Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2012, 12:32
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik doe minder mascara op, alleen de bovenkant en onder aan de hoeken in de zomer. Zo zie ik er wat frisser uit, en wat blush helpt ook bij mij.
Oud 22-06-2012, 13:16
kleinkonijntje
kleinkonijntje is offline
ik doe altijd beetje bronzer op, anders zie ik heel bleek. Verder mascara en niet altijd donkerblauwe eyeliner.
Oud 22-06-2012, 17:01
Hakuna
Hakuna is offline
IK ben sinds kort wat aan het experimenteren met make-up die ik van enkele buurvrouwen heb gekregen. Daar ik (nog) geen ervaring met make-up heb wil ik het voorlopig even bescheiden houden qua gebruik en budget, wel gebruik ik soms zwarte mascara en donkerbruine wenkbrauw kohl potlood. Maar die mascara is deels opgedroogd. Hoe krijg ik die weer goed, met alcohol of water?
Hoe moet je het beste foundation aanbrengen, ik heb wel een vrij gave gezichtshuid, maar wel sproetjes die ik iets wil camoufleren.
Oud 22-06-2012, 21:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hakuna, is dan misschien een dagcreme met pigmentering niet meer wat voor jou, dan meteen een foundation? Is makkelijker aan te brengen, lichter, en maakt toch je huid wat egaler (voor kleine dingen als een paar sproetjes dus geschikt).
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 21:38
Lente
Lente is offline
en koop gewoon nieuwe ipv te klooien met ingedroogde tweedehands mascara.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2012, 11:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Inderdaad - bij HEMA, Etos of Kruidvat (merk Essence) heb je voor 3 a 4 euro al een aardige mascara. Oh, bij Yves Rocher hebben ze trouwens ook een heel goedkope lijn.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2012, 22:38
darkfairy
darkfairy is offline
ik draag alleen maar nagellak (L)
Oud 24-06-2012, 22:16
LekkerBanaantje
LekkerBanaantje is offline
ik draag meestal mascara, eyeliner, concealer, poeder, blush, en ik werk m'n wenkbrauwen een beetje bij, en bij een feestje of uitgaan doe ik soms knalrode lippen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 00:43
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik gebruik sinds kort een lippotlood als eyeliner, met blauwe ogen werkt dat heel goed. En dan alleen aan de buitenranden mascara
Oud 25-06-2012, 11:13
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik gebruik sinds kort een lippotlood als eyeliner, met blauwe ogen werkt dat heel goed. En dan alleen aan de buitenranden mascara
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt. Een lippotlood gebruiken als eyeliner werkt niet goed wanneer je geen blauwe ogen hebt?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 16:05
Verwijderd
Ik gebruik weinig make - up. Alleen mascara en heel ietsjes lip-gloss. Ik vind dat ik er prima uitzie zo, en het is ook niet zo tijdrovend. Af en toe doe ik wat nagellak op, op mijn handen meestal alleen glans en op mijn tenen een fel kleurtje. That's all.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 08:27
Verwijderd
ik draag bijna nooit make-up. alleen met feestjes en 3 keer per jaar ofozo naar school als ik er zin in heb. als ik make-up draag is het mascara. oogschaduw zie je bij mij niet zitten. lipgloss vind ik irritant.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 12:03
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
ik draag bijna nooit make-up. alleen met feestjes en 3 keer per jaar ofozo naar school als ik er zin in heb. als ik make-up draag is het mascara. oogschaduw zie je bij mij niet zitten. lipgloss vind ik irritant.
Oogschaduw zie je niet zitten? Volgens mij doe je dan echt iets verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 12:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of heb je cheapass oogschaduw met geen pigment.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 12:18
*oma*
*oma* is offline
Hoeft niet. Een vriendinnetje van mij is Koreaans en bij haar zie je haar oogschaduw ook niet zitten , tenzij ze haar ogen dicht doet natuurlijk
Oud 26-06-2012, 12:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik kan het me niet voorstellen. Oogschaduw hoeft toch niet alleen op je bovenste ooglid? What about je onderste ooglid, boven je arcadeboog en in je ooghoeken? Of zie je die ook niet zitten
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 12:27
*oma*
*oma* is offline
Haha, nee die wel . Maar ik moest er direct aan denken, toen ze mij dat vertelde was dat zeg maar een eye-opener (huhu). Ik had er namelijk nooit bij stil gestaan dat je haar oogleden niet ziet als ze haar ogen open heeft.
Oud 27-06-2012, 00:30
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
http://www.refinery29.com/a-red-hot-...your-eyeshadow

Rode eyeliner, prachtig. Ik bedoel dat het blauwe ogen goed laat uitkomen, ook groene, minder donkere ogen omdat het de kleur niet versterkt omdat het colourblocking is. En ik heb geen geld voor een dure rode eyeliner, dus dan maar een rood lippotlood als eyeliner gebruiken
Verder doe ik wat mascara op en maak ik mijn huid witter met foundation. Geeft het een grungy effect. Soms lichtrode lippenstift, ik raad het mensen met grote ogen ook aan
Oud 27-06-2012, 08:57
Verwijderd
Eh, ik word daar altijd wat ongemakkelijk van. Als er mensen knalkleuren bij hun ogen gebruiken, kan ik echt alleen nog maar daar naar kijken. Ik vind dat echt rete-irritant. Een collega van mij maakte altijd een hele dikke (de gemiddelde viltstift deed er niet voor onder) blauwe lijn onder haar ogen. Dat ding vind ik echt fascinerend en ik kan echt alleen nog maar dat zien als ik met haar in gesprek ben. Ik vind het al heel wat van mezelf dat ik een knalblauw lijntje onder mijn ogen zet, kleurderiger dan dat zul je bij mij niet gauw zien
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Oogschaduw zie je niet zitten? Volgens mij doe je dan echt iets verkeerd.
Nee, mijn oog zit meteen tegen mijn hoe heet dat: ooglid?? aan. alleen als ik knipper met mijn ogen zit je het zitten of als ik ze dicht houd.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 14:20
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nee, mijn oog zit meteen tegen mijn hoe heet dat: ooglid?? aan. alleen als ik knipper met mijn ogen zit je het zitten of als ik ze dicht houd.
Maar je ooglid is niet het enige deel van je ogen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 09:31
Verwijderd
ja oke.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 18:44
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
IK ben sinds kort wat aan het experimenteren met make-up die ik van enkele buurvrouwen heb gekregen. Daar ik (nog) geen ervaring met make-up heb wil ik het voorlopig even bescheiden houden qua gebruik en budget, wel gebruik ik soms zwarte mascara en donkerbruine wenkbrauw kohl potlood. Maar die mascara is deels opgedroogd. Hoe krijg ik die weer goed, met alcohol of water?
Hoe moet je het beste foundation aanbrengen, ik heb wel een vrij gave gezichtshuid, maar wel sproetjes die ik iets wil camoufleren.
Mascara moet je officieel na 3 tot 6 maanden weggooien, dus als 'ie uitgedroogd is is 'ie klaar voor de vuilnisbak. Koop gewoon voor 3 a 4 euro een nieuwe bij de Hema (Hema heeft ook donkerbruine mascara, die is iets subtieler), bij Kruidvat vind ik de Stay on and on and on mascara van Essence erg fijn (blauwe verpakking) voor iedere dag, ook handig voor de onderwimpers wegens het kleine borsteltje, blijft goed zitten, en is makkelijk te verwijderen met warm water. Wil je echt dramatisch meer volume en lengte dan kun je beter voor een andere mascara gaan, maar ook daarin heeft het merk Essence genoeg keus.

Ik gebruik zelf nooit foundation, maar vind de BB Cream van Garnier wel erg fijn, geeft nét dat beetje dekking en verzorgt gelijk je huid. Verder doe ik wel meestal concealer onder m'n ogen (ik gebruik zo'n rollerstick van Garnier).

Donkerbruin klinkt wel érg donker voor je wenkbrauwen trouwens, ik heb bijna zwarte wenkbrauwen en gebruik zelf een asbruinige oogschaduw om ze bij te tekenen. Je moet uitgaan van 2 tinten lichter dan je haarkleur voor donkere haren en in geval van blond twee tinten donkerder, voor een beetje een natuurlijke uitstraling that is.
Oud 03-07-2012, 09:26
Lijanne
Lijanne is offline
Ik gebruik foundation ( lancome teint miracle, aanrader), poeder (l'oreal) en mascara (Dior, aanrader). Ik gebruik in de winter meer make up dan in de zomer.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 13:46
Rivka
Rivka is offline
Ik vind de BB cream van Garnier voor de gecombineerde tot vette huid heel fijn
Oud 03-07-2012, 14:31
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Ik gebruik geen make - up

Heel soms naar feestjes, maar that's it.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:50
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Sinds kort gebruik ik heel witte matte foundation, echt voor het eerst dat ik dit heb gekocht. Staat me wel.
Oud 14-07-2012, 02:14
SushiMonster
SushiMonster is offline
Ik draag HEEL veel make-up. Zoveel mogelijk, anders zien ze dat ik eigenlijk een sushimonster ben!
Oud 14-07-2012, 10:08
M. Tettenbaum
M. Tettenbaum is offline
Ik heb mijn make-up van gisteren nog op, ik was zomaar in slaap gevallen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten