Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2013, 18:10
Verwijderd
Oh oke.
Advertentie
Oud 22-02-2013, 18:11
Verwijderd
Ja gewoon 1 x per maand een ei leggen en als je aan de pil gaat worden het kwarteleitjes.
Oud 22-02-2013, 18:11
Verwijderd
Ik word al best lang niet meer ongesteld (en nee niet zwanger), ik wou dat ik het werd.
Oud 22-02-2013, 18:12
Verwijderd
oh hoe komt dat hoef je geen antwoord op te geven natuurlijk. Maar zorg in elk geval dat je zelf weet hoe 't komt.
Oud 22-02-2013, 18:14
Verwijderd
Je hebt pm.
Oud 22-02-2013, 18:15
Verwijderd
Ik deel graag mijn menstruatieperikelen met Sarah. Ze kan inmiddels al wel een dossiertje aanleggen denk ik.

(sorry )
Oud 22-02-2013, 18:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
en een ei pers je er zo uit, dus ik zie eigelijk niet waarom de natuur dat niet gewoon doet.
Oud 22-02-2013, 18:34
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik deel graag mijn menstruatieperikelen met Sarah. Ze kan inmiddels al wel een dossiertje aanleggen denk ik.

(sorry )
Een StEPD?
Oud 22-02-2013, 18:35
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ja gewoon 1 x per maand een ei leggen en als je aan de pil gaat worden het kwarteleitjes.

where can i sign?
Oud 22-02-2013, 18:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Heeft ze wel eens last van SteMS?
Oud 22-02-2013, 18:38
bloodyb
bloodyb is offline
Lekkâh hooàh, 'k zit net te vreite!
Oud 22-02-2013, 18:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
en een ei pers je er zo uit, dus ik zie eigelijk niet waarom de natuur dat niet gewoon doet.
Ja maar, dan krijg je toestanden van het warm moeten houden, en nog erger, als het mislukt:

Oud 22-02-2013, 18:43
Verwijderd

grapjes die je kunt uithalen als eeneiige tweeling
Oud 22-02-2013, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Ja maar, dan krijg je toestanden van het warm moeten houden, en nog erger, als het mislukt:

[afbeelding]
nee dan doe je de baby gewoon wel gewoon als baby!
Oud 22-02-2013, 18:44
Verwijderd
Eindelijk weer wifi. De nieuwe dokterspraktijk had onze netwerkaansluiting gestolen daarom zaten we zonder. wat een stelletje asocialen egoistische ......
Oud 22-02-2013, 18:47
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]
Dat bedoelt ze toch niet.
Oud 22-02-2013, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Dit is een plaatje van een witte bloedcel die een bacterie probeert te vangen. Het is leerzaam en heel schattig hup bloedcel

[afbeelding]
pacman real life
Oud 22-02-2013, 18:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn internetverbinding kan jullie gifjes niet aan
Oud 22-02-2013, 18:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben vandaag in een geweldig mooi museum geweest en heb me uitstekend vermaakt
Oud 22-02-2013, 18:59
bloodyb
bloodyb is offline
Welk musaaiem?
Oud 22-02-2013, 19:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
ARoS in Aarhus, DK.
Oud 22-02-2013, 19:04
Verwijderd
Ik geloof dat we net min of meer besloten hebben om te verhuizen naar het huis dat we vanmiddag gezien hebben
Oud 22-02-2013, 19:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dit is een plaatje van een witte bloedcel die een bacterie probeert te vangen. Het is leerzaam en heel schattig hup bloedcel

[afbeelding]
Gaaf! Wel jammer dat hij een andere bacterie gewoon mist! En hoe weet die bloedcel waar hij naar toe moet? Ik dacht altijd dat witte bloedcellen meer een soort 'netjes' waren die gewoon door het bloed gingen die bacteriën die op zijn route lagen gewoon opscoopte. En hoe weet die bacterie dat er een bloedcel achter hem aan zit? En aan het eind botst de witte bloedcel tegen iets aan, is dat ook een witte bloedcel?
Oud 22-02-2013, 19:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik geloof dat we net min of meer besloten hebben om te verhuizen naar het huis dat we vanmiddag gezien hebben
Leuk! Gefeliciteerd alvast!
Verwijderd
De bacterie scheidt chemicalien uit die de witte bloedcel detecteert! Ik weet niet hoe de bacterie weet dat er een witte bloedcel achter hem aan zit, misschien was het toeval of gewoon de druk van het vocht waarin ze drijven (zoals wanneer je een stukje eierschaal uit een gebroken ei probeert te vissen). Dat dingetje op het eind is misschien een bloedplaatje, ik weet het niet. Of een rode bloedcel die je van opzij ziet.
Verwijderd
Citaat:
leuk spannend! Wat voor huis?
Oud 22-02-2013, 19:12
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
(zoals wanneer je een stukje eierschaal uit een gebroken ei probeert te vissen).
dat moet je doen met een ander stuk eierschaal! Dat werkt echt heel goed!!
Oud 22-02-2013, 19:13
indigo
indigo is offline
Volgens mij weet die witte bloedcel het door de interleukinen, of anders andere stofjes die door de bacterie geproduceerd worden. Ik denk niet dat de bacterie weet dat hij achterna gezeten wordt, hij is gewoon lekker aan het rondzwemmen. En witte bloedcellen treden alleen uit de bloedbaan als ze weten dat er een ontsteking zit, die wordt veroorzaakt door de bacterie (waar het weefsel op reageert met de productie van interleukinen). En oh, op het eind botst hij volgens mij gewoon tegen een rode bloedcel!
Oud 22-02-2013, 19:13
indigo
indigo is offline
Oh ik ben te laat . Maar ik weet niet meer of het interleukinen waren of andere stofjes, dat is echt stof van 5 jaar geleden...
Oud 22-02-2013, 19:15
indigo
indigo is offline
Oh ja en Ingegerd: wat leuk, wat voor huis en hoe ben je erbij gekomen? Ik ben ook op zoek naar een nieuw huisje maar het is nogal ingewikkeld helaas. En ik vraag me altijd af waar ik in jouw nick de klemtoon moet leggen, Inge-gerd (als twee namen), of ín-gegerd of of... waar komt-ie vandaan?
Oud 22-02-2013, 19:16
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De bacterie scheidt chemicalien uit die de witte bloedcel detecteert! Ik weet niet hoe de bacterie weet dat er een witte bloedcel achter hem aan zit, misschien was het toeval of gewoon de druk van het vocht waarin ze drijven (zoals wanneer je een stukje eierschaal uit een gebroken ei probeert te vissen). Dat dingetje op het eind is misschien een bloedplaatje, ik weet het niet. Of een rode bloedcel die je van opzij ziet.
Ik besef me nu dat een witte bloedcel stiekem een beetje lijkt op Pac-Man (of andersom ) Want Pac-Man eet een groot bolletje voordat hij de spookjes achterna kan, en als ik het me goed herinner moet een witte bloedcel toch ook een soort 'gereedschap' krijgen voordat hij nieuwe soorten bacteriën kan bestrijden?
Oud 22-02-2013, 19:17
Martiño
Martiño is offline
Even mijn fysiologieboekje er bij pakken
Oud 22-02-2013, 19:19
indigo
indigo is offline
Het hangt er vanaf welke witte bloedcellen. Fagocyten eten willekeurig welke bacterie, maar dat is dus aspecifieke afweer. Fagocyten presenteren de antigenen van de bacterien aan T-cellen en die kunnen weer geheugen vormen.
(Yay, ik weet nog iets. Leuk dit <3.)
Oud 22-02-2013, 19:20
Martiño
Martiño is offline
Ja, ik lees het nu net (komt mijn sesamatlasje toch weer eens van pas).
Oud 22-02-2013, 19:22
indigo
indigo is offline
Staat dat in je sesamatlasje ? Bij mij staan daar alleen botten en spieren en zenuwen enzo in! Ik leerde dit ooit allemaal uit mijn pathologieboek. Ik had de tofste docent voor pathologie en ondanks dat het een saai vak is, wist hij er altijd iets tofs van te maken. Dan maakt hij van een stoel een bacterie en speelde hij de witte bloedcellen na .
Oud 22-02-2013, 19:24
Verwijderd
Ik heb immunologie-fysiologie grotendeels geleerd door er een soort diagram-stripverhaaltjes van te maken (want shit is moeilijk, alles heeft invloed op elkaar) dus in mijn ogen waren fagocyten altijd al pacman
Oud 22-02-2013, 19:26
indigo
indigo is offline
Oi echte stripverhaaltjes? Dat moet goed te verkopen zijn Sarah !
Oud 22-02-2013, 19:26
Martiño
Martiño is offline
Als alles op elkaar invloed heeft en je vertaalt het naar strips dan is denk het Marvel comics universe de beste analogie
Oud 22-02-2013, 19:29
Verwijderd
Nee meer een soort diagrammetjes in stripverhaal vorm, zo van 'eerst gebeurt dit: plaatje' en dan een pijltje naar links en een pijltje naar beneden met 'daardoor gebeurt dit: plaatje', 'en dit: plaatje' enzo. Geen spannende avonturen
Ik weet niet of ik ze nog heb, eigenlijk
Oud 22-02-2013, 19:34
Verwijderd
Indigo: een personage uit een van mijn lievelingsboeken heet Ingegerd, en ik zeg altijd Ìngegerd!

En jaaa verhuizen een hoekhuis in een vrij rustige buurt, tien minuten fietsen van t centrum af. Twee grote slaapkamers en een ROYALE zolder die met vaste trap te bereiken is. Tuin op t zuiden en open keuken. Woning uit 2007. Vet spannend!
Oud 22-02-2013, 19:35
Verwijderd
Klinkt goed klinkt als mijn huis maar dan nieuwer en dichter bij het centrum
Oud 22-02-2013, 19:38
Verwijderd
het is wel luxe hoor, het is anderhalf keer zo groot als wat we nu hebben. En nu hebben we maar 1 slaapkamer en een studeerkamer waar met moeite een bureau en kast in passen. Als je met drie man in dat hok moet zijn, heb je pech
Oud 22-02-2013, 19:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Klinkt goed Ingegerd
Verwijderd
Dat klinkt goed Ingegerd
indigo
indigo is offline
Wauw, dat klinkt goed Hee! Is het een beetje betaalbaar?
En nu weet ik nog niks over de uitspraak
Oud 22-02-2013, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Wauw, dat klinkt goed Hee! Is het een beetje betaalbaar?
En nu weet ik nog niks over de uitspraak
Ja! 785 excl. Voor ons net te doen. Onze max was 800 excl, en we hebben geluk want we wilden graag een eensgezinswoning en geen appartement. En in die prijscategorie is er niet zo heel veel te krijgen en wat er te krijgen is, is vaak ook heel snel weer weg. Nieuwe woningen komen om 1200 op de site van de woningbouw te staan en ik heb een paar keer om 1205 gereageerd, maar dan was ik al te laat. Dit was het allereerste huis waar we gingen kijken, dus we hebben mazzel.

En ik zeg geloof ik INGegerd en niet ingeGERD en in weet niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen.
Oud 22-02-2013, 19:53
Verwijderd
bah, nu ben ik weer aan het rillen. Morgen moet ik weer allemaal dingen doen, dan wil ik graag 75% beter zijn
Oud 22-02-2013, 19:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
In het museum stond een kanon dat elk half uur een pot was tegen een witte muur knalde Het werk van Anish Kapoor:

Oud 22-02-2013, 20:00
indigo
indigo is offline
Dat is idd een goede prijs. Zoiets zoek ik ook maar dan meer in de Randstad. Dat maakt het lastiger. En nog niet echt genoeg inschrijftijd of gedoe met inkomensgrens.
Oud 22-02-2013, 20:03
Verwijderd
Wij moeten in de vrije sector huren en daar is hier iig geen inschrijftijd of loting. Wie het eerst reageert, heeft beet. En die inkomensgrens... Mijn vriend verdient aardig, anders voldoe ik daar ook niet aan. Ik ga vanaf augustus sowieso (met een beetje pech vier jaar lang) het minimumloon verdienen, dus ik heb geluk dat hij aardig verdient.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten