Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Hoe ben jij in de regel in omgang met anderen?
Passief 6 33.33%
Agressief 0 0%
Passief-agressief 4 22.22%
Assertief 8 44.44%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2016, 20:26
pj eilander
pj eilander is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2016, 20:27
Verwijderd
Ik vind dat die gifjes alleen gebruikt mogen worden door Søren.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 20:28
Verwijderd
Gifjes met Lucille dus.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 20:31
pj eilander
pj eilander is offline
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 20:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Alsof mensen hier eerlijk op antwoorden. Eén categorie is duidelijk veel positiever dan de rest.

Plus dat het gros van de forumers hier een conflictsituatie liever op het forum zet dan iets aan te gaan. "M'n huisgenoot maakt het wc-papier steeds op, zal ik er een briefje overschrijven en dat onder z'n deur doorschuiven? Of zal ik een mail naar de huisbaas sturen? "
Je hebt gelijk, eigenlijk ben ik heel erg assertief, open en sociaal, maar ik wil hier op dit forum ook geen buitenbeentje zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat die gifjes alleen gebruikt mogen worden door Søren.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 20:43
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 20:45
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Alsof mensen hier eerlijk op antwoorden. Eén categorie is duidelijk veel positiever dan de rest.
Jij antwoordt alvast niet, dus dat zegt vooral iets over jou

Sorry, dat was erg agressief van me.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2016, 04:31
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Alsof mensen hier eerlijk op antwoorden. Eén categorie is duidelijk veel positiever dan de rest
Voor gelijkwaardige, constructieve en functionerende communicatie klopt dat, assertief is ideaal en het meest wenselijk. De andere opties moet je hier zien als manieren om over je zwaktes en slechte gewoontes te praten.

Maar aan de andere kant, de drie andere strategiën kunnen efficiënter zijn om je zin te krijgen, en in een meer ongelijke, competitieve of vijandige relatie geef je misschien niet om de bijwerkingen. Als je een sluwe manipulator wil zijn die altijd krijgt wat ie wil, dan wil je al deze strategiën beheersen
Oud 14-06-2016, 06:51
Verwijderd
Citaat:
Voor gelijkwaardige, constructieve en functionerende communicatie klopt dat, assertief is ideaal en het meest wenselijk. De andere opties moet je hier zien als manieren om over je zwaktes en slechte gewoontes te praten.

Maar aan de andere kant, de drie andere strategiën kunnen efficiënter zijn om je zin te krijgen, en in een meer ongelijke, competitieve of vijandige relatie geef je misschien niet om de bijwerkingen. Als je een sluwe manipulator wil zijn die altijd krijgt wat ie wil, dan wil je al deze strategiën beheersen
En er is verschil tussen iets irritant vinden en hier plempen en overal in de echte wereld op los gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2016, 13:19
Verwijderd
Passief-assertief denk ik. Ik houd erg van transparantie en wil altijd voor iedereen het beste. Wel ben ik gauw geneigd uit te gaan van het idee dat iedereen het beste met me voor heeft omdat ik vice versa ook het beste met iedereen voorheb. Ik kan heel slecht tegen on-gefundeerde oneerlijkheid en vind het heel irritant en frustrerend als ik geen grip/duidelijkheid heb op/in bepaalde situaties.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2016, 15:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Plus dat het gros van de forumers hier een conflictsituatie liever op het forum zet dan iets aan te gaan. "M'n huisgenoot maakt het wc-papier steeds op, zal ik er een briefje overschrijven en dat onder z'n deur doorschuiven? Of zal ik een mail naar de huisbaas sturen? "
als jarenlang vaste bezoeker van dit forum, uitgebreid aanwezig op verschillende meets, weet jij natuurlijk de spijker op zijn kop te slaan!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2016, 17:56
pj eilander
pj eilander is offline
Citaat:
als jarenlang vaste bezoeker van dit forum, uitgebreid aanwezig op verschillende meets, weet jij natuurlijk de spijker op zijn kop te slaan!
Sarcastisch, indirect, beschuldigend; een geweldig voorbeeld van passieve-agressiviteit! En ook nog gebruik gemaakt van de meest passief-agressieve smiley die het forum rijk is.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2016, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Sarcastisch, indirect, beschuldigend; een geweldig voorbeeld van passieve-agressiviteit! En ook nog gebruik gemaakt van de meest passief-agressieve smiley die het forum rijk is.
Citaat:
Wat fijn dat je dat even komt verduidelijken. Dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2016, 10:12
Macrador
Macrador is offline
Ik ben geen reller, maar PJ eilander zegt wel waar het op staat! Dat zie ik de forumbazen van admin niet snel doen.
Reageren

Regels voor berichten