Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2012, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er geen directe ervaring mee, maar zou je als transgender niet tijdens het proces juist redelijk goed in je vel zitten? Als je je hele leven daarvoor het gevoel hebt dat je in het verkeerde lichaam zit en je tijdens die verandering opeens merkt van, "ja, het komt toch goed!" zou je toch juist blij zijn en niet zo'n emotioneel wrak als daarvoor?
Ja check. Alle horrorverhalen over 'ik zou niet weten hoe ik mijn vriend of vriendin zou kunnen steunen tijdens zo'n emotionele zware periode' zijn een beetje overtrokken. En die zinnen over dat dan je verschrikkelijk onstabiel bent tijdens transitie. Natuurlijk zijn er moeilijke dingen maar je zit als partner echt niet perse elke dag in het handje van je vriendje te knijpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2012, 16:49
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ja check. Alle horrorverhalen over 'ik zou niet weten hoe ik mijn vriend of vriendin zou kunnen steunen tijdens zo'n emotionele zware periode' zijn een beetje overtrokken. En die zinnen over dat dan je verschrikkelijk onstabiel bent tijdens transitie. Natuurlijk zijn er moeilijke dingen maar je zit als partner echt niet perse elke dag in het handje van je vriendje te knijpen?
Ik weet niet hoe ik het deed maar toen ik de post voor het eerst zag (voordat ik begon met lezen) las ik 'zwangerschap'. En dat leek me tevens wel een goed voorbeeld van een intensieve hormonale periode en alles (en dan nog veel erger, want dan krijg je er nóg één bij die z'n hele kindertijd lang nog moet veranderen tot ie eindelijk eens volwassen is ), maar daar heb ik nooit vergelijkbare klachten/verhalen over gehoord over steunen tijdens emotionele periodes (maar goed, dat kan liggen aan dat die verhalen me niet bereiken) (of misschien richten mensen zich bij een zwangerschap wel teveel op het te krijgen kind).
Oud 19-06-2012, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Dat eerste is gewoon echt zo'n verschrikkelijke hoeveelheid onzin. Je ziet het natuurlijk niet wanneer je het niet ziet he? Je kan niet de gevallen tellen waarbij je het 'niet ziet'.
Zo fel hoeft niet meteen hoor. Het is een gevoel/gedachte wat niet echt onzin te noemen is hè
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 21:31
Em.
Em. is offline
Citaat:
Zo fel hoeft niet meteen hoor. Het is een gevoel/gedachte wat niet echt onzin te noemen is hè
Je zegt anders heel stelling 'ik zou geen relatie kunnen hebben met een transgender'. Als je had gezegd 'ik dénk dat ik geen relatie zou kunnen hebben met een transgender' was het misschien wat meer overkomen als een gevoel/idee dan als iets waar je behoorlijk zeker van was.
Oud 19-06-2012, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Enig idee hoeveel transgenders jij hebt gezien in je leven? Een nicht van mijn vader is zijn neef geworden en is een dikke vent met gigabaard en een lief poppig vriendinnetje ernaast. Een transgender is niet altijd androgyn of slecht verkleed.

edit; niet dat ik het niet snap hoor Maar ik wil alleen zeggen dat een deel ook niet 'geregistreerd' wordt.
Dat weet ik echt allemaal wel. Maar dat is een gevoel/gedachte
En ik weet wel dat het niet meetbaar en ik een gekleurd beeld heb maar het idee dat iemand een jongen of andersom is geweest lijkt mij raar.

Ik snap dat mensen het wellicht vreemd vinden dat ik er geen relatie met een transgender zou nemen maar het is een gevoel. Ik veroordeel ze niet (althans niet in dat opzichte). Alleen voor een relatie lijkt het mij niet geschikt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Je zegt anders heel stelling 'ik zou geen relatie kunnen hebben met een transgender'. Als je had gezegd 'ik dénk dat ik geen relatie zou kunnen hebben met een transgender' was het misschien wat meer overkomen als een gevoel/idee dan als iets waar je behoorlijk zeker van was.
Eh ja als ik bij alles moet gaan zeggen ik denk..
Zeker weten doe je namelijk nooit iets maar dat is voor nu mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 21:39
Em.
Em. is offline
Citaat:
Eh ja als ik bij alles moet gaan zeggen ik denk..
Zeker weten doe je namelijk nooit iets maar dat is voor nu mijn mening.
Ja, nou ja, dan kun je het andere mensen ook niet heel kwalijk nemen dat ze misschien niet doorhebben dat je alleen bedoelde dat je die gedachte/dat idee had en dat het niet iets was waar je heel stellig was (want dat konden ze immers niet uit je post opmaken). Dat was een beetje mijn punt.
Oud 19-06-2012, 21:47
Verwijderd
Daarom gaan discussies op het forum vaak fout door verkeerde interpretaties. frustrerend
Ik vind het overigens wel mooi dat mensen er geen moeite mee hebben en ik denk ook dat als we 20 jaar verder zijn, mensen er anders tegen aan kijken ook in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 02:18
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat weet ik echt allemaal wel. Maar dat is een gevoel/gedachte
Nou, je zegt dat jij het 'tot nu toe' altijd hebt gezien of iemand transgender is. Dat is niet zomaar een gevoel, dat is een empirische bewering. Zoals Luwte terecht opmerkt, een bewering die je niet kunt maken, want je weet niet hoeveel transgenders je bent tegengekomen zonder te weten dat ze transgenders waren.
Oud 20-06-2012, 10:03
Verwijderd
Dat weet ik ook wel maar ik denk dat/dat is mijn gevoel daarbij.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat mensen het wellicht vreemd vinden dat ik er geen relatie met een transgender zou nemen maar het is een gevoel. Ik veroordeel ze niet (althans niet in dat opzichte). Alleen voor een relatie lijkt het mij niet geschikt.
Ik vind het helemaal niet vreemd.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 14:13
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat weet ik ook wel maar ik denk dat/dat is mijn gevoel daarbij.
Hoe bedoel je, je gevoel? Dit is toch geen kwestie van mening? Of jij bent magischerwijze in staat iedere transgender als transgender te herkennen, of je bent dat niet. Dat laatste is hoogstwaarschijnlijk de waarheid. Niks gevoel.
Oud 20-06-2012, 16:24
Verwijderd
Queasy. Als je deze meneer zou zien, zou je dan ook dat gevoel hebben?

Of bij deze?

Sterker nog, hier komt een leuk spel. Hieronder zijn een aantal foto's van mensen, en dan mag jij de transgenders aanwijzen. Als je ze allemaal goed hebt krijg je een prijs.

Spoiler

De prijs is geloofwaardigheid. Niet valsspelen, he.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 17:08
Verwijderd
Dat staat overigens los van wel/geen transgenders willen/kunnen daten. Dat moet iedereen vooral voor zichzelf afwegen, politieke correctheid heeft in bed niks te zoeken. Maar de bewering 'ik doe het niet want ik kan het altijd zien' is simpelweg logisch ongeldig.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 17:14
Em.
Em. is offline
Goede voorbeelden/post, Para! Alleen je antwoorden matchen niet helemaal met de vragen, geloof ik.

Die eerste mannen zou ik waarschijnlijk trouwens zelfs aantrekkelijker vinden als ze er wat vrouwelijker uitzagen.
Oud 20-06-2012, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Goede voorbeelden/post, Para! Alleen je antwoorden matchen niet helemaal met de vragen, geloof ik.
Je doelt op de meerkeuzeopties bij de bonusvraag? Want die gelden natuurlijk alleen voor de bonusvraag.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 17:21
Em.
Em. is offline
Citaat:
Je doelt op de meerkeuzeopties bij de bonusvraag? Want die gelden natuurlijk alleen voor de bonusvraag.
Ohhhh. Zó. Dan klopt het wel. Ik dacht dat het antwoorden waren van de dingen erboven die A en B enzovoort heetten.
Oud 20-06-2012, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Queasy. Als je deze meneer zou zien, zou je dan ook dat gevoel hebben?

[afbeelding]

Of bij deze?

[afbeelding]

Sterker nog, hier komt een leuk spel. Hieronder zijn een aantal foto's van mensen, en dan mag jij de transgenders aanwijzen. Als je ze allemaal goed hebt krijg je een prijs.

Spoiler

De prijs is geloofwaardigheid. Niet valsspelen, he.
En voor de mensen die op mannen vallen!
spot de transman!
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 18:34
*oma*
*oma* is offline
Dan zou ik nummer drie zeggen, maar dat komt meer doordat hij een mannen mimiek doet. Maar geen idee eigenlijk.Of geen een. Of de laatste
Oud 20-06-2012, 19:12
Verwijderd
Ik durf helemaal niet mee te doen aan para's spelletje
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 19:28
Verwijderd
Dan mag jij iets anders leuks.

Dit is dezelfde persoon.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 19:34
Em.
Em. is offline
Ik vermoed dat als ik een keuze maak dat het dan ineens is GEFOPT en dat ze allemáál transgender zijn. Maar ik ben ondertussen wel geheel en al overtuigd dat waarschijnlijk de halve wereld om mij heen transgender zou kunnen zijn zonder dat ik ook maar íets zou vermoeden.
Oud 20-06-2012, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik nummer drie zeggen, maar dat komt meer doordat hij een mannen mimiek doet. Maar geen idee eigenlijk.Of geen een. Of de laatste
nee!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 20:34
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En voor de mensen die op mannen vallen!
spot de transman!
Nummer twee? Of zijn er meer dan één?
Oud 20-06-2012, 20:37
Turk February
Turk February is offline
Wie o wie?

Spoiler
Oud 20-06-2012, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Dat staat overigens los van wel/geen transgenders willen/kunnen daten. Dat moet iedereen vooral voor zichzelf afwegen, politieke correctheid heeft in bed niks te zoeken. Maar de bewering 'ik doe het niet want ik kan het altijd zien' is simpelweg logisch ongeldig.
Het idee dat ik het DENK te zien lijkt mij niks.
En nee tuurlijk pik ik ze er niet allemaal tussen uit.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 22:59
Em.
Em. is offline
Citaat:
Het idee dat ik het DENK te zien lijkt mij niks.
En nee tuurlijk pik ik ze er niet allemaal tussen uit.
Wacht, ik volg je hier niet helemaal. Als je dus een meisje zou daten die er helemaal volledig als meisje uitziet (dus zoals tal van voorbeelden hierboven niet van niettransgenders te onderscheiden is) dan zou je haar nóg afwijzen als ze zegt dat ze transgender is? Onder het mom van 'ja maar ik DENK dat ik het zou kunnen zien' (terwijl je het dus niet ziet)? Terwijl, zelfs al zóu je iets mannelijks aan haar ontdekken, hoe erg zou dat zijn? Zouden we dat bovendien niet allemaal wel hebben, iets dan mannelijker of vrouwelijker is dan de rest?

Of mis ik je punt hier nou helemaal?
Oud 20-06-2012, 23:33
Verwijderd
Volgens mij bedoelt ze dat ze zodra ze het weet ernaar gaat zoeken, teveel denkt aan hoe die persoon was en dat niet uit d'r hoofd krijgt. Dus ohja het was een man! Nouja, die kaaklijn is idd wel wat mannelijk. En die dikke wenkbrauwen snap ik nu ook en en en.. Overal wat achter zoeken en vooral niet kunnen ontspannen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 00:08
Verwijderd
Ik val niet op mollig. En eigenlijk ook niet op slanke mensen want, ik denk dan echt teveel aan hoe die persoon was en dat krijg ik dan niet uit mijn hoofd. Dan denk ik, die kaaklijn was ooit minder strak. Dan kan ik echt niet ontspannen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 04:25
Vowel
Vowel is offline
Ik kan ook echt niet kiezen uit die foto's van Para en Luwte. Ik vind het allemaal hele mooie mensen en ik zie echt niet iets typisch waardoor ik denk "OH, dat is een man!" of "Oh dat is een vrouw!" Maar dat komt vooral omdat iedere man wel iets vrouwelijks heeft en iedere vrouw iets mannelijks, dus dat transgenders dat wellicht ook hebben maakt ze niet opeens herkenbaar.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 06:07
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij bedoelt ze dat ze zodra ze het weet ernaar gaat zoeken, teveel denkt aan hoe die persoon was en dat niet uit d'r hoofd krijgt. Dus ohja het was een man! Nouja, die kaaklijn is idd wel wat mannelijk. En die dikke wenkbrauwen snap ik nu ook en en en.. Overal wat achter zoeken en vooral niet kunnen ontspannen.
Jep!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Ik val niet op mollig. En eigenlijk ook niet op slanke mensen want, ik denk dan echt teveel aan hoe die persoon was en dat krijg ik dan niet uit mijn hoofd. Dan denk ik, die kaaklijn was ooit minder strak. Dan kan ik echt niet ontspannen
Wat heeft het voor zin je hier boos over te maken? Het is niet míjn mening maar het zal iets zijn waar je vaak tegenaan loopt en wat je hier als bijna parallelle voorbeeld noemt bestaat ook echt op deze wijze.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten