Advertentie | |
|
![]() |
|
En ja hoor, daar gaan we dan. De mannenbroeders laten van zich horen, zoals te verwachten viel.
![]() SGP eist hervormingen kabinet http://www.nu.nl/politiek/2771337/sg...n-kabinet.html AMSTERDAM - De SGP roept het kabinet op niet alleen te bezuinigen, maar ook te hervormen. Dat zegt SGP-leider Kees Van der Staaij tijdens de algemene ledenvergadering van de partij in Hoevelaken. Volgens Van der Staaij is dat nodig om twee redenen: 'de financieel-economische malaise en de morele crisis'. Met bezuinigen alleen wordt de crisis volgens Van der Staaij niet afdoende bestreden. "De kaasschaaf volstaat niet, de botte bijl voldoet niet. ''Slim hervormen is nodig. Hervormen zonder taboes'', aldus Van der Staaij die met zijn partij een cruciale rol kan spelen omdat het minderheidskabinet van VVD en CDA samen met gedoogpartner PVV geen meerderheid meer heeft in de Tweede Kamer. Ingrijpend De SGP pleit voor hervormingen op de arbeidsmarkt, op de woningmarkt en in de gezondheidszorg. Het gaat wat Van der Staaij betreft om ingrijpende hervormingen: "Op de werkvloer: langer doorwerken en flexibiliseren." "Op de woningmarkt, onzekerheid wegnemen en starters helpen. In de gezondheidszorg, meer zelf betalen en beter organiseren. Tot nu toe is dit te weinig opgepakt. Daar moet nu echt wat gaan gebeuren." Iets tegenover Eerder vandaag werd al bekend dat wanneer het kabinet-Rutte nog sterker dan tot dusver gaat leunen op de SGP, daar ook meer tegenover mag staan. Ruim driekwart van de lokale SGP-politici pleit hier voor, zo blijkt uit een onderzoek dat het Nederlands Dagblad (ND) zaterdag publiceerde. Ruim 65 procent van de SGP-raadsleden en -wethouders is van mening dat door het vertrek van Hero Brinkman uit de PVV-fractie, de positie van de SGP als informele gedoger van het kabinet sterker is geworden. SGP’ers komen zaterdag bijeen tijdens de landelijke partijdag in Hoevelaken. Voor het ND-onderzoek werden zo’n 185 lokale SGP-politici aangeschreven, 110 van hen vulden de enquête in. Steun Uit het onderzoek komt duidelijke steun voor de opstelling van de SGP in Tweede en Eerste Kamer naar voren. Met de stelling ‘het is terecht dat de SGP het kabinet informeel gedoogt; dit is een prima regering’, is 77 procent van de ondervraagden het eens. De lokale SGP-politici mochten verder uit een lijst met 6 opties twee onderwerpen kiezen die zij het liefst gerealiseerd zouden zien, in ruil voor steun van de SGP aan de regering. Aanscherping van de abortus- en euthanasiewetgeving is het onderwerp waarop de lokale SGP’ers het liefst resultaat zien; 58,6 procent heeft hiervoor gekozen. Daarna volgt met 44,2 procent ‘een ruime onderwijsvrijheid, inclusief de vrijheid voor een eigen personeelsbeleid’, als tweede belangrijkste thema. Verdere inperking van het aantal koopzondagen wordt door 29,8 procent van de lokale SGP’ers gekozen, en het ontzien van kwetsbaren, chronisch zieken en gehandicapten bij nieuwe bezuinigingen door 24 procent. Logisch SGP-leider Van der Staaij zei in het Radio 1-Journaal het logisch te vinden dat zijn achterban met vooral de immateriële zaken komt. Maar hij verwacht niet dat dit de onderwerpen zijn waarop politieke uitruil zal plaatsvinden. ''Zo werkt het niet.'' Wel ziet hij de resultaten van het onderzoek als een aanmoediging om vooral bij de immateriële onderwerpen het eigen geluid te laten horen.
|
Patiënten die zich willen laten behandelen door een arts of ziekenhuis die geen contract met hun verzekeraar heeft, moeten de rekening straks deels of helemaal zelf betalen. Verzekeraars moeten niet meer verplicht zijn tot een vergoeding als hun cliënten voor een behandeling elders kiezen, zegt minister van Volksgezondheid Edith Schippers (VVD) in Trouw. Zij stuurt maandag een brief naar de Kamer.
Nu heeft iedereen recht op een redelijke vergoeding voor een behandeling bij een ziekenhuis dat geen contract heeft met de zorgverzekeraar. Dat ondermijnt het zorgstelsel, zegt Schippers in een interview in de krant. De minister ontkent dat hiermee de vrije artsenkeuze voor patiënten op de tocht komt te staan. Wie keuzevrijheid wil, kan namelijk kiezen voor een duurdere verzekering waarbij die vrijheid wordt geboden. "Bovendien kun je kiezen tussen verschillende zorgverzekeraars met verschillende zorgaanbieders", zegt ze in de krant. - De mongoliteit van dit kabinet is weer eens flink aanwezig vandaag, allemachtig. De hele trucendoos gaat open. ![]()
|
Een jingen pluurde dus bij Gym. EN hij prak zn pols en allerelei botten staken uit enzo. Dus we mochten niet eens naar huis
![]() ![]()
|
Ik flikkerde bijna van mijn fiets omdat er grint lag in een scherpe bocht.
Oh en later op Hoog Catherijne liep ik langs een van die standjes daar met mensen die je dingen aan willen smeren, met twee vrouwen die beteuterd zaten te kijken. Een ander mens van een jaar of 17 of ouder liep van die stand vandaan en riep dingen achter haar aan richting die kraam als "Haha, vetzak! Haha! Wat zeg je, vetzak? Vetzak! Varken! Vies varken! Miss Piggy! Haha, dag miss Piggy!" Ik waardeer het niet zo dat ik haar geen stomp op haar muil heb gegeven of in elk geval anderszins negatief bejegend heb.
||
Citaat:
![]()
|
Zojuist hoorde ik gierende remmen, keek ik uit mijn raam, zag ik dat er een hondje aan was gereden.
![]() ![]() De aanrijder was gelukkig gestopt en uitgestapt. Terwijl hij naar het hondje toeliep, ging ik snel naar beneden en op weg naar de voordeur. Maar eenmaal buiten was het hondje al strompelend verder de weg opgerend. Mijn eerste indruk was dus dat de aanrijder het hondje gewoon had laten weglopen, en er verder niets aan deed - ook de andere omstanders niet, die keken hem alleen maar na. ![]() Toen ik net op mijn fiets zat, zag ik in de verte al dat iemand het hondje al te pakken had gekregen, waarna de aanrijder weer in zijn auto stapte en er naar toe reed. Uiteindelijk nam hij gelukkig zijn verantwoordelijkheid en zette hij het hondje voorin in zijn auto, om het mee naar de dierenarts te nemen. Want ja, de eigenaar was nergens te bekennen: het leek er dus op dat het hondje zonder zijn eigenaar op straat rondzwierf (en dat zie je niet snel gebeuren in een klein dorp). ![]() ![]() *zucht* Hopelijk komt er nog een happy end aan het verhaal voor het hondje. ![]()
|
![]() |
Gisteren ging ik naar Vriendjelief, die een paar dagen geleden een lichte hersenschudding had gekregen. Daarom wist ik nog niet zeker of ik bij hem kon slapen, zou van zijn toestand die avond zelf afhangen.
Ik beloofde mijn pa dat ik hem nog een sms zou sturen of ik al dan niet naar huis kwam die avond. Ratsvergeten natuurlijk. Ik kom vandaag na een heerlijke nacht met Vriendjelief thuis (het gaat al much beter met hem!) , pa woest. Zei dat hij geen oog had dichtgedaan van bezorgdheid. Ik excuseerde me meermaals oprecht en zei dat het in de toekomst niet meer ging gebeuren. Ondertussen neem ik een boterham met hagelslag, pa woest omdat ik hagelslag neem en geen "gezond beleg", smijt boterhammen in de vuilbak. Stuurt me zonder eten naar mijn kamer en dreigt opnieuw verschillende dingen. Niet oké. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Feel good-topic Verwijderd | 37 | 05-01-2014 22:08 | |
De Kantine |
Wat heb jij vandaag nou weer gewaardeerd? Verwijderd | 499 | 26-04-2012 19:29 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #50² Verwijderd | 146 | 26-08-2008 07:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: titelloos Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:29 |