Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Mensen dachten vroeger ook dat de aarde plat was en dat vrouwen nergens toe in staat waren. In de Griekse oudheid was homoseksualiteit juist de normaalste zaak van de wereld. Mensen reageerden er heftig op omdat het volgens de Bijbel (en vast andere religieuze geschriften) niet mag, en er zijn aardig wat mensen die zich aan die dingen vastklampen. Nu kan ik alleen voor mezelf spreken, maar ik hecht weinig waarde aan de regels die in de bijbel geschreven staan. Ik kwam deze voorbeelden tegen: Citaat:
|
Als er daadwerkelijk een God is die zowel almachtig als goed is dan is homoseksualiteit of een handicap wel het laatste waar hij zich zorgen om zou maken. De bijbel is daarom een compleet irrelevante verhalenbundel. Ik acht moord, diefstal en andere compleet onredelijke handelingen als ernstig. Dat je om zulk soort handelingen niet de 'hemel' in zou komen is begrijpelijk, maar homoseksualiteit of een handicap doe je niemand mee kwaad. Een redelijke god zou het zelfde denken als ik.
||
![]() |
Citaat:
Ik wilde het alleen even zeker weten dat jullie ook vinden dat de natuur een wreed spel met ons speelt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat je in je 2e stuk zegt snap ik niet... Wat heeft dat met mijn post te maken? |
![]() |
||
Citaat:
(Overigens, vind je mensen met blond haar en blauwe ogen ook niet normaal? Of mensen met suikerziekte? Mensen met ondergewicht? Wat is dan wél normaal?)
|||
Citaat:
De woorden "vreemd" en "abnormaal" hebben tegenwoordig trouwens wel een lading en die moet je niet vergeten wanneer je een gesprek met iemand aangaat. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Waarom de natuur met ons een wreed spel speelt? Er worden mensen geboren die per direct dood zullen gaan, anders wel een tot twee weken later. Vroeger werden 'andere' (niet normale) mensen ter dood veroordeeld. De natuur geeft niet iedereen een gelijke kans, sommige zelfs helemaal geen kans. Dat is wreed. Homoseksualiteit heeft er niet heel veel mee te maken, alleen als je het feit neemt, dat ze vroeger vaak genoeg ter dood zijn veroordeeld (nog steeds trouwens), zijn gepest en zijn mishandelt.
Waarom ik blauwe ogen wel normaal vind? Omdat dat vaak in mijn omgeving voorkomt. Ik moet toegeven, zeggen dat homo's niet normaal zijn komt wreed over en dat was totaal niet mijn bedoeling. Op zo'n moment kon ik beter mijn mening voor me houden, aangezien veel mensen denken dat ik negatief over homo's denk, wat totaal niet het geval is. Ik houdt hem nu dus maar tot: Homo's komen niet vaak voor, verder interesseert het me niet. Laatst gewijzigd op 12-03-2012 om 07:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat je moet proberen om "de natuur" niet als een levend iets te zien (natuur is wel levend, obviously, maar je snapt wat ik bedoel). Het heeft geen doel, geen oordeel, het is gewoon. |
![]() |
|
![]() |
Maar die gedachte hebben we weer van de natuur gekregen. Maar deze discussie draait uit op een filosofische discussie , iets wat voor mij te hoog gegrepen is.
Nog even op de TS, het maakt mij niet uit of het bij jongens of bij meisjes is, (wel is het bij meisjes appetijtelijker om te zien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Trouwens.. moest je kinderen krijgen, waar ga je dan van uit? Dat je kind hetero is natuurlijk. Dat is wat er van iedereen wordt verwacht, dat je een job vindt, trouwt en kinderen krijgt. Dat is dus wat er algemeen als normaal wordt beschouwd.
Maar als je zou zeggen dat je homoseksueel bent, zouden je ouders dan niet verrast zijn? Of zouden ze het normaal vinden? Ik dacht het niet.. Maar ze zouden wel nog even veel van je houden. Niet "normaal" hoeft geen negatieve bijklank te hebben. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik zeg dat wezens met een overlevingsinstinct een grotere kans hebben om te overleven, en dus die eigenschappen uiteindelijk zullen doorgeven aan volgende generaties. Dat is een logisch gevolgd, niet het doel van de natuur. De natuur heeft geen doel.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Nee, maar die vergelijking is wel behoorlijk negatief en beledigend, dat kun je toch ook wel begrijpen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hou alsjeblieft op met voor anderen te spreken, wat ouders verwachten, wat wij van onze kinderen verwachten, of ze verrast zouden zijn of niet. JIJ vindt het niet normaal. JIJ zou verrast zijn. JIJ verwacht dingen van je kinderen die ze zelf misschien niet eens gaan willen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik vind zelf zo'n gay parade ook niet echt nodig, een beetje normaal doen kan ook geen kwaad, hetero's gaan ook niet half naakt op een boot staan dansen denk ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed dat je gay friendly bent. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
^Je kunt daar volgens mij twee dingen mee bedoelen: met dat het idioot is dat een gayparade überhaupt nodig is om aan te tonen dat we zo homotolerant zijn - als we dat echt waren, zouden er niet van dit soort dingen nodig zijn om dat te laten zien maar zouden er minder homo's in elkaar getrapt en gepest worden omdat ze homo zijn. Je kunt echter ook bedoelen dat het bijzonder gaaf is dat dat in Nederland kan en dat we er trots op mogen zijn dat we zo tolerant zijn... En ja, ik bedoel dit heel serieus
![]() |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb het dus over gehandicapte/verminkte dieren, en in vroegere tijden ook over mensen (denk aan de oertijd etc), dus niet over homo's, als je het feit niet meeneemt dat sommige homo's nog steeds worden vervolgd en verbannen (Ethiopië bijvoorbeeld)... Staat een beetje onduidelijk in m'n post, sorry. |
![]() |
||
Citaat:
De natuur zorgt nergens voor. Ik weet niet hoe ik dit moet verwoorden, maar je moet stoppen met denken dat de natuur op welke manier dan ook intenties heeft. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik las gisteren een krantenartikel over homoseksualiteit vroegah. Hierbij ging het ook over de Griekse samenleving, waarin mannen getrouwd waren met een vrouw, kinderen met haar kregen etc, maar dat 'houden van'm was weggelegd voor relaties tussen mannen (die ze bovenop hun huwelijk dus hadden). Houden van een vrouw was zwak, die had je immers voor oppervlakkig genot en kids, vrouwen stonden onder de man dus ze waren het niet waard écht van te houden. Liefde was dus voor min of meer gelijken, mannen onderling. Wanneer mannen dan seks hadden met elkaar (naast hun gewone huwelijk) was dat dan ook een uiting van echte liefde.
Zo zie je maar weer dat hoe we er nu tegenaan kijken ook maar een van de zoveel varianten is en je geen enkele goede aanleiding hebt om drama te schoppen hierover. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder is homotolerantie ook in Nederland nog lang geen vanzelfsprekende zaak, en al helemaal niet in andere landen in de wereld (ook in Europa). Dus ja, een pride is nog steeds nodig.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Enquête homoseksualiteit Cherryheart | 20 | 29-10-2013 15:15 | |
Psychologie |
Homoseksualiteit, keuze of aangeboren? DAH | 31 | 16-05-2013 08:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en religie dot | 68 | 14-05-2007 22:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en de bijbel (vrij) letterlijk nemen Verwijderd | 129 | 11-04-2007 14:20 | |
Psychologie |
Is homoseksualiteit geaccepteerd? Faerie | 75 | 27-10-2005 17:17 | |
Liefde & Relatie |
meningen homoseksualiteit voor tv programma r.g.2 | 82 | 16-05-2005 12:10 |