Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() en ja complexe/langzame carbs. Ik zou dat meer moeten hebben, dit is geen doen zo. Ik heb de afgelopen 24 uur 18 uur geslapen ![]() |
![]() |
|
Mss ben je ook wel gewoon een beetje ziekjes? Gewoon slapen als je lichaam dat nodig heeft en verder idd bruin brood eten of roggebrood ofzo en verder alles volkoren!
Ik kijk nu al uit naar m'n ontbijtje van morgen...Griekse yoghurt met een beetje honing en muesli. NOMNOM.
|
Hoe komt het dat je 9000 calorieën nodig hebt om een kilo vet aan te komen, maar 7700 calorieën om een kilo vet te verliezen?
Oh en trouwens, wat ook erg helpt bij afvallen, is eten met regelmaat. Dus 3 grote maaltijden (ontbijt, lunch, avondeten) en 2-3 gezonde tussendoortjes. Liefst elke 2 uur een maaltijd, om je stofwisseling op gang te houden. Met name ontbijt is belangrijk, binnen 3 uur na het opstaan.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Afvallen is gewoon calories in > calories out. Simpele natuurkunde. Of die calorieën uit chips en taart komen, of uit groente en vlees, dat maakt verder niet uit. Gezond eten is (bij een normaal gewicht) calories in = calories out en dan ervoor zorgen dat je binnen die calorieën een beetje 'n schappelijke verdeling eiwitten/koolhydraten/vet hebt, plus gemiddeld genomen genoeg microvoedingsstoffen. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had overigens een vriendin hierover gehoord: http://www.fatsecret.nl/ Het is nog gratis, je kunt er een voedingsschema, dagboek en allerlei dingen bijhouden en ook opzoeken en vergelijken hoeveel calorieën ergens inzitten.De wrap en de burger van de McDonalds bijvoorbeeld. Het klonk heel handig, maar ik heb zelf geen reden om er mee bezig te zijn momenteel, dus ik heb het nog niet kunnen testen. Citaat:
![]() Citaat:
En ik ben om 10 uur starend naar een nepkachel in comaslaap gevallen. Om kwart over 6 wakker geworden, kachel uitgezet, omgedraaid en verder geslapen tot half 8 en toen ging de wekker want om 8u had de KPN al voor de deur kunnen staan (maar natuurlijk is hij er nog niet). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, maandag dreef ik mijn winterjas uit die ik toch maar vanwege de week ervoor terug uit de kast had getrokken. Gisteren moest ik veel met het ov, dus ik vond het wel slim om een dunnere jas aan te doen en toen zat ik te rillen van de kou. Ik ben blij dat ik 3 verschillende jassen in de auto heb gegooid, want ik ben in de war over wat ik nou moet aantrekken
![]() En KPN mag opschieten, hij heeft nog 35 minuten. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
De site die je noemt ken ik verder niet, maar 't voedingscentrum doet al die dingen ook. Uiteindelijk doen al die tooltjes ongeveer hetzelfde. Het zijn instrumenten, geen methodes. Citaat:
Maar goed, al die getallen gelden voor gezonde mensen. Zodra er medische kanttekeningen bij komen kijken moet je bij de artsen wezen, niet bij mij. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dat weet ik dus ook niet ^^ ik zag dat staan over de coma en toen dacht ik van 'Hey, maar daar kan ik wel iets over zeggen!' Maar ja, zoals ik al zei, de spiermassa was ook weg, daarnaast moest mijn lichaam echt heel hard werken tegen hele hoge koorts en infecties en bloeddruk en hoeveelheden medicijnen die er in gepompt werden, dus het zal er allemaal wel mee te maken hebben, ik gok dat vechten tegen infecties ook behoorlijk wat energie kost
![]() ![]() Maar fijn dat dit jou zo kan motiveren! Het lijkt mij nu echt heel pffffff maar ik denk dat ik ook wel blij zou zijn als zulke dingen mij zouden motiveren en helpen in het dagelijkse leven ^^ |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh en ik wou nog iets verder vertellen
![]() Toen ik weer zelf wat dingetjes kon drinken en eten (ik hield nog wel de sondevoeding en vocht, want wat ik binnen kreeg was in de verste verte niet genoeg natuurlijk) en begon te bewegen, toen zag iedereen mij op het zicht heel hard afvallen. Maar toen ik op de weegschaal ging staan, was ik zelfs 2 kilo aangekomen ![]() En dan heb ik periodes gehad dat ik geen kilo afviel, maar wel een steeds kleinere omtrek kreeg. Kilo's zeggen dus niet altijd alles ^^ iedereen die met een gbp zit of die zich druk maakt tijdens diëten, raad ik dan ook altijd aan de omtrek in de gaten te blijven houden als je stil staat qua gewicht. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ffs, alsof een dode gsm, een falende harde schijf en een nieuw id nog niet genoeg waren om ervoor te zorgen dat ik me afvraag hoe ik de rest van de tijd dat ik mijn ziekenhuisschuld moet afbetalen nog eten moet kopen, rij ik vandaag mijn autospiegel stuk. Ze hebben hier de weg opgebroken en de bewoners moeten over een stuk fietspad, beide richtingen. Blijkbaar was het stuk om om elkaar heen te manoeuvreren toch te smal
![]() En ik prees me al gelukkig om de maandag dat ik net geen slagboom op mijn dak kreeg. De weg is afgesloten met slagbomen met een code voor de bewoners. Bij de slagboom is er eigenlijk geen ruimte voor heen en terug, maar het terugverkeer heeft een eindje voor de slagboom een inham waar ze kunnen wachten. De lompe geit maandag besloot dat dat niet nodig was en terwijl ik met moeite mijn auto om haar auto probeerde te persen, zag ik opeens de slagboom terug sluiten terwijl ik er nog onder stond. Gas gegeven en gehoopt dat ik niks zou raken, wat lukte, maar vandaag toch naar de knoppen werd geholpen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een voordeel voor mij is dat ik immens veel hou van volkoren brood en pasta enzo ![]() ![]()
|
Oh, ik was trouwens niet verbaasd over het feit dat katten optische illusies kunnen waarnemen. Ze zien alleen de kleuren anders, dat zegt niks over de vorm van de figuren of wat dan ook. Ze hebben tenslotte ook twee ogen aan de voorkant van hun kop.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Kauwtjes zijn over het algemeen niet zo zoet, dus het is eigenlijk gek dat die uitdrukking zo is.
|
|