Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het UC-weerwolfspel van november 2011 is de laatste die ik heb meegespeeld. Daarna probeerden we in feb en maart 2012 nog een spel te starten (een vampieren spel en een gewoon spel volgens mij) maar die zijn niet gestart inderdaad. Martino, voeg je me toe aan het lijstje? ![]()
|
OMG geliefden. Wat een ramp kan dat zijn...
Volgens mij was ik ooit als weerwolf geliefden met een medeweerwolf ofzo en toen gingen we proberen de andere twee wolven ertoe te bewegen zich te laten opofferen in het spel zodat wij niet meer verdacht waren. Maar dat ging uiteindelijk niet goed haha. Maar wel leuk om die erin te doen ja.
||
Citaat:
![]()
|
Als we moeten kiezen tussen een evilziener of verrader, ben ik voor verrader. Liever met een leerling erin, maar dat kan alleen als er ruimte voor is. En jager of tovenaar, of gewoon alleen een ziener?
En geliefden, ja ![]()
|
Ik heb een vraag over de spelregels! Want je mag niet expliciet zeggen welke rol je hebt, maar mag je daar wel naar hinten? Dus als je ziener bent iets in de trant van 'ik weet meer' of 'ik heb een glazen bol' ed? En mag je in je theorieën ook ook gaan raden wat voor andere rollen mensen hebben ('volgens mij is Pietje verrader') en zo ja, mag je op dat soort beschuldigingen reageren met 'nee ik ben de verrader niet' enzo?
|
En stel dat de heks dorpeling Pietje behekst en vervolgens vraagt de ziener de rol op van Pietje, dan krijgt de ziener wel te horen dat Pietje dorpeling is toch? Alleen als de ziener zelf behekst wordt kan ie niets opvragen?
En wat maakt de spelleider allemaal bekend? Als er in de nacht niemand doodgaat omdat de weerwolven de wolfsbane probeerden te eten, krijgen deelnemers dat dan te horen, of krijg je alleen te horen dat er niemand is opgegeten?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Nou ja insinueren dat je meer zou weten oid is natuurlijk wat anders dan expliciet wat zeggen. Ik weet ook niet goed waar de grens hier ligt, want ik heb het al heel lang niet meer online gespeeld, dus de spelleider mag je hier uitsluitsel over geven.
|
Je mag uiteraard hinten, maar het mag niet expliciet zijn (ook niet in de vorm van "ik heb een glazen bol"). Het is de uitdaging van het spel om daar een mooie middenweg voor te vinden als je bijvoorbeeld de ziener bent.
En in je verdachtmakingen mag je natuurlijk wel heel duidelijk zijn. Dat is juist het spelletje.
|
|