Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2015, 14:09
Verwijderd
Nee, het zegt niets. Is goed jonge. Succes met je anti-homo propaganda.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2015, 14:10
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Als je nou even 1 tekst geeft, in plaats van intikken op internet.. dit had ik ook wel kunnen doen en het zegt niets.
Dus het gebrek aan expliciet vermelden dat trouwen tussen gelijke sekse verboden is maakt al dat andere niet relevant of onderhevig aan interpretatie? Wat dat laatste betreft; ik wens je 'n prettige wedstrijd met alle citaten die in Reverend z'n link staan.
Oud 06-01-2015, 14:16
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Nee, het zegt niets. Is goed jonge. Succes met je anti-homo propaganda.
Ten eerste houd ik niet een anti-homo propaganda, en ten tweede wil ik je er op wijzen dat jij niet gelooft, en daarom anders tegen de bijbel aankijkt, en vervolgens wel roept dat je de bijbel goed genoeg kent om dit soort dingen er uit op te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 14:17
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Dus het gebrek aan expliciet vermelden dat trouwen tussen gelijke sekse verboden is maakt al dat andere niet relevant of onderhevig aan interpretatie? Wat dat laatste betreft; ik wens je 'n prettige wedstrijd met alle citaten die in Reverend z'n link staan.
Nee tuurlijk zijn die dingen wel relevant, maar je moet ze vanuit de goede hoek bekijken. En dat vergeet men wel eens..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 14:18
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Nee tuurlijk zijn die dingen wel relevant, maar je moet ze vanuit de goede hoek bekijken. En dat vergeet men wel eens..
Nou, begin eens.
Oud 06-01-2015, 14:22
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Nou, begin eens.
Ik verwijs je graag terug naar het begin van deze discussie. Als je meer wil weten moet je me even een tekst geven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 14:29
Megatron
Megatron is offline
Wat random knip- en plakwerk van de door Reverend aangehaalde site.

Timothy 1:10-11
The sexually immoral, men who practice homosexuality, enslavers, liars, perjurers, and whatever else is contrary to sound doctrine, in accordance with the gospel of the glory of the blessed God with which I have been entrusted.

Leviticus 18:22
You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination

Timothy 1:10
The sexually immoral, men who practice homosexuality, enslavers, liars, perjurers, and whatever else is contrary to sound doctrine

Jude 1:7
Just as Sodom and Gomorrah and the surrounding cities, which likewise indulged in sexual immorality and pursued unnatural desire, serve as an example by undergoing a punishment of eternal fire.

Romans 1:27
And the men likewise gave up natural relations with women and were consumed with passion for one another, men committing shameless acts with men and receiving in themselves the due penalty for their error.

Dit lijkt mij een mooi begin; vertel eens hoe je dit volgens jou moet interpreteren? En leg eens uit waarom 'de rest' het allemaal mis heeft? Ik ben benieuwd naar je kronkels en geknutsel.
Oud 06-01-2015, 14:44
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Wat random knip- en plakwerk van de door Reverend aangehaalde site.

The sexually immoral, men who practice homosexuality, enslavers, liars, perjurers, and whatever else is contrary to sound doctrine, in accordance with the gospel of the glory of the blessed God with which I have been entrusted.

You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination

Timothy 1:10
The sexually immoral, men who practice homosexuality, enslavers, liars, perjurers, and whatever else is contrary to sound doctrine

Just as Sodom and Gomorrah and the surrounding cities, which likewise indulged in sexual immorality and pursued unnatural desire, serve as an example by undergoing a punishment of eternal fire.

Romans 1:27
And the men likewise gave up natural relations with women and were consumed with passion for one another, men committing shameless acts with men and receiving in themselves the due penalty for their error.

Dit lijkt mij een mooi begin; vertel eens hoe je dit volgens jou moet interpreteren? En leg eens uit waarom 'de rest' het allemaal mis heeft? Ik ben benieuwd naar je kronkels en geknutsel.
Ik heb het idee dat je me toch niet gaat geloven aangezien het ongeloof er vanaf druipt. Ook heb ik helemaal niet gezegd dat de rest het 'fout' heeft..

Geciteerd uit de statenvertaling: 'Den hoereerders, dien, die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is'. Hier heb je dus al een hele andere vertaling, want hier gaat het over de vrouwelijke hoeren (den hoereerders) en vervolgens de mannelijke hoeren (die bij mannen liggen) Hier gaat het dus niet over liefde tussen twee mannen.

Deze heb ik eerder deze discussie aangehaald. Weer uit de statenvertaling: 'Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel'. Hier gaat het over overspel. Als je met een man naar bed gaat die een vrouw heeft, wordt dat afgekeurd.

Zelfde tekst als romeinen. De mensen in sodom en gomorra leefden zondig en onrein. Ze hadden net als de romeinen seks met iedereen, mannen met mannen, maar ook mannen met jongens, vrouwen etc. Hier gaat het dus niet over de liefde tussen twee jongens/mannen, maar over seksfeesten.

Dus de tekst uit Romeinen heb ik denk ik al 4 keer uitgelegd.

Lijkt me duidelijk toch? Hoop dat je het niet al te veel gekronkel vindt, want je kan heel makkelijk twee vertalingen naast elkaar leggen, en kijken wat de verschillen zijn en wat er over een komt.

Graag gedaan.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste houd ik niet een anti-homo propaganda
Jawel, want je bent christelijk.
Citaat:
, en ten tweede wil ik je er op wijzen dat jij niet gelooft, en daarom anders tegen de bijbel aankijkt
En jij bent homo en daardoor kijk je ook anders tegen de bijbel aan.
Citaat:
en vervolgens wel roept dat je de bijbel goed genoeg kent om dit soort dingen er uit op te maken.
Dat klopt. Ik ken hem blijkbaar beter dan jij.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 14:46
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Jawel, want je bent christelijk.

En jij bent homo en daardoor kijk je ook anders tegen de bijbel aan.

Dat klopt. Ik ken hem blijkbaar beter dan jij.
Mag ik vragen waar je die kennis vandaan haalt?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 14:56
Verwijderd
Niet zolang je de christelijke haat blijft verspreiden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 14:58
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Lijkt me duidelijk toch? Hoop dat je het niet al te veel gekronkel vindt, want je kan heel makkelijk twee vertalingen naast elkaar leggen, en kijken wat de verschillen zijn en wat er over een komt.

Graag gedaan.
Nee, je hanteert de verkeerde vertalingen en geeft de voorkeur aan de verkeerde verschillen.

Spoiler
Oud 06-01-2015, 15:04
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Niet zolang je de christelijke haat blijft verspreiden.
Dus ik zou mezelf haten, en alle mensen die zijn zoals ik? Nee
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 15:10
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Nee, je hanteert de verkeerde vertalingen en geeft de voorkeur aan de verkeerde verschillen.

Spoiler
De verkeerde vertalingen? Die vat ik niet? Dus je wilt zeggen dat ze vroeger de bijbel verkeerd werd gelezen? Het is hoogstens een oudere vertaling, maar soms ook een duidelijkere. Hoezo verkeerde verschillen? Ik geef nergens de voorkeur aan, en probeer de bijbel gewoon te lezen door verschillende vertalingen naast elkaar te houden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 15:16
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
De verkeerde vertalingen? Die vat ik niet? Dus je wilt zeggen dat ze vroeger de bijbel verkeerd werd gelezen? Het is hoogstens een oudere vertaling, maar soms ook een duidelijkere. Hoezo verkeerde verschillen? Ik geef nergens de voorkeur aan, en probeer de bijbel gewoon te lezen door verschillende vertalingen naast elkaar te houden.
Op de site die Reverend linkte kan je heel makkelijk vertalingen van versen naast elkaar leggen, de keuze is er reuze.

Voor de rest ben ik er wel klaar mee; ik ben van mening dat je een beetje last hebt van het Stockholmsyndroom in deze kwestie. Ik wens je oprecht sterkte.
Oud 06-01-2015, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Dus ik zou mezelf haten, en alle mensen die zijn zoals ik? Nee
Ja.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 15:19
wjfolkers
wjfolkers is offline
Goed
Lijkt me zinnig om hier inderdaad een einde aan te breien.
De mensen die ik wilde bereiken hebben mij al een berichtje gestuurd, en voor iedereen die ook wil; mag altijd nog!
Ben blij dat jullie door deze discussie heen kunnen kijken
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 17:27
Verwijderd
Angst en onzekerheid doen per definitie strohalmen aantrekkelijk lijken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2015, 19:44
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Angst en onzekerheid doen per definitie strohalmen aantrekkelijk lijken.
Ik hoop dat je snapt waardoor die angst en onzekerheid komen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 07:19
Verwijderd
Het christendom, inderdaad Grote kans dat zonder dat irrelevante gedoe homo's nooit veroordeeld zouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 11:42
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Het christendom, inderdaad Grote kans dat zonder dat irrelevante gedoe homo's nooit veroordeeld zouden zijn.
Zolang mensen als jij zich als bijbelkenners voordoen, zal dat het christendom wel zijn ja. Ben bang dat we het hier niet over eens gaan worden
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 13:03
Verwijderd
Ik denk er zelf zo over (ik ben Christelijk): Homoseksuelen mogen absoluut niet verstoten of veracht worden, maar geaccepteerd in de zin van, ze kunnen niks veranderen aan hun geaardheid. Maar ze mogen er niet aan toegeven en seks hebben, of een relatie, met andere mannen. Ze moeten ondersteund worden door hun mede Christenen om te leren omgaan met hun geaardheid.

Ik denk dat dit juist is. Jullie niet? Ok.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 13:25
Megatron
Megatron is offline
Leuk om te lezen dat jij onder 'omgaan met' niets anders verstaat dan 'onderdrukken' Ziekelijk, dat vind ik van jouw insteek, luci2.
Oud 07-01-2015, 13:43
Verwijderd
En waarom is het 'ziekelijk', zoals jij het noemt, om achter mijn religie en wat mij bijgebracht is te staan?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 14:05
Verwijderd
Citaat:
En waarom is het 'ziekelijk', zoals jij het noemt, om achter mijn religie en wat mij bijgebracht is te staan?
Het is niet zozeer ziekelijk, meer pervers. Hele tijd bemoeien met wat anderen in bed uitspoken.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 14:50
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Omdat het niet meer is dan ordinair onderdrukken van een zeer wezenlijk deel van het zijn, kwaliteit van leven ervaren in/door intimiteit. Je ontzegt een ander de mogelijkheid geaardheid te uiten en alle perks die daar bij komen kijken.

Door de indoctrinatie waar jij slachtoffer van bent weet jij niet beter en in die zin valt jou niet eens zoveel te verwijten, dat maakt het zo wrang en treurig. Niet alleen voor jou, maar ook voor de mensen die jij meent te 'helpen' met het ontkennen/ontzeggen van ~.

Laatst gewijzigd op 08-01-2015 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2015, 07:53
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik denk er zelf zo over (ik ben Christelijk): Homoseksuelen mogen absoluut niet verstoten of veracht worden, maar geaccepteerd in de zin van, ze kunnen niks veranderen aan hun geaardheid. Maar ze mogen er niet aan toegeven en seks hebben, of een relatie, met andere mannen. Ze moeten ondersteund worden door hun mede Christenen om te leren omgaan met hun geaardheid.

Ik denk dat dit juist is. Jullie niet? Ok.
Ik ben hier ook lang van overtuigd geweest en van de afstandje en theoretisch klinkt dit ook best redelijk. Toen een goede vriend van mij homo bleek te zijn vond ik dat best lastig. Hij was verliefd op de jongen, en hij is er van m'n beste vrienden dus ik gun hem het beste. Als dat voor hem een relatie met de jongen is, so be it. Als hetero kan je je verliefdheid ook niet zomaar uitzetten, waarom vraag je dat dan wel van homofiele mensen... Misschien is het inderdaad een strijd tegen hun verlangens waar ze zelf hun weg in moeten vinden, of misschien leggen wij als medechristenen ze wel wetten op die niet zijn zoals God het wil, omdat we dingen onjuist interpreteren. Ik weet het niet en wil er daarom ook niet meer over oordelen. Als mijn beste vriend een vriendje heeft en als dat is wat hem happy maakt, dan gun ik hem dat. Dan is het niet aan mij om te besluiten dat hij daarmee zondigt. Als iemand kiest er niet aan toe te geven zal ik diegene zeker steunen, maar die keus wil ik niet afdwingen.

In mij omgeving was er ook een gast die homo was maar dat niet wilde zijn. Zijn vriendin wist ervan, maar ze gingen er samen voor om hem een normaal kerkelijk geaccepteerd hetero toekomstplaatje te geven. Dat ging maanden goed, tot hij de verloving verbrak omdat hij toch wel echt hele sterke homo-gevoelens had. Dat lijkt me ook absoluut niet een juiste aanpak...
Oud 08-01-2015, 09:52
Verwijderd
Citaat:
In mij omgeving was er ook een gast die homo was maar dat niet wilde zijn. Zijn vriendin wist ervan, maar ze gingen er samen voor om hem een normaal kerkelijk geaccepteerd hetero toekomstplaatje te geven. Dat ging maanden goed, tot hij de verloving verbrak omdat hij toch wel echt hele sterke homo-gevoelens had. Dat lijkt me ook absoluut niet een juiste aanpak...
Nee, dat zal ik ook niet ontkennen. Trouwen met een meisje is niet de oplossing, omdat je waarschijnlijk niet van dat meisje houdt, dus dan doe je er beide partijen verdriet mee. Maar voor de rest blijf ik er bij dat het niet goed is om als man een relatie met een man op te bouwen, op grond van de Bijbel. Want, als je van iemand houdt, dan verlang je ook naar seks met diegene, die dingen kan je vrij onmogelijk gescheiden houden... Ik heb respect voor de mensen die er anders over denken, ik weet ook niet wat ik zou doen als ik in een bepaalde situatie terecht zou komen. Dat zijn gewoon moeilijke dingen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2015, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn gewoon moeilijke dingen.
Nee hoor. Het is juist heel simpel; als je je seksueel aangetrokken voelt tot mannen dan kun je seksuele contacten hebben met een man van je voorkeur. Waarom zou dat moeilijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2015, 14:31
pielemaus
pielemaus is offline
Ikzelf ben opgegroeid in een zwartekousendorp en ik ken een beetje de denkwijze van Christenen. En ja ik ben ook gedoopt en ging vroeger naar zondagsschool enzo.
Ik heb ook heel veel hypocrisie gezien. En nog steeds. En gepreek dat je zal branden in de hel als je dit of dat niet deed. Als je van kindsafaan zo wordt opgevoed is het ook niet onlogisch voor christenen dat je bepaalde hardnekkige denkwijzen hebt over het geloof.
Maar als jouw wiegje toevallig in het een arabisch land had gestaan had je met grote waarschijnlijkheid nu moslim geweest met de denkwijze dat juist de islam het enige ware geloof is.

Ik zeg niet dat alles wat in de bijbel staat onzin is, maar neem ook veel dingen met een korrel zout. De bijbel staat ook vol met tegenstellingen. En het gaat allemaal om menselijke interpretaties van eeuwenoude teksten... waarbij je ook weer allerlei stromingen hebt. In het christendom heb je dus o.a katholiek/protestant/gereformeerd/ vrijgemaakt, in de islam heb je weer de soennieten en de sjiieten , en ook het jodendom heeft bepaalde orthodoxe stromingen. En uiteindelijk is er toch maar 1 god (of oerkracht) waarmee alles begonnen is. Wetenschappers noemen het de oerknal of big-bang, een ander noemt het weer god.

Het gaat er totaal niet om dat je verkeerd bent als homo (" een gods gruwel" volgens sommigen). Of dat het verkeerd is dat je een biefstukje eet (dat is immers " onrein vlees" ) . En nee ik geloof niet dat je 72 maagden krijgt als moslim in het paradijs als je andere mensen opblaast met een bomgordel of als vrouw verplicht een hoofddoekje moet dragen. Dit zijn allemaal menselijke bedenksels.

Mijn geloof is dat je de bijbelteksten niet al te letterlijk moet nemen. Je moet gewoon zo goed mogelijk proberen te leven in ons korte bestaan op aarde, met respect voor elkaar, en voor anderen. En uiteraard niet stelen en doden of iemand haten omdat ie andersdenkend is. Of een ander jouw wil opleggen. dat soort dingen. Fouten maken we allemaal, maar zolang je maar in harmonie leeft met anderen is dat het beste geloof. Dan pas ben je een gelovige zoals God/Allah/Jahweh of wie dan ook het heeft bedoeld.

Maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2015, 15:43
Miekje*
Miekje* is offline
En wat is de discussiewaarde van dit topic?
Oud 21-01-2015, 19:57
Verwijderd
Citaat:
En wat is de discussiewaarde van dit topic?
Ga weg.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2015, 21:55
ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Hahaha bomgordel die.is goed... Hahahaa
Met citaat reageren
Oud 22-01-2015, 05:39
feniks
feniks is offline
Sinds wanneer is biefstuk onrein vlees?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2015, 08:15
pielemaus
pielemaus is offline
Volgens mij staat er ergens dat je geen vlees mag eten waar nog bloed inzit..
Een flink doorgebakken biefstukje mag misschien weer wel....

Heel veel mensen zullen zich er wel aan houden dat ze geen lammetje koken in de melk van zijn moeder (dat staat er echt), maar eten wel weer een karbonaadje op zijn tijd en dat mag weer niet als je de bijbel letterlijk neemt. Want varkensvlees, dus onrein....

En vervolgens krijg je dus discussies zo van ja maar dat stond in het oude testament en dus mag het wel weer. Althans als je niet te orthodox bent....
Zo is het ook m et homosexualiteit. Strenggelovigen zullen zeggen dat je als homo zult branden in de hel. Als je wat gematigder bent kan het misschien weer wel (want jezus is immers toch gestorven voor onze zonden te vergeven....)

Ik probeer overigens niet de christenen belachelijk te maken hoor, sommige mensen putten juist hun kracht uit hun geloof.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2015, 14:22
Megatron
Megatron is offline
Voor de mensen die het één en ander missen: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1897378
Oud 20-02-2015, 17:36
remco2015
remco2015 is offline
Een homo kan zich nooit Christen noemen, God verbiedt het. Dat er kerken zijn die het toelaten heeft er meer mee te maken dat ze afwijken van de bijbel en wellicht mensen willen blijven aanlokken.
Maar nergens in de bijbel word het goedgekeurd dat de man/man combinatie of vrouw/vrouw combinatie toegestaan is. Het is een immoreel iets en gelukkig zijn er nog landen die het afkeuren en veroordelen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 17:42
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Een homo kan zich nooit Christen noemen, God verbiedt het. Dat er kerken zijn die het toelaten heeft er meer mee te maken dat ze afwijken van de bijbel en wellicht mensen willen blijven aanlokken.
Maar nergens in de bijbel word het goedgekeurd dat de man/man combinatie of vrouw/vrouw combinatie toegestaan is. Het is een immoreel iets en gelukkig zijn er nog landen die het afkeuren en veroordelen.
Je bent voor gevangenisstraf of doodstraf voor homo's?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 17:45
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Je bent voor gevangenisstraf of doodstraf voor homo's?
Ik ben voor een therapie dat zulke denkwijzen worden afgeleerd. Iemand mag gerust zijn eigen geslacht leuk vinden maar er een relatie mee aangaan kan gewoon niet. Dat is niet goed voor de maatschappij en levert op de midden lange termijn problemen op. Daarnaast wil God het niet zien .

Dus ik zeg niet dat Homo'"s slechte mensen zijn maar zulk gedrag kan gewoon niet.
Wie zijn zij om de schepper van de aarde tegen te spreken?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 17:46
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik ben voor een therapie dat zulke denkwijzen worden afgeleerd. Iemand mag gerust zijn eigen geslacht leuk vinden maar er een relatie mee aangaan kan gewoon niet. Dat is niet goed voor de maatschappij en levert op de midden lange termijn problemen op. Daarnaast wil God het niet zien .

Dus ik zeg niet dat Homo'"s slechte mensen zijn maar zulk gedrag kan gewoon niet.
En wat als homo's therapie weigeren? En dat zullen ze bijna allemaal doen denk ik
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 17:48
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
En wat als homo's therapie weigeren? En dat zullen ze bijna allemaal doen denk ik

Wanneer iemand zichtbaar zich schuldig maakt aan dergelijk onzedelijk gedrag behoort wat mij betreft in detentie te verblijven.
Helaas is Nederland al zo ver heen dat het als dood normaal word gezien!

Maar wil God het zien? Nee, God veroordeelt dergelijk gedrag!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 17:48
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:

Welke van de 1000 verschillende goden wil het niet zien?
Oud 20-02-2015, 17:49
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
En denk je dan ook dat homo zijn een keuze is die mensen maken?
Oud 20-02-2015, 17:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wanneer iemand zichtbaar zich schuldig maakt aan dergelijk onzedelijk gedrag behoort wat mij betreft in detentie te verblijven.
Helaas is Nederland al zo ver heen dat het als dood normaal word gezien!

Maar wil God het zien? Nee, God veroordeelt dergelijk gedrag!
Maar God wil geen mensen pijn doen, dat zijn je eigen woorden. Dan ga je toch geen mensen opsluiten totdat ze zijn "genezen"?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 17:57
patatjemayo
patatjemayo is offline
veeel christenen hebben wel iets tegen homos omdat er in de bijbel staat dat je niet verliefd mag worden op hetzefde geslacht. zelf ben ik ook christen.ik heb dan wel meer respect voor ze dan als ik naar andere christenen kijk. al weet ik niet of ik het helemaal goed keur.....maar ik discrimineer ze niet want ik heb zelf ook wat homo vrienden dus ja
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 18:00
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
veeel christenen hebben wel iets tegen homos omdat er in de bijbel staat dat je niet verliefd mag worden op hetzefde geslacht. zelf ben ik ook christen.ik heb dan wel meer respect voor ze dan als ik naar andere christenen kijk. al weet ik niet of ik het helemaal goed keur.....maar ik discrimineer ze niet want ik heb zelf ook wat homo vrienden dus ja
Zijn die vrienden van je ook christenen?
Oud 20-02-2015, 18:03
patatjemayo
patatjemayo is offline
nee dat niet
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 18:04
Elin3
Elin3 is offline
Wat in het geloof, naar mijn idee, ook heel belangrijk is, is om andere mensen niet te veroordelen. Haal eerst de balk uit je eigen oog, dan pas de splinter uit die van een ander Als je je vanuit je geloof zorgen maakt om mensen die homoseksueel zijn: bid voor ze! Veroordeel ze niet, discrimineer ze niet.

Citaat:
Je MAG niet verliefd worden? Pardon? Vertel eens even in welke Bijbeltekst dat staat? Verliefdheid is geen keuze, dat overkomt je. Wat je daar vervolgens mee doet, dat is een keuze.
Oud 20-02-2015, 18:04
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
En als ze dat wel waren? Zou je dat vervelend vinden?
Oud 20-02-2015, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Er staan tientallen zo niet honderden wetten in de bijbel die jij met voeten hebt getreden en daarvoor de doodstraf moet krijgen. Jij bent geen echte christen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten