Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2012, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Oh ik ben heel slecht in brood bakken. Op de een of andere manier rijst het bij mij nooit. Soms is dat trouwens wel efficiënt, ik heb voor een fietstocht een keer noten-rozijnenbroodjes gebakken die een doorsnede van vijf centimeter hadden maar vulden als zo'n grote Italiaanse bol die pasten mooi in m'n stuurtas!
Brood moet je twee keer laten rijzen . En daarna in de oven. Ten minste, ik maakte altijd brood door te kneden, en dan een half uur laten rijzen en dan nog een keer goed kneden en weer een half uur laten rijzen ofzo, en dan pas in de oven gooien. Maar goed hangt natuurlijk wel van de soort brood af!

Citaat:
In geval van V-leden is dat toch de default mode?
Nou. Normaal gesproken niet zo erg!

Citaat:
Maar je kunt op zich ook wel koken zonder je polsen te belasten, toch? Gewoon geen dingen maken die je af moet gieten en geen zware ovenschalen. Je zou Iglo viscuisines in de oven kunnen gooien, dat maakt Theodoor vaak, best lekker en ze wegen niet zo veel want het zit in een aluminium bakje. En dan salade erbij en stevig brood.
Ja, ik doe dus geen boodschappen, en het is ook weer zo wat om iedereen zich maar aan mij te laten aanpassen. Ik ga ook wel koken, er is vast wel iets waar ik in kan roeren
Advertentie
Oud 13-02-2012, 13:22
Verwijderd
Trouwens, ik heb nog 3 of 4 muppetzegeltjes over! Als iemand hier nog een nuttige besteding voor weet; PM je NAW en ik stuur ze je vandaag nog toe.
Oud 13-02-2012, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Brood moet je twee keer laten rijzen . En daarna in de oven. Ten minste, ik maakte altijd brood door te kneden, en dan een half uur laten rijzen en dan nog een keer goed kneden en weer een half uur laten rijzen ofzo, en dan pas in de oven gooien. Maar goed hangt natuurlijk wel van de soort brood af!
Ja ik ook, maar het wil gewoon niet misschien moet ik het deeg harder kneden de eerste keer, of zet ik het altijd op een net te hete plek, ofzo.
Oud 13-02-2012, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik doe dus geen boodschappen, en het is ook weer zo wat om iedereen zich maar aan mij te laten aanpassen. Ik ga ook wel koken, er is vast wel iets waar ik in kan roeren
Oh de boodschappers bepalen wat de kokers koken? daar kun je gemeen mee doen
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nou eh, je moeder weet toch ook wel dat je geen debieltje bent? Ik vind het nogal flauw om zo lastig te doen. Blijf er desnoods bij als je zo voorzichtig wilt doen, maar je bent geen klein kind meer me dunkt. Ga maar eens na; stel dat jij jouw moeder zou zijn, had je dan ook zo anaal gedaan over een paar volstrekt veilige (mits je het uit eerste hand downloadt) applicaties die je wilt installeren? Ha, dát dacht ik.

Spoiler
Hmm, ja klopt hoor. Ik vind het ook onzin. Maar dan nog is het wel háár laptop en niet de mijne en dan heb ik dat recht toch niet.. vind ik een beetje.

Maar eh, ik heb gegoogeld (I've gone over to the dark side ) en ik krijg alleen maar onzin over administrator rights bugs op vista - en een heel elaborate verhaal over secret accounts en sethc.exe bestanden en dat gaat me een beetje te ver.
Verwijderd
Hmm dat is wel raar
Verwijderd
Citaat:
Oh de boodschappers bepalen wat de kokers koken? daar kun je gemeen mee doen
Oh. Wij doen niet zo gemeen tegen elkaar hoor .
Oud 13-02-2012, 13:26
Verwijderd
Zeau zeg, er wordt hier even bij m'n raam mevrouw Duif genomen in alle hoeken en gaten door mijnheer Duif
Oud 13-02-2012, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ja klopt hoor. Ik vind het ook onzin. Maar dan nog is het wel háár laptop en niet de mijne en dan heb ik dat recht toch niet.. vind ik een beetje.

Maar eh, ik heb gegoogeld (I've gone over to the dark side ) en ik krijg alleen maar onzin over administrator rights bugs op vista - en een heel elaborate verhaal over secret accounts en sethc.exe bestanden en dat gaat me een beetje te ver.
Hahaha werkt dat nog stééds? Dat je via de executable achter sticky keys een command prompt kunt krijgen met system-privileges? Awesome
Oud 13-02-2012, 13:32
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Hahaha werkt dat nog stééds? Dat je via de executable achter sticky keys een command prompt kunt krijgen met system-privileges? Awesome
Ja het werkt nog steeds. Nou ja, weet ik niet. Deze laptop heeft Vista, wellicht is het voor Win 7 anders. Maar ik ga toch geen geheim account aanmaken en lopen fucken in system32 voor zoiets onbelangrijks?
Oud 13-02-2012, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ja het werkt nog steeds. Nou ja, weet ik niet. Deze laptop heeft Vista, wellicht is het voor Win 7 anders. Maar ik ga toch geen geheim account aanmaken en lopen fucken in system32 voor zoiets onbelangrijks?
Fucken? Ach, je zou het ook kunnen zien als even clicketyclicken to get shit done. Want 't stelt bitter weinig voor én je kunt het naderhand ongedaan maken. Kleine moeite, lage pakkans, groot comfort. Simpel sommetje, toch?

Spoiler
Oud 13-02-2012, 13:44
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Fucken? Ach, je zou het ook kunnen zien als even clicketyclicken to get shit done. Want 't stelt bitter weinig voor én je kunt het naderhand ongedaan maken. Kleine moeite, lage pakkans, groot comfort. Simpel sommetje, toch?

Spoiler
Omg, stop it! Ik ben nog niet verpest en dat wil ik graag zo houden!
Oud 13-02-2012, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Omg, stop it! Ik ben nog niet verpest en dat wil ik graag zo houden!
Dit heeft toch niets met verpesten te maken joh. Dit is meer het jezelf gemakkelijk maken zonder dat je eigenlijk ook maar iets verkeerd doet. Het is toch niet jouw schuld dat je bloedeigen moedertje jou niet vertrouwt?

Spoiler
Oud 13-02-2012, 13:53
Vowel
Vowel is offline
Het is toch niet mijn schuld dat die lieve meneer bij de bank me niet de kluis inlaat?

Pfft. Okay fine. Ik ben een wuss. Ik geef het toe. Ik ben gewoon te fatsoenlijk. Maar ondertussen ben ik nog steeds aan het zoeken op google.
Oud 13-02-2012, 13:56
Verwijderd
Ha, je probeert je Goody Two-Shoes attitude al te verdedigen met 'n ordinaire reductio ad absurdum We're getting there
Oud 13-02-2012, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Aldan, kun je mij even een korte update geven van hoe je leven er nu uitziet?
(je Rusland-verhaal volg ik al even niet meer en ik zag dat je misschien naar een meet wilde komen en ik was een beetje nieuwsgierig...)
Ja het is ook een beetje een ingewikkeld verhaal. Even kijken. Eerst woonde ik dus bij die oom en tante, daar ging ik weg omdat die oom alcoholist was/is enzo. Toen woonde ik bij een vriendin, maar daar moest ik weg omdat er met nieuwjaar bezoek kwam en ik eigenlijk naar een andere stad zou gaan maar dat kon niet. Dus met nieuwjaar woonde ik een maand in dorp Ig. (en de helft van de tijd bij de dochter van die mensen, in stad X.) Daar kon ik niet blijven, want het was te ver van mijn school af. Toen moest ik dus terug, maar de vriendin bij wie ik woonde kon ik niet terug naar, want haar vader was zijn werk kwijt en hun geld was op. Daarom ging ik bij een klasgenoot wonen. En nu moet ik hier overmorgen weer weg omdat opa ernstig ziek is en de ouders voor hem moeten zorgen. Daar had ik geen zin in, dus ik zei, ik ga naar huis. Ik wilde alleen nog even terug naar Ig. en X. om die mensen daar terug te zien. Ik vroeg dus aan hun of dat kon, en dat kon natuurlijk. Vandaag ging ik dat op school vertellen (dat ik naar Nederland ging) en toen zei mijn mentor dat de mensen in X hebben aangeboden om bij hun te wonen. Nu zijn ze met de school aan het praten en als ik daar naar school kan mag ik daar wonen. Anders ga ik naar Nederland terug. Maar toen ik naar die meet wilde komen dacht ik nog dat ik zeker terugging. Nu hoor ik het morgen.

/onduidelijk, beetje zielig verhaal
Oud 13-02-2012, 13:59
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ha, je probeert je Goody Two-Shoes attitude al te verdedigen met 'n ordinaire reductio ad absurdum We're getting there
Jij denkt zeker: "Hmmm, als ik zo doorga heb ik over een paar jaar another me!"

Oud 13-02-2012, 14:01
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Verhaal.
Ik zou daar zo onrustig van worden. Niet ongelukkig, maar onrustig. Dat je nergens even lang genoeg kunt zitten om er "thuis" te zijn, of zo.
Oud 13-02-2012, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Ik zou daar zo onrustig van worden. Niet ongelukkig, maar onrustig. Dat je nergens even lang genoeg kunt zitten om er "thuis" te zijn, of zo.
Dat is ook precies wat er zo moeilijk aan is. En ook het elke keer wennen, dat al die mensen andere regels hebben die ze voor gewoon aannemen, dat er andere dingen van me verwacht worden en ik weet niet welke... dat is heel zwaar. Daarom wilde ik ook niet naar een nieuw huis - dat wordt nooit meer thuis.
Oud 13-02-2012, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Jij denkt zeker: "Hmmm, als ik zo doorga heb ik over een paar jaar another me!"

Nee hoor; in tegenstelling tot wat je nu misschien van mij denkt ben ik vreselijk ethisch verantwoord als het op dit soort dingen aan komt. Ik heb nog nooit iemand mij middels TeamViewer of zo toegang laten geven zonder die persoon uitdrukkelijk te waarschuwen voor dit soort strapatsen bijvoorbeeld Maar dit is heel wat anders dan -ik noem maar wat- social engineeren om iemand z'n mailaccount te openen of een achterdeurtje open zetten zonder die persoon daarvan op de hoogte te stellen
Oud 13-02-2012, 14:18
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dat is ook precies wat er zo moeilijk aan is. En ook het elke keer wennen, dat al die mensen andere regels hebben die ze voor gewoon aannemen, dat er andere dingen van me verwacht worden en ik weet niet welke... dat is heel zwaar. Daarom wilde ik ook niet naar een nieuw huis - dat wordt nooit meer thuis.
Maar als je nu bij die mensen mag wonen in Ig (waar staat dat voor? Of is dat de hele naam? ), hoe lang zou je daar dan blijven? Moet je dan ook na een week weer weg of blijf je dan voor langere periode?

Citaat:
Nee hoor; in tegenstelling tot wat je nu misschien van mij denkt ben ik vreselijk ethisch verantwoord als het op dit soort dingen aan komt. Ik heb nog nooit iemand mij middels TeamViewer of zo toegang laten geven zonder die persoon uitdrukkelijk te waarschuwen voor dit soort strapatsen bijvoorbeeld Maar dit is heel wat anders dan -ik noem maar wat- social engineeren om iemand z'n mailaccount te openen of een achterdeurtje open zetten zonder die persoon daarvan op de hoogte te stellen
Ik snap het hoor. Ik denk helemaal niet dat je een achterbaks mannetje bent, hoor. Ik vind zeuren gewoon heel leuk. Maar eh, in dit geval denk ik wel bij mezelf "OMG MENS, wat zit je nou te miepen?!" en de neiging om van alles te gaan doen is ontzettend groot. Maar dan denk ik, ach, het is maar een weekje ongeveer, hoe erg is het nou? En blijkbaar doet youtube het wel, maar de embedded filmpjes niet, dus moet ik ze maar kopiëren en in een ander venster kijken.

Gelukkig kan ik forumen.
Oud 13-02-2012, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Maar als je nu bij die mensen mag wonen in Ig (waar staat dat voor? Of is dat de hele naam? ), hoe lang zou je daar dan blijven? Moet je dan ook na een week weer weg of blijf je dan voor langere periode?
I g o r e v s k a j a. Maar het is haar dochter, die woont in stad X. ( X o l m - - ZH - i - r - k - o - v - s - k - i - j, X uitspreken als g in geit) Maar ik ken hun ook heel goed en heb er vaak geslapen en houd veel van ze. En voor de rest van het (school-)jaar. Dus als dat kan doe ik dat heel erg graag.
Oud 13-02-2012, 14:36
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Dit heeft toch niets met verpesten te maken joh. Dit is meer het jezelf gemakkelijk maken zonder dat je eigenlijk ook maar iets verkeerd doet. Het is toch niet jouw schuld dat je bloedeigen moedertje jou niet vertrouwt?

Die plaatjes.
Oud 13-02-2012, 14:40
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
I g o r e v s k a j a. Maar het is haar dochter, die woont in stad X. ( X o l m - - ZH - i - r - k - o - v - s - k - i - j, X uitspreken als g in geit) Maar ik ken hun ook heel goed en heb er vaak geslapen en houd veel van ze. En voor de rest van het (school-)jaar. Dus als dat kan doe ik dat heel erg graag.
Oooh, de rest van het schooljaar. Dat is nog vrij lang. Dan kun je tenminste weer even een beetje rust vinden! Ik ga je helpen hopen, meid.
Oud 13-02-2012, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Oooh, de rest van het schooljaar. Dat is nog vrij lang. Dan kun je tenminste weer even een beetje rust vinden! Ik ga je helpen hopen, meid.
Dank je! Maar het komt hoe dan ook goed.
Oud 13-02-2012, 15:08
Verwijderd
Pfoei, ja, ik wist wel al een deel van je verhaal, dat je daar weer weg moest met nieuwjaar enzo, maar daar was ik blijven steken. En wat al gezegd is: ik zou er ook onrustig van worden inderdaad. Hopelijk gaat dit hem worden!
Oud 13-02-2012, 15:14
Verwijderd
Oude collumn van Paulien Cornelisse:
Citaat:
In het ziekenhuis is het ook een festijn van dingen die mogen. Je mag je kleren even uit doen, dan mag je even op de tafel gaan liggen, dan mag je even tot tien tellen en dan zijn we zo weer klaar. Er zou natuurlijk ook gewoon een verzoek geformuleerd kunnen worden. „Zoudt u op de tafel willen gaan liggen?” Maar waarschijnlijk lijkt dat toch te veel op de opening van een discussie („Nou, willen, willen, ik wíl eigenlijk helemaal niet op die tafel. Nu ik erover nadenk.”)
herkenbaar
vooral ook dat alles 'even' mag.
Oud 13-02-2012, 15:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Trouwens, ik heb nog 3 of 4 muppetzegeltjes over! Als iemand hier nog een nuttige besteding voor weet; PM je NAW en ik stuur ze je vandaag nog toe.
Dus ik hoefde die zegels helemaal niet op te sturen? Ik wil mn postzegel en fraaie handschrift terug!
Oud 13-02-2012, 15:29
Martiño
Martiño is offline
En nu zit ik dus nog met een loze zegel, DIE IK VOOR JOU SPECIAAL GEVRAAGD HAD!
Oud 13-02-2012, 15:32
Verwijderd
Oei Misschien moet je zegel naar Stefenootje, mijn zegels wou ze niet aannemen.
Oud 13-02-2012, 15:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oude collumn van Paulien Cornelisse:

herkenbaar
vooral ook dat alles 'even' mag.
Mij is geleerd dat ik al mijn 'orders' in vragende vorm moet geven of moet zeggen dat de patiënt iets 'mag'.

En ik heb een hekel aan patiënten die "nou, dat zal wel moeten dan, hé?" zeggen. Ja doos, ik doe het ook voor jouw bestwil.
Oud 13-02-2012, 15:33
Martiño
Martiño is offline
En ik ben gefrustreerd omdat het afvalpasje kwijt is. Stomme medebewoners, leg dat ding gewoon terug, nu zit de rest met vuilniszakken die je niet weg kunt gooien.
Oud 13-02-2012, 15:33
Martiño
Martiño is offline
Oud 13-02-2012, 15:34
Martiño
Martiño is offline
EN WAAROM HEEFT NOG NIEMAND MIJ ROOSVICEE AANGEBODEN???!!1~!
Oud 13-02-2012, 15:35
Verwijderd
Ja, ik zeg ook nooit 'doe uw trui uit' ofzo. Dat klinkt ook gewoon niet conversationeel genoeg. Dus dan wordt het al gauw 'Dan mag u wel even uw trui uit doen' waarop zichzelf-bijdehand-vindende mensen inderdaad reageren met 'mag het of moet het?' (waarop ik doorgaans terugbijdehand 'het mag, u bent hier voor uzelf') of 'even? nou héél even dan he'.

En soms zeg ik 'Dan mag u wel even op het bed gaan liggen' en dan zeggen ze 'moet mijn trui uit?' en dan zeg ik 'omhoog mag ook' en dan zeggen ze 'ik doe hem wel uit' en dan zeg ik 'oke' en denk ik ik . Vooral als er daarna eenn moeilijke worsteling volgt om de trui uit te krijgen.
Verwijderd
Citaat:
Dus ik hoefde die zegels helemaal niet op te sturen? Ik wil mn postzegel en fraaie handschrift terug!
Citaat:
En nu zit ik dus nog met een loze zegel, DIE IK VOOR JOU SPECIAAL GEVRAAGD HAD!
PM je NAW maar </grovel> En verder: KOMT GOED, SCHATJE
Verwijderd
Citaat:
Oei Misschien moet je zegel naar Stefenootje, mijn zegels wou ze niet aannemen.
Vanwege de overdosis aids die je zou meesturen..?
Oud 13-02-2012, 15:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
PM je NAW maar </grovel> En verder: KOMT GOED, SCHATJE
Ik heb mijn postcode/huisnr. op de envelop gezet!
Oud 13-02-2012, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Komt wel goed schatje! *glas over tafel schuift*
Oud 13-02-2012, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Oud 13-02-2012, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Vanwege de overdosis aids die je zou meesturen..?
Nee, omdat ik ook al bestek (dat ik over had) en armbandjes (die ik gratis kreeg) naar haar heb gestuurd en ze zich schuldig voelde omdat ze mij daar nog geen drankje voor had verstrekt
Oud 13-02-2012, 15:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, ik zeg ook nooit 'doe uw trui uit' ofzo. Dat klinkt ook gewoon niet conversationeel genoeg. Dus dan wordt het al gauw 'Dan mag u wel even uw trui uit doen' waarop zichzelf-bijdehand-vindende mensen inderdaad reageren met 'mag het of moet het?' (waarop ik doorgaans terugbijdehand 'het mag, u bent hier voor uzelf') of 'even? nou héél even dan he'.

En soms zeg ik 'Dan mag u wel even op het bed gaan liggen' en dan zeggen 'moet mijn trui uit?' en dan zeg ik 'omhoog mag ook' en dan zeggen ze 'ik doe hem wel uit' en dan zeg ik 'oke' en ben ik .
Mja, het beste/efficiëntste vind ik toch wel om patiënten geen keuze te geven Dus gewoon simpele instructies (maar lief verpakt) en op zulke vragen een kort, simpel antwoord. Dan hoeven ze er ook niet over na te denken, en ik denk ook dat het prettiger is voor de patiënt die toch al nerveus is enzo.
Verwijderd
Wat is de juiste dosis aids om met spaarzegels mee te sturen?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En verder: KOMT GOED, SCHATJE
Citaat:
Komt wel goed schatje! *glas over tafel schuift*
Danku
Oud 13-02-2012, 15:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik denk dat het niet zo goed werkt om aids mee te sturen, ik zou HIV proberen. Een syndroom past zo moeilijk in zo'n bubbeltjesplastic envelop.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn postcode/huisnr. op de envelop gezet!
Gotcha!
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het niet zo goed werkt om aids mee te sturen, ik zou HIV proberen
hm, maar Q's opmerking impliceert dat het wel kan!
Oud 13-02-2012, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Nee, omdat ik ook al bestek (dat ik over had) en armbandjes (die ik gratis kreeg) naar haar heb gestuurd en ze zich schuldig voelde omdat ze mij daar nog geen drankje voor had verstrekt
Awh.

Citaat:
Ik zou zeggen .04g mA per zegel.
Oud 13-02-2012, 15:41
Martiño
Martiño is offline
Q snapt duidelijk niet zo veel van biologische oorlogsvoering!
Oud 13-02-2012, 15:49
Verwijderd
Psst Martin, jij staat op mijn krijgteenkaartjelijst, maar ik weet niet waar je huis woont. Dus als je binnen nu en vijf weken zin hebt in een geboortekaartje, gelieve ook mij je NAW te doen toekomen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten