Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2011, 19:25
Verwijderd
Hmm, in het geval Cliché niet geliefde is met Stoer. maar met Derk Boerrigter, dan heb ik nog even het volgende te zeggen. Zie hier deze quote van Cliché uit het vorige topic:

Citaat:
Dit is het eerste stuk van je waarmee ik het 100% eens ben. Ik wil al een aantal rondes weten wat Yin Li is en wat jij hier nu aangeeft was mij niet eens opgevallen, namelijk: dat ze alleen op onschuldigen heeft gestemd. Ik neig weer ontzettend om nogmaals om Yin Li te stemmen.
Cliché wou op Yin Li stemmen mede omdat ze het met mij eens was dat deze voornamelijk op onschuldigen had gestemd (met uitzondering van Snaartje, maar dat was een late indekkingsstem, zoals we allemaal inmiddels weten). Als ze geliefde is met Derk, negeert ze moedwillig ditzelfde feit bij Derk. (Zogenaamd omdat ze hem heeft opgevraagd en dus zijn functie "weet".) Derk heeft tot nu toe ook alleen maar op onschuldigen gestemd. Ik weet dat ik onschuldig ben (en dat zullen jullie dadelijk ook zien), en van BBK16 weten we het nog niet. Deze zou de wolfsbane kunnen zijn die Cliché en haar wolf-geliefde opgehangen willen krijgen (omdat zij al een tijdje kritischer is naar Cliché toe dan de rest, en dus een potentieel gevaar), want ze kan haar wolf-geliefde haar niet laten eten. Is BBK16 tóch wolf, dan is dat een stem die moet helpen om Derk na de dood van BBK16 onschuldig te laten lijken (of ja, dat niet eens - na de dood van BBK16 hebben de geliefden dan toch gewonnen, als ze wolf is). Derks stem op BBK16 in hangronde 3 is in ieder geval mogelijk wel een nutteloze wolvenstem, waarmee hij zich veilig buiten de grote rijtjes kon houden. Dus het blijft mogelijk dat Derk geliefde is met Cliché, en dat hij al een tijd stellig op mij heeft zitten stemmen omdat ik een gevaar ben voor hem en zijn geliefde.

Nogmaals, omdat er nog altijd onzekerheid bestaat over wie de geliefde is van Cliché - Derk, Stoer. of RareVogel - is het het beste om de komende hangronde Cliché op te hangen. Tegen haar is het meeste bewijs en zijn de minste variabelen aanwezig. En wat jullie ook doen, hang de volgende hangronde in ieder geval niet BBK16 op. Te veel risico, zoals ik al eerder in dit topic had uitgelegd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2011, 19:31
Verwijderd
Hmm, de tijd is om. Cliché en Stoer. zullen nog wel allebei nader op mijn stukjes gaan reageren, maar dan lekker na mijn dood omdat ik ze dan niet meer kan tegenspreken. Niet intrappen, mensen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 19:31
Spelleider
Spelleider is offline
Het is gelijkspel. De weerwolven hebben een pm en zullen hun oordeel vellen.

Ik ga ondertussen de was ophangen.
Oud 16-12-2011, 19:34
Verwijderd
Oh my. Dus minstens 1 valse stem onder BM. Als RareVogel dus inderdaad op Cliché heeft gestemd, anders zelfs twee...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 19:35
Verwijderd
Meh, ik zal er wel uitgekieperd gaan worden omdat de wolf-geliefde van Cliché niet toestaat dat zij wordt opgehangen. No surprise there.

Edit: Hmm, was ik maar jager geweest. Dan hadden jullie me gerust mogen opknopen en had ik daarna Cliché afgeschoten.

Laatst gewijzigd op 16-12-2011 om 20:12.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:26
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Hmm, de tijd is om. Cliché en Stoer. zullen nog wel allebei nader op mijn stukjes gaan reageren, maar dan lekker na mijn dood omdat ik ze dan niet meer kan tegenspreken. Niet intrappen, mensen.
Dat klinkt als een goed plan, maar eigenlijk meer met als reden dat ik aan het gourmetten ben. Maar áls jij eruit ligt, ben ik bang dat cliché (of nog erger; ikzelf) daarna gaat en we wel erg weinig dorpeling stemmen overhouden
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:27
Verwijderd
Citaat:
ben ik bang dat cliché (of nog erger; ikzelf) daarna gaat en we wel erg weinig dorpeling stemmen overhouden
Hmm, bangmakerij.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:29
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Hmm, vbangmakerij.
Het is maar welk label je erop plakt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:32
Spelleider
Spelleider is offline
Midden in de nacht werd Black Mamba uit bed getrokken door een legertje politiemannen. "Black Mamba, in jouw huis zijn diverse occulte items aangetroffen. Jij collaboreert met de weerwolven! Je zult direct worden opgehangen!!"
Dat Black Mamba eigenlijk een tovenaar was die de dorpelingen probeerde te beschermen, ging volledig aan de dorpelingen voorbij...

Hangronde 8

1. Derk Boerrigter
2. Achterwerk (dorpeling)
3. Stoer.
4. RareVogel
5. Fawkes (dorpeling)
6. Cliché
7. Lady Grey
8. Benbekant16
9. Mariken92 (dorpeling)
10. Alpaca's (dorpeling)
11. Black Mamba (tovenaar)
12. Rhodium (dorpeling)
13. Pluizig Kutje (dorpeling)
14. Pro-Ananiem (dorpeling/cupido)
15. Yin Li (weerwolf)
16. Isaja (dorpeling)
17. Icesoul (dorpeling)
18. Kutjeplof
19. Kaylee Frye (dorpeling)
20. Spaanse Kraag
21. Snaartje (weerwolf)
22. Japonica (dorpeling)
23. the economist (dorpeling)

Blauw - Opgehangen door de dorpelingen
Rood - Opgegeten door de weerwolven

De dorpelingen hebben zichzelf weer schade toegebracht... Niet alleen gaven ze de weerwolven controle over de hangronde door gelijkspel te creëren, maar uiteindelijk bleek ook dat Black Mamba, de dorpeling die werd opgehangen, de Tovenaar was. Overmorgen gaan de wolven weer los... Wie wordt hun slachtoffer?
Oud 16-12-2011, 20:35
Verwijderd
Nou, ik wens de dorpelingen en mijn opvolger heel veel succes verder.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:36
Spelleider
Spelleider is offline
Ohja, je opvolger. Even pm'en
Oud 16-12-2011, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ohja, je opvolger. Even pm'en
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:41
Stoer.
Stoer. is offline
Hmm, dan is het toch wel heel jammer dat black dacht dat ik geliefde ben met cliché.
Over mij was ze niet zo heel zeker maar de theorie dat cliché geliefde zou zijn is wel gebaseerd op mij als medeliefje. Als de wolven een dorpeling eten en cliché of mij daarna hangen, ben ik bang dat er weinig mensen met stemrecht die aan de goede kant staan overblijven...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:43
Spelleider
Spelleider is offline
Ohja, ik zeg het maar even: eetronde van morgen is verplaatst naar overmorgen! Maandag pas hangronde 9.
Oud 16-12-2011, 20:56
Stoer.
Stoer. is offline
En sorry black, doordat je zulke verkeerde conclusies trok. Dacht ik echt dat je simpelweg bezig was de aandacht af te leiden...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 21:25
RareVogel
RareVogel is offline
Ik zou voor half negen thuis zijn maar toen kreeg ik pech onderweg en ik heb geen mobiel internet. Ik had dus toch voor de zekerheid van te voren moeten stemmen om deze nog later te veranderen als dat nodig was
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 22:49
benbekant16
benbekant16 is offline
Dus je hebt niet gestemd?

En tja geen heel verrassende uitslag.
Oud 16-12-2011, 23:33
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Oeioei! Gelukkig hebben we nu een heel weekend om iedereen er weer van te beschuldigen geliefde te zijn met iedereen. Arme Black Mamba!
Oud 18-12-2011, 18:07
Stoer.
Stoer. is offline
hmm, ik ben er zo niet, verjaardag...
Morgen ook lange werkdag, maar als ik nog leef, heb ik dan tussendoor misschien even tijd om te posten. Had namelijk wel wat (nog onuitgewerkte) ideeën. Wordt wel spannend zo..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2011, 19:49
Spelleider
Spelleider is offline
Het was rustig in het dorp... Te rustig? Nee, gewoon rustig. Een heel weekend lang werd er niemand vermoord. Alleen de begrafenisondernemer vond dat teleurstellend, de zaken gingen nét zo goed de afgelopen weken... Op wie zou hij wraak nemen?

Eetronde 8

1. Derk Boerrigter
3. Stoer.
4. RareVogel
5. Fawkes (dorpeling)
6. Cliché
7. Lady Grey
8. Benbekant16
9. Mariken92 (dorpeling)
10. Alpaca's (dorpeling)
12. Rhodium (dorpeling)
15. Yin Li (weerwolf)
16. Isaja (dorpeling)
17. Icesoul (dorpeling)
18. Kutjeplof
20. Spaanse Kraag
21. Snaartje (weerwolf)
22. Japonica (dorpeling)

Het weekend blijkt een bepaalde rust in het spel te hebben gebracht. Gisteren werd er niemand gedood, vandaag is er niemand gegeten. Morgen zijn de dorpelingen weer aan zet.
Oud 18-12-2011, 19:50
Spelleider
Spelleider is offline
Even een opmerking: in theorie kan het spel nog tot volgend weekend duren. Ik stel voor om het spel tussen 24 en 26 december stil te leggen omdat de dorpelingen beschermd worden door de mystieke kracht van het kerstfeest en de wolven een rendier kunnen vangen.
Oud 18-12-2011, 20:04
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Nou, het blijft wel spannend zo! Ik vind het een goed idee om het spel stil te leggen met kerstmis. Want ik weet zeker dat ik dan niet online kom. Maar het zou tof zijn als we voor die tijd gewonnen hadden! Dus ik denk dat ik de komende hangronde voor Cliché ga, ik hoop nog altijd dat zij een geliefde is en die wil ik er zo ontzettend graag uithebben. Zeker nu we weten dat Black Mamba, die haar zo graag wilde zien hangen, aan onze kant stond, wil ik voor haar gaan. Of heeft iemand een beter idee?
Oud 19-12-2011, 07:21
Stoer.
Stoer. is offline
bane of snellerende tovenaar!

Er zijn nog 8 mensen in leven
2 wolven
1 verrader
1 evilziener
1 ziener
1 (leerling)tovenaar
1 bane (die mogelijk zijn krachten heeft verloren)
1 jager

Stel dat we nu Cliché ophangen, in de verwachting dat zij geliefde is, maar dat blijkt ze niet te zijn. Dan is het 3 'goeden' tegen 4 slechten waarvan 2 wolven en 2 met stem. Maar de wolven mogen daarna eten. Als zij vervolgens niet hun eigen verrader of evilziener opeten, zijn het 2 goeden tegenover 4 slechten waarvan twee met een stem. Dit betekent dus dat zij de hangronde erna gemakkelijk gelijkspel kunnen maken, zodat de wolven mogen kiezen. Ik vind dit dus véél te kritisch.
Veel liever ga ik op zoek naar de wolven door nog eens goed te kijken naar de stemrijtjes, postgedrag etc. ALS Black Mamba gelijk had (die ALS in het groot, want ik weet dat haar theorie iig deels niet klopt, maar dat gaat niet voor iedereen niet op) zouden we met één van de twee wolven tevens een geliefde hangen. Ik snap dat dat ook niet waterdicht is en dat er een risico van 50% is dat als je al een wolf hangt, dit niet de geliefde-wolf is en de geliefden dan gewonnen hebben, maar het kan ook nog dat de geliefde helemaal geen wolf is maar iemand mét een stem.

Andere optie, misschien nog wel beter, is om te zoeken naar een bad guy (die dus wel stemrecht heeft) en die op te hangen. Het verhaal komt er dan anders uit te zien. In de volgende eetronde zijn er dan nog 2 wolven en één bad guy met stem, tegenover een bane, ziener, tovenaar en jager. Als de wolven dan niet de laatste bad guy eten, hebben we tenminste nog 3 mensen aan de goede kant, die in de ronde erna evt. nog de geliefden kunnen hangen, zonder gevaar dat er gelijkspel wordt gemaakt en de wolven mogen kiezen. Daarnaast is er nog steeds een heel reeele kans dat er een andere functie combinatie tussen de geliefde zit en moeten we ons niet vastpinnen (maar he, het is natuurlijk logisch dat ík dat vind, dus aan jullie wat jullie daarvan vinden) op ziener-wolf geliefde (zie risico hierboven).

Bij nader inzien vindt ik die laatste het beste. Ik hoop tussendoor online te kunnen komen en nog tijd te hebben goed te kijken wie deze (verrader/evilziener) kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 09:12
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Hmm, een bad guy met stem ophangen is wel een leuk en aardig idee enzo, en zou er wel voor zijn, áls we wisten wie de bad guys waren! Heb jij een goede theorie? Want met cliché hebben we enige zekerheid over haar en haar functie, en van de rest.. tja, weet jij het? Voor hetzelfde geld hangen we opnieuw de tovenaar op, ofzo. Dan beter iemand die misschien geliefde is, zeg ik. En misschien komen we er zelfs nog achter dat ze helemaal geen goede functie had!
Als je wel met een goede theorie komt voor wie een slechterik is, houd ik me trouwens aanbevolen.
Oud 19-12-2011, 10:50
Cliché
Cliché is offline
Ik vind het heel jammer dat de rondes een dag waren opgeschoven want ik kan vandaag maar tot een uur of drie online zijn en ben daarna tot half 11/11 uur niet meer in staat online te komen.

Ik ben wel bereid met Stoer. mee te gaan op een bad guy, maar ik vraag me af of de anderen het er wel mee eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 11:08
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Ik vind het heel jammer dat de rondes een dag waren opgeschoven want ik kan vandaag maar tot een uur of drie online zijn en ben daarna tot half 11/11 uur niet meer in staat online te komen.
Offtopic: Dat had ik vorige week donderdag al voorgesteld en niemand heeft daar toen bezwaar tegen gemaakt.
Oud 19-12-2011, 11:15
Cliché
Cliché is offline
Citaat:
Offtopic: Dat had ik vorige week donderdag al voorgesteld en niemand heeft daar toen bezwaar tegen gemaakt.
Offtopic: Dat heb ik helemaal niet meegekregen. Maar er is niets aan te doen!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 11:15
benbekant16
benbekant16 is offline
Ik geraak eigenlijk ook wel een beetje uit het spel door zo'n lange pauze, maar het is begrijpelijk als het niet anders kan inderdaad.

Citaat:

Ik ben wel bereid met Stoer. mee te gaan op een bad guy, maar ik vraag me af of de anderen het er wel mee eens zijn.
Wat vind je een goed alternatief dan, want jij weet duidelijk meer dan anderen, en ik neem aan dat Stoer. ook een naam in zijn/haar hoofd heeft.
Oud 19-12-2011, 11:19
Cliché
Cliché is offline
Citaat:
Ik geraak eigenlijk ook wel een beetje uit het spel door zo'n lange pauze, maar het is begrijpelijk als het niet anders kan inderdaad.

Wat vind je een goed alternatief dan, want jij weet duidelijk meer dan anderen, en ik neem aan dat Stoer. ook een naam in zijn/haar hoofd heeft.
Uhm, nou als mensen echt voor een niet-wolf bad guy willen gaan, Lady Grey misschien?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 11:22
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Offtopic: Dat heb ik helemaal niet meegekregen. Maar er is niets aan te doen!
Nee, nouja, anders hadden jullie ook pech gehad hoor. Ik lag zondagochtend pas om 6 uur in bed en ik stond pas om half drie weer op, en toen had ik ook nog geen zin om te spelleideren

Citaat:
Ik hoop dat het weerwolfspel niet zo belangrijk is dat jullie allemaal op kerstavond, eerste kerstdag en tweede kerstdag achter de pc gaan zitten.

edit: nuancering is gewenst natuurlijk: niet iedereen viert kerst op dezelfde manier, maar ik neem aan dat de meesten hier het wel vieren. En anders ik lekker wel en ik ga niet het duizendgangendiner onderbreken dat mijn moeder met bloed, zweet en tranen gaat bereiden.

Laatst gewijzigd op 19-12-2011 om 11:31.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 15:34
Stoer.
Stoer. is offline
ik ben weer op mn werk en hopelijk op tijd thuis om te onderbouwen, maar had ook lady grey in mn hoofd ja..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 17:13
RareVogel
RareVogel is offline
Ik vertrouw Stoer. voor geen meter, en ga mee op Cliche.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 18:05
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Ik vertrouw Stoer. voor geen meter, en ga mee op Cliche.
prima hoor.
Ik ben nú thuis van mn werk. ik was van plan zo na het eten nog e.e.a. te posten.
Maar als blijkt dat dat niet zoveel uitmaakt, hou ik beter m'n mond verder.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 18:22
Verwijderd
Ik stem for now op Lady Grey. Mocht een van hen geliefde zijn, liever een badguygeliefde dan een goodguygeliefde eruit denk ik dan zo. Maar twijfels twijfels. Ik weet niet of ik voor half negen nog eens kan checken hoe het er voor staat.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 18:31
benbekant16
benbekant16 is offline
Ik stem op Spaanse Kraag. Ik vertrouw hem niet en hij schaapt eigenlijk zonder argumenten mee op iemand waar uberhaupt nog geen argumentatie voor genoemd is, plus vanwege zijn stem op tovenaar Black Mamba.

Cliché
Ladygrey
Rarevogel

Ladygrey
Spaanse Kraag

Spaanse Kraag
Benbekant16

De rest heeft nog geen definitieve stem doorgegeven geloof ik.
Oud 19-12-2011, 18:32
Stoer.
Stoer. is offline
Weet iemand welke site dat ook al weer was waarop Vowel (dacht ik) stemlijstjes bijhield? dan pak ik die er even bij ipv zo te scrollen door 3 topics...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 18:36
Em.
Em. is offline
Citaat:
Weet iemand welke site dat ook al weer was waarop Vowel (dacht ik) stemlijstjes bijhield? dan pak ik die er even bij ipv zo te scrollen door 3 topics...
weerwolfspel.blogspot.com

/google
Oud 19-12-2011, 18:37
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
weerwolfspel.blogspot.com

/google
dank
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 18:53
Stoer.
Stoer. is offline
ben bezig met een onderbouwing, denk alleen dat het niet helemaal compleet lukt gezien de tijd, ga er nog max een kwartier aan werken...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 19:06
Stoer.
Stoer. is offline
Oke, hier mijn onderbouwing:

In Hangronde 1 ging Pro Ananiem eruit. In die hangronde was er nog geen sprake van geliefden. 2 van de 4 wolven weten we al. We gingen er aanvankelijk vanuit dat de wolven verspreid zouden staan. Als dat zo is, zou Spaanse Kraag wolf moeten zijn en hij is op dit moment juist degene van wie ik het meest overtuigd ben dat hij aan de goede kant staat. Een weerwolf is al gevonden onder the economist en één onder pluizig kutje. Gezien Pro-Ananiem eruit ging zie ik onder the economist nog wel de verrader staan die gekloot heeft. Reden dat ik eerder vermoed dat de verrader daar staat dan de evilziener is omdat de evilziener toen nog geen kennis had en waarschijnlijk braaf is blijven staan waar hij gezegd heeft dat hij zou staan. Hij mag immers niet te verdacht uit de lijstjes gaan komen op gegeven moment, want als hij wel gehangen wordt, gaat dat ten koste van kennis. Dit in tegenstelling tot de verrader die, zolang de leerling erin zit, dit soort risicootjes wel kan nemen. Als de verrader tevens geliefde is, heeft dat hier nog geen invloed gehad. Cupido moest immers hierna pas kiezen. Dat de verrader mogelijk geswitcht is naar Pro Ananiem, zegt dus nog niks over de positie van zijn geliefde. Verrader kan dan zijn: BBK of Lady Grey. Reden om te switchen zou dan een mogelijk gelijkspel kunnen zijn. Dit kan de verrader doen in twee scenario’s: 1) het zou anders gelijkspel worden. Dit is zo als er 5 stemmen op the economist zouden komen (bbk/lady grey heeft in dat scenario een stem) of als het risico te groot was (bijv. ogenschijnlijk voor de verrader 4 tegen 5). Het kan dus ook nog dat BBK/lady grey (de ander dan de verrader dus ) geen stem heeft. Als de verrader is geswitcht zegt dit iig dat er een wolf staat onder Pro Ananiem en misschien zelfs wel twee (dan is het helemaal reden geweest voor de verrader om te swichten).

Puur kijkend naar ronde 1 zou dus BBK of Lady Grey verrader kunnen zijn. Nog geen idee van de evilziener, dat heb ik hierboven ook uitgelegd.

In Hangronde 2 werd het gelijkspel, tussen tenminste the economist en nog één of twee iemanden. Zeker nu we weten dat zowel Snaartje als Yin Li wolf waren, zou het gelijkspel kunnen zijn geweest tussen alle 3. De geliefden waren ook bekend en de evilziener heeft één iemand mogen opvragen. 2 factoren die het geheel dus minder betrouwbaar maken. Maar ik ga er toch even naar kijken.

Naar wat we nu weten moet in één van de twee rijtjes twee wolven staan, want alle losse stemmers zijn al bekend. Hoewel ik mezelf hiermee in de vingers snij, maar het ook erg voor de hand ligt, zal er vast nog één wolf onder Snaartje staan. Ik heb al eerder gezegd dat ik dit het allerminst van Spaanse Kraag verwacht. Dan kunnen het nog Rare Vogel, Lady Grey of ikzelf zijn. Voor mijzelf gaat dit laatste niet op, maar voor jullie wellicht wel (als je dat wil geloven: bedenk wel even hóe ik mijn medewolven dan overtuigd heb om als één van de eerste op Snaartje te gaan?). De verrader wist dat er gelijkspel tussen twee wolven zou kunnen komen. Ik verwacht de verrader dan ook te vinden onder Snaartje of onder Yin Li (zodat die later haar stem nog kon wisselen naar de enige onschuldige in dit verhaal: the economist). Onder Yin Li weten we immers (roze olifant) wel wat Cliché is. BBK zou dan de verrader kunnen zijn. Als de verrader zich schuil hield onder Snaartje is dat mijn inziens Lady Grey. Onze ‘ziener’ noemt nl Lady Grey wel als slecht, maar niet als wolf en noemt dat óf ik óf Rare Vogel dan wel wolf moet zijn (ben benieuwd of we dan inmiddels opgevraagd zijn, want dat zou wel helderheid geven… ). Om die reden komt wederom Lady Grey of BBK eruit als verrader voor mij. Natuurlijk kan ik rekening houden met de geliefden, maar dat maakt het alleen maar lastiger en bovendien komen dezelfde mensen uit mijn analyse naar voren als uit het verhaal over hangronde 1.

In hangronde 3 ging Snaartje eruit. Dit was ook logisch want zij had met volle overtuiging de meeste stemmen. Toch denk ik niet dat alle wolven op Snaartje zijn gaan staan. Wel denk ik dat de verrader onder Snaartje is gestaan toen enigszins duidelijk werd (dus niet direct aan het begin!) dat Snaartje er toch wel uit zou gaan. Deze heeft uiteraard niet op Snaartje gestemd en ook niet op Yin Li (want die was ook wolf. Die heeft dus of op BBK gestemd (als BBK geen wolf is) of op Fawkes (waarvan we al weten dat hij geen wolf was). Er zal ook een wolf ergens onder een klein rijtje hebben gestaan. Dus of Derk Boerrigter (dat zou nog kunnen imo,ook gezien zijn 'fight' met Black. Maar dat zou trouwens raar zijn, had de ziener niet ergens gezegd dat ze beiden goed zijn?), of kutjeplof of BBK is nog een wolf.
Lady Grey staat onder Snaartje redelijk in het midden (wat, zoals ik hierboven aangaf, een logische positie is voor de verrader om in te nemen). Japonica, Isaja of zelfs Alpaca’s hadden dat ook nog kunnen zijn, ware het niet dat we hun functie al weten.
Rare Vogel zou dan nog de andere optie zijn. Maar als ik dit verhaal optel bij wat ik zeg over hangronde 1 en 2 denk ik dus dat Lady Grey het meest waarschijnlijk (maar: ik kan nog fout zitten door geliefden etc). de verrader is in dit spel.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 19:10
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Ik stem op Spaanse Kraag. Ik vertrouw hem niet en hij schaapt eigenlijk zonder argumenten mee op iemand waar uberhaupt nog geen argumentatie voor genoemd is, plus vanwege zijn stem op tovenaar Black Mamba.

Cliché
Ladygrey
Rarevogel

Ladygrey
Spaanse Kraag

Spaanse Kraag
Benbekant16

De rest heeft nog geen definitieve stem doorgegeven geloof ik.
[Edit] zou best jammer zijn als mb onderbouwing toch niet meer op tijd kwam. Snap dat ik van lady grey wb rare vogel niks te verwachten heb. Maar misschien nog van Derk of bbk? En zou cliché nog gestemd hebben eigenlijk?

BBK, ik snap dat er geen onderbouwing was, maar die heb ik nu wel, dus wellicht wil je daar nog even naar kijken?

en verder:

Cliché
Ladygrey
Rarevogel

Ladygrey
Spaanse Kraag
Stoer.

Spaanse Kraag
Benbekant16

en ik ben eigenlijk wel benieuwd wie de tovenaar beschermd heeft, want dat geeft misschien ook weer informatie gezien er niemand gegeten werd (tenzij de bane werd gegeten natuurlijk. maar het kan een signaal zijn). Als ik lltovenaar was zou ik Cliché beschermen, maar volgens mij zou niet iedereen hier dat doen

Laatst gewijzigd op 19-12-2011 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 19:30
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Hmm, een bad guy met stem ophangen is wel een leuk en aardig idee enzo, en zou er wel voor zijn, áls we wisten wie de bad guys waren! Heb jij een goede theorie? Want met cliché hebben we enige zekerheid over haar en haar functie, en van de rest.. tja, weet jij het? Voor hetzelfde geld hangen we opnieuw de tovenaar op, ofzo. Dan beter iemand die misschien geliefde is, zeg ik. En misschien komen we er zelfs nog achter dat ze helemaal geen goede functie had!
Als je wel met een goede theorie komt voor wie een slechterik is, houd ik me trouwens aanbevolen.
Hmm, ik was zeker niet meet op tijd met mb theorie voor jou?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 19:39
benbekant16
benbekant16 is offline
Ze zegt niet definitief dat ze gestemd heeft; weer een karig dagje, ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet helemaal in zit maar de bijdragen beloven al weer niet veel goeds voor de stemmen. Ik was ook te laat om nog de onderbouwing voor LG te lezen en heb dus niet gewijzigd.
Oud 19-12-2011, 19:43
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Ze zegt niet definitief dat ze gestemd heeft; weer een karig dagje, ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet helemaal in zit maar de bijdragen beloven al weer niet veel goeds voor de stemmen. Ik was ook te laat om nog de onderbouwing voor LG te lezen en heb dus niet gewijzigd.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 19:55
benbekant16
benbekant16 is offline
Waarom ben je er zo sip over? Het kan toch nog steeds dat Cliché geliefde blijkt als ze gehangen is? (ik denk eerder aan Spaanse Kraag nu maar die heeft maar één stem dus tja)
Oud 19-12-2011, 19:59
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Waarom ben je er zo sip over? Het kan toch nog steeds dat Cliché geliefde blijkt als ze gehangen is? (ik denk eerder aan Spaanse Kraag nu maar die heeft maar één stem dus tja)
Jawel, dat hoop ik dan maar, want als het niet zo is, winnen de wolven waarschijnlijk. Zie wat ik vanmorgen schreef...

Leg Spaanse kraag eens uit?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 20:01
benbekant16
benbekant16 is offline
Dat heb ik al gedaan vlak boven het stemlijstje dat ik postte.
Oud 19-12-2011, 20:05
Stoer.
Stoer. is offline
Hmm ja, dat kan. Als je kijkt naar de stemlijstjes, komt hij daar ook als mogelijke slechterik uit? Hoe denk je over wat ik schreef over lady grey?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 20:37
Spelleider
Spelleider is offline
Het was weer nacht en het dorp en de omgeving waren bedekt met een pikzwarte deken. Voorzichtig bewoog zich met rasse schreden een figuur gehuld in een mantel na een open plek midden in het bos. Daar aangekomen deed ze haar mantel af, en begon ze te spreken.

"Oh, mijn geliefde wolf, kind van Lupa, zuster van Romulus en Remus, kom naar voren... Ik heb belangrijke informatie die ik met je moet delen..."
Uit het struikgewas kwam Stoer. naar voren. Ze streek Cliché door het haar en wilde haar zoenen, ze begon zachtjes te grommen
"Daar is nu geen tijd voor, mijn geliefde Stoer. We moeten opschieten, voordat wij ons onthullen aan de dorpelingen en jouw laatste compagnon."

"Daar is het nu al te laat voor, smerig wolvengebroed!"
Uit de struiken kwam een klein legertje agenten tevoorschijn.
"NEE!" riep Cliché. "Spaar ons! Wij hebben er ook niet voor gekozen om door de pijl van Cupido geraakt te worden, we konden niet anders!"
Maar het mocht niet baten. De agenten legden aan en schoten Cliché en Stoer. ter plekke neer met zilveren kogels.

Een eindje verderop stond de laatste wolf toe te kijken. Hij voelde de krachten van de volle maan op zich werken... Hij zou zich wreken op de dorpelingen, hoe dan ook...

Hangronde 9

1. Derk Boerrigter
3. Stoer. (weerwolf) (geliefde)
4. RareVogel
5. Fawkes (dorpeling)
6. Cliché (ziener) (geliefde)
7. Lady Grey
8. Benbekant16
9. Mariken92 (dorpeling)
10. Alpaca's (dorpeling)
12. Rhodium (dorpeling)
15. Yin Li (weerwolf)
16. Isaja (dorpeling)
17. Icesoul (dorpeling)
18. Kutjeplof
20. Spaanse Kraag
21. Snaartje (weerwolf)
22. Japonica (dorpeling)

Paars - Gestorven aan liefdesverdriet

Eindelijk eens een goede zet van de dorpelingen. Cliché is opgehangen. Zij was de ziener, maar was ook geliefde, samen met Stoer., een van de laatste twee weerwolven. Samen wisten ze hun dubbelspel lang vol te houden, maar net voor het einde hebben jullie ze toch te pakken gekregen.

Er is nu nog één wolf in het spel, die de steun krijgt van een verrader en evilziener. Hoe lang hebben de leerlingtovenaar, wolfsbane en jager nodig om de wolf uit te schakelen? Morgen zal de wolf zich in ieder geval wreken wegens het wekenlange bedrog.
Oud 19-12-2011, 20:38
Stoer.
Stoer. is offline
Jammer hoor! Succes... Ehh, wolf? Dorpelingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten