Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
geen levensenergie!
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tenzij je het over mensen hebt. Dan is het (blijkt uit onderzoek) 2 dingen: 'survival of everyone but the weakest (includes reproduction)' en 'greater personal non-evolutional success for the succesfull surpressers of emotions'. - mensen die bovenaan in maatschappij zitten onderdrukken emoties meestal best sterk... in bedrijfsleven voornamelijk medelijden e.d. - in politiek vooral emoties die macht overnemen (dus je tijdelijk niet meer rationeel laten denken)
||
Citaat:
Of: Survival of the luckiest because they are the fittest? Zowel 'fittest' als 'luckiest' zijn nogal 'gevaarlijke' termen. Genoeg evolutie-biologen die hierover vechten ![]()
|
Wat heet sterk? Het is zo'n menselijk begrip.
Diegene die zo gelukkig was dat hij het beste aan de omgeving, en eventuele onvoorziende rampen, is aangepast? Iemand die toevallig terecht gekomen is in de positie dat hij het overleeft? Uiteindelijk is het geen gevecht om wie het sterkste is, maar wie het best is aangepast aan de omgeving en vica versa. Misschien zouden we kunnen zeggen: Survival of the most adapted.
|
zo lees ik dat inderdaad
Ik noem het inderdaad "survival of the fittest" maar ik denk erover als "survival of the most adepted" En waar houd ongeluk op? - ik zou zeggen ongeluk is mis-mutatie (afwijking dus). Daarna fitness/adeptedness
|
![]() |
Het spijt me dat ik deze oude thread weer kick, maar ik ben eerlijk gezegd te lui om nu een nieuwe te openen over iets die op hetzelfde neerkomt...
Ik vroeg me eens af, bijvoorbeeld je heb deze situatie : Je bent bezig met het leren van telekinese, een vriend van je doet ook mee, na een maandje of 3 oefenen begint het ook steeds beter te lukken... (nee, gecontroleerde omgeving nog niet echt om het zo maar te zeggen) Maar beiden zijn we het er over eens dat meer dan 15 keer achter elkaar hetzelfde resultaat (van de 15 keer (zeg ik er vast bij voor de mierennuekers hier), ok, het resultaat was niet altijd even goed op te merken maar in die keren was er altijd resultaat) Dit resultaat was er meerdere dagen na elkaar. Zelfs met het erbij halen van een andere persoon die er een beetje over was ingelicht wat we aan het doen waren was voor die persoon het resultaat zichtbaar... Is dit dan ook een vorm van groeps schizofrenie of is het dan echt ? Ok, we zijn gestopt met het experiment toen er een leraar kwam vragen wat we nou eigenlijk aan het doen waren, maar tot de tijd ervoor was er redelijk veel beweging te zien... (ik weet dat mijn verhaal niet erg duidelijk is, mijn excuses daarvoor) En nee, ik heb eigenlijk het grootste deel van deze draad niet gelezen p.s. Ik wil nu niet voor de wereld gaan bewijzen dat Telekinese kan etc...
|
|
|