Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Ben jij een feminist?
Ja 11 40.74%
Nee 5 18.52%
Ik weet het niet 11 40.74%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2016, 13:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, ik denk dat dat laatste punt de echte angel is, en dat de rest makkelijker te verkopen is
Nou ja, 'beheersbaarheid' staat hoog in het vaandel, je wil als hypothetische gemengde eenheid geen verhoogd risico lopen in probleemgebieden omdat een dame zware menstruatiepijnen heeft (en beperkt/niet inzetbaar is), of dat er intern onderling relationele spanningen/problemen spelen en daardoor het functioneren van de eenheid mogelijk niet meer het belangrijkste is voor sommige individuen.
Oud 05-01-2016, 13:35
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Gemengde eenheden.
Wat als de mannelijke mariniers niet willen? (meerdere redenen hiervoor zie posts hierboven)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:36
Verwijderd
Er was een tijdje geleden een artikel in de krant dat men in Koerdistan vrouwen ging werven voor het leger, omdat de Jihadstrijders superbang zijn om door een vrouw verslagen te worden of zo dus dat ze die dan meden als de pest.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:39
Carn
Carn is offline
Ik geloof dat het korps mariniers ook werkt met het 'buddy' principe; als je buddy een vrouw is dan heeft dat een andere dimensie, ongeacht hoe professioneel je er mee om gaat.
Oud 05-01-2016, 13:41
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Er was een tijdje geleden een artikel in de krant dat men in Koerdistan vrouwen ging werven voor het leger, omdat de Jihadstrijders superbang zijn om door een vrouw verslagen te worden of zo dus dat ze die dan meden als de pest.
Ze geloven ook dat ze naar de hel gaan als ze door een vrouw gedood worden, heb ik al meerdere malen geleden in kranten
Oud 05-01-2016, 13:42
Carn
Carn is offline
Ik lees overigens dat de Onderzeedienst per 2025 boten in dienst wil gaan nemen die ingericht zijn op gemengd personeel (maar goed, dat is niet het Korps)
Oud 05-01-2016, 13:43
Verwijderd
Zullen we allemaal even niet achter domme Amerikaanse politicischreeuwlelijkerds aanlopen?
https://www.reddit.com/r/pics/commen...ed_by_a_woman/
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 13:43
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zullen we allemaal even niet achter domme Amerikaanse politicischreeuwlelijkerds aanlopen?
https://www.reddit.com/r/pics/commen...ed_by_a_woman/
Misschien zijn Metro en AD niet hele betrouwbare bronnen
Oud 05-01-2016, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Misschien zijn Metro en AD niet hele betrouwbare bronnen
Als ik het me goed herinner heeft het ook in het NRC gestaan hoor.. dat is de enige krant die ik meestal lees. Ik weet niet meer of het daar ook over naar de hel gaan etc. ging.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 14:05
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
En wat van de Arbo niet mag, gebeurt nooooooit
Punt was dat de mening van de werknemers er niet echt toe doet.
Oud 05-01-2016, 14:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dat de interesse gebieden verschillen komt natuurlijk vooral door niet genderneutraal speelgoed, dus met een beetje goede wil van ons varkens is die verdeling heus wel te halen.
http://qz.com/533353/the-norwegian-a...exism-at-work/

Zie je wel, is allemaal aangeleerd!
Oud 05-01-2016, 14:32
Durian
Durian is offline
Citaat:
Wat is dat voor iets belachelijks?
Ik vind het niet belachelijk.
Oud 05-01-2016, 14:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik geloof dat het korps mariniers ook werkt met het 'buddy' principe; als je buddy een vrouw is dan heeft dat een andere dimensie, ongeacht hoe professioneel je er mee om gaat.
Alleen als je elkaar toevallig aantrekkelijk vindt - en dat kan tussen mensen van hetzelfde geslacht net zo goed voorvallen.

Een biseksueel hoeft toch ook niet in quarantaine te werken omdat er anders onprofessionele spanningen kunnen ontstaan met *iedereen*?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 15:21
Carn
Carn is offline
Citaat:
Alleen als je elkaar toevallig aantrekkelijk vindt - en dat kan tussen mensen van hetzelfde geslacht net zo goed voorvallen.

Een biseksueel hoeft toch ook niet in quarantaine te werken omdat er anders onprofessionele spanningen kunnen ontstaan met *iedereen*?
Correct, maar mijn vermoeden is dat het aantal homo/biseksuelen die zich voor het Korps Mariniers of voor de onderzeedienst aanmelden vrij laag is. Maar dat is maar een vermoeden hè.
Oud 05-01-2016, 18:16
Hazel
Hazel is offline
Waarom denk je dat?
Oud 05-01-2016, 18:17
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Vaak wel. Soms betrap ik mezelf erop het ook helemaal niet te zijn. Maar dat komt omdat ik ook meer geloof in mensenrechten, dan perse in vrouwenrechten en in mijn misantropie maak ik al helemaal geen onderscheid.

Voorts reageer ik slecht op voet-tussen-de-deur-missionarisgedrag en begrijp ik niet hoe mensen kunnen denken dat dat effectief is.

En dan ga ik nu weer aan mijn piemel sjorren!
Wanneer betrap je jezelf er dan op het totaal niet te zijn?
Oud 05-01-2016, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Correct, maar mijn vermoeden is dat het aantal homo/biseksuelen die zich voor het Korps Mariniers of voor de onderzeedienst aanmelden vrij laag is. Maar dat is maar een vermoeden hè.
De meest ruime schattingen gaan tot max 10% van de bevolking toch? Mja, zoveel zijn het dan statistisch gezien niet. Ik weet niet om hoeveel mensen het gaat maar ik kan me goed voorstellen dat er een veel lager relatief aantal homo's/bi's is dat zich überhaupt aanmeldt bij Defensie.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 18:49
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Wanneer betrap je jezelf er dan op het totaal niet te zijn?
Omdat ik in mijn uitlatingen, opvatting en gevoelens over/voor vrouwmensen soms net een horkerige zilverruggorilla ben.
Oud 05-01-2016, 18:50
Verwijderd
Misschien ben je dan juist wél een feminist
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 18:51
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Omdat ik in mijn uitlatingen, opvatting en gevoelens over/voor vrouwmensen soms net een horkerige zilverruggorilla ben.
Nou, ik ook, maar dat betekent toch niet dat je geen feminist bent?
Oud 05-01-2016, 18:55
Sjeord
Sjeord is offline
Mijn opa noemde feministen altijd "de onwelriekende gleuvenbrigade". Nu ik zelf wat ouder ben en in de grote stad kom, moet ik hem gelijk geven.
Oud 05-01-2016, 18:58
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Volgens mij zijn die helemaal niet zo horkerig.
Oud 05-01-2016, 19:04
Carn
Carn is offline
Citaat:
De meest ruime schattingen gaan tot max 10% van de bevolking toch? Mja, zoveel zijn het dan statistisch gezien niet. Ik weet niet om hoeveel mensen het gaat maar ik kan me goed voorstellen dat er een veel lager relatief aantal homo's/bi's is dat zich überhaupt aanmeldt bij Defensie.
Defensie is nogal groot. Werken ook zat vrouwen. Maar volgens mij ging het om het Korps Mariniers (en ik heb daar de onderzeedienst nog bij betrokken); oftewel twee afdelingen / beroepen binnen Defensie waar je als vrouw dus niet voor in aanmerking komt.
Oud 05-01-2016, 19:05
Verwijderd
47.000 militairen. Zoveel zijn dat er nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 19:11
Carn
Carn is offline
iets minder, maar met burgers erbij zit je bijna op de 60.000 . Ik weet niet hoeveel aanmeldingen er jaarlijks zijn voor het Korps Mariniers maar dat zullen er niet heel veel zijn gok ik, zou ik moeten opzoeken (als het te vinden is).
Oud 05-01-2016, 21:58
Durian
Durian is offline
Citaat:
iets minder, maar met burgers erbij zit je bijna op de 60.000 . Ik weet niet hoeveel aanmeldingen er jaarlijks zijn voor het Korps Mariniers maar dat zullen er niet heel veel zijn gok ik, zou ik moeten opzoeken (als het te vinden is).
Dat zijn er niet veel idd, althans, niet genoeg om het ''tekort'' aan te vullen omdat de vacatures van Marinier en Officier der Mariniers altijd openstaan. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Officier Vlieger.
Oud 05-01-2016, 22:12
df
df is offline
Citaat:
"Wilfred, luister nou pik, er zijn gewoon niet zoveel voetballers die homo zijn. Het is geen sport voor homo's joh."

Ik denk echt niet dat het veel scheelt met een dwarsdoorsnede van de samenleving, waarom zou dat wel zo zijn? Omdat het een 'stoer' beroep is?
Oud 05-01-2016, 22:14
df
df is offline
Krijg bij zo'n onderzeeer meer een 'raap je zeepje niet op'-gevoel eerlijk gezegd zelfs
Oud 05-01-2016, 22:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
"Wilfred, luister nou pik, er zijn gewoon niet zoveel voetballers die homo zijn. Het is geen sport voor homo's joh."

Ik denk echt niet dat het veel scheelt met een dwarsdoorsnede van de samenleving, waarom zou dat wel zo zijn? Omdat het een 'stoer' beroep is?
Waarschijnlijk. Ik ga er ook van uit dat de komende jaren (en dit zal bij grote, traditionele organisaties met een nadruk op (fysieke) prestaties nog langer duren dan 'normaal') er wel wat verschuivingen plaats zullen vinden
Oud 07-01-2016, 23:56
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik geloof dat mannen en vrouwen (ongeveer) gelijk zijn, maar niet gelijkwaardig behandeld worden.

Citaat:
Daarnaast vind ik het bevoordelen van alle minderheden omdat ze minderheid zijn achterlijk en hoop ik dat dat aan een pijnlijke dood uitsterft.
Even los van dat racisme nog steeds een ding is en zodoende representatie en affirmative action noodzakelijk zijn: een diverse groep werkt gewoon beter.

Een goeie representatie van de samenleving hebben (binnen een bedrijf, filmcast, denktank, parlement, eigenlijk bijna overal) zorgt voor effectievere oplossingen, meer inzicht, minder problemen die je over 't hoofd ziet, meer binding met de samenleving, groter publiek, meer winst, en nog wel meer. Wat ook volkomen logisch is, want de meeste mensen zijn geen witte heteroseksuele cisman. Denk daar maar eens over na: de wereld is al behoorlijk gefocust op een minderheidsgroep.

Natuurlijk moet je dan alsnog gekwalificeerde mensen aannemen of een goeie film maken of whatever, en natuurlijk is iemand uit minderheidsgroep X niet automatisch heilig of een witte cisman meteen slecht, maar bewust diversiteit najagen binnen je team is niet een dingetje dat mensen doen uit medelijden of politieke correctheid ofzo. Het zijn niet eens altijd morele redenen.

Het is gewoon marktwerking en slim zakendoen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 03:33
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Jawel, het Korps Mariniers neemt geen vrouwen aan.
Nou is dat ook niet echt een beroep, maar het blijft wel vreemd.
Oud 08-01-2016, 07:04
Durian
Durian is offline
Citaat:
Dat is wel een beroep. En dat het volgens jou vreemd is, is een mening.
Oud 08-01-2016, 08:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Meningen zijn een beetje wat zin geeft aan een discussie
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk is dat wel n beroep.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 21:36
Destruct!
Destruct! is offline
Ik ben genderfluid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten