Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2012, 16:39
Verwijderd
Ik heb gewoon geen tijd. Plus dat door het tijdsverschil de uitslagen voor mij allemaal zo laat komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2012, 21:45
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Is het een idee om een aantal oud-spelers te vragen waardoor hun interesse is afgenomen? Dan kunnen er misschien wat regels ingesteld worden om het spel weer leuk te krijgen. Ik kan zelf wel wat dingen bedenken waardoor de sfeer achteruit gegaan is, maar waarschijnlijk heeft feedback van anderen meer zin.
Ik denk dat het weinig te maken heeft met dat de interesse van oud-spelers is afgenomen. Ik denk eerder dat hun interesse in andere zaken is toegenomen. Een nieuwe baan, een huis gekocht of een nieuwe hobby gestart. Of ineens de liefde gevonden misschien Of een stageproject aan het doen? Of een nieuwe studie begonnen.

Ik vond de laatste keren dat ik meedeed wel heel erg leuk, ondanks dat je me als enige keihard voor de gek hield en natuurlijk moet ik je nog steeds een keer de rekening presenteren (of nog gaver; samenwerken). Maar alsnog heb ik niet altijd meer de tijd en stiekem ben ik nog steeds bang dat ik een keer een rol toegestuurd krijg zonder dat ik het door heb
Oud 09-03-2012, 22:33
Allure
Allure is offline
ik wil eigenlijk wel weer een keer meedoen. maar dan wel met de oldskoolregels.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 11:49
Geel
Geel is offline
Mja, misschien doen er wel wat minder oud-spelers mee, maar als we eenmaal een spel starten, dan is het toch een prima spel? Misschien met minder mensen en soms met te lange posts, maar op zich gaat het toch prima?
Oud 11-03-2012, 15:43
Verwijderd
Citaat:
ik wil eigenlijk wel weer een keer meedoen. maar dan wel met de oldskoolregels.
Dit. Dat vampiergedoe lijkt mij overbodig doordat het dan te onoverzichtelijk wordt voor iedereen. Je krijgt 4 partijen : dorpelingen, wolven, geliefden, vampiers. Beetje teveel van het goede.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 15:28
VeGs
VeGs is offline
Mja, ik merk wel dat ik zelf ook minder interesse krijg. Voornaamste reden indd dat ik me soort 'verplicht' voel om veel te posten. Undercover spel was prettig, omdat ik weer eens wat meer m'n oude stijl aan kon hangen: alleen posten als het wat toevoegd en wat afwachtender. Als ik dat in voorgaande spellen probeerde, werd ik direct beschuldigd.

En het mag wel wat liever richting (vooral beginnende) spelers. Uitgemaakt worden voor dom of idioot, omdat je iemand theorie niet volgt is niet prettig. En ja, daar heb ik me ook wel schuldig aan gemaakt.

Overigens lijkt vampiergedoe me wel weer leuk voor een keertje.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 13:52
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind het vampierenidee best leuk. Maar wel alleen met genoeg spelers. En dat die er niet zijn, daar maak ik me ook schuldig aan, ja

Ik herken heel erg wat hierboven staat. Er gaat gewoon te veel tijd in zitten. Zelfs als ik probeer rustig aan te doen. Als ik minder post, dan is het al snel 'oh, ze zijn meestal zo actief en nu niet dus daar is vast iets mee' en als ik meer post dan krijg ik ruzie thuis Daarnaast heb ik het zelf gewoon druk en heb ik er minder tijd voor. Verder ben ik het eens met VeGs wat betreft de houding naar andere (beginnende) spelers, in combinatie met de dominantie van sommige spelers. Het niet eens zijn met iemand als Archont is direct een doodvonnis. Zelfs als je het onterecht niet met hem eens was, is het een beetje vreemd dat we allemaal maar als makke lammetjes achter één iemand aan moeten lopen.
Oud 13-03-2012, 20:38
Daboman
Daboman is offline
Neemt iemand Archont nog serieus dan? Volgens mij werd ie de laatste tijd elke keer in hangronde 2 opgehangen...
Oud 13-03-2012, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het vampierenidee best leuk. Maar wel alleen met genoeg spelers. En dat die er niet zijn, daar maak ik me ook schuldig aan, ja

Ik herken heel erg wat hierboven staat. Er gaat gewoon te veel tijd in zitten. Zelfs als ik probeer rustig aan te doen. Als ik minder post, dan is het al snel 'oh, ze zijn meestal zo actief en nu niet dus daar is vast iets mee' en als ik meer post dan krijg ik ruzie thuis Daarnaast heb ik het zelf gewoon druk en heb ik er minder tijd voor. Verder ben ik het eens met VeGs wat betreft de houding naar andere (beginnende) spelers, in combinatie met de dominantie van sommige spelers. Het niet eens zijn met iemand als Archont is direct een doodvonnis. Zelfs als je het onterecht niet met hem eens was, is het een beetje vreemd dat we allemaal maar als makke lammetjes achter één iemand aan moeten lopen.
Het niet eens zijn met mij is natuurlijk voor iedere speler een doodvonnis.

Maar even ter verduidelijking! Tegen jullie ga ik er vaak met de ''botte bijl'' in. Maar tegen nieuwelingen ben ik altijd rustig, redelijk meedenkend en ga ik die niet afstraffen op elk foutje dat ze maken.

Ik heb zelfs een aantal spellen lang gepleit dat er niet elke keer een nieuweling de eerste hangronde uit moet omdat dit niet echt bemoedigend werkt voor diegene, ook al werd ik hierdoor dan weer verdacht.

Dus met het eerste deel dat het wel heel stom is als je het niet met mij eens bent geef ik je 100% gelijk. Het tweede deel klopt niet, ik ben altijd heel mild tegen nieuwelingen. Enkel moeten ze niet 4x achter elkaar dezelfde fout maken doordat ze de regels niet lezen of iets dergelijks, ook al zijn ze daar al 4x op gewezen.

edit: En dat als makke lammetjes achter mij aanlopen bevalt mij eigenlijk wel

Helaas gebeurd dat niet altijd
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Neemt iemand Archont nog serieus dan? Volgens mij werd ie de laatste tijd elke keer in hangronde 2 opgehangen...
Nee, 2x dood doordat de ziener de geliefden kon zien
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 06:52
Lorelei
Lorelei is offline
Het was niet per se een verwijt naar jou hoor. Jij mag best roepen 'hu, ik ben zeker van mn theorie en jij zegt het tegenovergestelde dus ik stem op jou'. Het punt is dat iedereen daarin meegaat.
Oud 15-03-2012, 19:27
VeGs
VeGs is offline
@ Archont; je hebt meermaals beginnende spelers toegebeten dat als ze de spelregels niet goed lezen en (in jouw ogen) dom spelen, je er hoogst persoonlijk voor zult zorgen dat ze gehangen worden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 14:30
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Is het een idee om een aantal oud-spelers te vragen waardoor hun interesse is afgenomen? Dan kunnen er misschien wat regels ingesteld worden om het spel weer leuk te krijgen. Ik kan zelf wel wat dingen bedenken waardoor de sfeer achteruit gegaan is, maar waarschijnlijk heeft feedback van anderen meer zin.
Weerwolfspel haalt in het algemeen het slechtste in mensen naar boven. Er wordt teveel gewhined, teveel gezeurd over spelleiders en / of specifieke regeltjes en hoe die al dan niet uitgevoerd moeten worden, en teveel gedoe over of wie er nou wint en of dat eerlijk was of niet, etc. Plus, iedereen denkt te weten "hoe een wolf speelt", wat vrijwel altijd compleet fout is, maar waar iedereen toch elke keer weer in mee gaat, waardoor de dorpelingen vrijwel altijd nodeloos afgeslacht worden.

Edit: Oja, en het kost teveel tijd, want als je niet 24/7 online bent ben je ook verdacht.
Oud 29-03-2012, 22:21
Verwijderd
Citaat:
@ Archont; je hebt meermaals beginnende spelers toegebeten dat als ze de spelregels niet goed lezen en (in jouw ogen) dom spelen, je er hoogst persoonlijk voor zult zorgen dat ze gehangen worden.
Dat is niet waar. Dat ging over domme fouten van spelers die al vaker meededen.

Maar ik doe niet mee met het vampieren-weerwolven spel. Lijkt me helemaal niks een 4e partij.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 07:05
Verwijderd
Eerlijk gezegd vind ik mezelf veuls te slecht. Het 'zien' van verbanden of het ontwikkelen van een complottheorie die niet meteen aan flarden geschoten wordt of mijn eigen rol weggeeft is niet aan mij besteed met dit spel En ik heb ook niet het idee dat ik het op ga pakken of zo. Een beroerde speler is voor niemand leuk dus houd ik me maar afzijdig.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik mezelf veuls te slecht. Het 'zien' van verbanden of het ontwikkelen van een complottheorie die niet meteen aan flarden geschoten wordt of mijn eigen rol weggeeft is niet aan mij besteed met dit spel En ik heb ook niet het idee dat ik het op ga pakken of zo. Een beroerde speler is voor niemand leuk dus houd ik me maar afzijdig.
Ach je leert het beste door gewoon naar mij te luisteren
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Ach je leert het beste door gewoon naar mij te luisteren
Quatsch, natuurlijk Neh, het is voor mij echt te random allemaal.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Quatsch, natuurlijk Neh, het is voor mij echt te random allemaal.
Tuurlijk niet. Je moet toch een kader hebben om te kunnen toetsen of je het goed hebt?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Hoofdreden is afschaffing koelkast: inflatie. In de koelkasttijd keek je uit naar het moment waarop weer een spel gespeeld mocht worden. Lijst was snel vol en velen waren zelfs te laat. Als je niet meedeed, was het ook interessant om mee te lezen.

Andere redenen:

Citaat:
1) Geen tijd (of veel te lange posts die niet bij te houden zijn, maar net hoe je het bekijkt iig dan veel vingergewijs als je zelf niet hele epistels schrijft omdat je wel wat beters te doen hebt)
2) Teveel gezeur over spelregels/functies/spelleider
3) Het is niet meer bepaald gezellig spelen, iedereen zeikt elkaar af
4) Iedereen loop daar dan weer over te janken
5) Te weinig interesse van leuke spelers (spelers met wie ik graag speel dan)

Maar 2, 3, 4 en 5 zijn wel bijzaken, het gaat vooral om 1.
1. Uhuh. Tegenwoordig kan ik het ook niet meer zo goed bijhouden, terwijl ik in den beginne hyperactief was. Niks mis met lange posts op zich, alleen wel wanneer het vol onzin staat en steeds herhaald wordt en het een domino-effect heeft.
2. Tis wel zo dat Spelleider minder gewaardeerd wordt tegenwoordig, maar verder stoor ik mij niet aan gezeur.
3. nvt
4. nvt
5. Jeps. Vind ik ook.

Verder:
Te veel functies soms: inflatie + onoverzichtelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 19:04
Verwijderd
Ik vrees dat mijn gloriedagen in het weerwolfspel sowieso voorbij zijn, ik geloof niet dat ik er tot mijn pensioen nog tijd voor ga hebben
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 19:11
Verwijderd
Dat 24uursspel is misschien wel een optie, als afscheid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten