Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2002, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
hmm, hoe duur kost een top basgitaar, met een echte goede versterker, nog wat goede kabels, en eventueel nog wat goede effecten?
ja als je custom made gitaar doet (top dus) dan kom je ook boven een paar duizend uit gok ik... nooit echt over nagedacht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2002, 23:19
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
Carn schreef:

hmm, hoe duur kost een top basgitaar, met een echte goede versterker, nog wat goede kabels, en eventueel nog wat goede effecten?
top bassgitaar: Musicman Stingray €2000

en voor een goeie versterker+speakers ben je dan ook nog wel zo'n €3000 kwijt, heb je wel goei spul hoor

greetz
Oud 14-08-2002, 23:23
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
harrie84 schreef:

top bassgitaar: Musicman Stingray €2000
Ik ken iemand die afgelopen week zo'n ding heeft gekocht... Alleen dan voor €1950, nog fokking duur naar mijn mening...

Maar et blijft wel vet
Oud 14-08-2002, 23:26
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
Thutshui schreef:

Ik ken iemand die afgelopen week zo'n ding heeft gekocht... Alleen dan voor €1950, nog fokking duur naar mijn mening...

Maar et blijft wel vet
herstel= vet

echt superbassen zijn dat, ik ben aan het sparen voor een replica

greetz

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 23:29.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 07:19
error_inside
error_inside is offline
Ben ik blij dat ik jazz en fusion speel. Hoef ik niet op zoveel van die dikke bekkens te rammen. Als je goeie K en A zildjians haalt, 2e hands is ook goed soms nog mooier, dan kan je meerdere geluiden uit een bekken halen, mits je muziekaal bent. En voor de rest moet je niet zo op al die dure dingen af gaan, het is nog altijd de drummer die het speelt. En je doet er echt geen 20 jaar mee, ken jij oudere drummers die nog op een set spelen van 20 jaar terug, behalve een handjevol jazz-legendes. Drummers als Poogie Bell, Dennis Chambers en Steve Smith grooven de sokken van je enkels ookal spelen ze op een Thunder met Paiste 302 bekkens.
Maar, ok goeie spullen zijn belangerijk. Zelf heb ik al 2 jaar een Dixon db, en het gaat prima met dat ding, als ik het op zo'n rotding kan, kan ik het helemaal op een dw 5000. En ooit zal ik geld daarvoor hebben, en kan ik hem kopen.

Goeie vellen en stokken, das belangerijk. Diplomats onder, vooral mooi op snare, ambassadors boven en een pinstripe op de bass. En natuurlijk Vic Firth Dave Weckl stokken.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 09:57
Verwijderd
Citaat:
harrie84 schreef:
echt superbassen zijn dat, ik ben aan het sparen voor een replica

greetz
aber wie teuer ist der/das/die dann?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 11:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
error_inside schreef:

Goeie vellen en stokken, das belangerijk. Diplomats onder, vooral mooi op snare, ambassadors boven en een pinstripe op de bass. En natuurlijk Vic Firth Dave Weckl stokken.

Evans g2 op toms, g1 onder, EQ3 set voor bass, en evans genera dry op de snare
Oud 15-08-2002, 11:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
error_inside schreef:
En je doet er echt geen 20 jaar mee, ken jij oudere drummers die nog op een set spelen van 20 jaar terug, behalve een handjevol jazz-legendes.
de meeste drummers op niveau hebben vaak een endorsement, en krijgen/lenen hun spulletjes van een bedrijf, ik durf te wedden dat als een drummer een drumstel koopt voor 5000 euro of meer dat ie daar toch wel een jaar of 15 a 20 mee wil doen
Oud 15-08-2002, 14:27
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
wouszer schreef:
aber wie teuer ist der/das/die dann?
om en nabij de €2000,-
Oud 15-08-2002, 16:31
ook harrie
ook harrie is offline
gitaar is ook niet goeiekoop
ik zou wel een mesa boogie willen maar die kost ook 4500 euro top en kabinet samen
Oud 16-08-2002, 13:04
Carn
Carn is offline
daarom, is met drums ook

en Tama is niet eens een van de duurdere
Oud 16-08-2002, 13:17
Roelade
Roelade is offline
Pearl wel..
Oud 16-08-2002, 14:56
Carn
Carn is offline
pearl zit in dezelfde klasse

ik doelde meer op DW/Gretsch/Orange County/Pork Pie etc
Oud 18-08-2002, 13:38
Carn
Carn is offline
*bump*

ben een beetje zoeken naar vette snare geluiden op cd.....wie weet er nog leuke?

mn favo geluiden blijken altijd brady snaredrums te zijn...RHCP, U2 (vanaf `90), Deftones...allemaal brady snare drums op de albums....live gebruiken ze meestal gewoon de "standaard" snaredrum van hun set...of de signature als ze die hebben
Oud 18-08-2002, 14:08
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Carn schreef:
en Tama is niet eens een van de duurdere
eh...
Oud 18-08-2002, 14:13
Carn
Carn is offline
topseries DW/Gretsch liggen stuk hoger
Oud 18-08-2002, 15:38
DeadHearT
DeadHearT is offline
ik heb hier al 80 keer ofzo mijn complete setup e.d. neergezet dus dara begin ik nie meer aan...

heb ik wel een vraag aan de heer roelade...

dat axis pedaal....ben je daar tevreden over...zelf ben ik ook van plan hem te kopen maar ik heb van een aantal andere drummers klachten gehoord over dat het pedaal erg weinig volume zou hebben (zachte klappen, hoe hard je ook trapt) Klopt dit? of ligt dit enkelt aan de kloppers, of is het gewoon echte onzin?
Oud 18-08-2002, 15:39
Carn
Carn is offline
ligt aan de techniek van de drummer. als je het op een minder pedaal al niet super kan dan kan je het op een duurdere ook niet.
Oud 18-08-2002, 15:41
DeadHearT
DeadHearT is offline
Citaat:
Carn schreef:
ligt aan de techniek van de drummer. als je het op een minder pedaal al niet super kan dan kan je het op een duurdere ook niet.
drummers met wie ik over dit probleem heb gepraat zijn zeker niet de minste qua techniek. Zelf heb ik alleen de enkele versie eventjes geprobeerd, daarbij vond ik de zacht klap heel erg meevallen, met een andere klopper was ie overigens wel iets harder.

Eigenlijk maakt de zachte klap me niet uit, m'n bassen ben ik toch van plan te gaan triggeren
Oud 18-08-2002, 15:43
Carn
Carn is offline
dan maakt het ook niet uit

beetje experimenteren met verschillende kloppers, wat afstand settings, contra gewichtjes, verschillende vellen, wat patches, demping...er zit altijd wel iets tussen wat helpt.
Oud 18-08-2002, 15:45
DeadHearT
DeadHearT is offline
Citaat:
Carn schreef:
dan maakt het ook niet uit

beetje experimenteren met verschillende kloppers, wat afstand settings, contra gewichtjes, verschillende vellen, wat patches, demping...er zit altijd wel iets tussen wat helpt.

ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een pedaal met die prijs tegenvalt
Oud 18-08-2002, 15:48
Carn
Carn is offline

ik hoor regelmatig verhalen dat zo`n axis gewoon -te- soepel is......ik heb er zelf nooit uitebreid op gespeeld, maar ik kan me er wel iets bij indenken..maar goed, je ziet dat apperaat meestal alleen maar bij drummers die echt veel en snel dubbelbass spelen
Oud 18-08-2002, 15:50
alpha
alpha is offline
Citaat:
wouszer schreef:
ben ik ff blij dat ik een basgitaar heb!
Het grote drummers topic. En dan kom jij met een gitaar aan! ...zucht...

Ik heb trouwens gewoon zo'n tweede handse, ik begin net maar ik wil wel dondersgraag een nieuwe, goeie, mooie dure. Maya, ik heb het geld er niet voor. ...zucht nogmaals...

Wat is dit topic trouwens ook weer erg jongens! Is het echt zo vreemd dat een meisje drumt?
Oud 18-08-2002, 15:53
Carn
Carn is offline
tweede handse wat? drums of basgitaar?

maar goed, idd weinig vrouwen in de drumwereld, maar zitten wel een paar hele goede tussen!
Oud 18-08-2002, 21:46
alpha
alpha is offline
tweede hands drumstel. Het merk is trouwens Linko. Is dat wel wat? Tja, ik vind dat ie wel drumt, het is ook meer een beginnersdrumstel, over een paar jaar zal ik echt wel een grotere, zwaardere moeten. Ik denk ook niet dat deze het nog heel lang volhoudt!

Ja, inderdaad, je hebt erg goeie drumsters. Ik vind dat ene meisje van de Corrs goed. Maa goed, daar gaat dit topic niet over hè.
Oud 18-08-2002, 22:03
Carn
Carn is offline
hoezo niet?

als het om favorite vrouwelijke drummers gaat dan hou ik het bij terry lyn carington, dat mens kan echt geniaal goed spelen

linko zegt me zo nix, maar zal vast zo`n ondermerk zijn van een bekender merk....ideaal spul om mee te beginnen
Oud 19-08-2002, 11:56
vempire
vempire is offline
Citaat:
error_inside schreef:
Ben ik blij dat ik jazz en fusion speel. Hoef ik niet op zoveel van die dikke bekkens te rammen. Als je goeie K en A zildjians haalt, 2e hands is ook goed soms nog mooier, dan kan je meerdere geluiden uit een bekken halen, mits je muziekaal bent. En voor de rest moet je niet zo op al die dure dingen af gaan, het is nog altijd de drummer die het speelt. En je doet er echt geen 20 jaar mee, ken jij oudere drummers die nog op een set spelen van 20 jaar terug, behalve een handjevol jazz-legendes. Drummers als Poogie Bell, Dennis Chambers en Steve Smith grooven de sokken van je enkels ookal spelen ze op een Thunder met Paiste 302 bekkens.
Maar, ok goeie spullen zijn belangerijk. Zelf heb ik al 2 jaar een Dixon db, en het gaat prima met dat ding, als ik het op zo'n rotding kan, kan ik het helemaal op een dw 5000. En ooit zal ik geld daarvoor hebben, en kan ik hem kopen.

Dave Weckl dat is een gafe gast.
Heb je ooit wel is een video van hem gezien

Hoe doen jullie dat met vellen.
Vernieuwen jullie die wel is.
Ik vind het moeilijk om die dingen te stemmen.
Maar je hebt toch vellen van 10 piek per stuk ofzo?

Ow ja mijn drumstel

pearl world series rood gelakt, 2 toms, 1 floortom, dubbel bassdrum pedaal van pearl, meteor bekkenset + paiste crash bekken. En nog een hele oude extra floortom van tama grijs.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 11:59
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
ik vervang de vellen minimaal 1 keer per jaar, dus als ze versleten zijn.
Oud 19-08-2002, 13:08
Carn
Carn is offline
weckl, colaiuta, bozzio, chambers, donati, mangini, portnoy......allemaal gasten die ik niet te vaak op video wil zien anders heb ik er geen zin meer in, ghehe.

er is maar een goed soort vel, en dat is een GOED vel, dus gewoon van remo (liever evans imho) of aquarian.
Niet van die goedkope shitzooi die je lokale muziekdealer ergens in het oostblok van een vrachtwagen heeft afgekocht.

Snare gaat bij mij makkelijk jaartje mee......Toms 2 jaar, bassdrum eigenlijk veel langer.

echt 1 keer per jaar alle vellen veranderen (dus ook ondervellen)...wil ik graag, maar daar heb ik het geld niet voor
Oud 19-08-2002, 13:13
Carn
Carn is offline
en er is nix zoals "een goeie stok", dat is heel persoonlijk. Goeie kwaliteit wel, maar type/afmeting verschilt per persoon. Ik zweer bij Vic Firth SD2..en als die op zijn.....Vater Fusion.
Oud 19-08-2002, 14:14
error_inside
error_inside is offline
[QUOTE]Carn schreef:
[B]hoezo niet?

als het om favorite vrouwelijke drummers gaat dan hou ik het bij terry lyn carington, dat mens kan echt geniaal goed spelen

Dat kan je wel zeggen ja, ik heb haar dit jaar op North Sea Jazz gezien, shit man... Daarvoor trouwens ook achter de drums bij Herbie Hancock in Paradiso, toen was ik al overdonderd door haar sublieme spel. Echt goed. Cindy Blackman is trouwens ook heel goed, ze speelt live bij Lenny Cravits (of hoe je het ok spelt). Maar eigenlijk is zij ook een jazz-drumster.
Chaka Khan (die souldiva) kan ook goed drummen (schijnt) ik las in de slagwerkkrant dat ze een keer op North Sea een paar nummers meedrumde van Bob Berg, daarna mocht Dennis Chambers weer.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 16:40
Carn
Carn is offline
Cindy Blackman is meer jazz jah, lenny kravitz speelt zelf alle drumpartijen in op cd........zij is gewoon de live drumster
Oud 20-08-2002, 11:33
Carn
Carn is offline
*bump*
Oud 21-08-2002, 22:21
Carn
Carn is offline
weinig response de laatste tijd
Oud 23-08-2002, 16:58
Roelade
Roelade is offline
De sinne yn' t fjild
Oud 23-08-2002, 18:23
Carn
Carn is offline
En twee hamburgers graag
Oud 23-08-2002, 18:35
Roelade
Roelade is offline
Volgende week gaa ik bekkens kopen...
Oud 23-08-2002, 18:42
Carn
Carn is offline
nice, wat gaat het worden?
Oud 24-08-2002, 05:48
DeadHearT
DeadHearT is offline
stokken gebruik ik trouwens :

chad smith's funkblasters
vater cyril directie signature
vic virth 5 b's
Oud 24-08-2002, 11:10
Carn
Carn is offline
voor mij Vic Firth Sd2 Bolero......en als die op zijn de Vater Fusions
Oud 10-09-2002, 21:57
Carn
Carn is offline
-bump-
Oud 11-09-2002, 13:36
Roelade
Roelade is offline
Ik drum met vader sticks, 2b geloof ik.

IK heb onlangs een prachtige zildjian splesj aangeschaft.
Oud 11-09-2002, 18:02
Carn
Carn is offline
ah kewl, wat voor een?

splesjes roelen
Oud 11-09-2002, 18:33
Roelade
Roelade is offline
Een sildjun 12intsj geloof ik
Oud 11-09-2002, 19:35
error_inside
error_inside is offline
Citaat:
Carn schreef:
voor mij Vic Firth Sd2 Bolero......en als die op zijn de Vater Fusions
Die fusions zijn idd erg fijn. Niet echt duurzaam. Geef mij maar de Vic Firth Dave Weckl stokken, spelen ook erg fijn. Bij die fusions gingen bij mij de tips zo snel kapot, en ik sla niet echt hard. Ik breek eigenlijk nooit stokken, eerst wel altijd en nog wel 5b's maarja..... Die fusion stokken hebben stiekem toch iets mooier geluid op de ride, maarja dat is voor de fijnluisteraars.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 23:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
Roelade schreef:
Een sildjun 12intsj geloof ik
welke serie?
Oud 11-09-2002, 23:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
error_inside schreef:

Die fusions zijn idd erg fijn. Niet echt duurzaam. Geef mij maar de Vic Firth Dave Weckl stokken, spelen ook erg fijn. Bij die fusions gingen bij mij de tips zo snel kapot, en ik sla niet echt hard. Ik breek eigenlijk nooit stokken, eerst wel altijd en nog wel 5b's maarja..... Die fusion stokken hebben stiekem toch iets mooier geluid op de ride, maarja dat is voor de fijnluisteraars.
hmm, ik vond die fusions eigenlijk vrij lang meegaan..zijn nog steeds redelijk goed, en toch maand of 2 elke dag mee gespeeld

in het begin mepte ik ook 2 paar stokken er per maand doorheen..nu is het meer 1 paar per 2 maanden
Reageren

Regels voor berichten