Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2013, 13:08
Spelleider
Spelleider is offline
Ik heb even geteld en deze mensen hebben aangegeven mee te willen doen:

1. Owain1998
2. Frayne
3. fizzle-fluffy
4. Little Phoebe
5. sann
6. Uomi
7. Snebbeltje
8. Quintiano
9. Etmakas
10. _melove
11. Sadye
12. tuttebel
13. Tink*
14. bloodyb
15. Klaverhap

spelleider: Martiño

Dat lijkt me prima! Ik ga me vanavond even ontfermen over de functies en een voorstel doen, plus kijken of de spelregels nog ergens verstopt zijn Ohja, mensen die nog niet hebben meegespeeld (Owain1998, Sadye, _melove) zoek eens een oud spel op met de zoekfunctie (gewoon op "weerwolfspel" zoeken) en lees het plus spelregels grondig door! Dan weet je een beetje hoe het gaat. Anders kun je me ook vragen stellen via de PM.

Als er nog meer deelnemers zijn: graag! Je kunt je gewoon nog aanmelden, iig vandaag en morgen nog want ik heb toch geen tijd om daarvoor iets op poten te zetten.
Oud 17-01-2013, 18:36
Verwijderd
Ik heb de vorige keer wel meegespeeld, mar dat ging een beetje mis, want ik snapte er niets van. Ik ga het nu proberen beter te doen.
Oud 17-01-2013, 20:51
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Misschien kan een ervaren DK-weerwolver kort een paar speltips geven? Ik weet bijvoorbeeld dat ik die ene keer dat ik meedeed en direct weerwolf was de fout maakte niet online te zijn bij de eerste stemronde. Gelukkig werd het niet direct als heel verdacht aangemerkt, maar toen kreeg ik wel de zenuwen!
Oud 18-01-2013, 05:06
Verwijderd
Oh, wat voor mij wel een beetje kut is, in de weken dat ik late dienst heb gaat 't lastig worden om vóór 's avonds 20:00 of 22:00 mijn stem te PM'en, ook omdat ik dan niet echt in de gelegenheid ben op m'n dooie akkerdje bij te lezen.
Oud 18-01-2013, 09:29
tuttebel
tuttebel is offline
ja ik zou het wel fijn vinden om te weten op welke tijden er verwacht wordt dat je online bent voor stemmen/opeten/etc.!
Oud 18-01-2013, 12:46
Martiño
Martiño is offline
De gebruikelijke tijd is 20.30. Maar je mag natuurlijk ook voorafgaand een stem versturen.
Oud 18-01-2013, 12:57
Verwijderd
We gebruiken gewoon de spelregels van de ww-spellen die eerder ook op DK gespeeld zijn? Niet die hier in de OP staan?
Oud 18-01-2013, 13:09
Martiño
Martiño is offline
Dat was wel mijn idee ja
Oud 18-01-2013, 13:21
Verwijderd
Top. Toch wel handig om te weten
Oud 18-01-2013, 13:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Martino, pas even de OP aan en/of post onze regels nog even
Oud 18-01-2013, 14:38
Martiño
Martiño is offline
will do! Super handig dat ik nu ook fb-powers heb hier en voor het spel maak ik sowieso een nieuw topic aan.

Laatst gewijzigd op 18-01-2013 om 14:57.
Oud 18-01-2013, 14:54
Martiño
Martiño is offline
Aangepast! Nieuwelingen, lees de regels even goed door (en stel gerust vragen!)

Ik stel voor dat we maandag ronde 1 houden (eerste hangronde). Zondag komt dan het openingsverhaal.

Qua functies stel ik voor het vrij basic te houden, aangezien we maar 15 spelers hebben. Ik denk dan aan 4 wolven, ziener, evilziener/verrader, en eventueel de jager en geliefden (met de eerste dode als cupido). Hoe denkt de rest daar over?
Oud 18-01-2013, 15:00
Verwijderd
Prima Geliefden vind ik wel leuk!
Oud 18-01-2013, 15:02
Martiño
Martiño is offline
Ja, ik ook! Maar dan wordt het zo druk vrees ik! Maar goed, jullie moeten spelen, ik hoef alleen maar achter de pc te gniffelen dat jullie allemaal domme dingen doen Ik heb wel echt veel zin in een nieuw spel.

Zo lang er maar niet gemiept wordt over wincondities etc.

Is er voorkeur voor de evilziener ten opzichte van de verrader? En willen jullie ook nog een leerling?
Oud 18-01-2013, 15:06
Verwijderd
Ik vind het allemaal wel best /makkelijk.
Oud 18-01-2013, 15:07
Martiño
Martiño is offline
Ja, dat jij makkelijk was weten we inmiddels wel!!1!1!!!~! ;;d;:;d;:

entschuldigung, ik ben in een ietwat melige bui vandaag
Oud 18-01-2013, 15:08
Fantôme
Fantôme is offline
Ik wil ook wel weer eens meedoen
Oud 18-01-2013, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Ik wil ook wel weer eens meedoen
Jaaa tof
Oud 18-01-2013, 15:09
Verwijderd
Ik heb er behoorlijk veel zin in HEEL MISSCHIEN HEEFT DAT WAT MET SOG TE MAKEN
Oud 18-01-2013, 15:10
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Jaaa tof
ow je kent me nog?
Oud 18-01-2013, 15:12
Verwijderd
Citaat:
ow je kent me nog?
Als ik me niet vergis was jij verantwoordelijk voor het feit dat ik de vorige keer niet de GLORIEUZE OVERWINNING behaalde waar ik recht op had
Oud 18-01-2013, 15:13
Verwijderd
Of waren we toen samen wolf? Nja. Ik ken je nog!
Martiño
Martiño is offline
Iemand Archont al gesmst?
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Als ik me niet vergis was jij verantwoordelijk voor het feit dat ik de vorige keer niet de GLORIEUZE OVERWINNING behaalde waar ik recht op had
en volgens mij is dat toch al minimaal een jaar gelden....
weet niet zeker of dat de laatste keer was trouwens, maar één keer was dat het geval ja, waardoor de dorpelingen toch op het nippertje wonnen hihi. Ik was tovenaar toen denk. Pff, het heeft wel indruk gemaakt
Oud 18-01-2013, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Iemand Archont al gesmst?
Ik zat er net over na te denken Maar ik heb z'n nummer niet (meer?)
Martiño
Martiño is offline
Het laatste spel is volgensmij nooit echt begonnen en stamt uit maart 2012
Verwijderd
Citaat:
en volgens mij is dat toch al minimaal een jaar gelden....
Ik kan slecht tegen m'n verlies
Oud 18-01-2013, 15:15
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Het laatste spel is volgensmij nooit echt begonnen en stamt uit maart 2012
ik zal eens terugkijken wanneer ik voor het laatst heb meegespeeld...

Het UC-weerwolfspel van november 2011 is de laatste die ik heb meegespeeld.
Daarna probeerden we in feb en maart 2012 nog een spel te starten (een vampieren spel en een gewoon spel volgens mij) maar die zijn niet gestart inderdaad.

Martino, voeg je me toe aan het lijstje?
Oud 18-01-2013, 15:16
Verwijderd
Ik ben voor de geliefden erin
Oud 18-01-2013, 15:16
Verwijderd
Ik ook. Geliefden.
Oud 18-01-2013, 15:18
Verwijderd
Geliefden
Oud 18-01-2013, 15:20
Fantôme
Fantôme is offline
OMG geliefden. Wat een ramp kan dat zijn...
Volgens mij was ik ooit als weerwolf geliefden met een medeweerwolf ofzo en toen gingen we proberen de andere twee wolven ertoe te bewegen zich te laten opofferen in het spel zodat wij niet meer verdacht waren. Maar dat ging uiteindelijk niet goed haha. Maar wel leuk om die erin te doen ja.
Oud 18-01-2013, 15:20
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik zal eens terugkijken wanneer ik voor het laatst heb meegespeeld...

Het UC-weerwolfspel van november 2011 is de laatste die ik heb meegespeeld.
Daarna probeerden we in feb en maart 2012 nog een spel te starten (een vampieren spel en een gewoon spel volgens mij) maar die zijn niet gestart inderdaad.

Martino, voeg je me toe aan het lijstje?
Ja hoor, uiteindelijke lijstje komt gewoon in het uiteindelijke speltopic, don't worry
Oud 18-01-2013, 15:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als we moeten kiezen tussen een evilziener of verrader, ben ik voor verrader. Liever met een leerling erin, maar dat kan alleen als er ruimte voor is. En jager of tovenaar, of gewoon alleen een ziener?
En geliefden, ja
Oud 18-01-2013, 15:46
Martiño
Martiño is offline
Als ik een jager en tovenaar erbij ga doen wordt het wel heel veel aan functies, plus dat dan de balans een beetje zoek raakt.
Oud 18-01-2013, 15:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
4 wolven, 1 verrader, 1 ziener, 1 jager(of tovenaar?) 1 leerling, dan blijven er 7 dorpelingen over. 2 geliefden tellen natuurlijk niet mee als extra functie met de telling.
Oud 18-01-2013, 16:03
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb een vraag over de spelregels! Want je mag niet expliciet zeggen welke rol je hebt, maar mag je daar wel naar hinten? Dus als je ziener bent iets in de trant van 'ik weet meer' of 'ik heb een glazen bol' ed? En mag je in je theorieën ook ook gaan raden wat voor andere rollen mensen hebben ('volgens mij is Pietje verrader') en zo ja, mag je op dat soort beschuldigingen reageren met 'nee ik ben de verrader niet' enzo?
Oud 18-01-2013, 16:07
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
En stel dat de heks dorpeling Pietje behekst en vervolgens vraagt de ziener de rol op van Pietje, dan krijgt de ziener wel te horen dat Pietje dorpeling is toch? Alleen als de ziener zelf behekst wordt kan ie niets opvragen?

En wat maakt de spelleider allemaal bekend? Als er in de nacht niemand doodgaat omdat de weerwolven de wolfsbane probeerden te eten, krijgen deelnemers dat dan te horen, of krijg je alleen te horen dat er niemand is opgegeten?
Oud 18-01-2013, 16:08
Verwijderd
Ik vind dat je wel moet kunnen zeggen welke rol je hebt.
Oud 18-01-2013, 16:10
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik heb een vraag over de spelregels! Want je mag niet expliciet zeggen welke rol je hebt, maar mag je daar wel naar hinten? Dus als je ziener bent iets in de trant van 'ik weet meer' of 'ik heb een glazen bol' ed? En mag je in je theorieën ook ook gaan raden wat voor andere rollen mensen hebben ('volgens mij is Pietje verrader') en zo ja, mag je op dat soort beschuldigingen reageren met 'nee ik ben de verrader niet' enzo?
Ja dat mag, want iedereen kan liegen. Dus je weet alsnog niet of het waar is. Ook mag je hinten, alleen dat kan dus ook verkeerd uitpakken. Bv je hint dat je ziener bent, de wolven eten je op. Je kan ook natuurlijk beweren dat je de ziener bent terwijl je stiekem aan de wolvenkant staat etc.
Oud 18-01-2013, 16:31
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ja dat mag, want iedereen kan liegen. Dus je weet alsnog niet of het waar is. Ook mag je hinten, alleen dat kan dus ook verkeerd uitpakken. Bv je hint dat je ziener bent, de wolven eten je op. Je kan ook natuurlijk beweren dat je de ziener bent terwijl je stiekem aan de wolvenkant staat etc.
Ja dat snap ik, maar er staat in de spelregels dat je niets over je rol mag vertellen, vandaar. Als ik het irl speel, hebben we meestal gespeeld dat je mocht zeggen welke rol je had. De weerwolven kunnen ook zeggen dat ze de ziener zijn, maar in de praktijk gebeurde dat niet want zodra 1 van de twee gelyncht werd, was het duidelijk. Of eigenlijk ging het vaker om de jager. Iemand zei dat ie de jager was, om daarmee duidelijk te maken dat ie geen weerwolf was. Als een weerwolf dan óók zou zeggen dat ie de jager is, wordt ie óf direct al niet geloofd en gelyncht, óf de echte jager wordt gelyncht en die knalt meteen de neppe jagerweerwolf neer. Dus dat zou dom zijn van een weerwolf om te zeggen, maar daardoor weet je wel direct dat degene die jager zegt te zijn, ook bij de dorpelingen hoort.
Oud 18-01-2013, 16:33
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh en nu spelen we dus dat je het niet expliciet mag zeggen, maar wel mag hinten, maar een aantal hints zijn zo duidelijk dat het niet uitmaakt ('ik heb een geweer' bijvoorbeeld)
Oud 18-01-2013, 17:02
Tink*
Tink* is offline
Nou ja insinueren dat je meer zou weten oid is natuurlijk wat anders dan expliciet wat zeggen. Ik weet ook niet goed waar de grens hier ligt, want ik heb het al heel lang niet meer online gespeeld, dus de spelleider mag je hier uitsluitsel over geven.
Oud 18-01-2013, 17:18
Martiño
Martiño is offline
Je mag uiteraard hinten, maar het mag niet expliciet zijn (ook niet in de vorm van "ik heb een glazen bol"). Het is de uitdaging van het spel om daar een mooie middenweg voor te vinden als je bijvoorbeeld de ziener bent.

En in je verdachtmakingen mag je natuurlijk wel heel duidelijk zijn. Dat is juist het spelletje.
Oud 18-01-2013, 17:19
Martiño
Martiño is offline
En de grens is natuurlijk moeilijk te bepalen, maar als ik vin dat je er over heen gaat zal ik je er discreet op aanspreken en anders vraag je het gewoon even in een PM!
Oud 18-01-2013, 17:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik doe ook wel mee.
Oud 19-01-2013, 00:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
En de grens is natuurlijk moeilijk te bepalen, maar als ik vin dat je er over heen gaat zal ik je er discreet op aanspreken en anders vraag je het gewoon even in een PM!
Oud 19-01-2013, 02:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik doe ook wel mee.
Leuk
Oud 19-01-2013, 08:09
Verwijderd
Ooooh wat gaaf. wanneer beginnen we?
Oud 19-01-2013, 08:36
Vowel
Vowel is offline
Wat een leuke mensen. Kan ik nog meedoen?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten