Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2012, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Jemig, jongens, vieze afwas (van andere mensen) en mensen die geen nieuwe wc-rol ophangen, dat vindt IEDEREEN kut. Het is echt een moeilijk topic geloof ik

Ik ben hard aan het denken welke irrationele dingen ik vervelend vind, maar die komen vooral voor als ik al een pesthumeur heb (natuurlijk). Dan kan ik soms het stemgeluid van bepaalde mensen echt TOTAAL niet meer verdragen. Terwijl die mensen heel normaal praten en niemand anders valt het op.

Oh en als je in de auto zit als bijrijder, en het regent, en de chauffeur doet de ruitenwisser niet snel genoeg! Arghghghghghg. Of hebben meer mensen dat?
Twee andersgekleurde hoesjes in een hele serie vindt ook iedereen kut

Totaal niet meer kunnen verdragen van een bepaald geluid linkt aan migraine.

En een ruitenwisser die niet snel genoeg gaat.. Control freak

Ik denk dat ik de bedoeling van het topic niet snap. Dingen die ik irritant vind, die niet zo erg zijn, komen neer op autistische trekjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2012, 14:41
Verwijderd
Ik vind die twee andersgekleurde hoesjes niet boeiend, geloof ik Maar misschien ben ik dan de uitzondering. Het geluid kan ik dus niet hebben omdat ik het irritant vind en diegene op z'n bek wil slaan, niet omdat het te hard of te hoog is oid
En ja, ik ben een control freak Ik kan er ook niet tegen als ik kook met een vriend(in) en ze roeren niet op de goede manier Of het vuur staat te laag of te hoog.

En volgens mij is het doel van het topic ook die autistische trekjes te ontdekken
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 14:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als iets niet symmetrisch is. Kan ik me enorm aan ergeren. Maar inderdaad, dat valt meer onder mijn eigen neuroses
Oud 31-01-2012, 14:48
Smackrobiotic
Smackrobiotic is offline
Citaat:
Jemig, jongens, vieze afwas (van andere mensen) en mensen die geen nieuwe wc-rol ophangen, dat vindt IEDEREEN kut. Het is echt een moeilijk topic geloof ik

Ik ben hard aan het denken welke irrationele dingen ik vervelend vind, maar die komen vooral voor als ik al een pesthumeur heb (natuurlijk). Dan kan ik soms het stemgeluid van bepaalde mensen echt TOTAAL niet meer verdragen. Terwijl die mensen heel normaal praten en niemand anders valt het op.

Oh en als je in de auto zit als bijrijder, en het regent, en de chauffeur doet de ruitenwisser niet snel genoeg! Arghghghghghg. Of hebben meer mensen dat?
Sjongejonge, doe eens rustig Vind je oprecht dat een lege wc-rol een rationele irritatie is? Ik wist niet dat de hele Nederlandse bevolking daar last van had Ik vind het zelf namelijk een hele stomme irritatie

Als ik denk aan rationele irritaties denk ik eerder aan stomme mensen in het verkeer, ouderen en huilende kinderen, niet aan lege wc-rolletjes.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 14:52
Verwijderd
Ik vind een heleboel dingen irritant, maar de meeste zijn wel een béétje begrijpelijk. Echt irrationeel hmmm. Iig een bepaald type (vrouwen)stem dat je vaak hoort in radioreclames. Geen idee hoe ik het moet beschrijven of waarom het me zo stoort. Het klinkt een beetje als het stem-equivalent van de -smiley keer miljoen. Zo'n blije, speelse, giechelige hihiikbarstuitelkaarvangezelligheidstem.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 14:54
Verwijderd
Oh ja van maandverbandreclames vroeger. NNIEEUUWW
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 14:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat is Misty. Ze doet lexa en nivea en activia en weetikveel. Mijn zus en ik hebben een stem door haar gecreëerd

Ot: Ik kan er ook niet tegen als het volume niet staat op een nummer dat ik stom vind. Veel te ingewikkeld om uit te leggen welke wel kunnen en welke niet, maar dat kan me enorm storen.
Oud 31-01-2012, 14:56
Smackrobiotic
Smackrobiotic is offline
Citaat:
Oh ja van maandverbandreclames vroeger. NNIEEUUWW
Of zo'n hele jolige vrouw die je een "happy period" toewenst
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Ik vind een heleboel dingen irritant, maar de meeste zijn wel een béétje begrijpelijk. Echt irrationeel hmmm. Iig een bepaald type (vrouwen)stem dat je vaak hoort in radioreclames. Geen idee hoe ik het moet beschrijven of waarom het me zo stoort. Het klinkt een beetje als het stem-equivalent van de -smiley keer miljoen. Zo'n blije, speelse, giechelige hihiikbarstuitelkaarvangezelligheidstem.
^Dat heb ik ook. Dan wil ik eigenlijk de vrouw achter de stem door de tv naar de woonkamer trekken en vragen of ze het lef heeft om zo'n stem op te zetten in mijn woonkamer

Verder kan ik me mateloos storen aan gordijnen die niet goed dicht zijn. Dat kan ook betekenen dat de plooien die er in horen te vallen, niet goed vallen. Of als er kastjes of lades openstaan, zonder reden. Ik kan me storen aan mensen die een hele ophef maken over homoseksualiteit in die zin dat, wanneer ze twee homo's zien zoenen of hand in hand zien lopen, ze heel erg luid en duidelijk moeten laten weten dat ze er helemaal geen problemen mee hebben, dat het niet uitmaakt wat iemand is. Verder moet iets óf extreem scheef en rommelig zijn, óf helemaal netjes en recht. De grote tafel hier in de kamer is dus altijd rommelig, maar nooit maar een beetje rommelig, want dán moet 't opgeruimd worden
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 15:16
Röps
Röps is offline
Citaat:
Nou, sommige mensen vinden het anders logischer om afwas in de gootsteen te plempen dan op het aanrecht. Sowieso is vieze afwas irritant ja, maar ik kan niet tegen mensen die het in de gootsteen zetten, bij mij thuis, omdat ze denken behulpzaam te zijn door als ze weg gaan hun glas/kopje/schoteltje daar in te zetten. Of als er tijdens het koken borden op het aanrecht staan, maar pollepels/spatels/keukengerei in de gootsteen wordt gedumpt terwijl dat ook op die borden gelegd had kunnen worden, of meteen in de vaatwasser had gekund.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 15:20
Verwijderd
Dat het heel logisch is om zelf te doen, betekent niet dat het onlogisch is om het irritant te vinden

@wcrolletjes: ja volgens mij ook rationeel hoor, als je daar zit en je wilt papier pakken en er hangt niks. Ik ken niemand die dan niet eventjes denkt "jezus hoe MOEILIJK is het nou om nieuw papier op te hangen ".
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 15:31
Geel
Geel is offline
Citaat:
Over mp3-spelers gesproken, ik vind het echt extreem irritant dat die van mij automatisch uitvalt als hij een halve minuut niets afspeel en ik nergens op druk. Ik kan hem dus niet langer dan een halve minuut op pauze hebben staan. Hoe vaak moet ik nou een halve minuut mijn muziek pauzeren? Wanneer is die situatie dat ik muziek luister, even iets moet doen waarvoor ik hem af moet zetten, en in minder dan een halve minuut klaar ben met dat ding? Wie heeft bedacht dat dit handig is?

Ik vind het ook irritant dat dat soort dingen nooit op de verpakking staan. Dat is nou informatie waar ik iets mee zou doen.
Dat kun je waarschijnlijk veranderen in de instellingen? Toch?

Verder:
Citaat:
Met mensen praten als ik daar zelf geen zin in heb.
Oud 31-01-2012, 15:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jaa! Tenenkrommend!

Citaat:
Dat het heel logisch is om zelf te doen, betekent niet dat het onlogisch is om het irritant te vinden

@wcrolletjes: ja volgens mij ook rationeel hoor, als je daar zit en je wilt papier pakken en er hangt niks. Ik ken niemand die dan niet eventjes denkt "jezus hoe MOEILIJK is het nou om nieuw papier op te hangen ".
Mijn huisgenoot waarschijnlijk En met haar alle mensen die niet direct een nieuwe wc-rol ophangen!
Oud 31-01-2012, 16:47
Smackrobiotic
Smackrobiotic is offline
Citaat:

Dat meerdere mensen het hebben betekent nog niet dat het rationeel is Hetzelfde met angst voor spinnen en pleinvrees. Bovendien gaat het hier toch om irritante dingen waarvan je weet dat het niet heel erg is, dus het past wel degelijk in deze topic VIND IK.

Ik erger me ook aan de sluiting van de Yakult-flesjes want ik krijg het nooit fatsoenlijk open en er blijven altijd randjes aanzitten die scherp zijn en AU Hetzelfde met die plasticjes die ónder de dop zitten bij een pak drinken. Ik trek ze altijd kapot of ik moet zó hard trekken dat de halve inhoud van het pak drinken over me heen vliegt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 17:54
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mensen die op de middelste rijstrook blijven rijden, terwijl de linkerrijstrook vrij is. Op zich geen probleem als de rechterrijstrook ook vrij is, maar toch..
Huh? Wat bedoel je nu? In het verkeer moet je zoveel mogelijk rechts houden, dus als de rechterstrook vrij is moet je rechts rijden. Je mag de linkerstrook niet gebruiken als de middenstrook niet 'vol' is, tenzij je iemand in wil halen.
Als de rechterrijstrook vrij is mag je ook niet op de middelste strook rijden (dus dan is het wel een probleem, strikt genomen).

Of wissel je links en rechts nu om? Dan hoop ik niet dat je veel autorijdt.
Oud 31-01-2012, 19:20
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Mensen die iemand met een litteken willen beschrijven en het dan op zichzelf voordoen en mensen die dingen niet afkloppen. Het eerste kan ik ook nog wel van ze afwenden, maar mijn geweten is er nog niet uit of het volledig telt als je voor een ander afklopt. Ze moeten me die onrust besparen en gewoon dingen afkloppen.
Wat bedoel je met 'dingen afkloppen'?
Oud 31-01-2012, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Wat bedoel je met 'dingen afkloppen'?
Nouja, als iemand iets zegt van 'het heeft gelukkig de hele week nog niet geregend ' en diegene klopt daarna niet drie keer op een stuk ongelakt hout (liefst helemaal onbewerkt eiken) zul je natuurlijk altijd zien dat het direct daarna gaat regenen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 19:30
Verwijderd
Afkloppen is één van de meest nutteloze rituelen waar ik ooit van heb gehoord.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 22:35
Röps
Röps is offline
Mensen die in de trein of op het station in een papieren zak van de AH To Go zitten te graaien. Iets daaraan is wel fascinerend, maar het stoort me ook. (niet het geluid, gewoon het hele feit)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 03:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik kan absoluut niet tegen deuren die op een kier staan. Of de deur moet helemaal open, of gewoon dicht. Mijn ouders flikten het namelijk vroeger om altijd op te staan op het precieze moment dat ik mijn kamer in was geklommen (terwijl ze daarvoor urenlang stil hadden gezeten) en dan de deur niet achter zich dicht te trekken als ze weer gingen zitten. Tenenkrommend!
Nu moet ik er mss even bij uitleggen dat ik een zolderkamer had zonder deur, de woonkamer er vlak onder zat en mijn ouders allebei nogal doof zijn, dus als ik even rust wou op m'n kamer kon het geluid van de tv me echt heel erg storen. Dus dan stormde ik naar beneden en trok ik heel demonstratief de deur hard dicht en stormde ik weer naar boven... waarna m'n vader weer de deur open trok om iets naar mij te roepen... en vervolgens WEER de deur niet goed dichtdeed!

Goed, dat zit dus nog steeds vrij diep.
Oud 01-02-2012, 03:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ohja, en ik kan niet tegen mensen die me bellen ipv sms'en, want ik HAAT praten aan de telefoon.
Mensen die me goed genoeg kennen om mijn nummer te hebben vertel ik dat ook altijd meteen, maar als ze dan tóch gaan bellen vind ik ze vrij stom en neem ik ook meestal niet op.
Oud 01-02-2012, 09:32
Röps
Röps is offline
Citaat:
Ohja, en ik kan niet tegen mensen die me bellen ipv sms'en, want ik HAAT praten aan de telefoon.
Mensen die me goed genoeg kennen om mijn nummer te hebben vertel ik dat ook altijd meteen, maar als ze dan tóch gaan bellen vind ik ze vrij stom en neem ik ook meestal niet op.
Dat eerste heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 09:50
Verwijderd
Dat mijn kat aandacht komt vragen als ik wil masturberen. Of dat hij dan naar me gaat kijken.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 10:51
Verwijderd
Oh: The Big Bang Theory. En dat iedereen dat zo geweldig gaaf en grappig vindt. Het is zó ongrappig dat het pijnlijk is. Masochist die ik ben, kijk ik het wel, en bij iedere grap roloog ik me een ongeluk.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 17:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh: The Big Bang Theory. En dat iedereen dat zo geweldig gaaf en grappig vindt. Het is zó ongrappig dat het pijnlijk is. Masochist die ik ben, kijk ik het wel, en bij iedere grap roloog ik me een ongeluk.
De eerste serie heb ik nog wel gekeken, gewoon omdat ik niks beters te doen had en het wel vermakelijk was, maar nu vind ik 't best wel poep. M'n ouders zijn ook superfan en maken de hele tijd opmerkingen over Sheldon. M'n moeder vond mij een beetje een Sheldon omdat ik 1) wist dat de klauwen van Wolverine van Adamantium zijn gemaakt en 2) nogal arrogant kan zijn (volgens haar).

Oud 07-02-2012, 10:03
Verwijderd
België.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 10:42
Verwijderd
^
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 10:57
Verwijderd
Wat ik écht irritant vind, en ik weet niet of het gegrond is maar ik heb er nooit iemand over gehoord, is het volgende: 1. oude mensen die in de trein veel te vroeg opstaan en daardoor steeds bijna omvallen als de trein een wissel neemt, 2. kinderen die voor het eerst met de trein/bus/whatever gaan en het nog een hele happening vinden en daarom doen alsof ze omvallen en daarbij van die wooohoo-ducktales-keelgeluiden maken en mensen (mij) zogenaamd angstig aankijken. Dit gedrag vertonen ze ook op perrons door ver naar achter te gaan staan als er een trein langskomt en dingen te roepen als 'woooo kijk uit daar komt 'ie'. Helpertjes van de duivel zijn het.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 11:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
^ Kinderen en bejaarden sowieso.
Oud 07-02-2012, 14:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
België.
+1, hoewel het natuurlijk ook goed leedvermaak is
Oud 07-02-2012, 21:35
kaketoe
kaketoe is offline
Betweters..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 00:33
Starbucks-
Starbucks- is offline
Ik kan me er gruwelijk ( ) aan ergeren als oudere mensen mij niet horen als ik ze iets vraag. Dan probeer ik mijn zin zo kort en luid mogelijk te formuleren en dan kijken ze je verwonderd aan.

Mensen die jou laten ''meegenieten'' van hun muziek in het openbaar vervoer.
Stijlfouten in een brief of tekst. Of ''moeten'' wachten op iemand die de lift duidelijk wil halen en dan moet je zo aardig zijn de deur open te houden anders ben je asociaal (ik druk dan ook wel soms met opzet de knop om de deur dicht te doen, als je kop me niet aanstaat).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 09:57
Verwijderd
Mensen die ludieke dingen zeggen tegen de caissière, bijvoorbeeld 'Wat is de schade?' of 'Wat krijg je van me?' moeten ook direct in het gevang.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 10:06
Verwijderd
Citaat:
België.
Citaat:
+1, hoewel het natuurlijk ook goed leedvermaak is
Wat is er volgens jullie mis met België?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 10:18
Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
mensen die denken dat ze gelijk hebben, en het dan ook echt proberen
Oud 08-02-2012, 10:42
SweetStrawberry
SweetStrawberry is offline
Ik weet niet of het rationeel is of niet:
maar als ik oudere mensen in wil halen bel ik natuurlijk eerst. Dat ze het de eerste keer niet horen vind ik niet zo erg, want ze zijn natuurlijk al oud dus misschien horen ze niet meer zo goed. Maar dat ze me na een paar keer bellen zeker weten wel gehoord moeten hebben en ik ze gewoon voorbij fiets, waarop ze zeggen: 'ik hoorde je wel hoor! niet zo asociaal', daar erger ik me echt aan. Als je me hoort, waarom ga je dan niet opzij? kom op zeg..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 14:45
koekje97
koekje97 is offline
Als ik helemaal in mijn hoofd heb wat ik wil gaan kopen, en het vervolgens niet kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 15:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat is er volgens jullie mis met België?
Het politieke systeem om maar eens iets te noemen? En alle bizarre gevolgen die dat heeft. De snelwegen. En het gedrocht dat het gebrek aan ruimtelijke ordening heeft voortgebracht, lelijke, rommelige bouwwerken.

Verder niet echt iets 'mis', maar ik vind België soms een beetje de euroshopperversie van Nederland. An sich een prima alternatief voor een A-merk, en goedkoop, maar toch net niet het echte ding.
Oud 08-02-2012, 15:30
Verwijderd
haha
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 15:32
Verwijderd
Het punt is toch juist dat er niet zoveel rationele dingen te noemen zijn waarom iets irritant is ;x
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 15:34
Verwijderd
Citaat:

Verder niet echt iets 'mis', maar ik vind België soms een beetje de euroshopperversie van Nederland.

Laatst gewijzigd op 09-02-2012 om 00:20.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 18:46
Verwijderd
DWDD. Vervelend programma met vervelende gasten, vervelende bands en een verschrikkelijk vervelende presentator.

Maar het is niet heel erg natuurlijk, want ik kijk het gewoon niet. Mensen die het wel kijken zijn over het algemeen ook vervelend.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 18:46
Verwijderd
Citaat:
DWDD. Vervelend programma met vervelende gasten, vervelende bands en een verschrikkelijk vervelende presentator.

Maar het is niet heel erg natuurlijk, want ik kijk het gewoon niet. Mensen die het wel kijken zijn over het algemeen ook vervelend.
Zeg, ik kijk het en ben superawesome! ;x

Ik erger me meestal wel groen en geel, is het dan wel goed?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 21:02
Rivka
Rivka is offline
Ik kan er helemaal niet tegen als dingen op een kier staan of je nog een spleetje ziet. Gordijnen, deuren, het maakt niet uit. Halfopen ergert me ook, maar daar kan ik nog mee leven. Nee, BIJNA dicht, brr. Als ik wil slapen en mijn gordijnen zijn voor 3% niet dicht kom ik altijd uit mijn bed om eraan te sjorren. *neurose*
Oud 11-02-2012, 20:50
Patroklos
Patroklos is offline
Wanneer iemand drie keer achter elkaar niet goed verstaat wat je zegt, word ik lichtelijk agressief.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 20:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wanneer iemand drie keer achter elkaar niet goed verstaat wat je zegt, word ik lichtelijk agressief.
Geen wonder dat mensen je niet verstaan als je ze iedere keer een draai om de oren geeft.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 21:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Ik kijk het júist om me lekker te ergeren.
Oud 11-02-2012, 21:02
Patroklos
Patroklos is offline
Citaat:
Geen wonder dat mensen je niet verstaan als je ze iedere keer een draai om de oren geeft.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 16:17
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Als ik helemaal in mijn hoofd heb wat ik wil gaan kopen, en het vervolgens niet kan vinden.
dit, of zoals ik straks had, dan staar er in een folder dat alle aanbiedingen vanaf maandag zijn alleen dan staat er niet bij dat dat dan voor een paar dingen weer niet geld, en uitgerekend daarvoor fiets ik dan naar die winkel!

mensen die bij de fietsstoplichten aankomen als ik er al sta en dan gaan vragen of ik het knopje al ingedrukt heb kan ik ook echt wel afslaan, tuurlijk stomkoppen, het is niet alsof ik daar voor mn lol sta te wachten!

en mensen die een heel verhaal gaan vertellen tegen de cassiere terwijl er een lange rij staat
Oud 13-02-2012, 18:31
Miekje*
Miekje* is offline
De 'ofzo' in deze topictitel.
Reageren

Regels voor berichten