Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wat random knip- en plakwerk van de door Reverend aangehaalde site.
Timothy 1:10-11 The sexually immoral, men who practice homosexuality, enslavers, liars, perjurers, and whatever else is contrary to sound doctrine, in accordance with the gospel of the glory of the blessed God with which I have been entrusted. Leviticus 18:22 You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination Timothy 1:10 The sexually immoral, men who practice homosexuality, enslavers, liars, perjurers, and whatever else is contrary to sound doctrine Jude 1:7 Just as Sodom and Gomorrah and the surrounding cities, which likewise indulged in sexual immorality and pursued unnatural desire, serve as an example by undergoing a punishment of eternal fire. Romans 1:27 And the men likewise gave up natural relations with women and were consumed with passion for one another, men committing shameless acts with men and receiving in themselves the due penalty for their error. Dit lijkt mij een mooi begin; vertel eens hoe je dit volgens jou moet interpreteren? En leg eens uit waarom 'de rest' het allemaal mis heeft? Ik ben benieuwd naar je kronkels en geknutsel.
||
![]() |
Citaat:
![]() Timothy 1:10-11 Geciteerd uit de statenvertaling: 'Den hoereerders, dien, die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is'. Hier heb je dus al een hele andere vertaling, want hier gaat het over de vrouwelijke hoeren (den hoereerders) en vervolgens de mannelijke hoeren (die bij mannen liggen) Hier gaat het dus niet over liefde tussen twee mannen. Leviticus 18:22 Deze heb ik eerder deze discussie aangehaald. Weer uit de statenvertaling: 'Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel'. Hier gaat het over overspel. Als je met een man naar bed gaat die een vrouw heeft, wordt dat afgekeurd. Jude 1:7 Zelfde tekst als romeinen. De mensen in sodom en gomorra leefden zondig en onrein. Ze hadden net als de romeinen seks met iedereen, mannen met mannen, maar ook mannen met jongens, vrouwen etc. Hier gaat het dus niet over de liefde tussen twee jongens/mannen, maar over seksfeesten. Dus de tekst uit Romeinen heb ik denk ik al 4 keer uitgelegd. Lijkt me duidelijk toch? Hoop dat je het niet al te veel gekronkel vindt, want je kan heel makkelijk twee vertalingen naast elkaar leggen, en kijken wat de verschillen zijn en wat er over een komt. Graag gedaan. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor de rest ben ik er wel klaar mee; ik ben van mening dat je een beetje last hebt van het Stockholmsyndroom in deze kwestie. Ik wens je oprecht sterkte.
|
Verwijderd
|
Ik denk er zelf zo over (ik ben Christelijk): Homoseksuelen mogen absoluut niet verstoten of veracht worden, maar geaccepteerd in de zin van, ze kunnen niks veranderen aan hun geaardheid. Maar ze mogen er niet aan toegeven en seks hebben, of een relatie, met andere mannen. Ze moeten ondersteund worden door hun mede Christenen om te leren omgaan met hun geaardheid.
Ik denk dat dit juist is. Jullie niet? Ok. |
![]() |
||
Citaat:
Door de indoctrinatie waar jij slachtoffer van bent weet jij niet beter en in die zin valt jou niet eens zoveel te verwijten, dat maakt het zo wrang en treurig. Niet alleen voor jou, maar ook voor de mensen die jij meent te 'helpen' met het ontkennen/ontzeggen van ~.
Laatst gewijzigd op 08-01-2015 om 13:14. |
![]() |
||
Citaat:
In mij omgeving was er ook een gast die homo was maar dat niet wilde zijn. Zijn vriendin wist ervan, maar ze gingen er samen voor om hem een normaal kerkelijk geaccepteerd hetero toekomstplaatje te geven. Dat ging maanden goed, tot hij de verloving verbrak omdat hij toch wel echt hele sterke homo-gevoelens had. Dat lijkt me ook absoluut niet een juiste aanpak...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ikzelf ben opgegroeid in een zwartekousendorp en ik ken een beetje de denkwijze van Christenen. En ja ik ben ook gedoopt en ging vroeger naar zondagsschool enzo.
Ik heb ook heel veel hypocrisie gezien. En nog steeds. En gepreek dat je zal branden in de hel als je dit of dat niet deed. Als je van kindsafaan zo wordt opgevoed is het ook niet onlogisch voor christenen dat je bepaalde hardnekkige denkwijzen hebt over het geloof. Maar als jouw wiegje toevallig in het een arabisch land had gestaan had je met grote waarschijnlijkheid nu moslim geweest met de denkwijze dat juist de islam het enige ware geloof is. Ik zeg niet dat alles wat in de bijbel staat onzin is, maar neem ook veel dingen met een korrel zout. De bijbel staat ook vol met tegenstellingen. En het gaat allemaal om menselijke interpretaties van eeuwenoude teksten... waarbij je ook weer allerlei stromingen hebt. In het christendom heb je dus o.a katholiek/protestant/gereformeerd/ vrijgemaakt, in de islam heb je weer de soennieten en de sjiieten , en ook het jodendom heeft bepaalde orthodoxe stromingen. En uiteindelijk is er toch maar 1 god (of oerkracht) waarmee alles begonnen is. Wetenschappers noemen het de oerknal of big-bang, een ander noemt het weer god. Het gaat er totaal niet om dat je verkeerd bent als homo (" een gods gruwel" volgens sommigen). Of dat het verkeerd is dat je een biefstukje eet (dat is immers " onrein vlees" ) . En nee ik geloof niet dat je 72 maagden krijgt als moslim in het paradijs als je andere mensen opblaast met een bomgordel of als vrouw verplicht een hoofddoekje moet dragen. Dit zijn allemaal menselijke bedenksels. Mijn geloof is dat je de bijbelteksten niet al te letterlijk moet nemen. Je moet gewoon zo goed mogelijk proberen te leven in ons korte bestaan op aarde, met respect voor elkaar, en voor anderen. En uiteraard niet stelen en doden of iemand haten omdat ie andersdenkend is. Of een ander jouw wil opleggen. dat soort dingen. Fouten maken we allemaal, maar zolang je maar in harmonie leeft met anderen is dat het beste geloof. Dan pas ben je een gelovige zoals God/Allah/Jahweh of wie dan ook het heeft bedoeld. Maar dat is mijn mening. |
![]() |
|
![]() |
Volgens mij staat er ergens dat je geen vlees mag eten waar nog bloed inzit..
Een flink doorgebakken biefstukje mag misschien weer wel.... Heel veel mensen zullen zich er wel aan houden dat ze geen lammetje koken in de melk van zijn moeder (dat staat er echt ![]() En vervolgens krijg je dus discussies zo van ja maar dat stond in het oude testament en dus mag het wel weer. Althans als je niet te orthodox bent.... Zo is het ook m et homosexualiteit. Strenggelovigen zullen zeggen dat je als homo zult branden in de hel. Als je wat gematigder bent kan het misschien weer wel (want jezus is immers toch gestorven voor onze zonden te vergeven....) Ik probeer overigens niet de christenen belachelijk te maken hoor, sommige mensen putten juist hun kracht uit hun geloof. |
![]() |
|
Voor de mensen die het één en ander missen: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1897378
|
![]() |
Een homo kan zich nooit Christen noemen, God verbiedt het. Dat er kerken zijn die het toelaten heeft er meer mee te maken dat ze afwijken van de bijbel en wellicht mensen willen blijven aanlokken.
Maar nergens in de bijbel word het goedgekeurd dat de man/man combinatie of vrouw/vrouw combinatie toegestaan is. Het is een immoreel iets en gelukkig zijn er nog landen die het afkeuren en veroordelen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dus ik zeg niet dat Homo'"s slechte mensen zijn maar zulk gedrag kan gewoon niet. Wie zijn zij om de schepper van de aarde tegen te spreken? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wanneer iemand zichtbaar zich schuldig maakt aan dergelijk onzedelijk gedrag behoort wat mij betreft in detentie te verblijven. Helaas is Nederland al zo ver heen dat het als dood normaal word gezien! Maar wil God het zien? Nee, God veroordeelt dergelijk gedrag! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
veeel christenen hebben wel iets tegen homos omdat er in de bijbel staat dat je niet verliefd mag worden op hetzefde geslacht. zelf ben ik ook christen.ik heb dan wel meer respect voor ze dan als ik naar andere christenen kijk. al weet ik niet of ik het helemaal goed keur.....maar ik discrimineer ze niet want ik heb zelf ook wat homo vrienden dus ja
|
![]() |
||
Citaat:
||
Wat in het geloof, naar mijn idee, ook heel belangrijk is, is om andere mensen niet te veroordelen. Haal eerst de balk uit je eigen oog, dan pas de splinter uit die van een ander
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen? lso | 10 | 05-09-2005 07:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de manipulatie van het NT Verwijderd | 101 | 26-03-2005 21:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en het Christendom (of de Islam) Gothic | 193 | 04-12-2004 17:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Scholen weigeren scholieren-Expreszo Verwijderd | 385 | 22-10-2004 13:11 | |
Seksualiteit |
meisje kust meisje? mademoiselle | 270 | 03-02-2004 11:33 |