Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2013, 10:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Toch?
Oud 06-03-2013, 10:42
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, ik ga maar eens over organen en aandoeningens lezen, want daar heb ik straks pathologie over. Echt een heel leuk vak, maar ik vind het lezen erover minder spectaculair
Oud 06-03-2013, 10:43
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Toch?
Lack niet. Läckö heeft van die streepjes waar ik puntjes heb gezet.
Oud 06-03-2013, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Lack heeft geen rondje op de a
Ach. Ik had 't Lack zó gegund, zo'n elegant rondje
Oud 06-03-2013, 10:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Helaas, geen rondje
Oud 06-03-2013, 10:52
Miekje*
Miekje* is offline
Zo'n rondje op een a staat wel mooi, inderdaad
Oud 06-03-2013, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Ach. Ik had 't Lack zó gegund, zo'n elegant rondje
Oud 06-03-2013, 10:54
Verwijderd
Na wat geherschrijf (is dat een woord?) hoef ik nog maar 17 woorden te schrappen, eens kijken of dat gaat lukken.
Oud 06-03-2013, 10:54
Miekje*
Miekje* is offline
å

Hup Uomi
Oud 06-03-2013, 10:55
Miekje*
Miekje* is offline
Ik moet eigenlijk nog een paar docenten vertellen dat ik morgen ga proefstuderen en er daardoor niet ben, maar ze zijn er niet En ik kan ze wel mailen, maar dat lezen ze toch niet voor morgen.
Oud 06-03-2013, 10:56
Verwijderd
Ik denk dat ik mijn naam voortaan ook met een å ga schrijven. En dan noem ik me Kåt. Koot.
Oud 06-03-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Ik moet eigenlijk nog een paar docenten vertellen dat ik morgen ga proefstuderen en er daardoor niet ben, maar ze zijn er niet En ik kan ze wel mailen, maar dat lezen ze toch niet voor morgen.
Andere opties heb je niet echt, hè. Gewoon een mailtje sturen En als je ze toevallig nog tegenkomt het even zeggen. Of misschien anderen vragen om het door te geven, maar in ieder geval een mailtje sturen, dan kun je tenminste zeggen dat ze de mogelijkheid hadden om het op tijd te weten.

Zou ik een titel als soort van citaat kunnen behandelen? Dan heb ik weer negen woorden minder.
Oud 06-03-2013, 10:59
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn klasgenoten zijn op de hoogte, dus die zeggen het voor me. Er zijn er nog meer die er niet zijn vanwege proefstuderen. Bovendien heb ik me officieel afgemeld en staat het ook in het programma voor de absenties. Dus ze moeten niet zeuren.

//Emg, nieuw album van Volbeat in april
Oud 06-03-2013, 11:02
Miekje*
Miekje* is offline
Zo'n o met streepje erdoor is ook wel sexy. Ø.
Oud 06-03-2013, 11:08
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik denk dat ik mijn naam voortaan ook met een å ga schrijven. En dan noem ik me Kåt. Koot.
Jeg elsker ditt nye navn, Kåt.
Oud 06-03-2013, 11:11
Miekje*
Miekje* is offline
Huhu, kåt betekent 'geile' in het Noors
Oud 06-03-2013, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Takkkk. Jeg ogsaa elsker.

Citaat:
Oud 06-03-2013, 11:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Akkurat!
(Volgens google translate betekent dat 'rechts', maar dat vind ik niet. Rechts is høyre! )
Oud 06-03-2013, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Vermiste Sovjetsoldaat na 33 jaar terecht
Een soldaat uit de Sovjet-Unie is na bijna 33 jaar levend teruggevonden in Afghanistan waar hij gewond en vermist was geraakt.

Foto: AFP
Een groep veteranen van het toenmalige Sovjetleger in Afghanistan spoorde hem op, meldden Russische media dinsdag.
Ze vonden de destijds 20-jarige dienstplichtige Bachretdin Chakimov terug als de verarmde Sheikh Abdulla in de provincie Herat. De Oezbeek Chakimov raakte 33 jaar geleden zwaargewond tijdens gevechten in het district Shindand.
Een dorpsoudste verzorgde hem. De Sovjetsoldaat overleefde en bleef tussen de Afghaanse bevolking wonen.
Echte familie
Chakimovs oud-collega's hebben een jaar nodig gehad om Chakimovs spoor te volgen en hem te vinden. Het speciale comité heeft sinds 1993 29 vermiste Sovjetmilitairen van de Afghaanse oorlog (1979-1989) levend teruggevonden. Van hen keerden er zeven terug naar Rusland of de voormalige Sovjet-republieken. Chakimov, weduwnaar en kinderloos, is de achtste. Hij wil graag zijn echte familie terugzien.
Ahhhw.
Oud 06-03-2013, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Akkurat!
(Volgens google translate betekent dat 'rechts', maar dat vind ik niet. Rechts is høyre! )
Meh, Google Translate. Dat roept zoveel slechte herinneringen op
Oud 06-03-2013, 11:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
omg het blijkt dat ik één of andere aftrekpost, waarvan ik dacht dat het een toeslag was die ik al ontvang, niet heb ingevuld en die krijg ik van heel 2012 terug. 4000 euroknallertjes komen mijn kant op
Chillll
Oud 06-03-2013, 12:03
Verwijderd
Ik heb de lack salontafel volgens mij. En verder een bank, bed, eettafel, kleine tafeltjes, lampjes, nachtkastjes, spiegel en ladekast.

Af en toe verzin ik gewoon iets waarvoor ik naar Ikea "moet"
Oud 06-03-2013, 12:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe je het in het Zweeds uitspreekt, maar Deens is meer Kòòt

Citaat:
<3

Citaat:
Takkkk. Jeg ogsaa elsker.
Is dit Zweeds? Is ogsaa daar met twee a's?
Oud 06-03-2013, 12:19
Verwijderd
Mweh, naar gedroomd

En werd wakker met een heel gejaagd en opgefokt gevoel, met best hoge hartslag, en dat is nu nog steeds niet over.
Oud 06-03-2013, 12:20
Verwijderd
Mijn meubels zijn denk ik half tweedehands, half Ikea. Een boekenkast is tweedehands én Ikea.
Oud 06-03-2013, 12:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Zweeds heeft geen å, maar in't Noors kan je å schrijven als aa. Net als dat je een 'ringel-s' kan schrijven als ss.
Oud 06-03-2013, 12:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zweeds heeft geen å, maar in't Noors kan je å schrijven als aa. Net als dat je een 'ringel-s' kan schrijven als ss.
In het Deens is å ook aa
Oud 06-03-2013, 12:24
Verwijderd
Wisten jullie trouwens dat het heel zonnig is! Maar niet overdreven warm! En dus goed fietsweer!
Oud 06-03-2013, 12:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het is helemaal niet zonnig
Oud 06-03-2013, 12:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
In het Deens is å ook aa
Noors en Deens lijken dan ook heel veel op elkaar. een van mijn beste vrienden (Die in Noorwegen heeft gewoond en Noorse familie heeft) zegt altijd 'Deens is Noors met keelkanker'.
Oud 06-03-2013, 12:26
Verwijderd
Hier wel

wtf, volgende week gaat het weer vriezen 's nachts. Dat was niet de afspraak. Arme krokussen
Oud 06-03-2013, 12:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hier is ook geen zon. en ik was nog wel vroeg opgestaan zodat ik lekker in't zonnetje kon zitten op m'n vrije dag. Maar neeee. Als het warm is moet ik altijd binnen zitten.
Oud 06-03-2013, 12:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou, ik ga maar eens naar de Media Markt, kijken of ze mijn gevallen harde schijf gratis hebben gemaakt. Waarschijnlijk hebben ze wel gezien dat hij gevallen is en moet ik betalen/een nieuwe kopen, maar hoop doet leven.
Oud 06-03-2013, 12:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Noors en Deens lijken dan ook heel veel op elkaar. een van mijn beste vrienden (Die in Noorwegen heeft gewoond en Noorse familie heeft) zegt altijd 'Deens is Noors met keelkanker'.
Ja ik weet het. Als je de ene taal spreekt kan je je ook prima in het andere land verstaanbaar maken Zweeds is dan veel zangeriger en Deens is inderdaad wat lomp. Ik hou veel van Deens
Oud 06-03-2013, 12:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ah, ik dacht dat m'n zangcursus zou worden afgezegd door te weinig aanmeldingen, maar toch niet (Hoewel ik het ook wel eng vind )
Oud 06-03-2013, 12:32
Verwijderd
Noors heeft echt een idiote uitspraak. Als je het geschreven ziet staan denk je 'oh het is gewoon duitengderlands' maar dan gaan ze praten en kunnen ze net zo goed tjechisch spreken voor wat je er van verstaat.
Oud 06-03-2013, 12:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
"Al het geld zit in het gebouw en de auto's, dat is letterlijk gebakken lucht."
Oud 06-03-2013, 12:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Noors heeft echt een idiote uitspraak. Als je het geschreven ziet staan denk je 'oh het is gewoon duitengderlands' maar dan gaan ze praten en kunnen ze net zo goed tjechisch spreken voor wat je er van verstaat.
Maar je hebt heel veel Noorse dialecten en er zijn 2 hoofdtalen: Nynorsk en Bokmal.

Kaizers Orchestra, mijn poepies, zingen in dialect en dat klinkt veel fijner dan 'gewoon' Noors. Veel zachter ofzo.

Oud 06-03-2013, 12:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Zweeds is trouwens ook debiel. Dat heeft klanken die echt nergens op slaan. Dat weet ik dankzij rapgroep 'Maskinen'. In 't Noors spreek je dat uit als 'Masjienen', maar nee, in't Zweeds is 't 'Maghwienen'. Doe normaal man.
Oud 06-03-2013, 12:54
Verwijderd
hallo waar blijven mijn patienten
Oud 06-03-2013, 12:57
Verwijderd
Nu het toch over Scandinavië gaat, IJsland is goed dit jaar op het ESF hè.

Oud 06-03-2013, 12:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nu het toch over Scandinavië gaat, IJsland is goed dit jaar op het ESF hè.

Ik kan blijkbaar Ijslands alleen verdragen als 't gezongen word door Sigur Ros. Wat een taal.
Oud 06-03-2013, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Ikeameet

Citaat:
En dan met z'n allen door de IKEA lopen 'kijk, dat heb ik!' en 'kijk, dat wil ik!' en dan met zijn alles gratis koffie drinken op de IKEA-Familypastjes van enthausiaste forumers. Ik zie het al helemaal voor me
<3

Citaat:
Als je eenmaal een glas hebt kun je ook onbeperkt frisdrank drinken :badass:
Ja, daar heb ik dus niks aan één glas is al zat voor mij, ik bedacht het net bij mijn zalmlasagna die best wel tegenviel, maar ook niet smerig was ofzo, gewoon niet wat ik had verwacht.

Citaat:
Oh, spreek je dat zo uit!

Citaat:
Wisten jullie trouwens dat het heel zonnig is! Maar niet overdreven warm! En dus goed fietsweer!
Nou, mijn auto had een Gran Canaria-temperatuur van in de schaduw geparkeerd te staan. Ik heb een tijd met open raam gereden voordat het terugviel naar 17 graden en toen was het me stiekem nog te warm.

Citaat:
Zweeds is trouwens ook debiel. Dat heeft klanken die echt nergens op slaan. Dat weet ik dankzij rapgroep 'Maskinen'. In 't Noors spreek je dat uit als 'Masjienen', maar nee, in't Zweeds is 't 'Maghwienen'. Doe normaal man.
Ik ken enkel 'Den döda vinkeln' van de band Kent (ik ken wel meer nummers van hen, maar niet bij naam).

Missie IKEA is dus geslaagd, al was ik er bijna niet geraakt door iemand met een doodswens die voor me in schoot op een 90-weg. Paar Duitsers, wat Limburgers, weinig slentermensen en amper kinderen. Woensdagvoormiddag gaat op de lijst voor rustig winkelen als het geen Duitse of Belgische feestdag is

De wijnrekjes die ik wou gebruiken voor mijn frisdrankflessen waren bij nadere inspectie niet geschikt, dus moest ik nieuwe ideeën opdoen. Na wat getwijfel en gedraal en vergelijken (die nieuwe serie met uitschuifmanden was ideaal, maar ze hadden ze alleen maar in de lengte en niet in de breedte en dan zou het teveel ruimte in beslag nemen) en teruglopen, ben ik toch maar gegaan voor het TVmeubel dat ik als schoenenrekje gebruik. Dan kan dat tijdelijk even als frisdrankrek dienen en als ik dan wel het ideale rekje vind, dan heb ik het schoenenrek dat ik nu even had uitgesteld.
Verder heb ik 3 dingen gekocht die niet op de lijst stonden, een box met een apart formaat dat me wel handig leek, placemats voor het geval ik die eettafel ooit als eettafel ga gebruiken (tafellakens heb ik al helemaal niet en er stonden vogels op) en een potje voor de bieslook die door Phoebe is achtergelaten.

Wel was het een beetje frustrerend dat de prijzen van de website niet meer de prijzen in de winkel overrulen. Dat is pech gehad, vroeger kon je het verschil terugvragen bij de klantenservice, maar dat is gedaan blijkbaar, dus let even op wat je in je kar smijt!

Hier is bijna alles van de Ikea, mijn bed en kledingrekken niet en 2 oude buikkastjes niet. Mijn banken zijn tweedehands die ik heel graag voor een leren Klippan zou willen inwisselen, maar leren Klippans zijn duur en deze liggen wel heeeeeel erg lekker. En mijn bureau is niet Ikea. En dan heb je het ver gehad.
Oud 06-03-2013, 13:07
Verwijderd
En dan kijk je op 9Gag

En ik was net zo trots dat ik het heb kunnen beperken
Oud 06-03-2013, 13:28
MMollie
MMollie is offline
Ik ben even een nachtje niet online geweest en we hebben gelijk een nieuw topic, wow.
En gehaktballen van de Ikea zijn lekkurrr. En die hoef je tenminste niet zelf in elkaar te zetten.
Oud 06-03-2013, 13:33
Verwijderd
Het in elkaar zetten is net het leukste!
Oud 06-03-2013, 13:37
Verwijderd
Ik vind dat in elkaar zetten ook altijd leuk, dan heb ik altijd even de illusie dat ik een handige Harry ben
Oud 06-03-2013, 13:41
Verwijderd
Nou ja, als ik sommigen hoor, dan ben ik wel een handige Harry, maar ik snap echt niet dat het sommigen moeite kan kosten. Het enige waar ik hulp bij heb gehad zijn die ijzeren kastjes, ik was niet sterk genoeg om de schroeven er met de hand in te draaien, dat heeft mijn vader met een elektrische schroevendraaier gedaan. Al de rest hier heb ik zelf, in mijn eentje in elkaar gezet. Ook die eettafel

Soms wil ik naar de Ikea om dingen te kopen, enkel om ze in elkaar te kunnen zetten

Oh en het was wel gaaf dat ik deze keer de trap wel kon doen! Ik had blijkbaar de jas aan die ik de vorige keer ook aan had, daar zat nog een plattegrondje in. Maar deze keer was de lift overbodig <3
Oud 06-03-2013, 13:45
Verwijderd
Het kost mensen moeite die niet graag instructies volgen en graag dingen op gevoel doen.
Oud 06-03-2013, 13:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als je ikea-spul niet in elkaar kunt zetten, dan lees je gewoon de instructies niet goed.

Heel mijn kamer is ikea en ik heb vrijwel alles alleen in elkaar gezet. Behalve m'n bed, want het is vrij lastig om in je eentje een frame van een 2-persoons hoogslaper omhoog te houden en te schroeven.

Regels voor berichten