Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Elin3 als je zo'n topic als deze leest
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1897291 denk je dan niet ergens stiekem "jeeeeeetje stel je niet zo aan pleeg dan gewoon zelfmoord ipv er over te janken of doe wat met je leven"? Ik heb dat wel heel erg namelijk. Ik snap dat ik dat niet moet antwoorden en ik vind het oprecht heel sneu dat ie zich kut voelt maar kom op zeg ![]() ![]() Anderen dan Elin3 mogen uiteraard ook antwoorden. Sorry voor mensen die met zelfmoord te maken hebben gehad en dit een pijnlijke opmerking vinden. Mijn mening is uiteraard niet echt dat deze persoon zelfmoord moet plegen, wel dat hij de energie die hij in whinen steekt, zou moeten steken in werken aan de zaken in zijn leven die hem niet bevallen. |
![]() |
|
Ik snap dat je dat zo denkt, Ertur, omdat je zelf wel rationeel kunt denken en een gezonde geest hebt (voor zover ik weet). Je veerkracht zal ook wel vrij groot zijn. Ik wil daarmee zeggen dat je waarschijnlijk in staat bent om ook mentaal grote klappen op te vangen.
Er zijn mensen die dat helemaal niet hebben en heel gevoelig zijn voor veranderingen en tegenslagen. Aan deze mensen zie je al vaak eerder dat zij mentaal niet heel stevig in de schoenen staan. Ze zijn bijvoorbeeld makkelijk te beïnvloeden en/of verslavingsgevoeliger dan personen die mentaal wel heel sterk zijn. Ook zie je dat zij eerder van slag raken door kleine veranderingen of tegenslagen. Hun relativatievermogen is laag en door herhaaldelijke tegenslagen kan die ook helemaal verdwijnen. Dan kun je als gezond mens denken 'grijp jezelf bij je lurven en doe er wat aan', maar die persoon ziet geen mogelijkheden meer en ervaart zijn situatie als uitzichtloos. Dus dat. Niet dat deze rant wetenschappelijk onderbouwd is, het is meer een verslag van persoonlijke ervaringen en dingen die ik om mij heen zie gebeuren. Mijn moeder is al ruim 10 jaar depressief en ik ken meer mensen die op die manier langdurig ziek zijn (geweest) en ik zie daar in grote lijnen wel een patroon in.
|
Verwijderd
|
Ja ik snap dat wat ik beschrijf nou net precies het probleem is en dat wat ik zeg echt niet zo gemakkelijk is (voor deze persoon) als ik het omschrijf. Daarom post ik ook niet in die topic. Ik vroeg me meer af of de mensen die keurig en heel lief proberen advies te geven, niet ergens in hun achterhoofd hetzelfde denken. Je kunt heel goed medelijden met iemand hebben en het vervelend vinden en een helpende hand bieden, en tegelijkertijd denken "doe niet zo moeilijk"
![]() ![]() Dus, als ik persoonlijk mag worden, waarschijnlijk houd je heel veel van je moeder en toon je veel begrip voor haar situatie. Maar denk je daarnaast niet soms "jeetje, dit is helemaal geen probleem, relativeer nou eens/los het gewoon op" of zo? ![]() Om het wellicht wat gemakkelijker te maken voor je om te antwoorden: mijn moeder is mentaal en fysiek gezond en absoluut niet depressief maar ik denk dat bij haar al heel vaak. ![]() ![]() |
![]() |
|
Ertur, aan de ene kant denk ik inderdaad "hup man, schop onder je kont en niet zo janken", maar tegelijkertijd ook wat Miekje* zegt; ik zie in dat het voor deze persoon niet zo makkelijk is. Ik heb geen idee of mijn reactie iets uithaalt, maar ik kan het op z'n minst proberen. Een goede vriend van me heeft ook een tijd zelfmoordneigingen gehad en jaren later heeft hij me verteld dat mijn woorden hem meer dan eens overeind gehouden hebben. Ik weet niet meer precies waar ik toen met hem over sprak, maar ik denk dat interesse, veel geduld en een positieve insteek heel veel verschil kunnen maken. Nee, ik verwacht geen wonderen van één berichtje, zeker als iemand niet naar je wil luisteren. Maar proberen kan altijd
![]()
||
Citaat:
![]() Ik moest lachen om je verhaal ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Vind het wel moeilijk hem zo te zien, maar ik weet inmiddels dat ik ook niet meer voor hem kan doen. Wanneer het echt nodig is, als hij iets echt belangrijk vindt, zoals er voor mij zijn in de week van de begrafenis, doet hij dat wel weer hartstikke goed. Dan lijkt het alsof hij de hele depressie vergeten is, gewoon, omdat ik hem nodig heb ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Dat is ook frustrerend voor de persoon zelf: depressies herstellen beter als je jezelf activeert, lichaamsbeweging krijgt, sociale contacten hebt, frisse lucht en daglicht hebt, de instelling van "het blijft toch kut" inruilt voor "we gaan nu eerst zien hoe dit gaat, en daarna gaan we zien hoe dat gaat". Maar ja, juist dóór de depressie kan iemand niet die knop omzetten.
Ook hierbij inderdaad: hij heeft een topic over transgenderisme gehad, daarin allerlei adviezen gekregen, maar oh hij heeft gegoogeld en het cosmetische resultaat viel tegen dus laat maar. Dan maar liever depressief, kennelijk ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben best een tijd depressief geweest, een groot deel van de tijd woonde ik nog thuis. Mijn ouders en zussen hebben echt wel met enige regelmaat gedacht "Aaaah, hou je mond en doe normaal." Het was voor hen echt niet makkelijk om samen te wonen met iemand die alleen maar wilde slapen, in bed wilde liggen, jankte om alles en op alles en iedereen boos werd. Zij hebben zich nooit in gehouden en dat ook altijd gewoon gezegd, ook al baatte dat niet
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
|
Verwijderd
|
Ik snap wat je bedoelt, maar je kijkt er tegenop en hebt er geen zin in en gaat waarschijnlijk studieontwijkend gedrag vertonen in plaats van als een kasplant op de bank liggen en klagen dat je het allemaal niet gaat redden. Dat is eigenlijk het tegenovergestelde van depressief zijn want je probeert het onderwerp dat je slecht laat voelen juist te vermijden
![]() ![]() En als je niet sogt maar braaf leert ben je al helemaal niet depressief maar een nep-scholier ![]() |
![]() |
|
Mijn huisgenootje zit op naailes met de schoonmaakster. De hulp bij m'n pa thuis hebben we via oma. Oma maakte altijd bij ons de keuken schoon als mama moest werken, en nu doen de dames gezellig samen het hele huis.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je echt via deze site gaat, voor je iets invult even een pm aan me sturen voor wat tips. Ik ben er erg tevreden over. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Overigens weet ik dat het vast goedkoper kan als ik het zwart doe, maar heel veel goedkoper zal het niet zijn en ik heb voor mijn werk een Verklaring omtrent Gedrag nodig die kijkt naar economische delicten en één van de titels die ik hopelijk binnenkort binnenhaal, raak ik geloof ik ook kwijt als ik voor economisch delict ben veroordeeld. Kans is heul klein maar risico is het mij niet waard.
Citaat:
![]() "Sorry dat ik u overhoop reed! Poetst u eigenlijk?" |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
http://www.npo.nl/rot-op-naar-je-eig.../VPWON_1236163
Hoiiii dit is vanaf vanavond elke avond (een week maar) op tv en ik wil het kijken. Wie nog meer? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgen jullie ook die reportagereeks van Jojanneke? En lezen jullie daarna de beschouwende stukjes van Zondares? Dat is ook wel drama.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik lees nu op Twitter dat ze iedereen die geld verdient aan de prostitutie een pooier vinden. Dat betekent dat ik de pooier van Pip ben, want ze heeft me ooit een paar tientjes betaald om een visitekaartje te ontwerpen.
[edit] Als de nieuwe wet rondom prostitutie ingaat, dan, he. Laatst gewijzigd op 20-01-2015 om 17:35. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Al hun personeel is een pooier. De accountant van Pip is ook een pooier. Als ze een chauffeur of beveiliger zou willen inhuren dan worden zij in de statistieken ook automatisch een pooier. En al die pooiers werken dan zogenaamd mee aan mensenhandel, want prostituees staan een gedeelte van hun inkomen aan ze af. Onvoorstelbaar! Helemaal niet zoals, eh, alle andere werkgevers.
Het Nederlandse prostitutiebeleid is zo bizar. |
![]() |
||
Citaat:
Met je verdediging kan je cijfer in principe alleen nog 0,5 punt omhoog of omlaag toch? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah, ik vroeg me al af waarom de EO met veel trammelant een sensatieprogramma als Rot Op Naar Je Eigen Land zou maken, en waarom de eerste aflevering op een dinsdag viel, maar nu zie ik 't. Om 22:00 is kijkcijfertrekker RONJEL afgelopen en direct erna begint Jojannekes aflevering over pooiers. Geheel toevallig, natuurlijk, op dezelfde dag als het pooierverbod/personeelsverbod is voorgesteld door de ChristenUnie.
Ben ik rijp voor een aluminium hoedje of is dat slim gespeeld? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Succes ![]() |
![]() |
|
|