Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2011, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Nou nou wat een wantrouwen. In een grijs verleden, toen ik scholier was (for real), heb ik hier geforumd. Dit was echter nog in het tijdperk van Hades en Almeregirl. (Toen Listo nog niet geboren was)
Zie je, dus je bent bekend met forumconventies. Dat is iets anders dan totaal voor het eerst nieuwe komen.
Wantrouwen of vertrouwen lijkt me niet op zijn plek in deze context, jeetje.
Advertentie
Oud 01-10-2011, 22:09
Verwijderd
Ja dat besef ik! Maar het blijft een raar klusje.
Oud 01-10-2011, 22:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik heb Mulan nooit gezien. Hoe loopt het met 'r af?
Slecht. Ze wordt verkracht door een groep ghettonegers.
Verwijderd
Ik heb weleens allemaal dingen onder m'n shirt gedaan omdat ik zwanger wilde lijken.
Het was awesome.
Verwijderd
waarom veranderde je je zin eigenlijk harry mulisch?
Oud 01-10-2011, 22:11
Verwijderd
Citaat:
waarom veranderde je je zin eigenlijk stefenootje?
Oh ik zit heel vaak m'n posts nog aan te passen. Altijd eigenlijk Dan bedenk ik ineens een betere formulering, ofzo.
Oud 01-10-2011, 22:12
Verwijderd
Citaat:
waarom veranderde je je zin eigenlijk harry mulisch?
Oud 01-10-2011, 22:13
Verwijderd
Citaat:
ja, sinds een jaar of twee.
Ah. Ik vroeg me af of het 'nodig' was, namelijk. Dat klinkt lullig maar ik hoop dat je snapt dat ik het zo niet bedoel.
Oud 01-10-2011, 22:15
Verwijderd
Misschien stom om te vragen, maar hoe gebeurt zoiets eigenlijk? Want je kan er wel iets straks omheen binden... Maar als je een beetje borsten hebt dan blijf je dat gewoon zien lijkt me? Probeer mijnes maar eens te verstoppen
Verwijderd
Mja, dat hangt een beetje van de kleding af. Maar ik ga nog krommer staan als ik het niet doen. Er gaan er sowieso heel erg veel krom lopen tijdens de puberteit, gewoon om het een en ander te verbergen.
Verwijderd
Heel veel lagen?
Oud 01-10-2011, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Zie je, dus je bent bekend met forumconventies. Dat is iets anders dan totaal voor het eerst nieuwe komen.
Wantrouwen of vertrouwen lijkt me niet op zijn plek in deze context, jeetje.
Excuses voor mijn overtrokken woordkeus Quis. Wat is je lievelingsboek?
Oud 01-10-2011, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Mja, dat hangt een beetje van de kleding af. Maar ik ga nog krommer staan als ik het niet doen. Er gaan er sowieso heel erg veel krom lopen tijdens de puberteit, gewoon om het een en ander te verbergen.
OK, ik snap het. Ik vind het heel tof dat je zo open bent zo nu en dan, trouwens.
Oud 01-10-2011, 22:17
Verwijderd
Ai, ik lees nu op een site over een transgender met cup E. Dat is wel echt zuur.
Oud 01-10-2011, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Excuses voor mijn overtrokken woordkeus Quis. Wat is je lievelingsboek?
Dat is een gemene vraag!

Als ik me er makkelijk af zou maken zou ik zeggen: Noot meer slapen - W.F. Hermans. Gewoon omdat dat een van de weinige boeken is die ik de moeite van herlezen waard vond en het geloofwaardig is dat dat dus mijn lievelingsboek is.

Maar enfin, er zijn er zoveel meer die fijn zijn en aan de andere kant geen een die er heel erg bovenuit steekt en dan zijn er ook nog boeken die ik vroeger legendarisch vond en nu mwoa. Misschien dus ook wel Zen en de kunst van het motoronderhoud - L.M. Pirsig, of gewoon 1984.
Oud 01-10-2011, 22:21
Verwijderd
Mijn god, volgens mij vind ik Nooit meer slapen niet om DOOR te komen. Daar staat hij toch ook om bekend?
Of ben ik nu een literatuur-barbaar? Zal wel weer

*slaat Harry Potter nog eens open*
Oud 01-10-2011, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Misschien stom om te vragen, maar hoe gebeurt zoiets eigenlijk? Want je kan er wel iets straks omheen binden... Maar als je een beetje borsten hebt dan blijf je dat gewoon zien lijkt me? Probeer mijnes maar eens te verstoppen
Daar heb je binders voor, gelukkig. En als je een grotere cup hebt, dan draag je er meerdere over elkaar heen.
Oud 01-10-2011, 22:23
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Enigste boeken waar ik nog eens doorheen zou kunnen lezen vrijwillig zijn die van Meester Jaap
Verwijderd
Ik vind Giphart nog steeds awesome om te lezen, zal wel niet kunnen, maar /CARE!

Die man is zo grappig en creatief met taal, ik kan er gewoon hardop om lachen, nog steeds.

Renate Dorrestein vind ik ook oke.
Verwijderd
Citaat:
Mijn god, volgens mij vind ik Nooit meer slapen niet om DOOR te komen. Daar staat hij toch ook om bekend?
Of ben ik nu een literatuur-barbaar? Zal wel weer

*slaat Harry Potter nog eens open*
Ik een redelijk afwijkende literatuursmaak geloof ik. De avonden vond ik ook schitterend, valt ook wel in die categorie 'niet door te komen'.
HP heb ik toentertijd ook van genoten hoor, maar niet om de vertelstijl of woordkeus.
Verwijderd
Citaat:
Enigste boeken waar ik nog eens doorheen zou kunnen lezen vrijwillig zijn die van Victor Hugo
Oud 01-10-2011, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Ik een redelijk afwijkende literatuursmaak geloof ik. De avonden vond ik ook schitterend, valt ook wel in die categorie 'niet door te komen'.
HP heb ik toentertijd ook van genoten hoor, maar niet om de vertelstijl of woordkeus.
Toentertijd Ja, maar ik nog steeds he.
Oud 01-10-2011, 22:25
Uice
Uice is offline
Wat weet jij eigenlijk van Russische literatuur, gladtoseeya?
Oud 01-10-2011, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Dat is een gemene vraag!

Als ik me er makkelijk af zou maken zou ik zeggen: Noot meer slapen - W.F. Hermans. Gewoon omdat dat een van de weinige boeken is die ik de moeite van herlezen waard vond en het geloofwaardig is dat dat dus mijn lievelingsboek is.

Maar enfin, er zijn er zoveel meer die fijn zijn en aan de andere kant geen een die er heel erg bovenuit steekt en dan zijn er ook nog boeken die ik vroeger legendarisch vond en nu mwoa. Misschien dus ook wel Zen en de kunst van het motoronderhoud - L.M. Pirsig, of gewoon 1984.
Alles van Hermans is de moeite van herlezen waard. L.M. Pirsig ken ik niet. Wat is het slechtste boek dat je onlangs hebt gelezen?
Verwijderd
Citaat:
Wat weet jij eigenlijk van Russische literatuur?
heb je het tegen mij?

als wel ik kan russisch en ik heb heel veel russische literatuur gelezen
Verwijderd
Citaat:
nooit meer slapen de avonden

lange boeken waar zo min mogelijk in staat te gebeuren oblomov
Oud 01-10-2011, 22:28
Verwijderd
Het blijste kan ik worden van weten dat ik nog best veel eten en drank in huis heb. FML.
Verwijderd
Citaat:

Ja tering, wat een luie zak.
Verwijderd
Ik vond dat ene boek van Brusselmans trouwens wel vet, en daar gebeurde ook geen reet in!
Oud 01-10-2011, 22:30
Verwijderd
Nee, ik heb gewoon een hoop humor nodig in boeken, anders kan het me slecht interesseren.
Oud 01-10-2011, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Toentertijd Ja, maar ik nog steeds he.
Niks mis mee.

Citaat:
Alles van Hermans is de moeite van herlezen waard. L.M. Pirsig ken ik niet. Wat is het slechtste boek dat je onlangs hebt gelezen?
Nou, ik vond De donkere kamer van Damokles een stuk minder. Dat heeft er misschien mee te maken dat ik toen ik het las nog wat weinig besef had van WO2, maar ook de stijl vond ik een stuk minder interessant.

Titels van slechte boeken vergeet ik vrij snel, geloof ik. Langzame man van ehhhhm, dinges, vond ik niet zo tof. Iets langer geleden begon ik in De som der dagen - Isabel Allende, en die heb ik van ellende weggelegd.

Zen en de kunst van het motoronderhoud is trouwens echt echt echt een aanrader. Lila, het 'vervolg' totaal niet, die schopt zelfs alles onderuit.

Citaat:

Is dat een schrijver of een titel? En verder: eens.
Oud 01-10-2011, 22:38
Verwijderd
Oblomov is een titel.

Wat toevallig, LL had zijn CKV-boek van het VWO nog, en ik vind dat een awesome vak, dus had hem meegenomen. En deze week las ik erin over Oblomov.

Oh mensen, ik zit weer op mijn aangeschoten praatstoel.
Oud 01-10-2011, 22:39
Verwijderd
Nooit meer slapen heb ik volgens mij ook gelezen, maar dat is echt al jáááren geleden.
Verwijderd
Stef: ''een slag in de rondte.'' <3
Schrödinger
Schrödinger is offline
CKV is ongeveer net zo awesome als de Holocaust.
Oud 01-10-2011, 22:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nooit Meer Slapen heb ik ook gelezen, jaren geleden, en toen vond ik het een goed boek.
Oud 01-10-2011, 22:40
Verwijderd
Ik zit nu trouwens te denken welk boek ik eerst zal gaan lezen: Ansichten eines Clowns van Heinrich Böll, of Die Kinder der Toten van Elfriede Jelinek.
Oud 01-10-2011, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Niks mis mee.

Nou, ik vond De donkere kamer van Damokles een stuk minder. Dat heeft er misschien mee te maken dat ik toen ik het las nog wat weinig besef had van WO2, maar ook de stijl vond ik een stuk minder interessant.

Titels van slechte boeken vergeet ik vrij snel, geloof ik. Langzame man van ehhhhm, dinges, vond ik niet zo tof. Iets langer geleden begon ik in De som der dagen - Isabel Allende, en die heb ik van ellende weggelegd.

Zen en de kunst van het motoronderhoud is trouwens echt echt echt een aanrader. Lila, het 'vervolg' totaal niet, die schopt zelfs alles onderuit.

Is dat een schrijver of een titel? En verder: eens.
Langzame man is van Coetzee
Oud 01-10-2011, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Niks mis mee.

Die heb ik voor mijn eindexamen gelezen en is eerlijk gezegd ook niet blijven hangen. Vooral zijn verhalenbundels zijn zeer de moeite waard. o.a. Paranoia en Moedwil & Misverstand.

Is het iemand weleens opgevallen dat de jonge Hermans sprekend op een bammetje leek?

Oud 01-10-2011, 22:43
Verwijderd
Ik mag Tim Krabbé wel. Veel van zijn boeken vond ik erg tof, behalve Kathy's dochter... Wat was dat een rotboek zeg!
Oud 01-10-2011, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Langzame man is van Coetzee
Ja, en ik had (daarom) hoge verwachtingen, die onterecht bleken te zijn. Al kan het ook dat ik het tijdens het lezen leuker vond dan ik me nu kan herinneren. Dat moet haast wel, anders had ik het niet uitgelezen.
Oud 01-10-2011, 22:45
Verwijderd
Eigenlijk heb ik schandalig weinig romans gelezen in mijn leven. Ik lees meer van die halve leerboeken. En als ik romans lees dan zijn het toch wel de wat makkelijkere boeken en de populaire en ik denk dat ik de helf van de boeken die ik begin te lezen, niet uit lees...
Oud 01-10-2011, 22:45
Verwijderd
Avond schatjes

Ik heb een nachtploeg nodig want ik moet tot 7 uur opblijven.
Oud 01-10-2011, 22:46
Uice
Uice is offline
Ik lees veel te weinig. Zit nog steeds vast in Haunted, The Sign of Four en Twaalf Stoelen.
Oud 01-10-2011, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Stef: ''een slag in de rondte.'' <3
Mwa, vind ik vrij mainstream.

Citaat:
Avond schatjes

Hoi
Oud 01-10-2011, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Die heb ik voor mijn eindexamen gelezen en is eerlijk gezegd ook niet blijven hangen. Vooral zijn verhalenbundels zijn zeer de moeite waard. o.a. Paranoia en Moedwil & Misverstand.

Is het iemand weleens opgevallen dat de jonge Hermans sprekend op een bammetje leek?

[afbeelding]

[afbeelding]
Aha, ik noteer het.

Citaat:
Ik mag Tim Krabbé wel. Veel van zijn boeken vond ik erg tof, behalve Kathy's dochter... Wat was dat een rotboek zeg!
Nog nooit iets van gelezen. Wat is zijn stijl?

Citaat:
Avond schatjes

Gaat 'm niet worden voor mij!

Citaat:
Ik lees veel te weinig. Zit nog steeds vast in Haunted, The Sign of Four en Twaalf Stoelen.
Ik ook, ik ben al blij als ik drie pagina's krant uit heb.
Oud 01-10-2011, 22:51
Verwijderd
Citaat:
CKV is ongeveer net zo awesome als de Holocaust.
Ik heb het over de theorie hè, de praktijk was inderdaad kut met een marktkraam aan peren.
Oud 01-10-2011, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Nog nooit iets van gelezen. Wat is zijn stijl?
Oei, daar vraag je me wat! Hoe kun je een stijl omschrijven? Ik denk een vrij vlotte, makkelijke schrijfstijl, maar niet dom... ofzo
Oud 01-10-2011, 22:54
Verwijderd
Ik lees ook liever non-fictie dan fictie. Zoals gebundelde columns, of boeken over kunst ofzo.
Oud 01-10-2011, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Mwa, vind ik vrij mainstream.

Hoi
Is ook wel, maar niet alleen 'elitaire' woorden en uitdrukkingen zijn mooi.

Citaat:
Oei, daar vraag je me wat! Hoe kun je een stijl omschrijven? Ik denk een vrij vlotte, makkelijke schrijfstijl, maar niet dom... ofzo
Ok dan weet ik genoeg!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten