Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
In Polen loopt momenteel wel meer fout trouwens.
||
Citaat:
![]() edit om de vraag te beantwoorden: nee, ik neem sowieso niet snel iemand in huis |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Sowieso betekent opvang van vluchtelingen, door politiek of door mensen zelf geregeld, dat wij met z'n allen een stukje welvaart moeten inleveren. Er moet ergens geld/ ruimte gemaakt worden voor deze mens en dat moet ergens vandaan komen. De vraag is dus vooral of je bereid bent die offers te brengen voor je medemens, of dat je jezelf als "superieur" ziet (in elk geval wat betreft het recht hebben om in Nederland te mogen wonen) en vindt dat alle vluchtelingen het zelf maar moeten uitzoeken.
||
![]() |
Citaat:
Overigens loopt het op politiek vlak nu al behoorlijk mis, dat is geen fictief scenario meer.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Kan de Nederlandse economie dan op den duur groeien omdat er ook meer werkgelegenheid vrijkomt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder gun de echte vluchtelingen ook een huis en leven, maar niet bij mij thuis. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Op je tenen lopen in je eigen huis. Alleen omdat de regering zonodig die mensen binnen laat. Dikke Doei! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Opvang is niet alleen nodig voor de mensen die er nu zijn, maar ook voor grotere vluchtelingenstromen in de toekomst. Want die komen er. We zijn nu slecht voorbereid. En daarnaast moet opvang Europees geregeld worden. Het gaat er bij mij niet in dat landen wél toegang willen tot de Europese (arbeids-)markt, maar niet meedoen bij het oplossen van dit soort problemen. Zeker in Oost-Europese landen zouden ze beter moeten weten. Probleem is dat we in Nederland niet graag veel bouwen. Enerzijds om de huizenprijs hoog te houden, anderzijds om leegstand te voorkomen. Of de economie op den duur gaat groeien, moet je aan een econoom vragen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Europa: 2 mln vluchtelingen op 740 mln inwoners Turkije: 1,6 mln op 75 mln Libanon: 1,5 mln op 4,5 mln Maar goed: Europa zit vol, we moeten ons richten op opvang in de regio :') |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() *Ik zet het niet tussen aanhalingstekens, omdat er wel degelijk sprake is van een crisis in de verhoudingen binnen de EU en omdat er nu lokaal dus wel problemen ontstaan.
Laatst gewijzigd op 28-11-2015 om 21:02. |
![]() |
||
Citaat:
Dijkhoff bv vind ik de hele problematiek erg goed handelen. @sayde: ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarbij hebben veel vluchtelingen mogelijk trauma's en die moet je niet overlaten aan welwillende vrijwilligers. Daar moet je professionele hulp voor hebben én een plan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik een jaar of 10 wachttijd voor een 'gewone' Nederlander niet echt een ramp.
|
![]() |
Ik denk sowieso dat het beter zou zijn om wat meer de Duitse kant - buiten knelpuntgebieden - op te gaan qua woningen, dus dat de meeste mensen in huurwoningen wonen en dat die ook ruim beschikbaar zijn tegen acceptabele prijzen, maar dan met wat meer sociale huur.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Taizé sextinction | 14 | 24-03-2004 16:09 |