|
|
Bekijk resultaten poll: Wie heeft je voorkeur? | |||
Obama |
![]() ![]() ![]() ![]() |
34 | 75.56% |
Romney |
5 | 11.11% |
Andere kandidaat, namelijk... |
6 | 13.33% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk niet dat het veel zin heeft om met je in discussie te gaan MuddyMudskipper (zelfs voor Amerikaanse standaarden is dit extreem volgensmij
![]() ![]() En ik vraag me af waar mensen die niet geloven kunnen trouwen in jouw ideale maatschappij.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. De halve stad laten affikken omdat mensen niet verzekerd zijn. 2. Onverzekerden alsnog beschermen, in welk geval de verzekerden extra moeten betalen omdat ze ook de kosten moeten dekken van de onverzekerden. In dit geval levert dit ook flink meer bureaucratie op (precies wat er ook gebeurt in de gevallen dat dergelijke systemen geprobeerd zijn in de VS). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik kan me nog een geval uit de VS herinneren, was een vent die weer eens zijn honderd dollar niet had overgemaakt aan de brandweer. Toen er brand uitbrak, kwam de brandweer langsgereden om het huis van de buren te beschermen: zijn huis lieten ze gewoon afbranden (inclusief honden). En dan zijn er nog mensen die een dergelijk systeem verdedigen met "had-ie maar moeten betalen". Zal Muddy ook wel vinden, vrees ik.
Edit: Ah, gevonden. Het ging trouwens om maar 75 dollar, maar dat is maar een detail. http://www.msnbc.msn.com/id/39516346...let-home-burn/
|
Nouja, nu betalen we er natuurlijk ook voor dmv belastingen. Als je het heel simpel zou bekijken maakt het natuurlijk niet zo veel uit of je het betaalt via belastingen of geen belasting betaalt en al dat soort publieke diensten via private partijen regelt (en die betaalt voor de diensten door een soort verzekering), alleen wel een beetje gek dat je allerlei bedrijven die primair een winstoogmerk hebben zonder problemen wél alle touwtjes in handen geeft, en de overheid totaal niet vertrouwt
||
Citaat:
http://www.nytimes.com/2012/01/03/sc...ous-lunch.html
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ga rustig verder met uitleggen waarom het allemaal niet kan ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Het probleem met liefdadigheid is vooral dat het véél minder efficiënt is dan de overheid, omdat de overheid nog een reden heeft om kosten te besparen - een liefdadigheidsinstelling móet het budget uitgeven ook als er niks nuttigs is om het aan uit te geven. Verder vind ik het natuurlijk prima wanneer mensen aan goede doelen geven, maar voor zaken die essentieel zijn voor de samenleving zou het niet noodzakelijk moeten zijn. Een goed voorbeeld vind ik dat geleidenhondenfonds. Eigenlijk zouden alle blinden gewoon zo'n hond moeten kunnen krijgen van de overheid. Die zou dat ook veel goedkoper kunnen doen, en dan heb je ook geen dure reclamecampagnes nodig. |
![]() |
|||||||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over abortus/morning after pill Citaat:
De ouder heeft het recht niet het kind te aborteren omdat het kind niet hun eigendom is. Ze hebben een verantwoordelijkheid, zeker, maar het is niet hun eigendom en dat is waarom zij niet mogen beslissen of het kind mag leven of niet. Over privaat onderwijs Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=EUSOtID5RsQ http://www.youtube.com/watch?v=Bx4pN-aiofw http://www.youtube.com/watch?v=9q5VKBYyBiI Empirische gegevens: http://www.edchoice.org/Research/Rep...-Vouchers.aspx Citaat:
Over private brandweer Citaat:
Citaat:
Over liefdadigheid Citaat:
|
![]() |
||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Tevens is er geen verschil tussen belasting en diefstal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Toch maar een serieuze reactie dan.
![]() Citaat:
Wat betreft onderwijs denk ik dat er aan twee dingen voldaan moet worden, namelijk dat de kwaliteit goed genoeg is en dat het voor iedereen toegankelijk is. Dat is in Nederland het geval. Althans, binnenkort wordt het studeren wel erg duur voor sommigen, maar in principe gaat het niet zo slecht. Dat komt doordat de overheid het financiert. Als je het aan de markt overlaat, zullen de goede scholen nog veel rijker en beter worden -en ontoegankelijk als je niet rijk genoeg bent- en zullen de arme scholen nog armer worden. Dat is tenminste wat in de VS het geval is. Wat betreft je homodiscriminatie, het is juist wel typerend voor een libertariër (zo noem je jezelf toch?) om zoiets te vinden. In een vrije samenleving waarin je niet totaal afhankelijk bent van de goodwill van je meerderen is discriminatie weliswaar niet zo nuttig, maar in een libertaanse samenleving kan het nog weleens van pas komen. Je weet wel, om eerst maar eens die homo's te ontslaan voor je zelf aan de beurt bent. Het is en blijft natuurlijk belachelijk om hen zo te behandelen, als waren het tweederangsburgers. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En ja, het hóeft niet via de staat. Het is wel handiger, goedkoper, en betrouwbaarder. Meer nee, het hóeft niet. Ik vraag me alleen af hoe je de inspectief organiseren wilt. Of mag elke caféhouder voortaan gewoon zijn brandbare kerstversiering maandenlang laten hangen? Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]()
||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens is er een verschil tussen geven en nemen. De overheid legt onvrijwillig beslag op je geld. Hier komt geen keuze aan te pas. Geld geven is daarentegen een legitieme vrijwillige transactie. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-06-2012 om 01:34. Reden: typo |
![]() |
|
Verwijderd
|
Keynesiaanse theorie zou ontkracht zijn?
![]() En de theorie van Friedman blijft fier overeind? Laat me niet lachen. Dan kan ik je toch niet meer serieus nemen? Libertariërs gebruiken een paradoxaal axioma om te bewijzen dat hun overtuiging de juiste is en dat is onmogelijk te ontkrachten. Ieder voorbeeld wat je geeft is namelijk nooit een goed voorbeeld van goed geïmplementeerd libertarisch gedachtengoed. Vind je het niet een beetje vreemd dat juist de economieën met de grootste overheden en hoogste belastingdruk (Scandinavië en Duitsland) het het beste doen? Als ik jou was zou ik me ook iets meer gaan verdiepen in vraag en aanbod want het is niet zo dat aanbod vraag volgt, het is zelfs zo dat vraag vrij eenvoudig gecreëerd kan worden. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Bewustzijn, empathie en hoge intelligentie zijn eigenschappen die mensen superieure wezens maken. Bij een foetus zijn ze afwezig. Dus: doodmaken dat ding, als je er last van hebt.
||
![]() |
Citaat:
De kredietcrisis, Great Depression en andere recessies vinden allemaal hun oorzaak door fouten van de federal reserve en inflatie door fractional reserve banking. Het probleem ligt hem erin dat de overheid de monetaire eenheid regelt. Libertariërs zijn vaak voor een goudstandaard of in ieder geval monetaire vrijheid. De Federal Reserve is een instituut waar Amerikaanse libertariërs zoals Ron Paul al sinds het bestaan ervan tegen vechten. Ron Paul heeft aan deze strijd 30 jaar van zijn leven besteed. @Turk February Ik zei het kan een mix tussen liefdadigheid en marktwerking zijn. Ik denk dat er zeker een markt is voor een brandweer omdat er vraag naar brandveiligheid is. En dat het een winstgevende business is omdat verzekeringen belang bij brandveiligheid hebben. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zolang de staat van burgers verwacht deel te nemen aan de maatschappij, heeft de staat ervoor te zorgen dat die burgers in leven blijven. Dat is een heel redelijke overeenkomst. Je kunt niet van mensen eisen day ze meedoen aan je gekke systeem van geld en werken, en ze verder aan hun lot overlaten; voor niets komt de zon op.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |