Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2012, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Ehm, nee dat is niet precies wat ik deed...

Ik wijs erop dat zogenaamde vooroordelen over volkeren best een kern van waarheid kunnen hebben, zoals dat het vooroordeel dat Nederlanders (mijzelf incluis) mensen zijn die zich met van alles willen bemoeien en niet zelden halfhoge semi-doorlatende gordijntjes bezitten als resultaat van die "traditie".

Een beetje vreemd dat je dan net doet alsof ik degene ben die zegt: "ja maar Nederlands plegen ook geweld, vallen vrouwen lastig, en drinken te veel"

Aangezien Nederlands die problemen minder veroorzaken dan bijvoorbeeld Noord-oost Europeanen.
Ah nee, ik zie het al. Je eerste comment was al tl;dr maar toen viel me die generalisatie van je op en moest ik daar op reageren. Die tweede post van je begreep ik dan ook niet als reactie.

Maargoed, oost europeanen zijn scum dus, dat dat duidelijk moge zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2012, 18:49
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik wil niet zeuren maar wat verwacht je van Rutte, dat hij zijn gedoogpartner verloochend en daarmee zijn ultra-minime meerderheid in het kabinet verspilt.
Ehm, dat doet Wilders toch ook de hele tijd? Ze zijn gedoogpartners, geen verloofden. Het is tijd dat Rutte eens opgroeit en zich als een premier gedraagt inzake de kwesties met Wilders. Hij moet Wilders laten zien dat hij niet met zich laat sollen en een standpunt in durft te nemen, en zich niet gedragen als zijn speelbal waar hij lekker tegen aan kan schoppen.
Oud 26-02-2012, 18:59
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ehm, dat doet Wilders toch ook de hele tijd? Ze zijn gedoogpartners, geen verloofden. Het is tijd dat Rutte eens opgroeit en zich als een premier gedraagt inzake de kwesties met Wilders. Hij moet Wilders laten zien dat hij niet met zich laat sollen en een standpunt in durft te nemen, en zich niet gedragen als zijn speelbal waar hij lekker tegen aan kan schoppen.
Het is wel duidelijk dat jouw kennis v/d politiek überhaupt niet bijzonder is.
Dit is slechts het heropenen van een 8 jaar oude site. Hoezo zou dat belangrijk zijn voor de landelijke politiek?
Daarnaast is Wilders gewoon een populist. Elke aandacht die hij krijgt is al te veel.
Oud 26-02-2012, 19:23
Verwijderd
Nu doen jullie wel een beetje alsof het populisme alleen vanuit wilders komt. De hele 2e kamer zit vol met populisten.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 19:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is wel duidelijk dat jouw kennis v/d politiek überhaupt niet bijzonder is.
Dit is slechts het heropenen van een 8 jaar oude site. Hoezo zou dat belangrijk zijn voor de landelijke politiek?
Daarnaast is Wilders gewoon een populist. Elke aandacht die hij krijgt is al te veel.

Lieve knul, het is duidelijk dat jij eerst eens goed moet lezen wat ik in dit topic heb geschreven en dat je weinig kennis hebt van debatteren als je al direct met een persoonlijke aanval komt en poogt te beledigen om vervolgens zwakke argumenten kracht bij te zetten (wat dat betreft heb je wel wat overeenkomsten met een hoop politici).

Maar goed, genoeg daar over.
Feit is gewoon dat het genoeg ophef heeft veroorzaakt dat het reageren van de premier vereist. Als jou wordt gevraagd om te reageren, en dan reageer je gewoon, en kruip je niet in je schulp. Hij had een kans om zich krachtig te distantiëren en als een echte staatsman op te treden.
Zodra de ambassadeurs aankloppen moet je gewoon afstand nemen (of dat niet doen, maar daarmee geef je dus aan dat je achter Wilders zn standpunt staat, en dat staat hij - hopelijk - niet). Rutte moet zich wat dat betreft echt zorgen gaan maken om het imago van Nederland in het buitenland.\

En wat betreft de ophef en de aandacht voor Wilders: zoals ik al eerder in dit topic had gezegd, als Rutte direct afstand had genomen van Wilders in plaats van zijn kop in het zand steken (waardoor de oppositie natuurlijk bloed ruikt), was die ophef er helemaal niet geweest. Simpelweg afstand nemen van het standpunt had er voor gezorgd dat het gedoe al lang voorbij was geweest.
Oud 27-02-2012, 08:09
hookee
hookee is offline
Citaat:
Zodra de ambassadeurs aankloppen moet je gewoon afstand nemen (of dat niet doen, maar daarmee geef je dus aan dat je achter Wilders zn standpunt staat, en dat staat hij - hopelijk - niet).
Dus als de eerste de beste ambassadeur van een apenland bij 'm aanklopt moet hij z'n eigen partner laten vallen? Zo maak je geen vrienden.
En, misschien wil hij juist een signaal aan die ambassadeurs geven; "houd je volk, die hier te gast is, eens in de gaten"

Citaat:
Rutte moet zich wat dat betreft echt zorgen gaan maken om het imago van Nederland in het buitenland..
Grappig, dat er op dit forum al meerdere mensen zijn die spreken over het imago van Oost-Europeanen. Misschien moet Rosenthal eens bij die landen op bezoek om te vragen aan hun imago te werken..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 22:21
Verwijderd
Wilders mag toch doen wat hij wil? Ik vind het een debiel meldpunt maar srsly het illustreert eerder dat hij blij is met zijn extra chromosoom dan dat het echt iets uitdraagt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 23:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dus als de eerste de beste ambassadeur van een apenland bij 'm aanklopt moet hij z'n eigen partner laten vallen? Zo maak je geen vrienden.
De coalitie en de PVV zijn gedoogpartners. Het kan misschien geen kwaad om je even te verdiepen in die constructie, zodat je ook weet waar je het over hebt.
In ieder geval, dat houdt juist in dat ze op een aantal beleidsaspecten van mening verschillen en dat vrijelijk mogen uitdragen.
Daarnaast heeft zo'n beetje heel politiek Nederland, inclusief prominente politici van de VVD, Rutte opgeroepen om te reageren. Het past dan niet om niks te zeggen.
Citaat:
En, misschien wil hij juist een signaal aan die ambassadeurs geven; "houd je volk, die hier te gast is, eens in de gaten"
Het is niet aan een regering om haar burgers die in het buitenland verblijven in de gaten te houden. Dat geldt voor Polen, dat geldt voor Nederland, dat geldt voor ieder vrij land.

Citaat:
Grappig, dat er op dit forum al meerdere mensen zijn die spreken over het imago van Oost-Europeanen. Misschien moet Rosenthal eens bij die landen op bezoek om te vragen aan hun imago te werken..
Lach er maar om, maar verdiep je dan ook eens in hoe onze economie werkt.

Door die grapjes van Wilders wordt het imago en als gevolg daarvan de (handels)belangen van Nederland, geschaad.
Wel eens op buitenlandse nieuwssites gekeken de laatste tijd? Die eurosceptische houding en de belachelijke eisen mbt immigratie en ontwikkelingssamenwerking zorgt dat andere regeringen in de EU de Nederlandse regering links laten liggen. Ze vragen zich af wat er in hemelsnaam aan de hand is hier. Ze snappen dat we een gedoogconstructie hebben, maar ze snappen niet dat de regering alles maar over zich heen laat gaan en geen standpunt inneemt. Wat dat betreft mag Rosenthal wel eens wat beter zijn best doen ja.
Belangrijke vertegenwoordigers van het Nederlandse bedrijfsleven, uitgerekend de vriendjes van Rutte en de VVD hebben aan de alarmbel getrokken over het imago van Nederland. De Nederlandse economie drijft op de buitenlandse handel, als dat wegvalt, nou, dan hoeven we ons inderdaad niet meer druk te maken om Oost-Europeanen hier, dan kunnen we zelf naar Polen emigreren om daar een baan te zoeken, met de hoop dat we daar beter behandeld worden dan zij hier als een minderheid het voor ons verkloot.

En offtopic (het binnenlandse beleid van Polen staat los van deze discussie), Polen is zeer zeker geen apenland.
I guess it takes one to know one, maar wat dat betreft zit je dan echt verkeerd. Het is geen paradijs, maar het kan geen kwaad om je (ook) eens te verdiepen in wat daar op dit moment gebeurt, vooral op economisch gebied.
Polen (samen met meerdere Oost-Europese landen) groeit als een tierelier en is zich zeer aan het ontwikkelen, terwijl we hier kwakkelen. Je kunt je ogen daar voor sluiten, maakt mij niks uit, maar dat verandert daar niks.
Oud 28-02-2012, 07:47
hookee
hookee is offline
Citaat:
Polen (samen met meerdere Oost-Europese landen) groeit als een tierelier en is zich zeer aan het ontwikkelen, terwijl we hier kwakkelen..
De persoonlijke aanval negerend
Da's niet zo moeilijk, als het rijke deel Europa moet dokken om het arme deel op te krikken. Betaalde elke Nederlander een paar jar geleden niet zoiets als €300 per hoofd van de bevolking aan Europa? Met Griekenland nu meegerekend zal dat wel het dubbele zijn. Waar denk je dat dat heen gaat? Terug naar Nederland?

Laatst gewijzigd op 28-02-2012 om 07:54.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 13:32
Martiño
Martiño is offline
Ik ga hier niet eens op reageren

behalve dan de persoonlijke aanval: als je zo'n grote jongen bent dat je termen als apenland gaat gebruiken om je argumenten kracht bij te zetten, moet je er ook tegen kunnen dat daar op wordt gereageerd
Oud 28-02-2012, 13:47
T_ID
T_ID is offline
Het tekent wel de hypocrisie in dit land. De SP runt al jarenlang een polenmeldpunt dat op precies dezelfde leest is geschoeid, omdat volgens de rooie rakkers immers de buitenlanders alleen maar komen om banen te pikken. Daar hoor je niets over. De PVV doet exact hetzelfde, maar in plaats van 'omg, ze pikken onze banen!' van de SP richten zij het op overlast (iets dat wel daadwerkelijk gebeurd) en opeens is het een enorm drama.
Oud 28-02-2012, 16:55
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Je weet wat het verschil is tussen het SP-meldpunt en het PVV-meldpunt en toch vind je het raar dat mensen er verschillend op reageren?
Oud 28-02-2012, 18:14
hookee
hookee is offline
Citaat:
Polen (samen met meerdere Oost-Europese landen) groeit als een tierelier en is zich zeer aan het ontwikkelen, terwijl we hier kwakkelen.
Nou, we wachten met smart op acties als deze uit Polen en Roemenië..

Interessant, dat meldpunt van de SP; "DEY TOOK OUR JOOOBBZZ", ook de PVV heeft die optie in haar meldpunt staan, naast de overlast.
Oneerlijke concurrentie dus.
Daarnaast, zouden de Oost-Europeanen die voor €200 per maand in NL werkten na werkloosheid ook gewoon recht hebben op een volle bijstandsuitkering ? Als ik het zo lees kunnen daar 10 gezinnen in Polen van leven.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 21:45
arPos
arPos is offline
Citaat:
Daarnaast geven die gordijntjes de mogelijkheid voor wat sociale controle waardoor slecht gedrag eerder gezien- en gecorrigeerd kan worden. Misschien dat daarom de gemiddelde (niet studerende) Nederlander zich schaamt als deze dronken op straat betrapt wordt.
Dat is zeer goed mogelijk, maar ik ben geen socioloog.

Citaat:
Wilders is in tegenstelling tot Rutte natuurlijk geen kabinetsleider, hij zit niet eens echt in het kabinet en heeft wat dat betreft carte blanche, de perfecte positie voor hem uiteraard en alleen maar omdat rechts liever die weg bewandeld dan met serieuzere partners te gaan praten..

Ik snap je sentiment heus wel en wat mij betreft des te liever alleen jij snapt toch ook wel dat als Rutte dat doet dat dat waarschijnlijk een vroegtijdige beëindiging van "Bruin 1" betekent.

Citaat:
Hij had een kans om zich krachtig te distantiëren en als een echte staatsman op te treden.
Das zo on-VVD
Oud 29-02-2012, 21:52
arPos
arPos is offline
Citaat:
Het tekent wel de hypocrisie in dit land. De SP runt al jarenlang een polenmeldpunt
Serieus, waar dan?

Citaat:
dat op precies dezelfde leest is geschoeid, omdat volgens de rooie rakkers immers de buitenlanders alleen maar komen om banen te pikken. Daar hoor je niets over. De PVV doet exact hetzelfde, maar in plaats van 'omg, ze pikken onze banen!' van de SP richten zij het op overlast (iets dat wel daadwerkelijk gebeurd) en opeens is het een enorm drama.
Je vergeet 1 ding, een groot deel van de SP komt er gewoon voor uit dat ze nationalistisch zijn, Wilders is een ex-VVDer en die zou juist de liberale inslag moeten hebben, jeweetwel grenzen open is de bom, vrij verkeer van goederen en diensten want iedereen moet kunnen concurreren.

Je redenering gaat alleen spaak op 1 simpel gegeven, werknemers kunnen niet concurreren want er is geen uniform loonbeleid.

Stel; ik zou matroos willen zijn en geen officier in de zeevaart, dan is het voor mij onmogelijk te concurreren want filipijnen werken voor 600-800 euro, en ik MOET voor minimaal 2400 bruto werken als matroos.
Dat heeft te maken met de landelijke wetten en ook simpelweg met de kosten die ik in Nederland maak die een Filipijn in zeg Manilla niet maakt.

het "teeey took or jobs" is dus weldegelijk een steekhoudend argument, de werknemer in Nederland verwacht en wil een mate van bescherming van zijn regering die onder het mom van "we zijn lekker liberaal bezig met 'de globalisering'/'de EU' niet mogelijk wordt geacht door rechts.
Oud 01-03-2012, 11:55
Verwijderd
Citaat:

Je vergeet 1 ding, een groot deel van de SP komt er gewoon voor uit dat ze nationalistisch zijn, Wilders is een ex-VVDer en die zou juist de liberale inslag moeten hebben, jeweetwel grenzen open is de bom, vrij verkeer van goederen en diensten want iedereen moet kunnen concurreren.
Aparte redenering. Als hij het zo eens wat met de VVD was hij daar wel gebleven.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 13:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Serieus, waar dan?
http://www.sp.nl/enquetes/concurrentievervalsing/

En in het nieuws:
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnie...punt-polen.xml

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5273/...ropeanen.dhtml
Citaat:
Maar de PVV en de SP zijn vrijwel identiek op dat vlak, dus ook dat zou geen verschil moeten maken voor de ophef.

Bovendien is het extreem vreemd dat juist Emile Roemer zat te zeiken dat Rutte er afstand van moet doen, terwijl zijn eigen partij precies zo'n kliklijn heeft.
Citaat:
Je weet wat het verschil is tussen het SP-meldpunt en het PVV-meldpunt en toch vind je het raar dat mensen er verschillend op reageren?
Uh ja, aangezien de SP 'omg de buitenlanders pikken onze banen!' adverteert, en de PVV het heeft over overlast, en dat is er, of is er niet en is prima meetbaar.

Dus ja, ik vind het raar ja, dat xenofoob gezeur ongemerkt voorbij gaat, en een veel voorzichtiger verwoord meldpunt van de PVV opeens alles ondersteboven keert.
Oud 01-03-2012, 14:28
HomoSignificans
SP: "Oh mijn god buitenlanders laten zich uitbuiten. Verenig je!"
PVV: "Oh mijn god buitenlanders zijn allemaal crimineel. Geef ze aan!"

Om daar iets vrijwel identieks in te zien móet je gewoon wel erg vooringenomen zijn.
Oud 01-03-2012, 16:30
Verwijderd
Citaat:
een veel voorzichtiger verwoord meldpunt
Een wat
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 18:42
arPos
arPos is offline
O het is dus een meldpunt "concurrentievervalsing" zoals ik dus al dacht en zei, een meldpunt gebaseerd op een steekhoudend argument en niet op; "ze slopen de shit en zijn crimineel"

Dat de media er een "polenmeldpunt" van maakt, wil nog niet zeggen dat die bewering klopt.

Citaat:
Maar de PVV en de SP zijn vrijwel identiek op dat vlak, dus ook dat zou geen verschil moeten maken voor de ophef.
Ze zijn beiden nationalistisch in bepaalde mate ja, alleen de SP heeft het duidelijk over het onderliggende probleem dat de Nederlandse werknemer niet kan concurreren met "goedkope arbeid van over de grens" een probleem wat 'weggedacht' wordt door de liberalen met hun; 'laten we de grenzen opengooien en gezellig doen alsof vrij verkeer van goederen en diensten zonder problemen kan binnen de EU of daarbuiten'

Een raar standpunt overigens want dat zorgt weer voor geforceerde immigratie iets waar veel VVDers dan weer tegen zijn.

Citaat:
Bovendien is het extreem vreemd dat juist Emile Roemer zat te zeiken dat Rutte er afstand van moet doen, terwijl zijn eigen partij precies zo'n kliklijn heeft.
Nee een ander soort kliklijn, jij doet gewoon mee met de media.
Citaat:
Uh ja, aangezien de SP 'omg de buitenlanders pikken onze banen!' adverteert, en de PVV het heeft over overlast, en dat is er, of is er niet en is prima meetbaar.
Toch zit er een verschil in, of het nu meetbaar is of niet. (overigens zijn beide stellingen meetbaar)

Citaat:
Dus ja, ik vind het raar ja, dat xenofoob gezeur ongemerkt voorbij gaat,
Ehm, een arbeiderspartij die wil dat de regering de arbeiders uit het land van die regering beschermt is xenofoob?
Citaat:
en een veel voorzichtiger verwoord meldpunt van de PVV opeens alles ondersteboven keert.
Grapje zeker, of meen je echt dat "concurrentievervalsing" minder voorzichtig verwoord is dan "oost-europeanen meldpunt"?
Oud 01-03-2012, 18:51
arPos
arPos is offline
Nouja, behalve dan als een Nederlandse crimineel zijn 'werk' verliest door een oost-europeaan die dezelfde criminaliteit goedkoper uitvoert, in dat geval is het natuurlijk toepasbaar op beide meldpunten.
Oud 13-03-2012, 08:11
hookee
hookee is offline
Citaat:
di 13 mrt 2012, 07:14 Telegraaf
'PVV-meldpunt schaadt economie'
BRUSSEL - Het PVV-meldpunt voor overlastgevende Oost-Europeanen schaadt volgens Europarlementariër Hans van Baalen (VVD) de Nederlandse economie.

Na de Fitna-film speelt Geert Wilders weer met vuur en brengt opdrachten voor het Nederlandse bedrijfsleven in gevaar”, waarschuwt Van Baalen.

Vandaag debatteert het EU-parlement in Straatsburg over het meldpunt. Premier Rutte sloeg een uitnodiging om hierbij aanwezig te zijn af.

De Poolse Europarlementariër Jacek SaryuszWolski is zo kwaad over het meldpunt dat hij oproept tot een boycot van Nederlandse producten. Zo wil de Pool dat zijn landgenoten niet meer bij Shell tanken, Heineken mijden en geen TomTom als navigatie nemen.
Allemaal positieve berichten; Shell boycotten zou iedereen al moeten doen. Bij het Heineken mijden had Jacek beter kunnen zeggen: alcohol mijden en v.w.b. de TomTom.. boeiend....
Kunnen we trouwens de wet die de verkoop van alcohol verbiedt aan minderjarigen beter niet uitbreiden met "en Polen"?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 08:55
RobinH
RobinH is offline
Citaat:
Allemaal positieve berichten; Shell boycotten zou iedereen al moeten doen. Bij het Heineken mijden had Jacek beter kunnen zeggen: alcohol mijden en v.w.b. de TomTom.. boeiend....
Kunnen we trouwens de wet die de verkoop van alcohol verbiedt aan minderjarigen beter niet uitbreiden met "en Polen"?
Hoe dan ook, de discriminerende acties van de PVV zijn schadelijk voor onze bedrijven. Dat is het probleem met veel onzin roepen om onrust en aandacht te creëren. Het schaadt de Nederlandse economie en uiteindelijk zal iedereen dat dan ook vroeg of laat gaan merken in zijn/haar portemonnee.... als ze zo door blijven gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 09:52
hookee
hookee is offline
Citaat:
Het schaadt de Nederlandse economie en uiteindelijk zal iedereen dat dan ook vroeg of laat gaan merken in zijn/haar portemonnee.... als ze zo door blijven gaan.
Pardon? Ik kreeg vorige week te horen dat een bedrijf waar ik voor gewerkt heb nu naar Slovenië verhuist; 15 man ontslagen. Met Europa in de hand kunnen we heel goed zelf onze economie naar de kloten helpen, daar hebben we geen Polen voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Pardon? Ik kreeg vorige week te horen dat een bedrijf waar ik voor gewerkt heb nu naar Slovenië verhuist; 15 man ontslagen. Met Europa in de hand kunnen we heel goed zelf onze economie naar de kloten helpen, daar hebben we geen Polen voor nodig.
De trend van het verhuizen naar lagelonenlanden is niet nieuw maar werd al ver voor het in werking treden van de EER gedaan.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 10:16
RobinH
RobinH is offline
Citaat:
Des te meer reden om de goede naam van Nederland niet te laten bevuilen en afstand te doen van discriminerende stellingen van een partij met een half been in de regering. Als Nederland aantrekkelijk is zullen bedrijven zich hier vestigen, al is dit natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren. Maar als we onze producten niet kunnen exporteren vanwege onze slechte naam als land, lijkt me dat niet aantrekkelijk voor bedrijven.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 19:41
hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar als we onze producten niet kunnen exporteren vanwege onze slechte naam als land, lijkt me dat niet aantrekkelijk voor bedrijven.
Volgens mij trekken ondernemers zich niet veel aan van dit soort uitlatingen, die willen gewoon geld verdienen. En de afnemers? Waar denk je dat je sokken vandaan komen? Is daar geen kinderarbeid? De olie? Hoe gaan ze daar om met Christenen? Die reep chocola? Slechte naam, lamenielache..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 07:19
hookee
hookee is offline
Citaat:
do 15 mrt 2012, 07:04 Telegraaf
EU-parlement oordeelt over PVV-meldpunt
STRAATSBURG - Het Europees Parlement stemt donderdagmiddag over een veroordeling van het PVV-meldpunt over Oost- en Midden-Europeanen. In een resolutie wordt de website discriminerend genoemd. Ook worden premier Mark Rutte en zijn regering nadrukkelijk opgeroepen het klaagpunt te veroordelen en er afstand van te nemen.

De resolutie komt van alle grote partijen in het parlement in Straatsburg. Naar verwachting zal dan ook een overgrote meerderheid instemmen. Onder de opstellers van de resolutie zijn de christendemocratische fractie waarvan het CDA deel uitmaakt, en de liberale fractie waarin de VVD is vertegenwoordigd.

Het komt niet vaak voor dat het parlement zich in een resolutie richt op één bepaald land. Rutte kan zich niets aantrekken van de oproep. De premier weigert te reageren op de PVV-website, omdat die een initiatief is van een politieke partij en niet van de overheid. Tijdens een speciaal debat dinsdagmiddag in Straatsburg werd al felle kritiek geuit op het stilzwijgen van de Nederlandse regering.
Dus, het Europees Parlement (bestaande uit zo'n 740 man met elk een netto inkomen van €10.500) gaat stemmen over een vermeend discriminerend meldpunt op het internet van een politieke partij die niet eens in het kabinet zit. Hebben ze echt niks beters te doen? Moeten ze niet stemmen over internet sites van haat-imams die zo'n beetje 20 mensenrechten willen ondermijnen of zo?
We krijgen straks nog een "foei !" om onze oren, en dan? Gaat het EP de PVV voorschrijven de pagina te verwijderen? Dat riekt naar censuur- of doofpotpraktijken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 11:42
Martiño
Martiño is offline
Lees het artikel dat je citeert. Rutte kan zich er niks van aantrekken. Moord en brand schreeuwen over censuur en doofpotpraktijken is dus ernstig overdreven en tendentieus. Verder staat het een parlement vrij om zich in een resolutie uit te drukken over het meldpunt (in essentie een manier om zich officieel uit te spreken).
Oud 16-03-2012, 00:02
HomoSignificans
Citaat:
Dus, het Europees Parlement (bestaande uit zo'n 740 man met elk een netto inkomen van €10.500) gaat stemmen over een vermeend discriminerend meldpunt op het internet van een politieke partij die niet eens in het kabinet zit.
Dat discriminerende meldpunt is helemaal niet zo vermeend. Het bestaat wel degelijk. En wel hier: http://www.meldpuntmiddenenoosteuropeanen.nl/
Oud 16-03-2012, 11:09
Verwijderd
Ach, het parlement moet ook wat te bitchen hebben. Niet teveel van aantrekken dus.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 19:54
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dus, het Europees Parlement (bestaande uit zo'n 740 man met elk een netto inkomen van €10.500) gaat stemmen over een vermeend discriminerend meldpunt op het internet van een politieke partij die niet eens in het kabinet zit. Hebben ze echt niks beters te doen? Moeten ze niet stemmen over internet sites van haat-imams die zo'n beetje 20 mensenrechten willen ondermijnen of zo?
We krijgen straks nog een "foei !" om onze oren, en dan? Gaat het EP de PVV voorschrijven de pagina te verwijderen? Dat riekt naar censuur- of doofpotpraktijken.
Dan sturen ze BREIN eropaf

Citaat:
Dat discriminerende meldpunt is helemaal niet zo vermeend. Het bestaat wel degelijk. En wel hier: http://www.meldpuntmiddenenoosteuropeanen.nl/
Hookee twijfelt er niet aan dat het bestaat, de vraag is of het "discriminerend" is in juridische context.
en aangezien de europese grondwet gelukkig een verdrag is geworden bestaat er geen bindende europese juridische context.
In zo'n geval is zon meldpunt misschien alleen volgens de Nederlandse wet discriminerend, en zelfs dat is te betwijfelen want GW 1 stelt: "allen die zich in NL bevinden.... zullen in gelijke gevallen gelijk worden behandeld".
En aangezien een melding niet persé tot een andere behandeling lijdt...

Laatst gewijzigd op 16-03-2012 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 15:00
JackBrouwer
JackBrouwer is offline
Citaat:
Dan sturen ze BREIN eropaf

Hookee twijfelt er niet aan dat het bestaat, de vraag is of het "discriminerend" is in juridische context.
en aangezien de europese grondwet gelukkig een verdrag is geworden bestaat er geen bindende europese juridische context. fout
In zo'n geval is zon meldpunt misschien alleen volgens de Nederlandse wet discriminerend, en zelfs dat is te betwijfelen want GW 1 stelt: "allen die zich in NL bevinden.... zullen in gelijke gevallen gelijk worden behandeld".
En aangezien een melding niet persé[sic] tot een andere behandeling lijdt...
EU kan op 2 manieren regels uitvaardigen [simplistisch gezegd]: dmv richtlijnen en dmv verordeningen. Lees die zaken eens na op internet en besef dat beide bindend kunnen zijn.

Vergeet niet dat supranationale besluiten hoger staan in de hierarchie dan federale of unitaire wetten en bekeken worden alsof ze op gelijke voet staan als de GW [hier bestaat discussie rond, sommige zeggen boven de grondwet, sommige zeggen eronder...].

Laatst gewijzigd op 17-03-2012 om 15:08.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 15:06
JackBrouwer
JackBrouwer is offline
Citaat:
We krijgen straks nog een "foei !" om onze oren, en dan? Gaat het EP de PVV voorschrijven de pagina te verwijderen? Dat riekt naar censuur- of doofpotpraktijken. [/url]
zucht.. de PVVers kunnen de gedoogsteun opheffen. In feite is het een gewone coalitie hoor. Hoe denk je anders in vredesnaam dat Wilders allemaal eisen op tafel kan leggen? [google volgende keer "gedoogsteun opheffen" voordat je aan je betoog begint]

"Dat riekt naar censuur- of doofpotpraktijken." ... and 9/11 was an inside job performed by jews. Right.

Gek vraagje, maar stem jij toevallig op PVV?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 15:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vergeet niet dat supranationale besluiten hoger staan in de hierarchie dan federale of unitaire wetten en bekeken worden alsof ze op gelijke voet staan als de GW [hier bestaat discussie rond, sommige zeggen boven de grondwet, sommige zeggen eronder...].
Uhm, de Nederlandse grondwet is niet bindend... EU richtlijnen wel mits Nederland eerder heeft toegestemd met de EU daarover laten beslissen.

Verder nogal kansloze persoonlijk aanval op Hookee... Het Europees parlement heeft tonnen boter op hun hoofd in deze zaak. Parlementariërs die hierover stampij schoppen hielden hun mond over Jobbik in Hongarije, of de homofoben die in Polen de macht hebben gegrepen.

Dit hele meldpunt gezeik is een hoop spijkers op laag water zoeken.
Oud 17-03-2012, 16:04
JackBrouwer
JackBrouwer is offline
Citaat:
Uhm, de Nederlandse grondwet is niet bindend... EU richtlijnen wel mits Nederland eerder heeft toegestemd met de EU daarover laten beslissen.
Kolder... richtlijnen zijn niet bindend in de strikte zin van het woord; ze zetten een doel op dat het land moet nastreven volgens zijn eigen methodiek. Verordeningen zijn 'veel bindender' [lol]...

Ik weet meer van de Belgische Grondwet, dan van de Nederlandse, maar zeggen dat de Grondwet niet bindend is simpelweg uitgedrukt 'dom'. Ik ga je hier tijd voor geven om er nog op terug te komen [je kan het immers in haast geschreven hebben]. Doe je dat niet, maw doe je geen research en hou je stug vol, dan zal ik je haarfijn uitleggen hoezo - en op welke wijze - grondwetten bindend zijn.

"Nederland eerder heeft toegestemd met de EU daarover laten beslissen" zeg gewoon ratificatie... maw, als 1 van de lidstaten niet ratificeert, dan gaat een bepaald voorstel niet door [kan voorbeelden geven, maar jij weet dit wel]. Dit is simpelweg een juridisch veiligheidsmechanisme dat minderheden [landen met lage inwonersaantallen] beschermd worden tegen de dictatuur van de meerderheid.

Citaat:
Verder nogal kansloze persoonlijk aanval op Hookee... Het Europees parlement heeft tonnen boter op hun hoofd in deze zaak.
Ten eerste, hij gaf overduidelijke blijk van schijnkennis, gezien hij de ballen verstand heeft van een gedoogcoalitie [ja, voor de meeste Nederlanders een exotisch begrip tot voor kort]...

Ten tweede, als iemand met de schijn van verstand van zaken een statement wilt maken, kan het wel eens zijn dat iemand daar spottend op reageert vermits het fout is. Het is niets persoonlijk hoor...

Ik zou gerust op een ander topic akkoord met hem kunnen gaan. Zal ik maar eens bewijs leveren dat het geen persoonlijke aanval is:
""Dat riekt naar censuur- of doofpotpraktijken." ... and 9/11 was an inside job performed by jews. Right." Dit is niets meer dan een grap, gezien het woord doofpotpraktijken vaak in die typische 9/11-inside-job-context tevoorschijn komt [ofja, het is gewoon typerend voor mij persoonlijk + ik vond het een leuke associatie], vond ik het wel leuk om dat erbij te zetten.

"Gek vraagje, maar stem jij toevallig op PVV?" Dit is een gewone vraag of niet dan?

Ik hoop dat je ondertussen de ironie van de woorden 'kansloze aanval' inziet .

Laatst gewijzigd op 17-03-2012 om 16:10. Reden: foutjes eruit halen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 16:48
arPos
arPos is offline
Citaat:
EU kan op 2 manieren regels uitvaardigen [simplistisch gezegd]: dmv richtlijnen en dmv verordeningen. Lees die zaken eens na op internet en besef dat beide bindend kunnen zijn.
Dan is de vraag of er überhaupt een verordening omstreeks het onderwerp bestaat.
Oud 18-03-2012, 06:37
hookee
hookee is offline
Citaat:
"Dat riekt naar censuur- of doofpotpraktijken." ... and 9/11 was an inside job performed by jews. Right." Dit is niets meer dan een grap, gezien het woord doofpotpraktijken vaak in die typische 9/11-inside-job-context tevoorschijn komt
Wie maakt zich hier nou belachelijk? Jij vergelijkt het geforceerd opheffen van een meldpunt van daadwerkelijke misstanden/ongenoegens met de belachelijke 9/11 doofpotgedachte. En om dat wat te verzachten zeg je dat het een grapje is.
Waarom is het EP hier zo verbolgen over? Omdat het tegen de Europa=één gedachte is?

Dit meldpunt over Oost-Europeanen gaat inderdaad alleen over Oost-Europeanen en niet over alle autochtonen, Marokkanen, Turken, Chinezen en wat er verder in NL rondloopt. Wat die hebben gebracht is inmiddels ook al deels bekend. Het is juist interessant om te kijken wat de laatste verrijking aan onze multi-cultuur heeft gebracht. In ons bedrijf noemen we dat post-evaluatie.

Dus, doofpot in de context; "laten we vooral niet openbaar maken wat we met de open grenzen Nederland hebben binnengehaald" vind ik nogal wat anders dan doofpot "de joden hebben 't gedaan !".

Oh en nog een gek vraagje; ben jij toevallig anti-semiet?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 13:56
JackBrouwer
JackBrouwer is offline
Citaat:
Wie maakt zich hier nou belachelijk?
duidelijk jij, gezien je mijn contributie niet echt snapt [of niet wilt snappen].

Citaat:
Jij vergelijkt het geforceerd opheffen van een meldpunt van daadwerkelijke misstanden/ongenoegens met de belachelijke 9/11 doofpotgedachte. En om dat wat te verzachten zeg je dat het een grapje is.
Errmmm, nee. Een echte vergelijking maak ik op een andere manier. Ik heb al meerdere duidelijke analogieën gemaakt op dit forum, en die zijn telkens goed uitgewerkt. Ik vergelijk trouwens niet het meldpunt, maar jou opmerking erover. Misschien terug de boekjes 'begrijpend lezen' uit de kast halen dan maar?

En waarom? Omdat, in dit geisoleerde geval dan, er genoeg transparantie is. Het is niet in een achterkamer besproken MAAR IN HET EP [herpa derp]. Jou opmerking was op z'n minst even belachelijk als de mijne... op z'n minst.

Citaat:
Waarom is het EP hier zo verbolgen over? Omdat het tegen de Europa=één gedachte is?
Misschien omdat het ontzettend discriminerend [zelfs al was het een kliklijn voor allochtonen tout court] en ineffectief is? Misschien omdat een meldpunt een gevaar is voor de sociale cohesie? Misschien omdat er nog geen enkele kliklijn is geweest die voor geen ophef heeft gezorgd? Misschien omdat men binnen de EU kan wonen waar hij wilt, als EU burger dan [nuancering vereist, maar voor jou is dat niet nodig... kans is klein dat je je gaat weerhouden van het selectief lezen].

Citaat:
Dit meldpunt over Oost-Europeanen gaat inderdaad alleen over Oost-Europeanen en niet over alle autochtonen, Marokkanen, Turken, Chinezen en wat er verder in NL rondloopt. Wat die hebben gebracht is inmiddels ook al deels bekend. Het is juist interessant om te kijken wat de laatste verrijking aan onze multi-cultuur heeft gebracht. In ons bedrijf noemen we dat post-evaluatie.
Heb geen idee wat jou punt hier nu eigenlijk is. "Wat die hebben gebracht is inmiddels ook al deels bekend." - Is dat zo?

Citaat:
Dus, doofpot in de context; "laten we vooral niet openbaar maken wat we met de open grenzen Nederland hebben binnengehaald" vind ik nogal wat anders dan doofpot "de joden hebben 't gedaan !".
Besprekingen in het ep ZIJN openbaar. Ik maakte de 9/11 conspiracy theory vergelijking MET JOU uitspraak, niet met het feit in kwestie [serieus... leer lezen].

Citaat:
Oh en nog een gek vraagje; ben jij toevallig anti-semiet?
Nou, ik zal deze dan ook maar beantwoorden. Ik gebruikte de 'conspiracy theory' [voel je de negatieve bijklank?] in een negatieve context. Maw maakte ik zowel jou uitspraak, alsook de de theorie belachelijk.

Tuurlijk ben ik geen anti-semiet, alhoewel dat totaal niks met de vergelijking op zich te maken had [gezien ik de mate van absurdheid van het ene ding, vergeleek met de absurdheid van jou uitspraak... ze zijn niet relevant in se].
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 11:16
Verwijderd
[hou eens op met domme opmerkingen tussen haakjes, je lijkt wel schizofreen]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 08:15
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik heb al meerdere duidelijke analogieën gemaakt op dit forum, en die zijn telkens goed uitgewerkt..
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Verder blijf ik bij het standpunt dat ik liever uitga van de ervaringen van een tigduizend laaglandburgers dan een paar honderd dikverdieners op hun troon met hun families in een beschermde omgeving, ver van de maatschappij verwijderd.

Citaat:
Heb geen idee wat jou punt hier nu eigenlijk is. "Wat die hebben gebracht is inmiddels ook al deels bekend." - Is dat zo?
Ja, het CBS mag het blijkbaar nog wèl bijhouden (pdf vanaf pagina 145)

Wat de PVV zou sieren is de site simpelweg wijzigen in een meldpunt misstanden, met een keuzemogelijkheid van afkomst. Dat zou ook een betere verhouding van de problemen geven, zoals CBS dat dus doet (met 4 jaar oud materiaal). Maar ja, dan is het niet zo provocerend, komt 't niet in de krant en kom 't niet los van de grond.

Betreffende selectief lezen, dat is bij jou posts inderdaad nodig om de persoonlijke aanvallen te blijven negeren. Anderen naar beneden trappen werkte op de lagere school nog wel om hogerop te komen, in de volwassen wereld wordt dat in het algemeen niet meer geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Verder blijf ik bij het standpunt dat ik liever uitga van de ervaringen van een tigduizend laaglandburgers dan een paar honderd dikverdieners op hun troon met hun families in een beschermde omgeving, ver van de maatschappij verwijderd.

Ja, het CBS mag het blijkbaar nog wèl bijhouden (pdf vanaf pagina 145)

Wat de PVV zou sieren is de site simpelweg wijzigen in een meldpunt misstanden, met een keuzemogelijkheid van afkomst. Dat zou ook een betere verhouding van de problemen geven, zoals CBS dat dus doet (met 4 jaar oud materiaal). Maar ja, dan is het niet zo provocerend, komt 't niet in de krant en kom 't niet los van de grond.

Betreffende selectief lezen, dat is bij jou posts inderdaad nodig om de persoonlijke aanvallen te blijven negeren. Anderen naar beneden trappen werkte op de lagere school nog wel om hogerop te komen, in de volwassen wereld wordt dat in het algemeen niet meer geaccepteerd.
Wat de PVV zou sieren is dit discriminatoir meldpunt opheffen en dringend verzoeken naar onder zoek naar de schrijnende omstandigheden waaronder die mensen moeten werken en wonen. Want dat is uiteraard een groot onderdeel van het probleem. Maar goed die framing is natuurlijk politieke kapitaalvernietiging voor de PVV.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 10:23
hookee
hookee is offline
Citaat:
..en dringend verzoeken naar onder zoek naar de schrijnende omstandigheden waaronder die mensen moeten werken en wonen. .
Je wou zeggen dat we deze gastarbeiders een woning zouden moeten aanbieden? Dat zou nogal een klap in het gezicht zijn voor Nederlanders die al 3 jaar op een wachtlijst staan voor een huisje. Daarnaast denk ik dat veel van deze gasten niet zitten te wachten op een huur of hypotheek van 700 euro, dan zou namelijk hun oneerlijke concurrentiepositie wegvallen..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Je wou zeggen dat we deze gastarbeiders een woning zouden moeten aanbieden? Dat zou nogal een klap in het gezicht zijn voor Nederlanders die al 3 jaar op een wachtlijst staan voor een huisje. Daarnaast denk ik dat veel van deze gasten niet zitten te wachten op een huur of hypotheek van 700 euro, dan zou namelijk hun oneerlijke concurrentiepositie wegvallen..
Hij zegt nergens dat je ze een eengezinswoning aan moet bieden. Dat kan trouwens prima in de gedeeltes van Nederland waar ze werken en dan zet je er vier in een huis, allemaal een eigen slaapkamertje en je laat ze 300,- á 400,- pppm betalen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Mik er 15 in een te kleine vakantiebungalow is nu een beetje wat er gebeurt
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 05:58
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mik er 15 in een te kleine vakantiebungalow is nu een beetje wat er gebeurt
Zou het kunnen, omdat er geen woningen beschikbaar zijn, dat ze daar helemaal zelf voor kiezen? Lekker goedkoop? Ze komen hier om geld te verdienen, niet om het aan luxe uit te geven. Daarnaast, denk je dat er in Roemenië woningen klaar staan voor jou als je daar aan de slag wil als bouwvakker?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 11:56
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Zou het kunnen, omdat er geen woningen beschikbaar zijn, dat ze daar helemaal zelf voor kiezen? Lekker goedkoop? Ze komen hier om geld te verdienen, niet om het aan luxe uit te geven. Daarnaast, denk je dat er in Roemenië woningen klaar staan voor jou als je daar aan de slag wil als bouwvakker?
"Omdat er geen woningen zijn dumpen we ze maar in ondermaatse leefomstandigheden"
Oud 22-03-2012, 12:15
Verwijderd
De studenten-aanpak, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 13:01
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ja dat is zo, zo goedkoop mogelijke wonen en weer terug willen ze, allemaal. Maar je kunt natuurlijk niet verwachten dat iedereen die een mening heeft daadwerkelijk eens met een stel aspergestekers is gaan kletsen.
Oud 23-03-2012, 13:01
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
"Omdat er geen woningen zijn dumpen we ze maar in ondermaatse leefomstandigheden"
Wie bepaalt die maatstaven dan?
Reageren

Regels voor berichten