Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2013, 23:59
Verwijderd
Ik vind Annemarie heul seksie
Advertentie
Oud 20-03-2013, 00:18
Verwijderd
Citaat:
ja wel een paar keer koppijn maar niet uitzonderlijk vaak, wat ik wel had verwacht.
Ik eet juist minder koolhydraten nu, voornamelijk omdat ik geen vreetkicks meer heb. Dus alles is een beetje in de war nu.
Ja, vreetkickzoetigheid = snelle carbs, cola = snelle carbs. Nu heb je geen zin meer in die twee maar je hebt geen nieuwe bron voor koolhydraten, dus ben je moe. Van die koolhydraatmoeheid, dat je niet wakker kan blijven.

Remedie: volkoren boterhammen. Maakt niet uit met wat.
Oud 20-03-2013, 00:28
Verwijderd
Of nouja, volkoren boterhammen met reuzel zijn niet zo heel gezond, natuurlijk. Maar voor de bevrediging van de behoefte aan complexe koolhydraten doet het beleg er niet toe.
Oud 20-03-2013, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Annemarie heul seksie

Citaat:
Ja, vreetkickzoetigheid = snelle carbs, cola = snelle carbs. Nu heb je geen zin meer in die twee maar je hebt geen nieuwe bron voor koolhydraten, dus ben je moe. Van die koolhydraatmoeheid, dat je niet wakker kan blijven.

Remedie: volkoren boterhammen. Maakt niet uit met wat.
Citaat:
Of nouja, volkoren boterhammen met reuzel zijn niet zo heel gezond, natuurlijk. Maar voor de bevrediging van de behoefte aan complexe koolhydraten doet het beleg er niet toe.
para de nieuwe voedingsdeskundige van het forum
en ja complexe/langzame carbs. Ik zou dat meer moeten hebben, dit is geen doen zo. Ik heb de afgelopen 24 uur 18 uur geslapen
Oud 20-03-2013, 00:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mss ben je ook wel gewoon een beetje ziekjes? Gewoon slapen als je lichaam dat nodig heeft en verder idd bruin brood eten of roggebrood ofzo en verder alles volkoren!

Ik kijk nu al uit naar m'n ontbijtje van morgen...Griekse yoghurt met een beetje honing en muesli. NOMNOM.
Oud 20-03-2013, 00:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hoe komt het dat je 9000 calorieën nodig hebt om een kilo vet aan te komen, maar 7700 calorieën om een kilo vet te verliezen?

Oh en trouwens, wat ook erg helpt bij afvallen, is eten met regelmaat. Dus 3 grote maaltijden (ontbijt, lunch, avondeten) en 2-3 gezonde tussendoortjes. Liefst elke 2 uur een maaltijd, om je stofwisseling op gang te houden.

Met name ontbijt is belangrijk, binnen 3 uur na het opstaan.
Oud 20-03-2013, 01:24
Verwijderd
Citaat:
para de nieuwe voedingsdeskundige van het forum
Ik ben graag grondig.

Citaat:
Hoe komt het dat je 9000 calorieën nodig hebt om een kilo vet aan te komen, maar 7700 calorieën om een kilo vet te verliezen?
Dat komt doordat het ook energie kost om dat vet op te slaan. Mijn bron voor deze kennis is Sarah.

Citaat:
Oh en trouwens, wat ook erg helpt bij afvallen, is eten met regelmaat. Dus 3 grote maaltijden (ontbijt, lunch, avondeten) en 2-3 gezonde tussendoortjes. Liefst elke 2 uur een maaltijd, om je stofwisseling op gang te houden.

Met name ontbijt is belangrijk, binnen 3 uur na het opstaan.
Maar het gaat niet om afvallen, het gaat om gezond eten. En als je heel verantwoord en regelmatig eet maar je eet dagelijks net die twee walnoten te veel dan kom je op jaarbasis alsnog 5 kilo aan. Je stofwisseling op gang houden is (aldus mijn literatuur) ook een fabeltje, je gaat alleen sneller snacken als je honger hebt en als je onder je basisbehoefte zit denkt je lichaam OH NOES, MIJN ORGANEN, wat op de lange termijn óf eetbuien óf spierverlies en orgaanschade oplevert. Het is ook niet dat één maaltijd veel belangrijker is dan een andere, dat is allemaal gedoe in de marges.

Afvallen is gewoon calories in > calories out. Simpele natuurkunde. Of die calorieën uit chips en taart komen, of uit groente en vlees, dat maakt verder niet uit. Gezond eten is (bij een normaal gewicht) calories in = calories out en dan ervoor zorgen dat je binnen die calorieën een beetje 'n schappelijke verdeling eiwitten/koolhydraten/vet hebt, plus gemiddeld genomen genoeg microvoedingsstoffen.
Oud 20-03-2013, 05:50
Verwijderd
Ik denk dat katten ook gevoelig zijn voor optische illusies omdat ze ook in stereo zien.
Oud 20-03-2013, 07:08
Verwijderd
Er is altijd even zo'n momentje van gedeelde teleurstelling als ik naar de wachtkamer loop en meteen zie dat mijn patiënt er niet is, terwijl degene die wél zat te wachten iemand aan hoorde komen lopen en dan te horen krijgt dat hij toch nog wat langer moet wachten.
Oud 20-03-2013, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Deze dingen heb ik overigens niet in één dag geleerd hoor, ik heb er vaker over gelezen dus de grote lijnen waren niets nieuws. Maar het klikte pas vorige week allemaal in elkaar, toen ik eens mijn eten van één dag invulde bij het nieuwe tooltje van het voedingscentrum en de resulterende tabel bekeek. Nb: je eten bijhouden in een dagboek is sowieso slim, want je hersenen+maag snappen op gevoel niet zo goed wat goede hoeveelheden zijn. Een visuele marker helpt daarbij.
In principe lees ik niet veel nieuwe dingen. Maar voor mij bleek de uitvoering en het blijven toepassen een behoorlijk probleem.

Ik had overigens een vriendin hierover gehoord: http://www.fatsecret.nl/
Het is nog gratis, je kunt er een voedingsschema, dagboek en allerlei dingen bijhouden en ook opzoeken en vergelijken hoeveel calorieën ergens inzitten.De wrap en de burger van de McDonalds bijvoorbeeld. Het klonk heel handig, maar ik heb zelf geen reden om er mee bezig te zijn momenteel, dus ik heb het nog niet kunnen testen.

Citaat:
- Als je in coma ligt en geen flikker doet verbranden normale mensen alsnog rond de 1600-1800 kcal per dag (afhankelijk van geslacht, lengte en gewicht). Dat is je basis, wat je minimaal nodig hebt om jezelf in stand te houden. Daar bovenop komt wat je nodig hebt om te bewegen. Berekenen hoeveel dat uiteindelijk is kun je hier of hier.
Toen ik in coma ging was ik iets van 126 kilo denk ik (voor de operatie 128 en er zal vast wat zijn afgegaan in de dagen dat ik helemaal niks heb gegeten). Toen ze me in de lift hingen om in de stoel te hijsen, woog ik 106. In plusminus 6 weken was ik 20 kg afgevallen. Daar zal ook behoorlijk spierverlies bij zijn geweest, want ik kon natuurlijk niks meer. Ik kreeg in ieder geval 2500 calorieën per dag in een zak. En daar zit nogal wat suiker in, want als ze een nieuwe zak kwamen aanhangen, moesten ze het stukje loswringen met een tang, want dat plakte helemaal door gekristalliseerde suiker Soms stonden ze met 3 man te vechten ^^

Citaat:
Wisten jullie dat Australië geen eilandstaat is, omdat Australië een continent is?
Ja. En ook dat er verschillende opvattingen zijn over het aantal continenten omdat Eurazië in principe niet voldoet aan gescheiden zijn van elkaar om allebei een eigen continent te zijn.

En ik ben om 10 uur starend naar een nepkachel in comaslaap gevallen. Om kwart over 6 wakker geworden, kachel uitgezet, omgedraaid en verder geslapen tot half 8 en toen ging de wekker want om 8u had de KPN al voor de deur kunnen staan (maar natuurlijk is hij er nog niet).
Oud 20-03-2013, 07:31
Verwijderd
Meneer de schilder zou tussen acht uur en half negen hier zijn. Dan mag hij wel eens opschieten, ik ben niet voor niks zo vroeg uit mijn bed gekomen.
Oud 20-03-2013, 08:01
Verwijderd
Ik was heel goed bezig met afvallen door niet meer te snoepen en vaker groente en fruit als tussendoortje te pakken. Maar toen kwamen de paaseitjes
Oud 20-03-2013, 08:21
Verwijderd
Het is nog te vroeg voor de gezegdes over het weer! En toch is het hier absurd. Maandag lente, dinsdag regen en koud, vandaag sneeuw
Oud 20-03-2013, 08:22
Verwijderd
Het sneeuwt hier ook echt hard
Oud 20-03-2013, 08:24
Verwijderd
Nou, maandag dreef ik mijn winterjas uit die ik toch maar vanwege de week ervoor terug uit de kast had getrokken. Gisteren moest ik veel met het ov, dus ik vond het wel slim om een dunnere jas aan te doen en toen zat ik te rillen van de kou. Ik ben blij dat ik 3 verschillende jassen in de auto heb gegooid, want ik ben in de war over wat ik nou moet aantrekken

En KPN mag opschieten, hij heeft nog 35 minuten.
Oud 20-03-2013, 08:24
Verwijderd
"Lentekou verscherpt volgende week"

Sterf
Oud 20-03-2013, 08:31
Verwijderd
Mooi woord wel, 'lentekou'.
Oud 20-03-2013, 08:36
Verwijderd
Gisteren hadden ze het op tv over lentesneeuw. Wtf is lentesneeuw?
Oud 20-03-2013, 08:45
Verwijderd
Citaat:
In principe lees ik niet veel nieuwe dingen. Maar voor mij bleek de uitvoering en het blijven toepassen een behoorlijk probleem.
Dat kan zijn. Voor mij werkt het erg goed om de achterliggende werking van dingen te begrijpen, zodat ik zelf bewuste keuzes kan maken. Dat voelt dan als iets doen wat ik wil, in plaats van iets doen wat moet. Groot verschil in hoeveel moeite het kost. Maar wat mij motiveert hoeft niet automatisch motiverend te zijn voor anderen.

De site die je noemt ken ik verder niet, maar 't voedingscentrum doet al die dingen ook. Uiteindelijk doen al die tooltjes ongeveer hetzelfde. Het zijn instrumenten, geen methodes.

Citaat:
Toen ik in coma ging was ik iets van 126 kilo denk ik (voor de operatie 128 en er zal vast wat zijn afgegaan in de dagen dat ik helemaal niks heb gegeten). Toen ze me in de lift hingen om in de stoel te hijsen, woog ik 106. In plusminus 6 weken was ik 20 kg afgevallen. Daar zal ook behoorlijk spierverlies bij zijn geweest, want ik kon natuurlijk niks meer. Ik kreeg in ieder geval 2500 calorieën per dag in een zak.
Hm, je was een stuk zwaarder én herstellende van een ingrijpende operatie, dan heb je al snel veel meer nodig, maar om 20 kilo af te vallen moet je (20*7000)/42=3333 kcal per dag tekort hebben. Dan zou jouw dagelijkse basisverbruik op 5833 zitten. Klinkt als wel heel veel. Misschien nemen comapatiënten minder goed voedingsstoffen op?

Maar goed, al die getallen gelden voor gezonde mensen. Zodra er medische kanttekeningen bij komen kijken moet je bij de artsen wezen, niet bij mij.
Oud 20-03-2013, 08:59
Verwijderd
Ja, dat weet ik dus ook niet ^^ ik zag dat staan over de coma en toen dacht ik van 'Hey, maar daar kan ik wel iets over zeggen!' Maar ja, zoals ik al zei, de spiermassa was ook weg, daarnaast moest mijn lichaam echt heel hard werken tegen hele hoge koorts en infecties en bloeddruk en hoeveelheden medicijnen die er in gepompt werden, dus het zal er allemaal wel mee te maken hebben, ik gok dat vechten tegen infecties ook behoorlijk wat energie kost Het was geen coma van 'oh ik lig hier wat te liggen omdat ik niet wakker ben'

Maar fijn dat dit jou zo kan motiveren! Het lijkt mij nu echt heel pffffff maar ik denk dat ik ook wel blij zou zijn als zulke dingen mij zouden motiveren en helpen in het dagelijkse leven ^^
Oud 20-03-2013, 09:03
Verwijderd
Koorts kost ook een hoop energie, meen ik.

En ja, ik ga nu ook een regular worden in dat voedingstopic op L&G en op E&D en alles. Dit is mijn nieuwe lievelingsding.
Oud 20-03-2013, 09:07
Verwijderd
En toen was het hier wit
Oud 20-03-2013, 09:12
Verwijderd
Oh en ik wou nog iets verder vertellen

Toen ik weer zelf wat dingetjes kon drinken en eten (ik hield nog wel de sondevoeding en vocht, want wat ik binnen kreeg was in de verste verte niet genoeg natuurlijk) en begon te bewegen, toen zag iedereen mij op het zicht heel hard afvallen. Maar toen ik op de weegschaal ging staan, was ik zelfs 2 kilo aangekomen

En dan heb ik periodes gehad dat ik geen kilo afviel, maar wel een steeds kleinere omtrek kreeg. Kilo's zeggen dus niet altijd alles ^^ iedereen die met een gbp zit of die zich druk maakt tijdens diëten, raad ik dan ook altijd aan de omtrek in de gaten te blijven houden als je stil staat qua gewicht.
Oud 20-03-2013, 09:24
Verwijderd
Citaat:

En ja, ik ga nu ook een regular worden in dat voedingstopic op L&G en op E&D en alles. Dit is mijn nieuwe lievelingsding.
Oud 20-03-2013, 09:25
Verwijderd
Ik zat met Kerst helemaal 'omg, wat cuuuuuuuute' over de aardappelschijfjes in de vorm van kerstboompjes.

Nu is er dit:

Oud 20-03-2013, 09:26
Verwijderd
goeiemorgen!

ik zit u lekker thuis met eem vriendin te leren en ontbijt met broodjes.
Oud 20-03-2013, 10:00
Verwijderd
http://robrhinehart.com/?p=298

dit is pas een dieet
Oud 20-03-2013, 10:46
Verwijderd
Het is net alsof mijn leraren in se laatste rapportvergadering massaal hebben besloten dat het écht niet langer kan dat ik door de kantlijn heenschrijf, en nu staat het boven al mijn proefwerken. Maar het is zo leee-lijk, al dat lege papier.
Oud 20-03-2013, 10:48
Verwijderd
Dat is ook lelijk, leeg papier. in mijn schriften schrijf ik er ook gewoon doorheen.

dinsdag moet het voor de laatste keer dit jaar sneeuwen en hard genoeg zodat de trein naar Aken niet rijdt. Kan ik tenminste thuis blijven.
Oud 20-03-2013, 10:59
Verwijderd
Wat moet je dan doen in Aken?
Oud 20-03-2013, 11:03
Verwijderd
kunstwerken bekijken voor kunst. de architectuur van de gebouwen bekijken. enz enz en dat van 8uur smorgens tot 6 uur savonds. Daarna heb ik om 7 uur een vergadering van koor en de rest van de week vrij. dus galajurken kopen.
Oud 20-03-2013, 11:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Waarom gaat het overal op het forum over dieet?
Oud 20-03-2013, 11:18
Verwijderd
Da's weer eens wat anders dan ongesteld zijn, hormen of handwerk!
Oud 20-03-2013, 11:22
Verwijderd
Zo. Woonkamer is klaar en geverfd, op naar de keuken eerst een boterham!
Oud 20-03-2013, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Waarom gaat het overal op het forum over dieet?
het gaat hier voornamelijk over gezond eten.
Oud 20-03-2013, 11:47
Verwijderd
Gezond eten .

Maar ook lekker eten .
Oud 20-03-2013, 11:49
Verwijderd
Ffs, alsof een dode gsm, een falende harde schijf en een nieuw id nog niet genoeg waren om ervoor te zorgen dat ik me afvraag hoe ik de rest van de tijd dat ik mijn ziekenhuisschuld moet afbetalen nog eten moet kopen, rij ik vandaag mijn autospiegel stuk. Ze hebben hier de weg opgebroken en de bewoners moeten over een stuk fietspad, beide richtingen. Blijkbaar was het stuk om om elkaar heen te manoeuvreren toch te smal
En ik prees me al gelukkig om de maandag dat ik net geen slagboom op mijn dak kreeg. De weg is afgesloten met slagbomen met een code voor de bewoners. Bij de slagboom is er eigenlijk geen ruimte voor heen en terug, maar het terugverkeer heeft een eindje voor de slagboom een inham waar ze kunnen wachten. De lompe geit maandag besloot dat dat niet nodig was en terwijl ik met moeite mijn auto om haar auto probeerde te persen, zag ik opeens de slagboom terug sluiten terwijl ik er nog onder stond. Gas gegeven en gehoopt dat ik niks zou raken, wat lukte, maar vandaag toch naar de knoppen werd geholpen
Oud 20-03-2013, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Zo. Woonkamer is klaar en geverfd, op naar de keuken eerst een boterham!
Goed bezig!

Ik weet dat iemand anders het ook al zei, maar ik word er helemaal vrolijk van als ik jouw berichtjes zo lees
Oud 20-03-2013, 12:18
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nou, het is een verzameling kennis die ik vind aanvoelen als een formule. Er zijn veel onderdeeltjes en ze zijn allemaal belangrijk, maar in hun eentje zijn ze ongrijpbaar/abstract omdat ze qua concrete getallen afhangen van de andere onderdelen. Er zijn veel variabelen, zeg maar.

Spoiler

Zoiets.

Deze dingen heb ik overigens niet in één dag geleerd hoor, ik heb er vaker over gelezen dus de grote lijnen waren niets nieuws. Maar het klikte pas vorige week allemaal in elkaar, toen ik eens mijn eten van één dag invulde bij het nieuwe tooltje van het voedingscentrum en de resulterende tabel bekeek. Nb: je eten bijhouden in een dagboek is sowieso slim, want je hersenen+maag snappen op gevoel niet zo goed wat goede hoeveelheden zijn. Een visuele marker helpt daarbij.

Plus dat tabellen cool zijn.

Cool.
Miekje terugvindpost. Er zijn maar een paar dingen die ik nog niet wist, maar dat is toch weer mooi meegenomen.

Een voordeel voor mij is dat ik immens veel hou van volkoren brood en pasta enzo Goede koolhydraten voor mij. Helaas ben ik daarnaast wel echt een zoetekauw Ik ga binnenkort ook maar eens rekenen.
Oud 20-03-2013, 12:21
Verwijderd

Dus.
Oud 20-03-2013, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Het is nog te vroeg voor de gezegdes over het weer! En toch is het hier absurd. Maandag lente, dinsdag regen en koud, vandaag sneeuw
maart roert zijn staart!
Oud 20-03-2013, 12:23
Miekje*
Miekje* is offline
zoetekauw

• iemand met een grote voorliefde voor zoete waar
Oud 20-03-2013, 12:24
Verwijderd
En daarna komt April, schijnt ook te doen wat-ie wil. Zootje ongeregeld, die maanden Tuchtigen
Oud 20-03-2013, 12:24
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, ik was trouwens niet verbaasd over het feit dat katten optische illusies kunnen waarnemen. Ze zien alleen de kleuren anders, dat zegt niks over de vorm van de figuren of wat dan ook. Ze hebben tenslotte ook twee ogen aan de voorkant van hun kop.
Oud 20-03-2013, 12:25
Verwijderd
Citaat:

Koorts kost super veel energie koorts kost minstens 500 kcal per dag.
Oud 20-03-2013, 12:26
Verwijderd
Citaat:
zoetekauw

• iemand met een grote voorliefde voor zoete waar
Ja, dat weet ik. Ik moest gewoon even denken aan een zoete kauw. Eentje die netjes en vriendelijk in de omgang is. Beleefd. Zorgzaam voor naasten en zelfs vreemdelingen. De motieven laat ik in het midden though, kan zijn dat de kauw in kwestie slechts zoet is voor het lekkers van Zwarte Piet, de olijke slavenneger.
Oud 20-03-2013, 12:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
kunstwerken bekijken voor kunst. de architectuur van de gebouwen bekijken. enz enz en dat van 8uur smorgens tot 6 uur savonds. Daarna heb ik om 7 uur een vergadering van koor en de rest van de week vrij. dus galajurken kopen.
Joh, superleuk juist Doe mij maar zo'n uitstapje!
Oud 20-03-2013, 12:30
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, dat weet ik. Ik moest gewoon even denken aan een zoete kauw. Eentje die netjes en vriendelijk in de omgang is. Beleefd. Zorgzaam voor naasten en zelfs vreemdelingen. De motieven laat ik in het midden though, kan zijn dat de kauw in kwestie slechts zoet is voor het lekkers van Zwarte Piet, de olijke slavenneger.
Oh, op die fiets!

Kauwtjes zijn over het algemeen niet zo zoet, dus het is eigenlijk gek dat die uitdrukking zo is.
Oud 20-03-2013, 12:30
Verwijderd
Trouwens, ik heb dus ooit bijna twee weken in het ziekenhuis gelegen. Afvallen als een malle daar, ik was echt een mager scharminkeltje toen ik de eerste Bambi-stapjes uit bed mocht doen.
Oud 20-03-2013, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Koorts kost super veel energie koorts kost minstens 500 kcal per dag.
Goh zoveel? Geen wonder dat ik zo snel afviel dan
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten