Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en voor een goeie versterker+speakers ben je dan ook nog wel zo'n €3000 kwijt, heb je wel goei spul hoor greetz
||
Citaat:
Maar et blijft wel vet ![]()
||
Citaat:
echt superbassen zijn dat, ik ben aan het sparen voor een replica greetz ![]()
Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 23:29. |
![]() |
|
![]() |
Ben ik blij dat ik jazz en fusion speel. Hoef ik niet op zoveel van die dikke bekkens te rammen. Als je goeie K en A zildjians haalt, 2e hands is ook goed soms nog mooier, dan kan je meerdere geluiden uit een bekken halen, mits je muziekaal bent. En voor de rest moet je niet zo op al die dure dingen af gaan, het is nog altijd de drummer die het speelt. En je doet er echt geen 20 jaar mee, ken jij oudere drummers die nog op een set spelen van 20 jaar terug, behalve een handjevol jazz-legendes. Drummers als Poogie Bell, Dennis Chambers en Steve Smith grooven de sokken van je enkels ookal spelen ze op een Thunder met Paiste 302 bekkens.
Maar, ok goeie spullen zijn belangerijk. Zelf heb ik al 2 jaar een Dixon db, en het gaat prima met dat ding, als ik het op zo'n rotding kan, kan ik het helemaal op een dw 5000. En ooit zal ik geld daarvoor hebben, en kan ik hem kopen. Goeie vellen en stokken, das belangerijk. Diplomats onder, vooral mooi op snare, ambassadors boven en een pinstripe op de bass. En natuurlijk Vic Firth Dave Weckl stokken. |
![]() |
||
Citaat:
Evans g2 op toms, g1 onder, EQ3 set voor bass, en evans genera dry op de snare ![]()
||
Citaat:
|
*bump*
![]() ben een beetje zoeken naar vette snare geluiden op cd.....wie weet er nog leuke? mn favo geluiden blijken altijd brady snaredrums te zijn...RHCP, U2 (vanaf `90), Deftones...allemaal brady snare drums op de albums....live gebruiken ze meestal gewoon de "standaard" snaredrum van hun set...of de signature als ze die hebben
|
ik heb hier al 80 keer ofzo mijn complete setup e.d. neergezet dus dara begin ik nie meer aan...
heb ik wel een vraag aan de heer roelade... dat axis pedaal....ben je daar tevreden over...zelf ben ik ook van plan hem te kopen maar ik heb van een aantal andere drummers klachten gehoord over dat het pedaal erg weinig volume zou hebben (zachte klappen, hoe hard je ook trapt) Klopt dit? of ligt dit enkelt aan de kloppers, of is het gewoon echte onzin?
||
Citaat:
Eigenlijk maakt de zachte klap me niet uit, m'n bassen ben ik toch van plan te gaan triggeren
|
dan maakt het ook niet uit
beetje experimenteren met verschillende kloppers, wat afstand settings, contra gewichtjes, verschillende vellen, wat patches, demping...er zit altijd wel iets tussen wat helpt.
||
Citaat:
ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een pedaal met die prijs tegenvalt ![]()
|
![]() ik hoor regelmatig verhalen dat zo`n axis gewoon -te- soepel is......ik heb er zelf nooit uitebreid op gespeeld, maar ik kan me er wel iets bij indenken..maar goed, je ziet dat apperaat meestal alleen maar bij drummers die echt veel en snel dubbelbass spelen
||
Citaat:
Ik heb trouwens gewoon zo'n tweede handse, ik begin net maar ik wil wel dondersgraag een nieuwe, goeie, mooie dure. Maya, ik heb het geld er niet voor. ...zucht nogmaals... Wat is dit topic trouwens ook weer erg jongens! Is het echt zo vreemd dat een meisje drumt?
|
tweede hands drumstel. Het merk is trouwens Linko. Is dat wel wat? Tja, ik vind dat ie wel drumt, het is ook meer een beginnersdrumstel, over een paar jaar zal ik echt wel een grotere, zwaardere moeten. Ik denk ook niet dat deze het nog heel lang volhoudt!
Ja, inderdaad, je hebt erg goeie drumsters. Ik vind dat ene meisje van de Corrs goed. Maa goed, daar gaat dit topic niet over hè.
|
hoezo niet?
als het om favorite vrouwelijke drummers gaat dan hou ik het bij terry lyn carington, dat mens kan echt geniaal goed spelen linko zegt me zo nix, maar zal vast zo`n ondermerk zijn van een bekender merk....ideaal spul om mee te beginnen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Heb je ooit wel is een video van hem gezien ![]() ![]() Hoe doen jullie dat met vellen. Vernieuwen jullie die wel is. Ik vind het moeilijk om die dingen te stemmen. Maar je hebt toch vellen van 10 piek per stuk ofzo? Ow ja mijn drumstel pearl world series rood gelakt, 2 toms, 1 floortom, dubbel bassdrum pedaal van pearl, meteor bekkenset + paiste crash bekken. En nog een hele oude extra floortom van tama grijs. |
![]() |
|
weckl, colaiuta, bozzio, chambers, donati, mangini, portnoy......allemaal gasten die ik niet te vaak op video wil zien anders heb ik er geen zin meer in, ghehe.
er is maar een goed soort vel, en dat is een GOED vel, dus gewoon van remo (liever evans imho) of aquarian. Niet van die goedkope shitzooi die je lokale muziekdealer ergens in het oostblok van een vrachtwagen heeft afgekocht. Snare gaat bij mij makkelijk jaartje mee......Toms 2 jaar, bassdrum eigenlijk veel langer. echt 1 keer per jaar alle vellen veranderen (dus ook ondervellen)...wil ik graag, maar daar heb ik het geld niet voor ![]()
|
en er is nix zoals "een goeie stok", dat is heel persoonlijk. Goeie kwaliteit wel, maar type/afmeting verschilt per persoon. Ik zweer bij Vic Firth SD2..en als die op zijn.....Vater Fusion.
|
![]() |
[QUOTE]Carn schreef:
[B]hoezo niet? als het om favorite vrouwelijke drummers gaat dan hou ik het bij terry lyn carington, dat mens kan echt geniaal goed spelen Dat kan je wel zeggen ja, ik heb haar dit jaar op North Sea Jazz gezien, shit man... Daarvoor trouwens ook achter de drums bij Herbie Hancock in Paradiso, toen was ik al overdonderd door haar sublieme spel. Echt goed. Cindy Blackman is trouwens ook heel goed, ze speelt live bij Lenny Cravits (of hoe je het ok spelt). Maar eigenlijk is zij ook een jazz-drumster. Chaka Khan (die souldiva) kan ook goed drummen (schijnt) ik las in de slagwerkkrant dat ze een keer op North Sea een paar nummers meedrumde van Bob Berg, daarna mocht Dennis Chambers weer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
in het begin mepte ik ook 2 paar stokken er per maand doorheen..nu is het meer 1 paar per 2 maanden
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #147 Verwijderd | 500 | 07-07-2009 15:45 |