Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2015, 14:25
-Marleen
-Marleen is offline
Die heb ik nu
Advertentie
Oud 30-11-2015, 14:27
-Marleen
-Marleen is offline
Maar dan wel in het blauw en een iets ouder model. Wel gazelle orange enzo
Oud 30-11-2015, 14:27
Miekje*
Miekje* is offline
Waarom zou je een nieuwe spotgoedkope fiets kopen om hem twee jaar later weer weg te gooien?
Oud 30-11-2015, 14:28
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
wat voor ?
Het is een fiets met een "sportievere houding" maar hij is zwart met leren zadel en handvaten. Verder niets bijzonders, maar mn pa vindt hem helemaal geweldig enzo. Ik denk dat ik er snel mee naar school kan fietsen en dan is het al goed
Oud 30-11-2015, 14:28
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Waarom zou je een nieuwe spotgoedkope fiets kopen om hem twee jaar later weer weg te gooien?
Wegwerpmaatschappij.
Oud 30-11-2015, 14:29
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Alleen als je maar 2 jaar een fiets nodig hebt
Oud 30-11-2015, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Omdat het dan roestbakken zijn geworden als je die dingen niet binnen zet. Als je een stallingabonnement hebt bij het station gaan ze ook wel 8 jaar mee heb ik gezien maar na een winter met veel strooien zijn ze snel stuk. Maar ik snap niet wat het punt is?
Oud 30-11-2015, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Maar dan wel in het blauw en een iets ouder model. Wel gazelle orange enzo
En hij is niet meer goed?
Oud 30-11-2015, 14:39
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En hij is niet meer goed?
Ik denk dat fietsen wel het meest slijten van gebruik op een middelbare school Mensen die lomp met andermans fietsen omgaan als het er vol is, vaak veel kilometers maken.
Of Marleen is nog gegroeid sinds ze haar vorige fiets kreeg?
Oud 30-11-2015, 14:39
Durian
Durian is offline
Citaat:
Weet iemand nog leuke studies. Ik moet een lijst maken, maar geen inspiratie
College of Pharmaceutical Sciences
Oud 30-11-2015, 14:41
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Omdat het dan roestbakken zijn geworden als je die dingen niet binnen zet. Als je een stallingabonnement hebt bij het station gaan ze ook wel 8 jaar mee heb ik gezien maar na een winter met veel strooien zijn ze snel stuk. Maar ik snap niet wat het punt is?
Citaat:
Wegwerpmaatschappij.
Oud 30-11-2015, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat fietsen wel het meest slijten van gebruik op een middelbare school Mensen die lomp met andermans fietsen omgaan als het er vol is, vaak veel kilometers maken.
Of Marleen is nog gegroeid sinds ze haar vorige fiets kreeg?
De fiets die ik had op de middelbare school functioneert nog best goed, maar je hebt daar wel gelijk in ja
Oud 30-11-2015, 14:42
Durian
Durian is offline
Citaat:
De fiets die ik had op de middelbare school functioneert nog best goed, maar je hebt daar wel gelijk in ja
Hoi mieke
Oud 30-11-2015, 14:43
Verwijderd
Hoi Dennis
Oud 30-11-2015, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Hoi mieke
Op een oude fiets moet je het leren ey
Oud 30-11-2015, 14:45
Durian
Durian is offline
Citaat:
Mieke is niet oud!!!
-Marleen
-Marleen is offline
Ja hij is iets te klein. De banden zijn versleten, de snelbinders zijn niet meer elastisch, en versnelling 3 van de 7 doet het niet. Ook is de kettingkast kapot geweest en gerepareerd. Dus mijn vader had me een nieuwe fiets beloofd.
Verwijderd
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
Mieke is niet oud!!!
Oud 30-11-2015, 14:46
-Marleen
-Marleen is offline
Ik heb deze fiets al 7 jaar
Oud 30-11-2015, 14:46
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bij mij op school gingen ze echt heel lomp om met fietsen. Ik had een rieten mand op mijn fiets, hup, werd er zo afgetrokken door jongens die mij niet mochten. Zelfs in de choas aan fietsen bij het station zijn ze volgens mij nog voorzichtiger
Oud 30-11-2015, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Mieke is niet oud!!!
Oud 30-11-2015, 14:48
-Marleen
-Marleen is offline
Als er een plusje staat bij een zwangerschapstest ben je dan zwanger of juist niet. Ik kijk een serie maar ik weet nu niet of ze wel of niet zwanger is potverdorie
Oud 30-11-2015, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Ja hij is iets te klein. De banden zijn versleten, de snelbinders zijn niet meer elastisch, en versnelling 3 van de 7 doet het niet. Ook is de kettingkast kapot geweest en gerepareerd. Dus mijn vader had me een nieuwe fiets beloofd.
Dat is eigenlijk wel logisch ja! Op een gegeven moment is een fiets op
Oud 30-11-2015, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Bij mij op school gingen ze echt heel lomp om met fietsen. Ik had een rieten mand op mijn fiets, hup, werd er zo afgetrokken door jongens die mij niet mochten. Zelfs in de choas aan fietsen bij het station zijn ze volgens mij nog voorzichtiger
Dat is wel heel stom zeg. Bij mij viel dat denk ik wel mee..
Oud 30-11-2015, 14:50
Verwijderd
Citaat:
blahblahblah
Die bende wordt gewoon gerecycled en aangezien de metalen van lagere kwaliteit zijn is het ook nog eens goedkoop en eenvoudig om ze te recyclen. Kom op jongens, beetje nadenken. Zo'n fiets kost je zonder onderhoud 65,- per jaar en bij drie jaar 43,- per jaar en als je hem netjes houdt en je doet er 5 jaar mee dan kost hij 26 euro per jaar. So fucking what, zomaar 'wegwerpmaatschappij' roepen omdat je je kankergoed voelt als je je broeken voor de derde keer versteld hebt 'en ze dus dan nog wel even mee kunnen' is een holier-than-though attitude waar ten eerste niemand op zit te wachten behalve mensen die graag hun uitgebreid hun eigen scheten ruiken en ten tweede hoeft het helemaal niet milieuonvriendelijker te zijn.
Verwijderd
Citaat:
Als er een plusje staat bij een zwangerschapstest ben je dan zwanger of juist niet. Ik kijk een serie maar ik weet nu niet of ze wel of niet zwanger is potverdorie
Stiekem heb je zelf een plusje van Durian maar durf je het niet te zeggen
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Dat is eigenlijk wel logisch ja! Op een gegeven moment is een fiets op
Als het frame nog in orde is, is er nog veel mee te doen, denk ik zo.
Oud 30-11-2015, 14:53
Verwijderd
Je kunt hem strippen inderdaad, en opnieuw opknappen. Maar als je dat zelf niet kunt/de tijd daar niet voor hebt dan wordt dat een hele dure grap
Oud 30-11-2015, 14:54
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Die bende wordt gewoon gerecycled en aangezien de metalen van lagere kwaliteit zijn is het ook nog eens goedkoop en eenvoudig om ze te recyclen. Kom op jongens, beetje nadenken. Zo'n fiets kost je zonder onderhoud 65,- per jaar en bij drie jaar 43,- per jaar en als je hem netjes houdt en je doet er 5 jaar mee dan kost hij 26 euro per jaar. So fucking what, zomaar 'wegwerpmaatschappij' roepen omdat je je kankergoed voelt als je je broeken voor de derde keer versteld hebt 'en ze dus dan nog wel even mee kunnen' is een holier-than-though attitude waar ten eerste niemand op zit te wachten behalve mensen die graag hun uitgebreid hun eigen scheten ruiken en ten tweede hoeft het helemaal niet milieuonvriendelijker te zijn.
Het recyclen en het maken van nieuwe fietsen kost ook weer energie. Vermoedelijk meer dan het in goede staat houden van een fiets van degelijke kwaliteit.
Oud 30-11-2015, 14:56
Axel11
Axel11 is offline
Ik heb jaren geleden voor weinig geld een tweedehands fiets gekocht en die onlangs weer voor dezelfde prijs verkocht als waarvoor ik hem had gekocht. Onderhoud: een paar keer een band plakken.

Gewoon zoeken op Marktplaats etc., goed kijken en een beetje nadenken.
Oud 30-11-2015, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Het recyclen en het maken van nieuwe fietsen kost ook weer energie. Vermoedelijk meer dan het in goede staat houden van een fiets van degelijke kwaliteit.
Ik denk van niet. Om nog maar te zwijgen over de milieubelasting van het ginnen van bijzondere metalen in de gebruikte legeringen.
Oud 30-11-2015, 14:58
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat Haubenmeise hierboven al zegt en leuk dat je dingen aanneemt die ik niet doe en nooit hebt gezegd.
Oud 30-11-2015, 14:59
Verwijderd
En zouden jullie ook een tweedehands iphone kopen?
Verwijderd
Citaat:
Wat Haubenmeise hierboven al zegt en leuk dat je dingen aanneemt die ik niet doe en nooit hebt gezegd.
Nou en Haubenmeisje kan het weten!
Verwijderd
Citaat:
Hangt van de prijs af.
Oud 30-11-2015, 15:00
-Marleen
-Marleen is offline
Wat Deadlock zegt, maar wss niet nee.
Oud 30-11-2015, 15:01
-Marleen
-Marleen is offline
Mss bij 100 euro, maar duurder koop ik liever gwn een nieuwe.
Oud 30-11-2015, 15:01
Verwijderd
ok. Ik heb van mijn beste vriendinnetje een sony xperia gekregen, een oude telefoon die het eigenlijk niet supergoed doet. Ik zou graag een iphone kopen, maar ook weer niet daar vijfhonderd euro voor hoeven te betalen. Ik heb de oudste iphone, nog met van die afgeronde hoeken, van mijn zusje gekregen destijds. Afgezien van dat hij niet zo snel is, vind ik hem wel heel gebruiksvriendelijk en zou ik eigenlijk voor mijn belgische nummer ook wel een iphone willen aanschaffen over een poosje
Oud 30-11-2015, 15:03
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mijn fiets is al meer dan 10 jaar oud (was 1-1½ toen ik hem kocht), stond vanwege de verbouwing van de ondergrondse fietsenstalling in Deventer bijna 2 jaar bijna alleen maar buiten en heeft nu 2 verroeste schroeven bij het stuur.

Verder heb ik in al die jaren 1 keer het derailleur achter moeten laten vervangen en 1 keer de trapas door de fietsenmaker.
Zelf 2 keer een nieuwe ketting er opgezet, rem- en schakelkabels 1 keer vervangen, 1 keer nieuwe verlichting voor en achter, dynamo er afgesloopt, ligstuur gemonteerd, ben aan de tweede fietscomputer toe, 2 keer nieuwe snelbinders en een x aantal keer nieuwe banden voor en achter.

Komend voorjaar moet het derailleur voor worden vervangen en wil ik er gelijk een nieuwe ketting op (laten) zetten.
En ik probeer de fiets 1 of 2 keer per jaar goed schoon te maken
Oud 30-11-2015, 15:03
Axel11
Axel11 is offline
Er zit hier een winkel die tweedehands iPhones met dezelfde garantie als op nieuwe toestellen verkoopt. Soms voor wat te veel geld, maar vaak ook voor een prima prijs.
Oud 30-11-2015, 15:05
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik wilde net beginnen over de enorme hekel die ik heb aan al die apparatuur en andere objecten tegenwoordig die duidelijk niet ontworpen zijn op een lange levensduur. Smartphones zijn daar echt een heel goed voorbeeld van: het is echt absurd dat de software-ondersteuning van die dingen vaak maar enkele jaren duurt en dat er regelrecht op aangestuurd wordt dat je ze eens in de - plusminus - twee jaar vervangt.

Je kunt zo'n ding best tweedehands kopen, maar let er wel op hoe lang dat model qua software nog ondersteund wordt. Verder ook nog een punt waar je mee uit moet kijken: wat is de staat van de accu en is deze eventueel fatsoenlijk te vervangen.
Oud 30-11-2015, 15:09
Verwijderd
Citaat:
ok. Ik heb van mijn beste vriendinnetje een sony xperia gekregen, een oude telefoon die het eigenlijk niet supergoed doet. Ik zou graag een iphone kopen, maar ook weer niet daar vijfhonderd euro voor hoeven te betalen. Ik heb de oudste iphone, nog met van die afgeronde hoeken, van mijn zusje gekregen destijds. Afgezien van dat hij niet zo snel is, vind ik hem wel heel gebruiksvriendelijk en zou ik eigenlijk voor mijn belgische nummer ook wel een iphone willen aanschaffen over een poosje
Op de oudste kan je niet meer Appen en er zit geen wifi of 3G op. Die wil je echt niet. Je hebt minimaal een 5 nodig als je nog een paar jaar mee wil. Nadeel van Apple.
Oud 30-11-2015, 15:12
Durian
Durian is offline
Citaat:
ik heb nu een iphone 4 gekregen van iemand die een nieuwe telefoon kreeg. had voorheen htc poep 1.2 dus natuurlijk aangenomen en veel plezier aan gehad. maar heb liever voortaan geen iphone meer
Oud 30-11-2015, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Er zit hier een winkel die tweedehands iPhones met dezelfde garantie als op nieuwe toestellen verkoopt. Soms voor wat te veel geld, maar vaak ook voor een prima prijs.
Het nadeel is dat ze ook tweedehands nog te duur zijn voor wat je er voor krijgt.
Oud 30-11-2015, 15:15
Elin3
Elin3 is offline
Marleen, zat zij nou bij jou op school?
http://www.scholieren.com/blog/5901/...e-van-het-jaar
Oud 30-11-2015, 15:16
-Marleen
-Marleen is offline
Ja
Oud 30-11-2015, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Op de oudste kan je niet meer Appen en er zit geen wifi of 3G op. Die wil je echt niet. Je hebt minimaal een 5 nodig als je nog een paar jaar mee wil. Nadeel van Apple.
Omdat anders apps niet meer werken enzo?
-Marleen
-Marleen is offline
Ik heb haar bijna een keer van de fiets afgereden
Verwijderd
Citaat:
dat is wel interessant
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten