Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2012, 18:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Vieren ze in Zweden geen Sinterklaas? Mijn overburen zijn Zweeds (althans, zij is Zweeds) en ze hebben al kerstversiering opgehangen. Dat is niet zo vreemd an sich, maar ze hebben een zoontje van 5 of 6 (en nog een janklarf, maar die is nog geen 1).
Nee. Maar is Sinterklaas sowieso niet alleen iets Vlaams en Nederlands? Of misschien nog Duits.
Oud 01-12-2012, 18:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee. Maar is Sinterklaas sowieso niet alleen iets Vlaams en Nederlands? Of misschien nog Duits.
Duidelijk een minpuntje voor de integratie in dat huis!
Oud 01-12-2012, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Oja, dat leek me wel een leuke serie!
Oud 01-12-2012, 18:59
Verwijderd
Word sinterklaas niet alleen in Nederland gevierd ?
Oud 01-12-2012, 19:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik was eigenlijk van plan deze taart te bakken voor 5 dec, maar kwam tot de conclusie dat ik daar dingen voor moet kopen die ik daarna nauwelijks nog gebruik. Ik heb geen springvorm en geen deegroller.
Oud 01-12-2012, 19:00
Severus
Severus is offline
http://www.youtube.com/watch?v=50SfAVVd6JY

Auw! Wat een slager!
Oud 01-12-2012, 19:02
Verwijderd
Oh nee, andere Europese landen vieren het soms wel, maar altijd anders dan in Nederland. Maar Zweden staat er sowieso niet bij.
Oud 01-12-2012, 19:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Word sinterklaas niet alleen in Nederland gevierd ?
Nee, ook in België en zelfs in sommige steden in Amerika, dacht ik ergens ooit te hebben gelezen
Citaat:
Oh nee, andere Europese landen vieren het soms wel, maar altijd anders dan in Nederland. Maar Zweden staat er sowieso niet bij.
Hm, jammer. Lijkt me sowieso lastig voor dat kind.

Ik heb het wel eens aan een Engelse vriend geprobeerd uit te leggen. Verloren zaak, want hij vond het zeer onwaarschijnlijk dat een oude man een paard op het dak kreeg
Oud 01-12-2012, 19:05
Verwijderd
Ja, het wordt natuurlijk overal waar vrij recente Nederlandse immigranten zitten wel gevierd. Want lekker vasthouden aan je tradities enzo. Dus in Amerika zal het ook ongetwijfeld
Oud 01-12-2012, 19:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, het wordt natuurlijk overal waar vrij recente Nederlandse immigranten zitten wel gevierd. Want lekker vasthouden aan je tradities enzo. Dus in Amerika zal het ook ongetwijfeld
Als ik zou emigreren, zou ik het misschien ook nog wel doen hoor maar ja, zoiets verwatert toch, lijkt me. Hier wordt je in september al doodgegooid met kruidnoten, elders niet, denk ik zo.
Oud 01-12-2012, 19:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee, ook in België en zelfs in sommige steden in Amerika, dacht ik ergens ooit te hebben gelezen

Hm, jammer. Lijkt me sowieso lastig voor dat kind.

Ik heb het wel eens aan een Engelse vriend geprobeerd uit te leggen. Verloren zaak, want hij vond het zeer onwaarschijnlijk dat een oude man een paard op het dak kreeg
In Amerika wordt dat neem ik aan gevierd door (of onder invloed van) de Nederlanders
Oud 01-12-2012, 19:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh Frayne was me voor.
Oud 01-12-2012, 19:11
Verwijderd
Ik zou het niet doen. Maar ik vier het ook niet met mijn eigen familie . Wij vieren kerst.
Oud 01-12-2012, 19:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nee, een dikke oude kerel in een vliegende slee bestuurd door magische rendieren klinkt realistisch.
Oud 01-12-2012, 19:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee, een dikke oude kerel in een vliegende slee bestuurd door magische rendieren klinkt realistisch.
Nee, dat zei ik ook!
Oud 01-12-2012, 19:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik kijk even Toppopop ned 3. Angela Groothuizen noemt The Golden Earring voor de Hall of Fame met grootste Nederlandse artiesten. Zo te zien heeft het publiek nauwelijks een idee wie dat zijn
Oud 01-12-2012, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Da's afgeleid van dat paard op het dak dus op zich is het dan niet vreemd
Oud 01-12-2012, 19:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou ja, een sterk paard dat over daken loopt is nog iets realistischer dan vliegende dieren die een slee de lucht in trekken.
Amerigo (of watvoor paard het nu ook is) loopt iig zelf. Mad props voor dat paard!

En ik weet ook wel dat den kerstman ook 'St. Nicholas' is.
Oud 01-12-2012, 19:43
Verwijderd
Dat paard is dan geloofwaardiger ja, maar alsnog proppen zwarte pieten zich door de schoorsteen. De hulpjes van de kerstman zijn tenminste handig klein!
Oud 01-12-2012, 22:10
Verwijderd
Dit soort nummers <3

Oud 01-12-2012, 22:16
Verwijderd
Stefenootje naamzoek: In aanvulling op onze discussie van een aantal maanden gelezen over ''pink stinks'' en het nurture/nature debat over man/vrouw-dingen: deze man legt mooi uit waarom ik niet geloof dat meisjes ''nu eenmaal'' meisjesdingen willen doen, (er überhaupt meisjesdingen bestaan) van roze houden en daarin verschillen van jongens.

Laatst gewijzigd op 01-12-2012 om 22:31.
Oud 01-12-2012, 22:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Cool, die ga ik straks maar eens even bekijken, aangezien ik een fervent aanhanger ben van Pinkstinks. <3
Oud 01-12-2012, 22:32
Verwijderd
't Gaat niet per se daarover hoor, maar wel over "sterke ideeën die ervoor zorgen dat mensen zich gedragen als X''.
Oud 01-12-2012, 22:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou ja, ik bedoelde ook niet dat ik wilde kijken omdat het over pinkstinks gaat, maar dat ik de ideeen van pinkstinks goed vind en het daarom wil zien. De trend om meisjes een soort van prinsessen/modepoppetjes hoek in te duwen is aanzienlijk groter dan vroeger en dat vind ik een naar iets.

edit:
Ik merk het heel erg aan m'n nichtje. Dat kind is net 7 en heeft al jaren issues omdat ze zichzelf niet mooi genoeg vindt en ze vindt zichzelf dom.
Ze is harstikke slim, maar als iedereen om haar heen alleen maar commentaar geeft over hoe mooi of schattig ze eruitziet en ze vrijwel nooit hoort dat ze iets goed kan of dat ze veel weet, dan maakt het zo'n kind natuurlijk extra onzeker als ze er misschien een keertje niet tip-top uitziet of de hipste kleren aanheeft.

Ik word er verdrietig van, maar als ik er wat van zeg dan word ik in de family weer bestempeld als rare zeurmuts.

Laatst gewijzigd op 01-12-2012 om 22:42.
Oud 01-12-2012, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik bedoelde ook niet dat ik wilde kijken omdat het over pinkstinks gaat, maar dat ik de ideeen van pinkstinks goed vind en het daarom wil zien. De trend om meisjes een soort van prinsessen/modepoppetjes hoek in te duwen is aanzienlijk groter dan vroeger en dat vind ik een naar iets.
Oud 01-12-2012, 23:58
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
hahaha, ik heb kakkerlak-magneten gekregen, voor als ik mijn oude huis nog eens mis (niet dat we daar ooit kakkerlakken hadden, maar vies was het wel!)
Oud 02-12-2012, 04:10
Verwijderd
ik heb vanaf 8 uur 's avonds tot net aan mijn surprise gewerkt, het resultaat mag er wezen. Ik ga nog geen foto posten want mijn kinderachtige zusje wil niet zeggen wie ze heeft en dat is uit mijn suprise wel erg af te lezen en ik doe graag kinderachtig terug!!!
Oud 02-12-2012, 07:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Goeiemorgen! Gisteravond na het concert was er gratis bier op school en daarna zijn we ergens gaan feesten en ik was om half vijf pas in bed. Met de spullen en pincode van een huisgenoot, geen idee waar hij nu is. Superleuk.
Maar ik heb echt hard gedanst en nu wil ik wel graag douchen maar ik wil zo gaan sporten denk ik. Zal ik gewoon twee keer douchen of zal ik even HARD met mijn bierzweet de sportschool onveilig maken en daarna extra schoon worden (voor mijn gevoel)?
Oud 02-12-2012, 08:38
Verwijderd
Ik zou even met een washandje wassen en na het sporten echt douchen!
Oud 02-12-2012, 08:49
Verwijderd
Goeiemorgen, ik ben hartstikke dood en lag 4uur in bed. Een meisje was zo dronken geworden dat ze me begon te slaan, en toen werd ze de club uitgeggooid. mijn lover was ziek, dus hij was er niet. Ik ben ook van het podium afgefklikkerd tijdens het dansen en in glas gestapt, want idioten waren met glzen aan het gooien. Ze vonden achter de bar raar dat ik niet continue alcohol bestelde. en er waren te veel mensen die je met hun peuken binaj verbrande. Mijn haar stinkt en mijn lievelingstrui.
Oud 02-12-2012, 08:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
nooit je lievelingstrui dragen met uitgaan!

Citaat:
Ik zou even met een washandje wassen en na het sporten echt douchen!
goed idee
Heb net eindelijk de wc schoongemaakt
Oud 02-12-2012, 09:03
Verwijderd
Nee dat merkte ik.

O mijn hele kamer stinkt naar rook. Volgende keer eerst douchen.
Oud 02-12-2012, 09:07
Verwijderd
Oud 02-12-2012, 09:35
Verwijderd
Ja, treurig. Maar gelukkig zullen er deze winter weer een hoop doodvriezen! Die luxe hebben de zwerfkinderen in warmere oorden niet.
Oud 02-12-2012, 09:46
Verwijderd
Doodvriezen lijkt me een best wel fijne manier om dood te gaan, ja. Dan ga je eerst allemaal dingen zien, en dan word je helemaal kalm, valt in slaap en wordt gewoon niet meer wakker. Schijnt.
Oud 02-12-2012, 11:21
Verwijderd
Wat zal ik op een kaartje schrijven voor mijn nichtje dat zwanger is? Ik wil wel iets liefs zeggen, maar het moet ook weer niet te zoet en zweverig zijn.. Hm.
Oud 02-12-2012, 11:23
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Doodvriezen lijkt me een best wel fijne manier om dood te gaan, ja. Dan ga je eerst allemaal dingen zien, en dan word je helemaal kalm, valt in slaap en wordt gewoon niet meer wakker. Schijnt.
meisje met de zwavelstokjes te vaak gelezen?
Oud 02-12-2012, 11:28
Verwijderd
Het is toch algemeen bekend dat doodvriezen best een aangename dood is? Mij lijkt 't ook wel wat Als het dan toch moet.
Oud 02-12-2012, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Wat zal ik op een kaartje schrijven voor mijn nichtje dat zwanger is? Ik wil wel iets liefs zeggen, maar het moet ook weer niet te zoet en zweverig zijn.. Hm.
"Wat een leuk nieuws om te horen
Dat binnenkort jullie kindje wordt geboren!
Straks papa en mama, wat een belevenis
Zeker weten dat jullie kindje heel erg welkom is"
Oud 02-12-2012, 11:32
Verwijderd
"Het grootste wonder in dit leven
Is toch het krijgen van een kind
Dat jullie dit nu gaan beleven
Is iets dat ik geweldig vind!"
Verwijderd
"Een kindje in je armen
je er even aan verwarmen
Het maakt je compleet
maar voordat je het weet
is het een mens
met maar één wens:
op eigen benen te staan
zijn eigen weg te gaan
Je moet je dan wel bedenken
dat leven mogen jullie gaan schenken"
Verwijderd
"Wordt het een jongen
of een meisje
Hebben jullie leuke namen..!?
Over ... maanden zullen we 't weten
Nu genieten jullie nog even samen!"
Oud 02-12-2012, 11:33
Verwijderd
Wow hoe kom je erop?
Verwijderd
Kat, kun je niet mijn sinterklaas gedichten schrijven ?
Verwijderd
En voor als je de vader van het kind niet kent:

"Een kindje blank of bruin
met een zwarte of een blonde kruin
10 teentjes, vingertjes heel erg klein
ik weet zeker dat je kindje mooi zal zijn"
Verwijderd
Citaat:
"Wat een leuk nieuws om te horen
Dat binnenkort jullie kindje wordt geboren!
Straks papa en mama, wat een belevenis
Zeker weten dat jullie kindje heel erg welkom is"
Deze vind ik fijn , dankjewel!
Oud 02-12-2012, 11:34
Verwijderd
Citaat:
"Wordt het een jongen
of een meisje
Hebben jullie leuke namen..!?
Over ... maanden zullen we 't weten
Nu genieten jullie nog even samen!"
Deze is ook leuk!
Oud 02-12-2012, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Wow hoe kom je erop?
Citaat:
Kat, kun je niet mijn sinterklaas gedichten schrijven ?
Ik heb ze gewoon van internet geplukt hoor. Maar ik kan het zelf ook wel, denk ik:

"Een mensenkindje is een wonder
En dat groeit nu in jouw lijf.
Dat gevoel is zo bijzonder
Dat ik je nu dit gedichtje schrijf!"
Oud 02-12-2012, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Deze vind ik fijn , dankjewel!
Citaat:
Deze is ook leuk!
Ik vind ze allemaal ontzettend stom, eigenlijk! Als ik zwanger ben, wil ik gewoon iets als 'gefeliciteerd, het wordt vast een tof kind ' krijgen. Of een gedicht waar iemand echt zijn best op heeft gedaan, en dan ook nog iemand die goed kan dichten.
Oud 02-12-2012, 11:40
Verwijderd
Jongens, ik ga weer borduren. Omdat ik dan voor mijn gevoel iets productiefs doe. Zal ik iets kerstigs doen?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten