijnen is de maximumsnelheid 80 tot 100km/u.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 10:41
Verwijderd
Oh het is ook écht zo ik dacht echt dat het gewoon aan mezelf lag maar hoezo mogen ze daar niet snel rijden? Is het spoor dan niet goed ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 10:41
Verwijderd
Citaat:
hmja, net als een gewoon gesprek eigenlijk (alleen heb je dan lichaamsdelen die dat doen). Maar hoe kan het dan dat die golven nooit gemixt raken en dat ze altijd bij de juiste ontvanger aankomen en zo?
Iedere telefoon communiceert op een bepaalde toonhoogte oftewel de frequentie. Over deze toonhoogte wordt onderhandeld met de zendmast die het beste signaal heeft. De telefoon krijgt dan exclusief die toonhoogte.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Oh het is ook écht zo ik dacht echt dat het gewoon aan mezelf lag maar hoezo mogen ze daar niet snel rijden? Is het spoor dan niet goed ofzo?
De beveiliging en infrastructuur is er niet op ingericht. Sneller rijden zou betekenen dat overwegen te laat dicht zijn bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 10:42
Verwijderd
Oh, nou dat is op zich een goede reden
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 10:45
Verwijderd
Ze gaan wel het een en ander aanpakken hoor De vraag is of het nodig is. Van Leeuwarden naar Harlingen is 23 minuten op dit moment met 3 tussenstops. Een hogere snelheid zou hier ongeveer een minuut tijdswinst opleveren.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 10:47
Verwijderd
Hmm, dat is niet heel veel

Weet je toevallig ook of treinen tussen Zwolle en Leeuwarden ook langzamer rijden bij stations waar ze niet stoppen ? Ik heb soms (ook niet altijd ) het idee dat ze ineens langzamer rijden als er een station is waar ze niet hoeven te stoppen en dan ná het station gaan ze weer sneller rijden. Terwijl ik dat na Zwolle nog niet echt heb gezien.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 10:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Iedere telefoon communiceert op een bepaalde toonhoogte oftewel de frequentie. Over deze toonhoogte wordt onderhandeld met de zendmast die het beste signaal heeft. De telefoon krijgt dan exclusief die toonhoogte.
Jeej, weer een mysterie opgelost
Oud 29-09-2011, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Hmm, dat is niet heel veel

Weet je toevallig ook of treinen tussen Zwolle en Leeuwarden ook langzamer rijden bij stations waar ze niet stoppen ? Ik heb soms (ook niet altijd ) het idee dat ze ineens langzamer rijden als er een station is waar ze niet hoeven te stoppen en dan ná het station gaan ze weer sneller rijden. Terwijl ik dat na Zwolle nog niet echt heb gezien.
Alleen bij Meppel.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 10:51
Verwijderd
Oh, dat zou eigenlijk best wel eens kunnen kloppen

Weet ik dat ook weer
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 11:17
Verwijderd
Er zit daar namelijk een vrij scherpe bocht in het spoor.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 12:08
Verwijderd
Vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Opregen omg <3
Maar ik snap dat best hoor, ik doe het zelf ook vaak per ongeluk. "beaardiging" in plaats van "begrafenis", dat soort dingen.
dat wordt hier echt als normaal woord gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 15:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Aanvulling op wat deadlock zegt: de telefoon weet niet waar de mast staat, maar stuurt het signaal gewoon naar de hele omgeving (en vice versa). Omdat de ontvanger ingesteld moet zijn op een specifieke frequentie levert dat (meestal) geen problemen op voor andere informatiestromen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 15:59
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ze gaan wel het een en ander aanpakken hoor De vraag is of het nodig is. Van Leeuwarden naar Harlingen is 23 minuten op dit moment met 3 tussenstops. Een hogere snelheid zou hier ongeveer een minuut tijdswinst opleveren.
Dat heb je ook tussen Leiden Centraal en Bodegraven, maar die trein rijdt toch echt sneller (behalve dan tussen Leiden Centraal en Lammenschans, maar dat is ook logisch).
Oud 29-09-2011, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Dat heb je ook tussen Leiden Centraal en Bodegraven, maar die trein rijdt toch echt sneller (behalve dan tussen Leiden Centraal en Lammenschans, maar dat is ook logisch).
Ja dat is een keuze die daar gemaakt is. Voor wat betreft rijtijd levert het geen ruk op. Net als 300 rijden tussen Schiphol en Rotterdam hooguit 5 minuten oplevert tegen de 160km/u die er door de nepFyra nu gereden wordt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Ik zou net zeggen tussen centraal en lammenschans vind ik het logisch dat er niet snel gereden word
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 07:26
Miekje*
Miekje* is offline
Dat heel veel (vooral oudere) dames hun veel te dikke voeten in veel te krappen schoenen proppen . Hell why?
Oud 30-09-2011, 07:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat heel veel (vooral oudere) dames hun veel te dikke voeten in veel te krappen schoenen proppen . Hell why?
Je voeten groeien nog een beetje of dijen uit, en als je dus al 50 jaar dezelfde schoenen draagt en er netjes mee omgaat, dan worden die te klein. Maar oude dames merken dat dan waarschijnlijk niet, en, 20 jaar geleden paste dit paar nog!.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 01:11
Verwijderd
Citaat:
Je voeten groeien nog een beetje of dijen uit, en als je dus al 50 jaar dezelfde schoenen draagt en er netjes mee omgaat, dan worden die te klein. Maar oude dames merken dat dan waarschijnlijk niet, en, 20 jaar geleden paste dit paar nog!.
Ik denk eerder dat ze gewoon hardnekkig dezelfde maat blijven kopen, omdat het zo geleidelijk is gegaan dat het ze niet opvalt dat het pijn doet.

Daarbij krijgen ouderen vaak gewoon vocht in de voeten en enkels in de loop van de dag, en dan worden die ook dikker, maar als je dan grotere schoenen koopt zijn ze 's ochtends te groot. Bij oudere heren zie je dat niet, omdat die een broek dragen, maar met je kousen in lage hakjes met een strikje op de neus is dat nu eenmaal wel goed te zien.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 08:33
Volk
Volk is offline
Dat er mensen zijn die geloven dat alle baby's met blauwe ogen geboren worden.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 08:39
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
ik snap mijn ADHD niet, 90% van de week ben ik hyper actief, maar ik ben nu gewoon zoooo moe, ik kan niet eens concentreren op me werk, wat ik leuk vind,
Oud 03-10-2011, 21:05
Verwijderd
Citaat:
ik snap mijn ADHD niet, 90% van de week ben ik hyper actief, maar ik ben nu gewoon zoooo moe, ik kan niet eens concentreren op me werk, wat ik leuk vind,
Wat snap je daar niet aan?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 10:22
Erato
Erato is offline
Citaat:
Ik begrijp niet echt waarom trenbolone acetate zoveel beter is dan trenbolone enanthate. Ik dacht dat een ester alleen bepaalt hoe lang het duurt voor de steroid kan worden gebruikt en niets anders.
Wat bedoel je precies? De enanthate groep is stabieler en daarom minder reactief , trenbolone acetaat wordt dus sneller omgezet.Esters worden meestal gelinkt aan steroiden om ze geschikt te maken voor intraveneuze toediening, dan merk je dus zo sowieso sneller effect.In die zin heb je dus wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 10:25
Verwijderd
Waarom een van mijn katten de laatste tijd midden in de nacht een half uur naast mijn gezicht (en soms op mijn hoofdhuid) komt staan kneaden. Het lijkt haar niet uit te maken of ik wakker ben of slaap, dus mij wekken is niet haar doel denk ik. Zit daar gewoon een half uur te stampen en te spinnen. Ik ben er nog niet over uit of ik het overwegend schattig of irritant vind.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Waarom een van mijn katten de laatste tijd midden in de nacht een half uur naast mijn gezicht (en soms op mijn hoofdhuid) komt staan kneaden. Het lijkt haar niet uit te maken of ik wakker ben of slaap, dus mij wekken is niet haar doel denk ik. Zit daar gewoon een half uur te stampen en te spinnen. Ik ben er nog niet over uit of ik het overwegend schattig of irritant vind.
Misschien beiden? Het antwoord is trouwens: Omdat het een kat is en misschien omdat je binnenkort weer heftig gaat lacteren
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Misschien beiden? Het antwoord is trouwens: Omdat het een kat is en misschien omdat je binnenkort weer heftig gaat lacteren
Gewelddádig lacteren nah, ik denk niet dat ze daar enige notie van hebben. Bovendien lacteer ik nu ook nog. (Nou ja, niet NU nu.)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Gewelddádig lacteren nah, ik denk niet dat ze daar enige notie van hebben. Bovendien lacteer ik nu ook nog. (Nou ja, niet NU nu.)
Het was maar een gokje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten